Stránka 1 z 2
Napsal: pon 02.02.2009 12:16
od Speedy20V
Zdravím,
Poraďte kdo má zkušenost, oddělat EGR ventil nebo nechat??
Pokud oddělat, tak jak
Díky moc
Napsal: pon 02.02.2009 13:53
od zet
funguje?
Napsal: pon 02.02.2009 15:13
od Speedy20V
No to je otázka. Nezkoušel jsem to. Proč to řeším, protože mi motor na volnoběh občas strašně vibruje a roztřese se celý auto a když jedu s vyřazenou rychlostí, tak mi řadící páka lítá ze strany na stranu. Proto řeším jestli by tohle nepomohlo. Vím že to bude asi špatný vstřik, už mi to jednou hlásila diagnostika, ale jen občas, a tak že bych přitom rovnou udělal ten EGR ventil a váhu vzduchu.
Napsal: pon 02.02.2009 16:19
od libovka
a nemáš náhodou utrhané silentbloky na motoru?
Napsal: pon 02.02.2009 16:26
od Speedy20V
No silentbloky vypadají v pořádku (dle slov jednoho servisu, ale není nic moc) každopádně našli odpojenou jednu podtlakovou hadičku na tom silentbloku, ale i po zapojení to dělá nadále, možná i trochu víc

Napsal: úte 03.02.2009 03:22
od Fazeey
no asi ho nevyndáš, ale můžeš ho odpojit resp. zavařit, aby se neotevíral.. celkem průser co jsem řešil když jsem auto koupil bylo že se ventil rozletěl na kusy a ty se zasekly v sání.. velký štěstí že se nic nestalo, jsou to celkem velký kusy plechovejch podložek.. ono ten bordel z výfuku a sání kterej tvoří právě ten ventil aspoň k něčemu byl, že podložky nešly dál..
Napsal: úte 03.02.2009 05:53
od zet
Speedy20V píše:No silentbloky vypadají v pořádku (dle slov jednoho servisu,
ale není nic moc ? každopádně našli odpojenou jednu podtlakovou hadičku na tom silentbloku, ale i po zapojení to dělá nadále, možná i trochu víc

