Stránka 1 z 1
Napsal: sob 19.01.2008 18:59
od dafson
kuci poradte presny postup jak odvzdusnit chladici soustavu u 523i E39 chci to jeste vyzkouset nez to odvezu do servisu...????
Napsal: sob 19.01.2008 20:51
od begbie
já udělal dnes takovou pičovinu, dolival jsem vodu a zapomněl dát víčko. takže během cca 20 km voda vycakala a začlo to vařit. Takže jsem po vychladnutí dolival vodu jak do nádržky, tak do hadice za chladičem, než byl systém plný. potom je ventil u hrdla nádržky s nějakým německým nápisem, kterým se dá odvzdušnit. tzn, při běžícím motoru povolit a vzduch by měl jít pryč. nejsem mechanik, toť můj dnešní poznatek.
Napsal: sob 19.01.2008 21:19
od dexter
Já jsem ji odvzdušňoval tak,že sem u nastartovanýho auta nalil až do vrchu nádobky kapalinu a přidával jsem plyn.Ještě jsem si povolil odvzdušňovák. Když jsem přidával asi nad 2500 ot/m tak postupovala kapalina hezky do okruhu.Pak jsem ji postupně doléval.Vždy když jsem dolil papalinu do plna,pak jsem uzavřel víčko a nechal jsem povolenej odvzdušňovák až dokavaď přes něj nezačala téct kapalina.Pak jsem ho zavřel,otevřel víčko a dolil chybějíci kapalinu.Postup jsem párkrát opakoval a bylo. No vlastně aj je.
Skůs tohle.

Napsal: sob 19.01.2008 21:56
od gogoho
begbie píše:já udělal dnes takovou pičovinu, dolival jsem vodu a zapomněl dát víčko. takže během cca 20 km voda vycakala a začlo to vařit. Takže jsem po vychladnutí dolival vodu jak do nádržky, tak do hadice za chladičem, než byl systém plný. potom je ventil u hrdla nádržky s nějakým německým nápisem, kterým se dá odvzdušnit. tzn, při běžícím motoru povolit a vzduch by měl jít pryč. nejsem mechanik, toť můj dnešní poznatek.
Tak to je zajimavej postup pro odvzdusneni

Napsal: pon 11.02.2008 16:42
od dafson
Tak sem dneska poprve po mesici natocil auto protoze zitra ho vezu do servisu a chtel sem odvzdusnit kouknu do expanzky hladina je tam kde ma byt..natartuju s povolenyma odvzudsnovakama pridam plyn a nic- hadice se zdaj prazdny -((( kde je voda???tak to tipuju na vodni pumpu ze nehoni wasser co vy na to?? muze ta pumpa odchazet postupne ze by zpusobovala praskani hadic a veskery problemy co s chlazenim mam??Jinak to zitra radsi odtahnu na lane nechci posrat to co jeste neni..
Napsal: pon 11.02.2008 18:27
od BAVORAK009
E 39 sa odvzdusni tak ze povolite tie dva umele srobiky jeden pri nadobke a druhy na hadici a lejete vodu do vtedy kym vam nezacne vytekat cez oba otvory potom vsetko dotiahnete natocite motor a mozte jazdit a hladina vody sa vam upravy sama. tak ze NEODVZDUSNUJTZE ZA CHODU MOTORA.

Napsal: pon 11.02.2008 20:28
od wEnC
Přesně tak jak říká BAVORAK009. Stačí povolit ty dva odvzdušňováky na chladiči a druhej u motoru. Pak jsem jen lil vodu do expanzky, a jelikož je expanzka u chladiče o 3-4 cm výš než zbytek chladící soustavy tak se jen zalívá expanzka až po hrdlo, hladina pomalu vždy klesne a lije se tak dlouho dokud to neteče z těch odvzdušňováků. Pak už jen stačí auto projet a 1x, 2x přilít a mělo by to být OK.
Jinak k tvrdosti hadic od chladiče.
Po jízdě (zahřátí vody do půlky budíku) jsou docela tvrdé, ale ne jak kamen, tak nějak nomálně

Prostě nejde zmáčnout rukou skrz naskrz řek bych.
Po 4h stání a vychladnutí motoru už je celá měkká dvěma prsty jde promáčknout proti sobě.
Jinak ještě to víčko na expanzce by mělo být dobře dotažené (docela nafest). Aby když se hadice zmáčkne, tak drželo tlak (nepropouštělo vzduch ven), a zas když zmáčknutou hadici povolím, tak si přisálo vzduch (je to slyšet).
Napsal: pon 11.02.2008 21:34
od dafson
dobra vsem dekuji za odpovedi presto to rano radsi dotahnu na lane do servisu cca 10km a prenecham muj problem odbronikovi....ja vzdy doleval tak ze jsem nalil vrchovatou expanzku hubou sem do ni fouknul az z povolenejch odvzusnovaku sla voda pak nekolikrat opakoval nakonec sem to prelil a jel...ale je mi divny ze pri nastartovanym studenym motoru mi z tech sroubu nesla ani kapka....no nic radsi nebudu premyslet nad zavadou a pockam si na ortel od servisaka.mejte se!!!
Napsal: pon 11.02.2008 22:13
od sobol
dafson píše:dobra vsem dekuji za odpovedi presto to rano radsi dotahnu na lane do servisu cca 10km a prenecham muj problem odbronikovi....ja vzdy doleval tak ze jsem nalil vrchovatou expanzku hubou sem do ni fouknul az z povolenejch odvzusnovaku sla voda pak nekolikrat opakoval nakonec sem to prelil a jel...ale je mi divny ze pri nastartovanym studenym motoru mi z tech sroubu nesla ani kapka....no nic radsi nebudu premyslet nad zavadou a pockam si na ortel od servisaka.mejte se!!!
noo,jestli ty nemas protocenou vrtulku na vodni pumpe...
Napsal: úte 12.02.2008 09:36
od dafson
jo to si prave myslim ze pumpa je ko...no uvidime az se vratim tak napisu co na to odbornik rekl..
Napsal: úte 12.02.2008 12:16
od dafson
Tak sme to zdarne dotahli na lane 500m pred cilem nas zastavili Benga-mysleli ze tahnem corku ale v poho...tak ted jen budu cekat co mi v servisu zjisteji tak pak to sem napisu.
Napsal: stř 13.02.2008 10:05
od dafson
Tak mi dnes volali ze servisu a pry nechali pres noc natlakovanou soustavu a pry je nejsip praskla hlava na tretim valci-(( takze Kdo ma hlavu na prodej???Specha!!!!!!!!!523i Rv 97
Napsal: sob 16.02.2008 23:16
od rkautobmw
Zdravím, včera jsem měnil chladič na 523i a je to přesně tak, jak psal BAVORAK009,vcelku v pohodě.............jen mi vrtá hlavou, jak se mi mohl ten můj chladič, takhle zku...t, celej byl OK, jen dlole trubky nafouklý a chladič prohlej, jak kdyb dostal z boku, ale bylo tam hodně bláta, tak myslím, že měl dole moooooooooc teplo.