Stránka 1 z 1
Napsal: sob 12.07.2008 12:52
od feluxis
zdar potrebuju radu.Pri startu dlouho tocim nez chytne,nekdy chytne jako zazrakem jen klepnutim po starteru a nekdy musim na dvakrat.Co to muze delat?myslim si¨, ze asi dve veci a to bud:
- a) palivove cerpadlo
- b) zapalovaci civky
svicky uz jsem menil a pri vymene byla jedna dost mokra.resili jste to nekdo?popr daji se nejak promerit ty civky?dik
Napsal: pon 14.07.2008 12:44
od mari
Taky by mě to zajímalo, ráno na drcnutí ale přes den tak 2 sek. točim a někdy cejtim po nastartování benzín.Kde je zakopanej pes? Díkes.
Napsal: pon 14.07.2008 17:20
od Marten
A nemá tendenci zdechat když je motor studený??
Napsal: pon 14.07.2008 18:10
od mario42
Pojud ti to špatně chytá za tepla, tak na něco podobného trpěla kdysi i béčková Omega. Údajným rozluštěním později byla příliš vysoká teplota nasávaného vzduchu (motor byl teplý, po jeho vypnutí pak teplota v motorovém prostoru ještě stoupla a šíleně prohřála celé sání, takže po následném startování do sebe motor v prvních okamžicích natahoval pekelně horký vzduch, téměř zbavený kyslíku). Některé motory jsou na to citlivější, jiné ne.
Osobně si myslím, že stejný problém budou mít i některé benzínové bavoráky. U E39 jsem to pozoroval hodně často, ani moje auto není výjimka. Studené starty vždycky ok, teplé starty s krátkou dobou stání ok, teplé starty s delší dobou stání -horší.
kdysi jsem dělal takový pokus. Jen velmi orientačně jsem měřil teplotu nasávaného vzduchu dálkovým teploměrem, jehož čidlo jsem umístnil do hadice sání, těsně za airbox. Po vypnutí zahřátého motoru byla za zhruba půlhodinu teplota v tomto prostoru (v sání!) nad 70 stupni Celsia, a velmi velmi pomalu později klesala. S takovou teplotou vzduchu je zázrak, že to chytne i po dlouhém točení
Ty bavorácké motory hicují jak kotel a hlavně strašně dlouho to teplo drží. Odspodu je to zakrytovaný, odzhoru taky, v tom držáku ventilátoru klimatizace jsou ještě ty slavný malý umělý klapky, takže až auto dojede a vypne mu vrtule tak ho to zabední ze všech stran a teplo to drží jak v tlakáči.
Napsal: pon 14.07.2008 18:33
od Marten
S tou teplotou motoru je to pravda, když jsem večer přijel a ráno otevřel kapotu tak motor byl ještě teplý. Nikdy jsem však problém se startem za tepla neměl problém, jenom za studena mě to začlo zlobit a co to dalo úsilí než jsem na to přišel... (moje ex 528iA).
Napsal: pon 14.07.2008 18:45
od mario42
Marten píše:S tou teplotou motoru je to pravda, když jsem večer přijel a ráno otevřel kapotu tak motor byl ještě teplý. Nikdy jsem však problém se startem za tepla neměl problém, jenom za studena mě to začlo zlobit a co to dalo úsilí než jsem na to přišel... (moje ex 528iA).
To že se to zhoršený strtování za tepla neprojevuje vyloženě plošně, to je normální věc. Každý motor, každý konkrétní kus, se může chovat jinak- je to jak u lidí...
A co jsi měl za problém u té 528?
Napsal: pon 14.07.2008 18:56
od feluxis
ted me napadla mozna blbost..pomohlo kdyby se sani necim tepelne odizolovalo?trubky k airboxu atd nebo je to blbost?
Napsal: pon 14.07.2008 19:25
od Marten
Když jsem nastartoval studený motor začal mít nepravidelný chod a tendenci zdechat.. Začalo to tím, že přestal chytat nadrc studený a musel jsem déle točit.
Když jsem trochu přidal tak se chod motoru zlepšila a běžel pravidelně, ovšem po zažazení P nebo R, když se motor zatížil převodovko tak znovu začal cukat..
Svíčky byly dány nové, cívky přěměřeny v Renocaru a diagnostika OK...
a závada byla pořád stejná...

Napsal: pon 14.07.2008 19:52
od mario42
feluxis píše:ted me napadla mozna blbost..pomohlo kdyby se sani necim tepelne odizolovalo?trubky k airboxu atd nebo je to blbost?
Úplně čistě teoreticky by to smysl mělo, bohužel prakticky je to neproveditelné. Musel bys odizolovat sání po celé jeho funkční délce, tedy od díry k airboxu až po ústí vstřikovacích trysek. Ono se to ale stejně při delším zastavení prohřeje komplet úplně všechno, takže by to bylo k ničemu.
To je holt daň za ty vysokoteplotní motory, které mají takovou provozní teplotu, až se na nich málem taví plasty.
Vůbec řešení chlazení u bavoráků by vydalo na pořádně tlustou „Smolnou knihu“
Napsal: pon 14.07.2008 19:53
od mario42
Marten píše:Když jsem nastartoval studený motor začal mít nepravidelný chod a tendenci zdechat.. Začalo to tím, že přestal chytat nadrc studený a musel jsem déle točit.
Když jsem trochu přidal tak se chod motoru zlepšila a běžel pravidelně, ovšem po zažazení P nebo R, když se motor zatížil převodovko tak znovu začal cukat..
Svíčky byly dány nové, cívky přěměřeny v Renocaru a diagnostika OK...
a závada byla pořád stejná...

Předpokládám že ten problém asi zůstal nevyřešen až do úplného konce (změny majitele)

Napsal: pon 14.07.2008 20:13
od Marten
Předpokládáš špatně

, auto jsem prodal zase klukovi na fórum a musel jsem to nejdřív odstranit...

Napsal: pon 14.07.2008 20:15
od mario42
Marten píše:Předpokládáš špatně

, auto jsem prodal zase klukovi na fórum a musel jsem to nejdřív odstranit...

tak už mě nenapínej- čím to teda bylo???
Napsal: pon 14.07.2008 20:43
od Marten
http://bmwfans.info/original/E39/tou/52 ... l-11_1487/
V díle č.2 (přez něj se odsávají olejové páry z ventil. víka) je gumová membrána, která byla steřelá a přisávala vzduch.
Když byl motor teplý tak volnoběh nekolísal a auto jelo uplně v pohodě, ale zastudena bylo peklo...
Je to schované pod sáním, takže to byla fakt paráda přijít na to..