kouknul bych na ty silentbloky,jestli jsou původní tak už mají nárok.Že je špatnej zjistíš lehce - koukej na něj a nech si vypnout někým motor a uvidíš (zřejmě) jak sebou motor škubne a ten sil. se ani nehne.Když si nebudeš jist,tak přizvedni heverem motor a taky to poznáš.
Napsal: úte 03.02.2009 15:36
od dusan
EGR ventil prepúšťa časť výfukových spalín pri určitých otáčkach naspať do sania.Je to z dôvodu zníženia teploty horenia palivovej zmesy vo valcoch ,čo spôsobuje nižší obsah emisií.Pri jeho odstavení sa nezmení výkonová charakteristika motora,akurát stúpnu emisie hlavne oxidy dusíka.Avšak stúpne aj teplota horenia vo valcoch ako aj teplota výfukových plynov,čo má priamy negatívny vplyv na turbo,hlavne vo vysokých otáčkach. Platí tu dvojnásobná nutnosť dlhšieho ochladzovania turba pri náhlom zastavení ,aby sa nezapiekli ložiská turba.
Napsal: úte 03.02.2009 16:16
od mira333
bude svitit nejaka kontrolka kdyz zaslepim recirkulaci vyfukovych plynu??? skoci to do nahrady nebo to bude ok? ja to tam nechci je to naprd zvysuje to spotrebu a snizuje vykon...
je to tam jen kvuli emisim a na ty jaksi seru
Napsal: úte 03.02.2009 17:09
od dusan
Žiadna kontrolka ti svietiť nebude ani ti to neskočí do náhrady,auto bude jazdiť normálne.
Napsal: úte 03.02.2009 18:57
od tds
dusan píše:EGR ventil prepúšťa časť výfukových spalín pri určitých otáčkach naspať do sania.Je to z dôvodu zníženia teploty horenia palivovej zmesy vo valcoch ,čo spôsobuje nižší obsah emisií.Pri jeho odstavení sa nezmení výkonová charakteristika motora,akurát stúpnu emisie hlavne oxidy dusíka.Avšak stúpne aj teplota horenia vo valcoch ako aj teplota výfukových plynov,čo má priamy negatívny vplyv na turbo,hlavne vo vysokých otáčkach. Platí tu dvojnásobná nutnosť dlhšieho ochladzovania turba pri náhlom zastavení ,aby sa nezapiekli ložiská turba.
tak tak ale víc než turbo tak trpí písty a hlava protože zahřívání je enormní,samožřejmě to platí při dalníční letce.
Napsal: úte 03.02.2009 20:30
od Speedy20V
No ovšem proč to teda dělat, když tady kolega "dusan" píše, že se naprosto nezmění charakteristika ani výkon motoru. I když popravdě se mi tomu věřit nechce, něco to udělat prostě musí.
Napsal: úte 03.02.2009 22:35
od dusan
Jediný význam to má že nie je potrebné čistiť EGR ventil, sanie je čisté, netreba sa obávať o zlomenie klapiek, ktoré sú v sacom potrubí a nehrozí ich nasanie do motora a tým deštrukcia motora.
Napsal: stř 04.02.2009 04:35
od Fazeey
dusan píše:EGR ventil prepúšťa časť výfukových spalín pri určitých otáčkach naspať do sania.Je to z dôvodu zníženia teploty horenia palivovej zmesy vo valcoch ,čo spôsobuje nižší obsah emisií.Pri jeho odstavení sa nezmení výkonová charakteristika motora,akurát stúpnu emisie hlavne oxidy dusíka.Avšak stúpne aj teplota horenia vo valcoch ako aj teplota výfukových plynov,čo má priamy negatívny vplyv na turbo,hlavne vo vysokých otáčkach. Platí tu dvojnásobná nutnosť dlhšieho ochladzovania turba pri náhlom zastavení ,aby sa nezapiekli ložiská turba.
malá otázka - jelikož EGR otevírá při jen v nizkejch otáčkách, jak to ovlivní teplotu ve vysokejch otáčkách, když je ventil zavřenej i tak?
Napsal: stř 04.02.2009 13:49
od dusan
EGR ventil otvára pri vyšších otáčkach.
Napsal: pát 06.02.2009 00:34
od Fazeey
tj ale musíš jet na čtvrt plynu, taky nevim co by to udelalo když máš 1b přetlak a otevře se ti tenhle ventil do sání, kdoví, ale to přehřátí se mi nezdá
Napsal: pát 06.02.2009 14:25
od dusan
Je pravda,že EGR otvára len pri určitej nižšej záťaži motora,určitých otáčkach a určitej teploty motora a je riadený riad.jednotkou motora. Pri tejto činnosti motora znižuje teplotu spaľovania a tým aj emisie.Pri jeho odstavení sa celkovo zvyšuje teplotná záťaž častí motora a je potrebné na to myslieť aj pri ochladzovaní turba. Je tiež pravda,že pri potrebe vysokého výkonu je EGR uzavretý/pokiaľ funguje/ aby sa zvýšila účinnosť spaľovania a tým rastie teplota motora /vyššie otáčky,vačšie množstvo vzduchu,viac paliva/.Pri normálnej jazde, t.j. 90 až 130 km sa nevyužíva vysoký výkon ani vysoké otáčky,EGR prevažne pracuje/inak by nemal zmysel/ a udržuje nižšiu teplotu spaľovania.Pri jeho odstavení sa zvyšuje teplota výfukových plynov aj pri nižších rýchlostiach,pri ktorých nie sme zvyknutí chladiť turbo a preto je potrebné na to myslieť .
Napsal: pát 06.02.2009 17:04
od Speedy20V
Dobrý.... a je tam teda nějaká výhoda jeho odpojení?
Napsal: pát 06.02.2009 20:04
od dusan
Najvačšia výhoda odpojenia je čisté sanie ,nemusí sa čistiť samotný ventil ani klapky v sacom potrubí a nehrozí ich zlomenie.Mierny nárast výkonu je tiež v určitom režime avšak v praxi len mierne badateľný a minimálne zníženie spotreby.Zlepšenie činnosti motora po zablokovaní EGR ,ktoré niekto udáva je najčastejšie spôsobené vyčistením sacieho traktu pri manipulácii s ventilom ,čím sa zlepší plnenie motora.Zníži sa tiež dymivosť hlavne pri náhlej akcelerácii /kick-down/ taká typická pre dieselové motory.Túto dymivosť spôsobuje tiež EGR ventil.Pri normálnej kľudnej jazde je otvorený a prepúšťa spaliny do sania,t.j.nižší obsah kyslíka v nasávanom vzduchu.Pri Kick-down ECU okamžite natlačí vyššie množstvo paliva do valcov kde je vzduch s nízkym obsahom kyslíka ,vzniká nedokonalé spaľovanie a vznik sadzí to je to zadymenie. ECU vyšle aj hneď signál pre uzavretie EGR a natočenie klapiek v turbe,ale to má určité spozdenie v sec. a než sa do valcov dostane čerstvý vzduch s vyšším obsahom kyslíka vzniká to nedokonalé spaľovanie.Pri odpojenom EGR sa dostáva do valcov čistý atmosferický vzduch a zníži sa zadymenie.
Napsal: pon 09.02.2009 11:00
od Speedy20V
takže nakonec je lepší jej oddělat..

právě o tom lěpším zátahu zespoda a nižší spotřebě jsem slyšel a proto bych do toho chtěl jít.