Stránka 1 z 1

Napsal: pát 03.07.2009 18:19
od zeryk
Přesně jak už to bývá, v pátek odpoledne před svátkem - průser. Pánové dotaz, poraďte. Mám E34 1993 530i a na Check Control panelu pod tachometrm se po zastavení, ne během jízdy, po zastavení a při sepnuté skříňce před startem a po nastartování objeví hlášení "Oelstand motor Betriebsanleitg".
Přitom se žádné jiné hlášení, myslím tím žádná jiná kontrolka nerozsvítí, teplota je dobrá, oleje je podle měrky v motoru dost. To hlášení pochvíli zhasne ( tak 3 sekundy) ale nezůstanou červené šipky po stranách, že to hlášení stále trvá. Prostě zhasne hláška jakoby žádná nebyla. Až po zastavení a vypnutí motoru se znovu objeví na pár sekund. Znovu nastartuju, opět se hlášení objeví a samo zhasne, netrvá, totiž když trvá, tak zůstanou svítit po stranách červené tojúhelníky, ale to se připomínám nestane. Tak dojel jsem cca 10 kiláčů domů, teplota motoru nestoupla, žádná jiná hláška se neobjevila. Po vypnutí se hláška objevila znovu, na 3 sekundy. Co to proboha je?, čidlo by se hlásilo snad pořád kdyby nešlo, čerpadlo oleje by dělalo to samé, trojúhelnčky po stranách!!! nebo že by už bylo na cestě do věčnejch lovišť? Chlapi poraťe!!!!, rady zhoď to ze skály neberu. Jedině, že by ten, co to radí stál dole pod tou skalou. Děkuji za moudra a čau! ŽERYK

Napsal: pát 03.07.2009 20:28
od alpineman
Jedna věc je, že ti to hlásí nízkou hladinu oleje v motoru - při nastartování. To, že po vypnutí motoru se hlášení objeví znovu, i když to během jízdy zmizelo je normální. Malý příklad - nastartuju, zahlásí mi to prasklou žárovku, nechám nastartováno, vyměním ji a hláška úplně zmizí. Po vypnutí motoru mi to zahlásí, že je (byla) prasklá žárovka. Prostě to tak je...

Jinak taky už se mi stalo, že mi to na dálnici zahlásilo nízkou hladinu oleje a po zastavení to zmizelo. Ale po kontrole jsem zjistil, že stav oleje mám na minimu. Což u tebe je jiné a je to divné. Protože říkáš, že hladinu dle měrky máš OK. Nestál jsi někde v prudkém kopci??? Ale pokud máš hladinu OK, hlásit by ti to nic s olejem nemělo. Fakt mě nic nenapadá...

Napsal: pát 03.07.2009 20:59
od Kail
Nevím proč,ale tátovi na 525i to hlásí taky,přesně stejně - po nastartování,pak zmizí a potom zase při chcípnutí...Olej je taky OK... :?

Napsal: pát 03.07.2009 21:18
od starML
V olejové vaně zespoda je snímač hladiny oleje B6254 viz obrázek :
Obrázek

Má trojpólový konektor, zkontroluj, jestli některý z drátů není uhnilý, nevisí jen na několika vláknech. Když konektor odpojíš, prostříkni Kontoxem. Zapojení je (na straně drátů jsou vylisovaná čísla) :

1 - +12 Voltů od pojistky F15 (7,5A), barva ?? zelená+bílý pruh
2 - kostra, barva hnědá
3 - signál do palubní desky (přes ŘJ, Lichtmodul - dle vozu), barva šedá+hnědý pruh

Obrázek

To napětí na (1) a kostra na (2) se dá prověřit měřákem, co jde z té (3) když je hladina správná teď nevím. Ale u starších BMW tato čidla časem odcházejí a je třeba koupit nové. Pro moje auto by to bylo na http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... indicator/ Pos. (21) a stojí cca 95 Euro. Ty se podívej na (někde) E34, ale mohlo by být podobné.

Napsal: sob 04.07.2009 00:03
od Tompo
mě to na 7er dělá nízký volnoběh, který sem tam občas prostě zakolísá..

Napsal: sob 04.07.2009 09:37
od pepino5xx
Špatné čidlo, taky mě to dělalo, teda spíše nějaký horší kontakty. Auto jsem zvedl, pohejbal s kabelama a už to zase nehlásí :)

Napsal: ned 05.07.2009 02:24
od matal
U motorů M54 to hlásí ještě než je minimum oleje cca 2mm nad spodní ryskou měrky..

Napsal: pon 06.07.2009 09:09
od Maxiczech
Mám M54 a je to přesně tak, jak píše Matal. Doleju půl litru a je pokoj.
Ale to co popisuješ, vypadá na špatné čidlo hladiny oleje (pokud máš olej na risce na max). Nebo ty kabely mno.. :)
Rozhodně se ti auto neloučí a nikam ho neházej. ;-)