Stránka 1 z 2
Napsal: stř 23.07.2008 17:38
od berkelay
Dnes příjdu k autu, odemknu, otočím klíčem v zapalování, otevřu střešní okno, nasadím panel rádia, naladím hudbu chci nastartovat a...nic. Jen takové "cvak" z motorového prostoru, když otočím kličem do poslední polohy. Startér se ani nehne. Nechápu, co to je, bude to něco s elektrikou ale vše jinak funguje OK, okna, zamykání, rádio, budíky, BC... Může tohle dělat řídící jednotka ? Uhryznuté kabely ke startéru ? S autem jinak nic nebylo, před 3dny jsem jel dálku 200km a vše šlapalo jak má....

Napsal: stř 23.07.2008 17:44
od T613
zkus zda spina hlavni motorove rele (je na liste vedle RJ, jsou tam jeste 1-2 dalsi k pumpe atd)
jinak tento pocit znam taky kdy jsem otocil a NIC

jinak receno se mi rozsypal starter

Napsal: stř 23.07.2008 17:48
od slapec
Já bych to osobně tipnul na baterku. Párkrát jsem viděl, že auto jen cvakalo, ale veškerá elektronika fungovala, ješte chvíli normálně... Zkus to na kabely a uvidíš. Pokud to na kabely bude dělat to samé, tak zkus zařadit ňákou vyšší rychlost (jestli máš manuál) a trochu s tím autem zacukej dopředu dozádu aby se otočil motor. Je možné, že pastorek startéru nechce zaskočit do setrvačníku a tím to jenom cvaká. Pak ješte možnost na startér poklepat kladívkem, ale to je moc humpolácké

. Napiš jak jsi dopadl, pak kdyžtak budem řešit dál (můžete to být taky ňáká cívka na startéru-na bazaru se nám jednou stalo, že na autě z roku 05 odešla přez noc a druhý den už auto nechytlo... Zkus to a pak písni.
Napsal: stř 23.07.2008 18:43
od berkelay
díky moc kluci !!! Zítra vyzkouším, co mi radíte. Možná to bude vážně ta baterka, třeba v ní ještě nějaká šťáva je ale už ne ampéry na startér, kde je potřeba mnohem víc, než na otevření okýnka. To cvakání se ozývá spíš z okolí pojistek, je to takové hluboké cvakání, bohužel nemám nikoho dalšího, kdo by mi u toho asistoval, snad to nějak pořeším sám. Ještě jsem vypozoroval to, že se mi nějak divně odemyká centrál,jakoby s nějakým odporem, prostě to není takové "lup" jako vždy, ale spíš "ššššššlup", dost blbě se to popisuje

Jo a před týdnem jsem našel na té krabici s pojistkama kousek tatranky, nechápu, jak se tam mohla dostat. Ale asi začnu být pověrčivý - když jsem šel na parkoviště a pak zjistil ten problém, tak mi těsně před tím přeběhla před noham přes cestu černá kočka...něco na tom asi bude...
Napsal: stř 23.07.2008 19:40
od Marten
Tak to je baterka.. Mě teď odešla z hodiny na hodinu..
Celý den točila jak nová (měla asi dva roky a pár měsíců) Akuma 100 Ah. Odpoledně jsem přišel a nerožnuly se mi ani kontrolky. Nabíjel jsem ji a vůbec nic. Ani se nechytla. Zkus baterku.
Napsal: stř 23.07.2008 20:00
od berkelay
Tak to je teda náhoda, mám taky Akuma 100Ah, má cca 3roky. Fungovala furt dobře, když auto stálo třeba dva týdny tak pak natočila na břinknutí, v zimě taky po třech dnech stání v mrazech, ale teď už zřejmě zradila.
Napsal: stř 23.07.2008 20:07
od Marten
Jj, nakonec jsem koupil BOSH 95 Ah a startovací proud 800 A. Dnes už holt baterky nevydrží co dřív....

