K diodám:
Záleží jak se s autem jezdí. Mě u E34 525i olej vydržel okolo 15 000km. pokud se bude jezdit s těžkou nohou tak diody budou nabíhat dříve a pokud se jezdí normálně popř. na úsporu-diody a nutná výměna oleje se bude provádět po delší době.
Pár slov k zážehovým(benzínovým) motorům:
budem-li jezdit na příliš obohacené palivo(V-Power 100 či N98) nebo jezdit polehounky s lehkou nohou, jezdit krátké trasy, na kterých se motor pořádně neprohřeje, výsledek je nedokonalé spalování. tím vznikají saze, nespálený olej apod. svinstva. to vede k výskytu mazlavých hmot, kyselin a asfaltu. Tyto neřádstva se usazují na studených válcích a dostávají se až ke klikovce, kde je splachuje olejový film. Tímto dosáhneme špatného mazání pístů a zředění oleje=zhorší se mazání.
Pokud autu budem šlapat za krk a honit ho jak nadmutou kozu tak dochází k odpařování zbylých částí paliva a oleje. Tímto také dosáhneme toho, že motor si vezme o něco víc oleje.
Co z toho plyne??? Jezdit např. úsporně ale nebát se to někdy provětrat...
Ideální olej do E34 je 15W-40. Tento olej má vyšší mazací schopnost, tzn. že se dokáže přizpůsobit teplotním poměrům a neztrácí vlastnosti i při vyšším zahřátí.
Výměna oleje:
Ideální je montážní jáma-pokud není k dispozici tak se dá použít zvedák a podpěry.
Co budeme potřebovat za vercajk a ND???
Záleží na typu motoru...a to: nástroj na povolení olej filtru(já na 525i měl olejáč v komoře na vrchu motoru-stačilo povolit matku a shodit víko), sadu klíčů-13,17,19-záleží podle matek a šroubů. pochopitelně nějakou nádobu na starý olej

.
ND- olejový filtr pro daný typ motoru+těsnění,těsnění pod vypouštěcí šroub(je to taková hliníková podložka, těsnění víka olej. filtru tzv. O-kroužek. Pochopitelně olej...a kolik litrů???
518i = 4,0L
520i do r. 90 = 4,25L
525i do r. 90 = 4,25L
520i od r. 90 = 5,75L
525i od r. 90 = 5,75L
530i a 535i = 5,75L
530i a 540i (8 válců) = 7,5L
524td = 6,0L
525td/tds = 6,75L
525ix = 6,5L
Výměna oleje:
-Musíme zahřát motor na provozní teplotu
-Vozidlo musí stát vodorovně
-Odšroubujeme kryt motoru(to je to co pokud není urvané kryje olejovou vanu
-Pod vypouštěcí šroub dáme nádobu na starý olej
-Vyšroubujeme vypouštěcí šroub
-Odstraníme olej. filtr(záleží na typu motoru-podle toho použijeme buď povolovák na olej. filtry a nebo odděláme víko...)
-Vyčistíme přírubu olej. filtru palivem
nový těs. kroužek potřeme novým mot. olejem
-Našroubujeme nový olej filtr(bohatě stačí rukou). Takto je to u modelů 520i, 525i do r.90, 530i (M30), 535i.
U modelů 518i, 520i, 525i od r. 90, u nafťáků (524td,525td/tds)
-u 524td nám víko olej filtru drží dva šrouby. Je nutné zde vyměnit jak těsnění víka tak i těsnění na zpětném odvodu oleje-je to ta trubka co čučí z víka směrem do motoru).
-Ostatní modely mají víko pouze na jeden šroub, který se nachází v prostřed víka
-Tak tedy povolíme a vytáhneme víko olej. filtru
-Vytáhneme olej. filtr
-Vyčistíme palivem, pomažeme všechny nové těsnící kroužky novým mot. olejem
-Vložíme nový olej. filtr
-Vyčistíme taky víko a dáme nové těsnění jak na středovém šroubu tak na víku
-Nasadíme rovně (kolmo) seshora víko olej. filtru se zpětným vedením oleje a zamáčkneme ho. Zpětné vedení dosedne přesně do daného otvoru na dně komory pro olej. filtr.
-Dotáhneme šroub(y) na víku
-Našroubujeme vypoštěcí šroub s novým těsnícím kroužkem
-Nalijeme plnícím hrdlem dané množství oleje(podle typu motoru)
-Po kontrole, nastartujeme motor. Držíme ho asi na 2 500ot. než zhasne kontrolka mazání (tak 3-5sekund)
- vypneme motor a pak vyčkáme 5-10min. než olej steče-pak zkontrolujeme měrkou množství oleje(pokud bude třeba tak dolejeme. mezi min. a max. se vleze zhruba 1L oleje)
-S autem po ujetí pár km zkontrolujeme: vypošťecí šroub, olej. filtr zda někde nepropuští.
K resetu výměny oleje:
Dá se to nějak odrbat ale já raději slítnu do servisu, mechošovi prásknu 200 ať mě to znuluje tou jejich mašinkou. Někde jsem slyšel, že se to dá lehce zkurvit ale nevím co je na tom pravdy-raději to nepokouším...
Uffff...no a to je asi tak vše...
-
Jo a nezapomenout tam vrátit ten dekl co kryje olejovou vanu-teda pokud jsme ho předtím sundávali...
