Stránka 1 z 2
Napsal: úte 25.11.2008 09:21
od lenoch
Ahojte. Zkoušel někdo z vás, jakej tak průtok udělá to přídavné čerpadýlko na topení?? Já sem svý zalil vodou a na výstupu ta voda jen trochu vytékala... spíš se čeřila a vzlínala... cáká to někomu?:))
Napsal: stř 26.11.2008 11:13
od troutny
Já když to zkoušel,tak to teklo,ale vžádném případě tak,že bych s tím dokázal zalévat zahradu leda tak květináč,jak tu někdo psal.
No a taky by mě zajímalo kdy to vlastně má jít,jestli jenom s topením nebo furt,protože mě to právě furt jde.

Napsal: stř 26.11.2008 13:41
od lenoch
Tak tak... také moc nechápu funkci toho čerpadýlka... buď je tam proto, že při jeho absenci by byl moc malý průtok vody topením, a nebo proto, že když je auto rozpálený, tak přes tohle čerpadýlko a topení se může motor dochlazovat...
Napsal: stř 26.11.2008 14:18
od troutny
No já jsem zavolal na servis k Bychlovi a specialista co tam dělá dýzly mi řekl,že to tam je z důvodu dochlazování hlavy válců aby nepraskaly,že když se chcípne motor tak "prý" prudce stoupne teplota ,tak aby se ta voda točila,že to spíná nějaký čidlo co je tam poblíž na hadici.
Ale prý určitě to není parkovací topení.
Napsal: stř 26.11.2008 18:40
od 524td
Právě to řeším u své E34. Rozdělával jsem hadici co jde z bloku motoru k tomuto čerpadýlku a blbě jsem se opřel a ulomil jsem hrdlo na tom plastovém konci čerpadla. Tak jsem zatim než seženu jiné vyřadil toto čerpadlo z funkce a propojil hadice napřímo. Předtím mi auto topilo parádně i na volnoběh a těd je to mizerné. Proto usuzuji, že má napomáhat oběhu vody v topení, protože když na místě zvýším otáčky motoru, tak to topí mnohem lépe.
Napsal: čtv 27.11.2008 10:28
od troutny
Ale ono jde přeci i když topení s ventilátorem je vypnutý,tedy jen když je motor zahřátý.
Napsal: čtv 27.11.2008 10:38
od 524td
Tak to nevim, ale mužu to lehce zjistit, mám to propojené napřímo a čerpadlo rozdělané, tak že vidím jak se točí. Myslím si, že je docela možné, že má i funkci toho dochlazování.
Napsal: čtv 27.11.2008 10:47
od troutny
No to právě taky řikal ten mechanik,že u řadových 6-válců se špatně chladí předpo a poslední válec jak jsou daleko od vodní pumpy a proto to čerpadlo pomáhá lepe točit vodu u těchto válců(5,6).
Sválně zkus kdy jde tobě,mně furt.
Napsal: čtv 27.11.2008 13:18
od Tickerow
Zdravim:-) No me moje E34 taky topi pekne na ho**o...V lete mi to nevadilo, ale ted uz celkem jo

Můžete mi sdělit kde se to bláznivý cerpadlo nachazí??? V motorovy casti nebo uz nekde vevnitr? Jinak sem si ho nasel na ETK, ale kde je neni z toho poznat....Popripade nejaka fotecka by taky neskodila:-) diky ....musim se na nej juknout...
Musim vypoustet vodu kdyz ho budu odpojovat nebo staci jenom skripnout hadice? No asi jenom skripnout....
Napsal: čtv 27.11.2008 17:50
od 524td
Toto čerpadlo není jen u šestiválců, já ho mám u své 540i také. Vypouštět vodu kvůli němu nemusíš, ale pokud ti to málo topí tak bych nejdříve zkontroloval termostat a potom také elektroventily, které uzavírají přítok teplé vody do topení. Jejich otevření je závislé na poloze ovládání topení. Dost často neotevírají naplno, proto do topení proudí málo teplé vody a proto to netopí, nebo zůstávají viset a potom to topí pořád. Měnil jsem je už dvakrát. Čerpadlo se nachází pod těmito ventily v levé horní části motorového prostoru, hned vedle pojistek tuším.

