Stránka 1 z 1

Napsal: úte 28.07.2009 20:40
od pavel530d
Tak motor už je složený,
tlaky na všech 6ti válcích 27
vstřiky nové
turbo OK
jednotka druhá s naklonovaným softem a čipnutá na 260PS a 600Nm

Auto nastartuje na brnk,chod motoru je OK
Při akceleraci na půl plynu se u 2300 ot ozve nějaký pazvuk ( zařechtání )
a auto pokuřuje černě.
Vstřiky dávkují dle diag. v normě (norma od -3 do +5)
Dneska se měřil opět tlak a vstřik č3 a č6 mají namodralé hlavičky
Tlak zase 27 na všech

Čipování je garantovaně dobré a navíc to dělal chlap co dělá jen BMW a říkal, že není možné aby auto kouřilo. Má X5 načipovanou ještě víc a auto mu ani nezakouří a to už jezdí celkem dlouho.

Poradí někdo, kde by mohla být chyba?
Jinak auto má od složení najeto 800km a to chřastění se začíná ozývat myslím víc a víc.

Díky za případné rady. Nikdo není schopen říct,co by to mohlo být.

Napsal: stř 29.07.2009 08:00
od tds
řekl bych že bude neco na tom softu,protože se vstřiky přehřívaj.podle mě to vstřikuje velkou předvstřikovou dávku a motor má /jako malej předvstřik/ potom se rožhavují vstřikovače a nafta hoří už u hlavičky vsřiku a ne ve spalovacím prostoru pístu.tak bych to asi viděl já.chce to vyzkoušet s origo jednotkou a potom přehodit.

Napsal: stř 29.07.2009 10:13
od Zdenal
Tohle čipování je jen zkrácení předvstřiku, aby hořela nafta o něco dříve a rychleji a pak ti to při nejlepšim propálí píst. To je jen můj neodbornej názor. Podle mě hledej chybu v načipování. Já jsem proti čipům, ale kdo chce ať si to udělá, já to nikomu nerozmlouvám.

Napsal: stř 29.07.2009 11:16
od tds
No zas tak jednoduchý to není, vstřokovaná dávka je rozdělena do 3 částí předvstřik-hlavní dávka-dostřik. je to kvůli emisím a ohřívání spal.prostoru před zapálením a po aby směs důkladně prohořela,v tomhle vidím zakopaného psa a to že jednotka špatně dává jednotlivé dávky,což bude nejspíš způsobené vadným programem.taky se může stát že ti odejdou velmi brzo vstřiky jelikož se neúměrně zahřívají.(viz. modré zbarvení)

Napsal: stř 29.07.2009 12:20
od Zdenal
Ano je to složitější jak píšeš, ale tohle čipování, že přijedeš přehrajou ti soft a za 2 minuty odjíždíš a platíš 8 000kč nejsou o ničem jiném než že ti zkrátí předvstřik, aby nafta prohořela dříve blíž k válci a tím zvýšila výkon a v neposlední řadě ti zkur.... motor.
Ještě se poopravím : zkrátí předvstřik a prodlouží vstřik a zvíší vstřikovací tlak, tak si myslím že to funguje..
Hele a upravovali ti vůbec ŘJ ? Potom se to prý ještě dělá pomocí powerboxu a to je právě na hovno.

Napsal: stř 29.07.2009 12:25
od pavel530d
ještě mě napadlo,zda by to nemohl dělat senzor klepání,protože jsem to měl napíchlé na uni diagnostice co mám doma a v paměti byl senzor klepání motoru.
Bavil jsem se s mechošem prý tento senzor funguje tak, že pokud se mu zdá,že má motor nějaký divný chod,tak se ho snaží v rámci možností korigovat do správného chodu a mohjl by pracovat špatně a udávat nesmysly do jednotky.

Napsal: stř 29.07.2009 12:27
od pavel530d
tds píše:
Zdenal píše:Tohle čipování je jen zkrácení předvstřiku, aby hořela nafta o něco dříve a rychleji a pak ti to při nejlepšim propálí píst. To je jen můj neodbornej názor. Podle mě hledej chybu v načipování. Já jsem proti čipům, ale kdo chce ať si to udělá, já to nikomu nerozmlouvám.

No zas tak jednoduchý to není, vstřokovaná dávka je rozdělena do 3 částí předvstřik-hlavní dávka-dostřik. je to kvůli emisím a ohřívání spal.prostoru před zapálením a po aby směs důkladně prohořela,v tomhle vidím zakopaného psa a to že jednotka špatně dává jednotlivé dávky,což bude nejspíš způsobené vadným programem.taky se může stát že ti odejdou velmi brzo vstřiky jelikož se neúměrně zahřívají.(viz. modré zbarvení)


Tak to nevím, v pondělí jedu k těm co mi todělali,takl se s nima pobavím.
Díky

Napsal: stř 29.07.2009 12:39
od Zdenal
Ještě jsem se výše poopravil..

No, že se vstřiky přehřívají jim asi taky nesvědčí, ale to hlavní co jim vadí bude asi zvýšenej vstřikovací tlak a bude odcházet ta jehla v nich a to 100x rychleji.

