Stránka 1 z 1

Napsal: úte 08.04.2008 20:21
od Leba
Zdravím, potřeboval bych zjistit jakou náplní naplnit klimatizaci.
Ve velkém TP vozidla není nic o klimatizaci udané :?
Je to typ BMW 525i 2.5 r89

Napsal: úte 08.04.2008 20:43
od Caris
Na chladicove stene nemas nalepeny stitek s vahou a naplni klimatizacniho media? Jestli se nepletu tak od 1993 se vsechny klimatizace plneji e134

Napsal: úte 08.04.2008 21:04
od stallker
musíš za ňákým ledničkářem, ať ti to naplní, v 89tým se tam R134 ještě nedávala. je to ještě na starou náplň s freonama, ta už se tušim v EU ani nesmí prodávat...

Napsal: úte 08.04.2008 21:13
od Caris
stallker píše:musíš za ňákým ledničkářem, ať ti to naplní, v 89tým se tam R134 ještě nedávala. je to ještě na starou náplň s freonama, ta už se tušim v EU ani nesmí prodávat...



Precetl jsem si predmet kde je uvedeno 98 a v textu 89 . 1998 je blbost to se E34 uz nedelala. Takze podle roku vyroby. Do 93 s freonem a od 93 e134.

Napsal: úte 08.04.2008 21:14
od Bohhy
Poznas to podle nalepky a nebo ventilku kteryma se to plni. Kdyz sou takovy malinky s venkovnim zavitem tak je to starej typ R12 a to bud muzes nechat naplnit nejakyho toho lednickare jak rikali, ale pozor na to,protoze ti tam nefoukne olej a muze se stat, ze pokud tam toho oleje je malo, tak se ti zadre kompresor. A pak je moznost ze na ty stary nasroubujes redukci na novy typ R134 a potom se to musi vypustit a de to standartnim klimatizacnim automatem natlakovat doplnit a fouknout olej (lepsi stroje i vycisti celej okruh od staryho media)
A nebo tam uz mas ty novy a ty vypadaj jako rychlospojka na vzduchovejch hadicich v servisech a pak uz jen staci zajet do bejakyho servisu. ( ja mimojine take delam cisteni a doplnovani media)

Napsal: stř 09.04.2008 01:19
od matal
Jak píše Bohhy..měl by sis nechat udělat vakuový test těsnosti který ledničkář neudělá,ušetříš si peníze pro případ,že chladící medium ze soustavy unikne,je docala drahý.. :wink:

Napsal: stř 09.04.2008 02:06
od Leba
Bohhy píše:Poznas to podle nalepky a nebo ventilku kteryma se to plni. Kdyz sou takovy malinky s venkovnim zavitem tak je to starej typ R12 a to bud muzes nechat naplnit nejakyho toho lednickare jak rikali, ale pozor na to,protoze ti tam nefoukne olej a muze se stat, ze pokud tam toho oleje je malo, tak se ti zadre kompresor. A pak je moznost ze na ty stary nasroubujes redukci na novy typ R134 a potom se to musi vypustit a de to standartnim klimatizacnim automatem natlakovat doplnit a fouknout olej (lepsi stroje i vycisti celej okruh od staryho media)
A nebo tam uz mas ty novy a ty vypadaj jako rychlospojka na vzduchovejch hadicich v servisech a pak uz jen staci zajet do bejakyho servisu. ( ja mimojine take delam cisteni a doplnovani media)


Nálepku tam bohužel nemám :(
Ventilek tam je jak říkáš, starý typ, malinky s venkovním závitem.
Kde by se dala koupit ta redukce ? Určitě by se hodila, nemůžu sehnat nikoho kdo by mi to zkontroloval, případně naplnil. Všichni mají nové typy :(
Teď mi to bude dělat kámoš co dělá klimatizační systémy. Tak by přišla vhod ta redukce 8)

Jinak díky za nabídku ale myslím že by se mi nevyplatilo jet pře celou Republiku :wink:

Napsal: stř 09.04.2008 07:04
od Fugo
redukce koupíš jedině zase u chlaďaře (většího) jako přestavbovou sadu na R134a, mimochodem přeci není zas takový problém pro tvého kámoše který se tím zabývá koupit za 1000kč redukce k plničce. Sám jsem si je dokupoval abych mohl plnit jak starý tak nový systém.

A teď k systémům, starý systém používá chladivo R12 nebo jeho náhražku ISCEON, po vypuštění systému lze naplnit tento také R134a (sám to tak má na 7er, bez výměny oleje)

Nový systém používá chladivo R134a.

Kolik chladiva potřebuješ bych mohl zjistit z tabulek (jestli tam e34 bude) ale to bys mě musel napsat během dne až budu v práci.

Napsal: stř 09.04.2008 10:36
od 130maxi
Co vsetko potrebujem vymenit z R12 na R134???
Tvrdia mi ze R12 nieje mozne vymenit za R134 bez uprav kompresora!!!
Je to pravda?

Napsal: stř 09.04.2008 11:34
od 130maxi
Toto som nasiel na nete ale je to pre chladnickove kompresory :oops:
Ak dobre chapem tak DROP-IN je priamoplnitelna nahrada a RETROFIT -treba nieco menit?????

http://www.ukazto.com/?img=2649782,ACinn.jpg

Napsal: stř 09.04.2008 14:15
od Fugo
kdysi mě také tvrdili že nelze zaměnit R12 za R134a, že je třeba vyměnit komplet olej, tak jsem to neřešil a vždy když bylo třeba zavolal klimatizáka a ten mě to naplnil, vždy jsem mu říkal mám starej system s R12, vždy naplnil a bylo to OK, naposled když jsem mu volal (než jsem to začal dělat) tak mu zas říkám mám R12 a mám tu ještě druhý auto s R134a a on mě povídá celou dobu co ti to dělám ti tam dávám R134a, auto mám od roku 2002 a vše funguje tak jak má, takže z mého pohledu není třeba vůbec nic, starou náplň vypustit, ale pomalu aby to sebou nebralo¨moc oleje, doplnit olej a naplnit R134a, kdo chce může si namontovat ještě ty redukce na plnící ventily ale není to třeba.

Napsal: stř 09.04.2008 20:18
od ajfel
to Fugo:
zajimava informace :)
diky ... az budu potrebovat doplnit R12, udelam vymenu za R134 ...
ale, na druhou stranu, auto uz par let mam a klima jede furt vzorne - jeste od jeho koupe v DE :)
ale ono to casem prijde ...
petr