Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 13.11.2008 23:30
od Bajzik
Jak často se má měnit?
Zvláde se to doma? Předpokládám, že jo ale čím tam tlačíte ten olej?
Jo a kolik se zhruba mění? Všude jsem našel něco jiného.
528iA Tiptronic

Napsal: pát 14.11.2008 09:34
od Birkoff
Doma to zvládnou jde. Potřebuješ tlakovou pumpu ("špricku") a nebo lze odpojit hadici od chladiče a tou to tam "nahnat". Pokud nevypustíš měnič, a ten nevypustíš dokud to celý nerozebereš, tak něco kolem 7l. A měnit bych ho měnil podle zatížení převodovky, tedy mezi 50-100tis. Čistým olejem a filtrem nakonec nemůžeš nic pokazit.

Napsal: pát 14.11.2008 23:49
od Tashiro
Měnit dle životnosti oleje... to je 40000. Doma to pokud si to nikdy nedělal neuděláš. Být tebou objetoval bych 3000 a nechal si to vyměnit v Automat Cars Services ... http://www.prevodonka.cz Recenze najdeš v sekci Servisy... Můj příběh a mnoho dalších informací: tlačítko "HLEDAT". Já bych to tak udělal... oni ti i řeknou zda je vše v poho a máš to za 2 hodinky hotový.

Napsal: ned 16.11.2008 13:06
od Bulda
Tashiro píše:Měnit dle životnosti oleje... to je 40000. Doma to pokud si to nikdy nedělal neuděláš. Být tebou objetoval bych 3000 a nechal si to vyměnit v Automat Cars Services ... http://www.prevodonka.cz Recenze najdeš v sekci Servisy... Můj příběh a mnoho dalších informací: tlačítko "HLEDAT". Já bych to tak udělal... oni ti i řeknou zda je vše v poho a máš to za 2 hodinky hotový.


jj presne tak

Napsal: ned 16.11.2008 21:36
od dexter
Bajzik píše:Zvláde se to doma? Předpokládám, že jo ale čím tam tlačíte ten olej?


Stříkačka z hadičkou.
:roll:

Napsal: úte 08.06.2010 22:51
od Viky
Máte někdo podrobnej popis výměny u e39 528i?

Napsal: stř 09.06.2010 08:35
od eric
Viky píše:Máte někdo podrobnej popis výměny u e39 528i?


Udělěj to přesně jak píše "Birkoff",dělali jsme to úplně stejně,vyměněno cca 7l oleje,kup si v bmw sadu filtru a těsnění pro výměnu na steptronic,stojí něco kolem 1500kč.Tady je tabulka typů olejů,který se tam dávají http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Tranny/SD92-113.pdf záleží,jakej máš r.v.??Pokud máš r.v. v rozmezí 96-99,tak tam musíš dát dexron III,pokud máš r.v. od 99 tak jedině Texaco ETL 7045E.Koukni na to,olej se dá sehnat na netu o dost levněji,než přímo v BMWservisu,doporučuji koupit si 20l kanystr,máš rovnou na dvě výměny.Jinak olej se vypouští zespoda převodovky a ze strany se tam hrne nová náplň.Jelikož bmw nemá jako třeba mergl měrku hladiny oleje v převodovce,indikace plnosti se projeví tak,že při tlačení oleje ti pak začne vytíkat z toho napouštěcího otvoru ven.Tak to chce pak zašroubovat,nastartovat auto a pěkně pod lehkým plynem prořadit všechny kvalty i stepy a pak zase podle potřeby doplnit ještě olej do převodovky a zase stejný postup několikrát.Při výměně ještě koukni na dno tý vany,jestli tam nejsou nějaký špony,což by nebylo moc dobrý,vyčisti vanu a můžeš zase jezdit vesele dál.Díky tomu,že nevyměníš olej i v měniči,což by představovalo neskutečnej vopruz sundavat celou převodovku,zkrať interval výměny oleje na těch 40 000km z důvodu ponechání části staré náplně.Výměnu ti udělá každej trochu šikovnej mechoš,ale musí to tam natlačit na několikrát,jak jsem psal,aby byla převodovka plná,víc tam dát nemůže,jelikož to pak začne vytíkat,takže z toho strach mít nemusíš,ale kdyby dal málo,tak by to bylo blbý.A musí to tedy dělat na zvedáku,aby pak mohl prořadit ty kvalty. :wink:

Napsal: stř 09.06.2010 08:40
od eric
Jo a ještě takovej postřeh,jelikož celá vana převodovky drží asi na 26 šroubech,který jsou z debilní hvězdicovou hlavičkou,která se velice ráda vojíždí,tak doporučuji rovnou koupit stejný počet šroubů s imbusovou hlavicí,ty jsou v pohodě.

Napsal: stř 09.06.2010 13:53
od Zdenal
Slyšel jsem, že se musí olej měnit při určité teplotě. Nevíte o tom něco?
Je to blbost nebo na tom něco je?
Asi bych se přikláněl měnit ho, když je zahřátej, jako u motoru.