Napsal: stř 23.07.2008 20:28
od mario42
Je to asi dva týdny, co mi baterka bez předchozích varovných znamení klekla obdobným stylem. Auto normálně odemklo, normálně se rozsvítilo, akorát po otočení klíčkem na polohu startéru se ozvalo hlasité cvak cvak cvak cvak...
Měřil jsem napětí, bylo těsně nad hodnotou 10 voltů, takže palubní elektrika ještě nekapitulovala, ale pro start to bylo zoufale málo. Auto jsem nahodil pomocí kabelů a odjel. Další tři dny klid, při preventivním měření po noční odstávce jsem odečetl vcelku běžnou hodnotu 12,5 volt. Čtvrtý den po incidentu se to objevilo zase, takže jsem podstoupil výměnu baterky a modlil se, aby viníkem nebyl nějaký plazivý proud v kilometrové kabeláži. Ukázalo se, že ta to byla pouze ta baterka.
Napsal: stř 23.07.2008 23:56
od VELMEN
Tak to mi ani neříkejte,že je to baterka..ta je chvíli nová a teď jsem nechal zrepasovat komlet vnitřek startéru a startovalo to na dortek asi týden a teď se zase ozvalo zacvakání po otočení klíčkem. Pak sice po zacloumání naskočil,ale moc se mu nechtělo,takže vážně baterka? No to mě poser..
Napsal: čtv 24.07.2008 06:23
od Oldman
VELMEN píše:Tak to mi ani neříkejte,že je to baterka..ta je chvíli nová a teď jsem nechal zrepasovat komlet vnitřek startéru a startovalo to na dortek asi týden a teď se zase ozvalo zacvakání po otočení klíčkem. Pak sice po zacloumání naskočil,ale moc se mu nechtělo,takže vážně baterka? No to mě poser..
Dovod krátkej životnosti baterky môže byť aj špatne dobíjajúci altík.Takisto aj tieto popísane záležitosti može mať na svedomí alternátor.Podobnú anabázu som si prežil pred 14 dnami,altík dobíjal,nedobíjal než sa odporúčal úplne.A k tomu sa pridala vybitá baterka v multimetri,ukazoval blbo takže som mal poriadne zamotanú šišku.Správne fungujúci altík by mal dávať na baterke pri bežiacom motore a zapnutých spotrebičoch 13.8 V.
Napsal: čtv 24.07.2008 06:23
od Oldman
Edit double
Napsal: čtv 24.07.2008 06:59
od dexter
VELMEN píše:Tak to mi ani neříkejte,že je to baterka..ta je chvíli nová a teď jsem nechal zrepasovat komlet vnitřek startéru a startovalo to na dortek asi týden a teď se zase ozvalo zacvakání po otočení klíčkem. Pak sice po zacloumání naskočil,ale moc se mu nechtělo,takže vážně baterka? No to mě poser..
Když ti to po zacloumáni startuje,tak bych to viděl na starter.Asi ti to odflákli. Když ti nepřetočí starter na poprvé,tak tím,že autem zacloumáš určitě baterku nedobiješ.Ovšem jestli slovo zacloumáš neznamená roztáhnu.

Napsal: čtv 24.07.2008 17:50
od berkelay
tak nikoho jsem nesehnal, takže pokus o nastartování přes kabely jsem nemohl vyzkoušet, jeden nemá kabely a druhý zase někomu půjčil auto atd., no klasické výmluvy
Takže jsem mohl jen změřit napětí na baterce. Dává 12,1V bez zatížení. Nemohl jsem ji měřit během pokusu o startování, protože v jednom člověku se to dělá dost blbě

Ještě jsem vyzkoušel rozsvítit světla - svítí naplno, takže baterku jako příčinu asi musím zamítnout co

? Ještě jsem zoufale vyzkoušel nastartovat a oproti včerejšku změna - startér se asi na 1 sekundu ozval, ale tak nějak ztěžka a pak už ani prd. Volal jsem ještě jednomu vzdálenému mechanikovi a ten tvrdí, že tohle dělá na 100% startér a špatné uhlíky v něm. Mám ho prý pobouchat kladívkem, že z něj prý určitě něco vypadne

Zítra snad už bude mít někdo čas a vyzkouším nastartovat přes kabely, případně se postarat o ten startér. Je lepší sehnat někde jiný (na fóru jsou asi dvě 535i na rozebrání) nebo raději repase startéru ? Na kolik ta repase asi příjde ?
Napsal: čtv 24.07.2008 18:27
od Marten
Repase asi 2-2,5 K.
Jinak si myslím, že je to baterka. To že jsi na baterce napěřil napětí 12,1 V nic neznamená. Baterie se měří zátěžovým Ampérmetrem
Pokelpem startéru nic nezkazíš, ale vidím to na baterku. Rozsvícená světla ti taky nic neřeknou...