Napsal: čtv 27.11.2008 18:21
od Tickerow
Dekuju za radu:-) Kouknu na ne:-) a co se tyce termostatu, tak by me zajimalo kde je a jak zjistim ze je spatnej...kdyz sem mival kdysi Corsu, tak tam odesel taky termostat, ale na topeni se to neprojevilo, ale projevilo se to na spotrebe...hadam ze tady to bude krapet jinek termostat nez to byl tady:-)
Napsal: čtv 27.11.2008 20:00
od 524td
Nevim co máš za motor, ale mrkni se do ETK tam to bývá docela dobře vidět. Pokud by jsi měl vadný termostat, tak to v první řadě poznáš na ukazateli teploty. Ručička by měla být za provozu přesně na polovině.
Napsal: pát 28.11.2008 15:03
od lenoch
524td píše:Právě to řeším u své E34. Rozdělával jsem hadici co jde z bloku motoru k tomuto čerpadýlku a blbě jsem se opřel a ulomil jsem hrdlo na tom plastovém konci čerpadla. Tak jsem zatim než seženu jiné vyřadil toto čerpadlo z funkce a propojil hadice napřímo. Předtím mi auto topilo parádně i na volnoběh a těd je to mizerné. Proto usuzuji, že má napomáhat oběhu vody v topení, protože když na místě zvýším otáčky motoru, tak to topí mnohem lépe.
A když s tím autem těď normálně jedeš nějakou štreku, tak topí uplně normálně jako předtím - s tím čerpadlem, nebo i na delší štreky, když motor točí víc než na volnoběh, je znát ta absence čerpadýlka?:)
Napsal: pát 28.11.2008 15:10
od 524td
Nepoznám rozdíl od normálu.
Napsal: pát 28.11.2008 21:22
od Tickerow
Tak ja uz sem nejspis nasel zavadu....kdyz dam topeni na minimum, topi stejne na hovno jako na plny pecky, ale topi....takze zasekany ventily...no juknu na ne...

Napsal: pon 01.12.2008 10:10
od 524td
Tickerow píše:Tak ja uz sem nejspis nasel zavadu....kdyz dam topeni na minimum, topi stejne na hovno jako na plny pecky, ale topi....takze zasekany ventily...no juknu na ne...

Moc tam toho nevykoukáš, když je rozděláš tak se vsadim, že budou chodit, ale ve vodě nefungujou.
Napsal: pon 01.12.2008 12:41
od Tickerow
No moc se mi do toho nechce....je videt ze na ne nekdo zezhora klepal necim...takze asi jsou jety....jinak sem teda pridavny cerpadlo nejak hucet neslysel...mi je taky zahadou...a porad nachazim nejaky rozpojeny kontakty...ted sem treba pod steracema v tom prostoru jak je pod mrizkou videl nejakej 4 pinovej konektor, jak je rozpojenej...je bily barvy a je primo pod steracem ridice...nevi nekdo k cemu by mohlk byt?
Neni to prvni rozpojena vec...nasel sem samostatnej rozpojenej kabel pod volantek kdyz se sunda ten velkej dekl nad nohama...tak sem ho zapojil a svete div se...vubec nic se nedeje...

Napsal: pon 01.12.2008 17:55
od 524td
zkusit ty ventily není zase tolik práce, čerpadýlko neuslyšíš točí se opravdu velmi tiše, myslím že je poháněno magneticky. S kabelama ti nepomůžu, moc se s nima nekamarádím.

Napsal: úte 02.12.2008 20:08
od fakr
Jenom k tomu přídavnýmu el. čerpadlu co je u topení, s nějakým chlazením motoru to nemá nic společnýho, kdyby to tak bylo tak by se voda točila přes chladič a ne přes výměník v topení a navíc by to muselo fungovat automaticky i když vypneš zapalování, ne že si na to musíš myslet a po vypnutí motoru hned zase zapnout zapalování abys to dochladil. To čerpadlo tam je samozřejmě kvůli tomu, aby vám to honilo vodu přes topení i když neběží motor = aby vám to topilo.
Napsal: stř 03.12.2008 01:55
od tds
hmm a co je topení?v podstatě chladič...a jak víš že ta pumpa nefaká nezavisle na vypnutém či zapnutém klíčku?...každopádně ventily topení jsou bez proudu otevřeny.tj.pokud je engine přehřátej a motor se netočí tak to koluje přes topení