Stránka 1 z 2

Napsal: pon 04.02.2008 04:51
od elektrik
Ahoj lidičky, potřebuju radu s elektronikou topení. Nechce se mi dávat auto někam do servisu, protože si myslim že budu jen vyhazovat peníze a oni na nic nepřijdou. Topení po chvilce přestane topit a fouká jen vlažnej vzduch. Tohle dělá jen za jízdy a na volnoběh topí stále. Když otočim potenciomet na ventilátör až do polohy kdy vypne jak ventilátor tak se tim vlastně resetuje ovládání topení a po chvilce zase zapnu tak začne foukat úplně horkej vzduch a po chvíli začne zase chladnout cca 1-2 minuty a fouká těměř studenej i když na obou stranach nastavim teplotu na max. Zkoušel jsem odpojit elektroventily topení ale je to pořád stejný. Poradte prosím kde mam hledat závadu. BMW 535i r.v. 88 dvouzonová klima. Teplota motoru se drží na prostřední čárce. Zítra budu kolem toho běhat a snažit se na něco přijít.
Budu rád za každý názor protože chci opravu nějak urychlit a ne se tim zabívat měsíc pořád stejnou věcí:) díky kluci

Napsal: pon 04.02.2008 14:35
od elektrik
tak jsem se v tom vrtal a znovu odpojil ventily topení ,ale tentokrát s vypnutym motorem a ono to topí a topí to stále :P ....
je teda strašně zajímavé ,že když ty ventily odpojim ve chvíli kdy to fouká studený tak to topit nezačne dokud nevypnu motor a znova nastartuju.
Taky jsem si všimnul že když reguluju teplotu tak tam ty serva dobře reagujou. Mno ale zarazilo mě že když vypnu motor tak ty serve začnou docela blázdnit a než utichnou úplně tak to trvá asi 50 sekund. Neni to divný? Kde je závada?
S odpojenýma ventilama když nareguluju minimální teplotu na obou stranach tak z pravé půlky fouká ledovej vzduch a z levé teplej i když ne úplně vařicí....... na max to topí brutálně. Ted je to pohoda ale za chvíli začnou horka a asi bych se v tom upek :!:
Dobrá rada nad zlato :idea:

Napsal: pon 04.02.2008 18:48
od Zaza
Nevím jak je to u E34,ale u E39 hodně odchází tkzv.ježek.Je to zařízení co reguluje teplotu vzduch uvnitř a otáčky větráku a pod.U E39 se k němu dostaneš z odkládací skřínky u spolujezdce.u E34 nevím,ale snad tě to inspiruje.Zaza.

Napsal: úte 05.02.2008 06:35
od elektrik
jj děkuju..... to by klidně mohlo být ono,ale vůbec netušim jak je to u e34 řešený..... lidi napiště někdo něco..... určitě nejsem první s podobnym problemem

Napsal: úte 05.02.2008 06:59
od Fugo
u e34 žádný ježek není, a dle mého názoru je ježek stejně jen elektronika pro regulaci rychlosti ventilátoru, u e32 je to sword snad by to mohlo být i u e34, je to ve středovém tunelu ze strany spolujezdce a je to strčený do topení a jde z toho konektor. Ale nemá to nic společnýho s regulací teploty ale jen s rychlostí ventilátoru, když je KO netočí ventilátor vůbec nebo jen na max.

Napsal: úte 05.02.2008 08:39
od elektrik
regulace větráku je v pořádku i když je ventilátor přidřenej....... nevíte někdo kde najdu tu řídící jednotku co ovládá celej ten system klapek atd.. :?:
jinak fugo jak pročítam tady to forum už asi měsíc tak zjiš´tuju že tvoje 7 musí bejt dost vražedná:))) ta musí zpívat :lol:

Napsal: úte 05.02.2008 08:50
od Fugo
zase pokud je to stejný jako u e32 tak tam co sword, akorát není v tělese topení ale před ním, rozeber boky středového tunelu, z každé strany do té jednotky vedou dva konektory.

Napsal: úte 05.02.2008 18:42
od elektrik
jj děkuju.....podívam se na to jestli najdu tu jednotku a kdyžtak ji zkusim sehnat

Napsal: pát 08.02.2008 20:04
od libovka
Jakej máš typ ovládání topení?Ten starší nebo novější?Pokud je to ten novější tak ty se docela sraly. Tak bych zkusil dát jinej.Nebo by to mohli dělat čidla které jsou v topení a snímají teplotu přiváděného vzduchu do auta.Ty čidla najdeš za panelem ovládání topení.Jsou tam dvě pro řidiče a spolujezdce.

Napsal: ned 10.02.2008 03:49
od elektrik
myslim že je to ten srarej typ topení.....je to s těma knoflíkama co se neotáčí jako třeba hodiny ale jsou ty kolečka vodorovně. Ted jsem připojil ventily na topení a odpojil pomocný čerpadlo a topí to normálně. Ale je hrozně zajimavý, že když to čerpadlo připojim tak v jednom ventilu neustále cvaká a v druhém ne. Co je správně? mají ty ventily neustále cvykat nebo se mají jen otevřít a držet? Každopádně je zkusim vyndat a spravit-podle mě jeden nedovírá.Tak mě napadlo jestli třeba kvůli přirezlému ventilu nemůže to čerpadlo dělat neplechu že třeba cirkuluje horkou vodu jinak než by mělo? Co nejdřív je rozeberu a spravim nebo vyměnim a uvidíme jestli to bude už fungovat jak má. Je divný aby to bez pomocnýho čerpadla topilo a s čerpadlem ne. člověka pak napadá jestli se čerpadlo netočí obráceně a další hovadiny..... Je to děs. Blbé topení a člověk se s tim fakt vyvzteká :roll: čidla na teplotu budou nejspíš ok protože teplotu to reguluje dobře. zjistil jsem že když to přestane topit tak jsou chladný i hadice od topení takže tam zjevně neproudí horká voda. Jen doufam e tam někdo ty ventily nepřipojil špatně. To by pak všechno vysvětlovalo.