Napsal: pát 25.07.2008 10:01
od slapec
Tak jak si dopadl?
Napsal: pát 25.07.2008 15:50
od mosqo
dokonale si opisal moj pripad az neskutocne presne dokonca aj s tym centralom

u mna to bola baterka tak neviem skus to fakt cez tie kable najskor ja som to tak skusil kamarat dosiel s dieselom a na prvy brnk auto skocilo mam e34 520i som vybral uplne suchu baterku ani nabit uz nesla kupil som novu a neni problem

tak vela stastia teda a inak 12,1V je malo mala by mat tych 12,6...
Napsal: pát 25.07.2008 20:23
od berkelay
tak právě jsem se vrátil z delší projížďky...

Naštěstí jsem sehnal známého s Renaultem a ta jeho 45Ah baterčička mi po připojení k moji 100Ah nastartovala srdce mého baworáka

Takže problém byl v baterii. Odšrouboval jsem ty špunty na baterce a v tom prvním bylo o dost méně elektrolitu, než v ostatních. Koupil jsem tedy destilku za 13kč a dolil to do ní, ještě jsem trochu obrousil ty kovové špunty na baterce a pořádně jsem dotáhnul +kový kabel, šel totiž vytáhnou v pohodě rukou... Vyzkoušel jsem nastartovat bez kabelů a už to šlo, natankoval jsem a šel jsem to trochu prohnat po dálnici (ještěže že mám v Ústí kilometr za barákem luxusní D8

) Držel jsem motor ve vyšších otáčkách kolem 3,5tis aby altík baterku nabíjel co možná nejlépe a svítil jen parkovačkama. Doufám, že to bude v pohodě, čekal jsem, že mě ta dnešní oprava bude stát o dost víc, buď 2400kč za baterku nebo 2700kč za repasi startéru, nakonec mě to vyšlo na 13kč + pivo

MOC DÍKY VŠEM ZA RADY !!! Dost to člověka uklidní, když mu někdo poradí a má se kde zeptat.
Napsal: pát 25.07.2008 22:15
od VELMEN
Jo taky jsem za to rád,že se mám kde zeptat a nepošlou mě do pr.... takže to bude asi to samé u mě...možná ten pastorek nevyskakuje proto,že tam není dost silnej proud na to...ale borec říkal,že by to spíš mohla být spínací skříň,ale to se mi nezdá,když pastorek cvaká..a je komplet po repasy,tak to doufám neodflákli..
Napsal: sob 26.07.2008 09:04
od berkelay
V chytré knižce jsem včera našel ještě tohle:
Při zapnutém zapalování se spouštěč neotáčí:
1/ vybitá baterie
2/ vyzkoušet propojit svorky 30 a 50 (dole je popsán přesnější návod)
3/ přerušený kabel nebo uzemnění
4/ špatné vedení proudu způsobené volnými nebo zoxidovanými kontakty
5/ na svorece 50 magnetického spínače není napětí (má tam být minimálně 8V)
Pokud při plném napětí baterie pastorek zaskakuje, provedeme následující měření:
- zařadíme neutrál, zapneme zapalování
- pomocným vodičem (o pruřezu min. 4mm) spojíme svorky 30 a 50 na spouštěči (30=silný, kladný kabel, 50=tenký kabel od zámku zapalování). Pastorek se musí vysunout dopředu (cvaknout)
- pokud startér začne pracovat, je závada v přívodním vedení ke spouštěči
Tolik v knížce o startéru a pastorku

Možná Ti to pomůže
Napsal: pon 28.07.2008 13:39
od slapec
Tak vidíš, že to byla jen baterka. Jen kotroluj ten elektrolyt, aby se neodpařoval, to by pak znamenalo, že altík přebíjí...