Neměl bys tabulku na diesel?

Dík :lol:

Napsal: stř 09.06.2010 15:41
od Vinc
Plničku si vyrobiš doma za par minut, stačí ti pet láhev 0,5l třeba od mattonky, hadička a už plniš :wink: do víčka vrtni dírku o něco menší tak aby tam hadička nebyla na volno, naliješ olej, zašroubuješ a mačkáním plníš. Odzkoušeno, funguje.. Hadička tak nějak podle možností, ne moc tenká aby si to neplnil cely den,měla by byt až na dno té pet láhve.Jinak ti to fungovat nebude..

Napsal: stř 09.06.2010 16:52
od bodarapid
zdravým já ho doplnoval tak že jsem vzal plastový kanystr a na ten jsem přidělal ventylek z duše a do víčka kanystru jsem přidělal hadici a pak to nafouk a fachčilo to dobře (motor muíš mít nastartovanej)nic na tom není

Napsal: stř 09.06.2010 21:31
od Rade
Neměla by mít E39 doživotní náplň?
Taky jsem se před časem tady někde na fóru dočet, že pokud má převodovka hodně nalítáno a nebyl měněn olej, hrozí, že po výměně přestane fungovat.

Napsal: stř 09.06.2010 21:47
od eric
Rade píše:Neměla by mít E39 doživotní náplň?
Taky jsem se před časem tady někde na fóru dočet, že pokud má převodovka hodně nalítáno a nebyl měněn olej, hrozí, že po výměně přestane fungovat.


Hele,s tou doživostní náplní jednou pro vždy,je to prostě totální ptákovina,doživotní rozumněj do konce životnosti převodovky a když ho neměníš,tak si piš,že smrt přijde velmi brzy,většinou okolo 200tis.km :wink:

Napsal: čtv 10.06.2010 07:56
od Birkoff
Plnit to můžeš jak chceš. Důležitá je následná kontrola množství. Máš mít nastartováno, zataženou ručku, otáčky mezi 650-950rpm (zapnout světla,klimu), postupně prořadit všechny kvalty (stepem) s nohou na brzdě (nejméně 3s každý) a pak při teplotě oleje převodovky 30-35°C doplnit olej. Pak nechat zahřát na 40+-10°C, nesmí to být víc než 50°C a necháš přebytek vytéct a zavřeš plnící víčko. Tohle je přesný postup od ZF. Přesnou teplotu zjistíš pres diag nebo jinak.

No a s tou doživotní náplní - to ani nebudu komentovat. Jak jsem psal nahoře. ZF doporučuje kolem 100tis Km a pokud je almara zatěžovaná víc než normální jízdou (tažný,sport jízda ap.) tak dříve.

Napsal: čtv 10.06.2010 15:07
od PavelP
12.7. jedu se svou mrškou do Weidenu cena 322,-€ +Mwst. Tak jsem na to zvědav.Pak dám vědět.
PP

Napsal: pát 11.06.2010 01:14
od alpineman
Me to v Tirschenreuthu u konces. BMW HAGER spocital minuly tyden na max. 400,- euro. Pry mam pocitat mene. Jeste nikdo to u nich nemel pry za vic. Je to samozrejme se zarukou a vymeny ve stepu delaji bezne. Rano prijedu a po obede frcim pryc.

Napsal: pát 11.06.2010 12:07
od PavelP
Já jedu do autohaus J.B.LELL cena celkem 383,-€ ,tak je to skoro stejný.

PP

Napsal: pát 11.06.2010 12:45
od Birkoff
Kluci co všechno je v ceně? Myslím tím jen jedna výměna/filtr nebo několik proplachů ap.

Napsal: pát 11.06.2010 16:05
od alpineman
Nevím jak s proplachy. Na to se ještě optám - to mi taky zajímá. Ale určitě zmiňoval filtr, těsnění vany a olej, přeně co mu ukázal PC po zadání VINka. Vše logicky origo součástky, super jednání, žádné čekací lhůty a hlavně záruka koncesionáře BMW.
Hlavně nejsou žádné dohady, jaký olej tam má mechoš dát a další kraviny. Jako první po mě vždy u BMW v německu chtějí VIN, nebo spíš Fahrgestell Numer a v počítači se jim zobrazí přesná a podrobná specifikace mého auta, tak jak sjelo z linky.
Ale ty proplachy pozjistím!

Napsal: pon 14.06.2010 10:37
od wacc
Mne v BMW Olomouc rekli cenu 15.000 Kc za vymenu s 2x proplachem, smazanim adaptacnich hodnot, naucenim prevodovky radit :lol: a vycistenim chladice (bez filtru a tesneni, ktere mam) To mi prijde docela moc. Stve me, ze to mam do Nemecka tak daleko, tam maji urcite lepsi pristup a jak je videt, tak i ceny.