Stránka 1 z 3
Napsal: pon 02.02.2009 20:56
od Marek520
čau kluci,chci se zeptat ma 39ku pred faceliftem ktera nemela xenony ale puvodni majitel je tam dobastlil a tusim ze tam jsou ds2 zbytek puvodni.Ptam se proto zda tato uprava musi byt zapsana v technicaku nebo me jen nekdo v servisu pohoupal

diky marcus007
Napsal: pon 02.02.2009 23:36
od Vena
Asi bys to zapsaný mít měl. Důležitější je, jestli tam máš dodělaný ostřikovače a na nápravách čidla na naklápění...
Napsal: pon 02.02.2009 23:54
od mira333
Napsal: úte 03.02.2009 00:07
od alpineman
To, že je auto standardně vybaveno xenony, samozřejmě v TP není. To je jasný. Ale pokud si je doděláš, tak to asi ano. Poněvadž fláknout do auta xenony bez ostřiku a aut. neklápění a myslet si, že je to tak OK - to asi ne.
Napsal: úte 03.02.2009 00:17
od Brátn
tak teď su z toho jelen, jen malý dotázek, když si koupím kit na přestavbu, jen vyměním žárovky H7 za patřičný výbojky atd a nemám ostřikovače světel, ale světla se naklápějí normálně elektronicky z kabiny, tak je musím nechat zapsat do TP to se mi zdá jako blbost ne? nebo se toto vztahuje jen k ds2 tedy přebastlení celých světel?
Napsal: úte 03.02.2009 00:35
od mira333
alpineman píše:To, že je auto standardně vybaveno xenony, samozřejmě v TP není. To je jasný. Ale pokud si je doděláš, tak to asi ano. Poněvadž fláknout do auta xenony bez ostřiku a aut. neklápění a myslet si, že je to tak OK - to asi ne.
vsak prave.. to je hotovej nesmysl... zapisovat dodelavany xenony do technicaku.. jako vzdyt je to fuk jestli naklopim svetla rucne z kabiny nebo se naklopi samy.. a navic kdo pozna ze sou tam dodelavany xenony? pokud to udela nekdo odborne ale fakt s laskou a peci a ne systemem franto podrz to ja jdu pro prachy tak to nepoznaji ani na technicke... nebo myslis ze ti budou rozebirat svetla jo??
Napsal: úte 03.02.2009 01:06
od P-J
mira333 píše:jako vzdyt je to fuk jestli naklopim svetla rucne z kabiny nebo se naklopi samy
Ty jako jezdíš pořád s prstem na regulaci nastavení sklonu a jsi schopný přesně korigovat jakékoliv zhoupnutí auta

Tak to jsi machr. Ona totiž ta automatická regulace sklonu koriguje jejich polohu neustále.
Napsal: úte 03.02.2009 01:28
od Pekys
P-J píše:Ty jako jezdíš pořád s prstem na regulaci nastavení sklonu a jsi schopný přesně korigovat jakékoliv zhoupnutí auta

Tak to jsi machr. Ona totiž ta automatická regulace sklonu koriguje jejich polohu neustále.
To jako myslíš, že na každym horizontu, jakymkoliv hupu, kopci, atd ti stihne motorek zareagovat a seštelovat světla? Myslim že je to blbost, neb takhle rychlej ten motorek zase neni. Stačí se podívat, jak rychle se štelujou po rozsvícení, a to teda žádnej fofr použitelnej za jízdy k štelování sklonu není. Myslim že se seštelujou jen po rozsvícení, tot celá automatická regulace.
Napsal: úte 03.02.2009 01:29
od mira333
P-J píše:mira333 píše:jako vzdyt je to fuk jestli naklopim svetla rucne z kabiny nebo se naklopi samy
Ty jako jezdíš pořád s prstem na regulaci nastavení sklonu a jsi schopný přesně korigovat jakékoliv zhoupnutí auta

Tak to jsi machr. Ona totiž ta automatická regulace sklonu koriguje jejich polohu neustále.
ne nejsem machr.. a jakej je podle tebe rozdil mezi xenonem a normal zarovkou?? defakto jen v barve svetla.. a jezdi snad nekdo kdo ma zarovky s prstem na regulaci?? asi nikdo... to taky teda oslnuje kdyz se to zhompne... jako jestli jsem machr tak ty jsi lojza..
Napsal: úte 03.02.2009 06:15
od zet
Marek520 píše:čau kluci,chci se zeptat ma 39ku pred faceliftem ktera nemela xenony ale puvodni majitel je tam dobastlil a tusim ze tam jsou ds2 zbytek puvodni.Ptam se proto zda tato uprava musi byt zapsana v technicaku nebo me jen nekdo v servisu pohoupal

diky marcus007
1)Prosímtě nic neřeš,jaký máš světla se nikde neuvádí páč a protože to nikoho nezajímá.
2)naklápění světel tak jak si to někteří představují je pitomost - to jako že se světla naklápí průběžně. Naklápí se pouze při zatížení auta a to buď automaticky když máš nivo nebo ručně jako u jakéhokoliv auta po r. v.1970.
3)ostřikovač světel - ten je důležitej akorát tehdy když se ti světla naklápějí průběžne