Napsal: ned 10.02.2008 03:54
od elektrik
libovka píše:Jakej máš typ ovládání topení?Ten starší nebo novější?Pokud je to ten novější tak ty se docela sraly. Tak bych zkusil dát jinej.Nebo by to mohli dělat čidla které jsou v topení a snímají teplotu přiváděného vzduchu do auta.Ty čidla najdeš za panelem ovládání topení.Jsou tam dvě pro řidiče a spolujezdce.

nevíš jestli je ventilátor topení u všech e34 stejnej? asi mam přidřený ložisko protože chvílema hodně rachtá a pomalu se točí.... Koukal jsem že ho prodáváš..... nevíš co se všechno musí vyměnit? jestli celé topení nebo se jde nějak dostat na to ložisko? Počítam že příští tejden se na to podívam a nejspíš ten ventilátor budu potřebovat

Napsal: ned 10.02.2008 13:39
od libovka
Jsou tam dva druhy s klimou a bez. Ventilátor mám ale musím se podívat kterej to je.Ty ventily maj cvakat a cvakání se mění v závislosti na nastavené teplotě.Ale je divný že ty hadice do topení jsou studený,to vypadá jako bys tam měl málo vody a byl tam vzduch.

Napsal: úte 12.02.2008 22:24
od elektrik
libovka píše:Jsou tam dva druhy s klimou a bez. Ventilátor mám ale musím se podívat kterej to je.Ty ventily maj cvakat a cvakání se mění v závislosti na nastavené teplotě.Ale je divný že ty hadice do topení jsou studený,to vypadá jako bys tam měl málo vody a byl tam vzduch.

ještě jsem se k tomu nedostal to rozebrat :( asi až o víkendu. Na ten ventilátor mrkni ptotože hrozně drhne jen na nejvyžší rychlost běží pěkně:) mam tam klimu takže snad to bude u všech stejný. řeba by stačilo vyměnit jen ložisko nevim..... těžko říct co by stálo. Asi to nejdřív rozhodim a pak uvidim co s tim:) třeba bude stačit namazat nevim:)

Napsal: sob 31.10.2009 21:21
od radokrno
tak jsem dnes zjisti že mi funguje pouze jedna strana topení...spoplujezdcova je stále studená a zadní středový ofuk taky????kde hledat a co???

Napsal: ned 01.11.2009 15:18
od bmw4ever
Ahoj mám ten samý problém mě to topí ale spolujezdci jen studený vzduch, je to potenciometrem přímo na ovladači teploty (ty 3 kolečka z toho postraní dvě modro-až-červený a uprostřed stupně ventilátoru)
Musíš vyměnit celý paněl, mě se to tak vyřešilo.
Vzadu u pedálů ti vedou dva kabely z každý strany do krabičky která se nazývá pravítko ve které jsou schované jen a jen odpory pro stupně ventilace.

Napsal: úte 24.11.2009 18:07
od matej525
Mam taky problém s topenim, ale trochu jinej, začalo to tenhle víkend:

Mám typ se třema kolečkama ve stylu hodin, uprostřed výkon, po stranách teploty. Když mám teplotu u řidiče na MAX (přes takovou lehkou zarážku) tak jde v celym autě teplej vzduch, jinak jde vždy studenej. Jinak to moc nereaguje na regulaci teploty ani na jedný straně.

Netušíte? Asi nějakej senzor teploty?

dík

Matěj.

Napsal: sob 05.12.2009 23:28
od zeryk
zkontroluj si zda máš dostatek chladící kapaliny v chladiči! Tam bývá často problém.

Napsal: ned 06.12.2009 09:26
od j3ykobim
matej525 píše:Mam taky problém s topenim, ale trochu jinej, začalo to tenhle víkend:

Mám typ se třema kolečkama ve stylu hodin, uprostřed výkon, po stranách teploty. Když mám teplotu u řidiče na MAX (přes takovou lehkou zarážku) tak jde v celym autě teplej vzduch, jinak jde vždy studenej. Jinak to moc nereaguje na regulaci teploty ani na jedný straně.

Netušíte? Asi nějakej senzor teploty?

dík

Matěj.


Ta zarážka je na vyhřívaní zrcátek...

Napsal: sob 17.12.2011 20:19
od darklord
Viete mi niekto poradit kde hladat tu jednotku s odpormi pre regulaciu vetraku topeni?

Obrázek

E34 '92 M50B25

Napsal: ned 18.12.2011 02:56
od Misanek
j3ykobim píše:
matej525 píše:Mam taky problém s topenim, ale trochu jinej, začalo to tenhle víkend:

Mám typ se třema kolečkama ve stylu hodin, uprostřed výkon, po stranách teploty. Když mám teplotu u řidiče na MAX (přes takovou lehkou zarážku) tak jde v celym autě teplej vzduch, jinak jde vždy studenej. Jinak to moc nereaguje na regulaci teploty ani na jedný straně.

Netušíte? Asi nějakej senzor teploty?

dík

Matěj.


Ta zarážka je na vyhřívaní zrcátek...
cože? To je nějaká blbost, ne? To chceš říct, že když vjedeš do mlhy nebo vyjedeš z myčky a chceš aby ti začaly topit zrcátka tak musíš dát teplotu na plno a v autě se vysvléct do trenek? :)