ale to dělají jen když máš urvaná všechna ovladací táhla ve světle

Napsal: úte 03.02.2009 06:56
od Vlasta
mira333 píše:[ne nejsem machr.. a jakej je podle tebe rozdil mezi xenonem a normal zarovkou?? defakto jen v barve svetla.. a jezdi snad nekdo kdo ma zarovky s prstem na regulaci?? asi nikdo... to taky teda oslnuje kdyz se to zhompne... jako jestli jsem machr tak ty jsi lojza..
Montáž svetlometů se světelným zdrojom, který má světelný tok vyšší jak 2000 lm (to sa týká zejména svetlometů s výbojkami), je možná výhradně v kombinaci se schváleným zařízením na čištění svetlometů a zařízením na automatické nastavování sklonu potkávacích svetlometů. U nás se na STK za nepovolený přestavby vyhazuje a už to řešej i policajti při silničních kontrolách.
Napsal: úte 03.02.2009 07:57
od zet
Vlasta píše:mira333 píše:[ne nejsem machr.. a jakej je podle tebe rozdil mezi xenonem a normal zarovkou?? defakto jen v barve svetla.. a jezdi snad nekdo kdo ma zarovky s prstem na regulaci?? asi nikdo... to taky teda oslnuje kdyz se to zhompne... jako jestli jsem machr tak ty jsi lojza..
Montáž svetlometů se světelným zdrojom, který má světelný tok vyšší jak 2000 lm (to sa týká zejména svetlometů s výbojkami), je možná výhradně v kombinaci se schváleným zařízením na čištění svetlometů a zařízením na automatické nastavování sklonu potkávacích svetlometů. U nás se na STK za nepovolený přestavby vyhazuje a už to řešej i policajti při silničních kontrolách.
Takže veškeré přestavbové a předpokládám že snad i homologované HID sady jsou nelegální?
Napsal: úte 03.02.2009 08:20
od Vlasta
Homologovaná HID sada neexistuje, to jsou jenom marketingové kecy prodejců. Hella údajně dělá homologované sady vč. ostřiku a dynamické regulace, ale ta cena je prej ukrutná.
Napsal: úte 03.02.2009 09:45
od wEnC
U xenonů musí být jak automatické naklápění, tak ostřiky, kdo to nemá je to jeho problém, sám riskuje. To jestli to na STK nebo na ulici policajti kontrolují není až tak důležité. Ale zkuste se nachomítnout k nehodě, kde viník nebude 100% jasný. Celkem lehce budete ten kdo někoho oslnil...
A hádejte která pojišťovna škodu za tuhle nelegální úpravu zacvaká ?
Napsal: úte 03.02.2009 10:49
od swed
Napsal: úte 03.02.2009 10:58
od swed
ale už to tu bylo několikrát psaný nikdo pořádně nedokáže zjistit jestli tam ty xenony maš od výroby nebo dodělávku, dá se to zjsitit jen podle toho jestli máš na palubce kolečko na štelování, ale když se zalepí tak pak už to nikdo nemá šanci poznat (pokud máš světla s čočkou pro xenony) a jestli nemáš ostřiky.... ty jsou povinný až od určitého roku, takže je dost aut co ty ostřiky nemá ani z výroby(do roku 97 myslim)...
Napsal: úte 03.02.2009 11:05
od zet
Tak naklápění může mít i u těch starých světel (nebylo výsadou xenonů)
a nechápu co mají ostřikovače světel do činění jestli mám xenon či klasiku.
Pokud vím,tak ostřiky na světla má i moje zcela určitě nexenonová Filcka a je to prostě jen stupeň výbavy jako ABS a spol.
Napsal: úte 03.02.2009 11:26
od swed
jo jasný, můžou být ostřiky ale nemusej být xenony(ostřiky maj i některý "lepší" fáčka

), ale nemůžou být xenony bez ostřiku světel(platí pro nová vozidla, ale už od roku 97, takže všechny novější auta co maj xenony musej mít zároveň i ostřiky) je to někde ve vyhlášce o způsobilosti vozidel při provozu na pozemních komunikacích, nebo jak se to přesně jmenuje...
Napsal: úte 03.02.2009 12:07
od P-J
Pekys píše:P-J píše:Ty jako jezdíš pořád s prstem na regulaci nastavení sklonu a jsi schopný přesně korigovat jakékoliv zhoupnutí auta

Tak to jsi machr. Ona totiž ta automatická regulace sklonu koriguje jejich polohu neustále.
To jako myslíš, že na každym horizontu, jakymkoliv hupu, kopci, atd ti stihne motorek zareagovat a seštelovat světla? Myslim že je to blbost, neb takhle rychlej ten motorek zase neni. Stačí se podívat, jak rychle se štelujou po rozsvícení, a to teda žádnej fofr použitelnej za jízdy k štelování sklonu není. Myslim že se seštelujou jen po rozsvícení, tot celá automatická regulace.
Tak si tuhle svoji hovadinu mysli dál, přesvědčovat tě nebudu. Stejně to nemá cenu.

Napsal: úte 03.02.2009 12:09
od P-J
mira333 píše:P-J píše:mira333 píše:jako vzdyt je to fuk jestli naklopim svetla rucne z kabiny nebo se naklopi samy
Ty jako jezdíš pořád s prstem na regulaci nastavení sklonu a jsi schopný přesně korigovat jakékoliv zhoupnutí auta

Tak to jsi machr. Ona totiž ta automatická regulace sklonu koriguje jejich polohu neustále.
ne nejsem machr.. a jakej je podle tebe rozdil mezi xenonem a normal zarovkou?? defakto jen v barve svetla.. a jezdi snad nekdo kdo ma zarovky s prstem na regulaci?? asi nikdo... to taky teda oslnuje kdyz se to zhompne... jako jestli jsem machr tak ty jsi lojza..
Dej si tam co chceš, jezdi jak chceš. Je to vaše věc - jenom doufám, že vás z toho minimálně na STK vyléčí (škoda, že to nekontrolují pořádně i policajti). Ale jestli si myslíš, že rodíl mezi xenonem a obyč žárovkou je pouze v barvě světla, tak to taky o ledsčem svědčí....