Jinak ten senzor klepání, to vůbec nevim co je ???

Ale tvůj problém bych prostě hledal právě v tom čipnutí..

Napsal: stř 29.07.2009 15:28
od Hanz
přemýšlím, proč mají tendenci radit lidé, kteří jednak netuší jak funguje motor (viz dotaz co je čidlo klepání, navíc u vznětového motoru) a za druhé fundované rady o předvstřiku versus výkon pod...
moderní Bmw vznětové motory mají několik druhů ochrany proti podobným pokusům, jedna z nich je v čidlech teploty výfukových plynů (pokud je problém ve spalovaní, bude to vidět na hodnotách zde)...
spíš to vem někam, kde rozumí motorům a nech je to poslechnout, jestli je to mlácení mechanického charakteru (něco nedotažené po sestavení motoru a pod) nebo spalováním (at už špatný soft nebo zapojení a pod)

Napsal: stř 29.07.2009 16:55
od pavel530d
Zdenal píše:Ano je to složitější jak píšeš, ale tohle čipování, že přijedeš přehrajou ti soft a za 2 minuty odjíždíš a platíš 8 000kč nejsou o ničem jiném než že ti zkrátí předvstřik, aby nafta prohořela dříve blíž k válci a tím zvýšila výkon a v neposlední řadě ti zkur.... motor.
Ještě se poopravím : zkrátí předvstřik a prodlouží vstřik a zvíší vstřikovací tlak, tak si myslím že to funguje..
Hele a upravovali ti vůbec ŘJ ? Potom se to prý ještě dělá pomocí powerboxu a to je právě na hovno.


Je právě upravená přímo jednotka.
Navíc je tam nahraná úprava, která v ostatních autech jezdí a není absolutně problém. Borci na to mají v pondělí mrknout,tak uvidím.
Dělala se totiž jednotka a auto tam nebylo (to se zrovna dokončovalo)
Jednotku jsem tam píchl a auto uplně v poho naskočilo.

Napsal: stř 29.07.2009 17:06
od pavel530d
Hanz píše:přemýšlím, proč mají tendenci radit lidé, kteří jednak netuší jak funguje motor (viz dotaz co je čidlo klepání, navíc u vznětového motoru) a za druhé fundované rady o předvstřiku versus výkon pod...
moderní Bmw vznětové motory mají několik druhů ochrany proti podobným pokusům, jedna z nich je v čidlech teploty výfukových plynů (pokud je problém ve spalovaní, bude to vidět na hodnotách zde)...
spíš to vem někam, kde rozumí motorům a nech je to poslechnout, jestli je to mlácení mechanického charakteru (něco nedotažené po sestavení motoru a pod) nebo spalováním (at už špatný soft nebo zapojení a pod)


No snímač klepání by tam přý měl být.
Proč by to hlásila diagnostika? (nebo to má něco na ten způsob přímo v některém z komponentů?)
Z výfuku jde hrozné horko a trošku to smrdí štiplavě.
Kat tam je...
Jaké by to mělo mít hodnoty na těch čidlech teploty plynů?

Cvrdlikání se podobá jak jsem už říkal jako když má škodárna špatnou přípravu směsi a řechtají ventily.
Tento zvuk zná snad každý,kdo v takém stroji někdy jel.

Navíc to dělá při akceleraci (půl plynu) od 2100 ot a nejvíc to je slyšet kolem 2400 ot.
Tam je myslím nastavený nevětší krouťák (600Nm)
Není to nic hrozného,ale ten zvuk mě děsí a navíc nechci dělat další motor,už mě z toho mr..a

Napsal: stř 29.07.2009 17:16
od Hanz
ale "řehtat" může klidně převodovka, resp. kola v ní, jak se pere s tím krouťákem v moc nízkých otáčkách... to je taky důvod, proč výrobce nejde s hodnotama Nm níž než by mohl (ruku na srdce, když to dokáže na tyhle Nm kdejakej trotl v ntbkem, dokaze to i vyrobce, ze... a nedela to proto, ze pak na to drzi zaruku, coz ted dobrak co ti to rozesral nedela).

Napsal: čtv 30.07.2009 22:40
od michalhof
jo jinak nevim jak to mas s chipem ale ja ho mam proste zaplacenej a kdybych treba prehral RJ tak tam jen sjedu a oni mi to dodelaj zdarma znovu.. jesli to mas taky tak tak doporucuju vratit puvodni software a zkusit to.. tim vyloucis chybu chipu a jde se hledat dal..
jinak bych se snazil vyloucit mechanicky zvuky.. nikdo neni neomylnej takze se mohlo stat ze si proste neco nedotah apod..

Napsal: ned 02.08.2009 19:38
od pavel530d
michalhof píše:jo jinak nevim jak to mas s chipem ale ja ho mam proste zaplacenej a kdybych treba prehral RJ tak tam jen sjedu a oni mi to dodelaj zdarma znovu.. jesli to mas taky tak tak doporucuju vratit puvodni software a zkusit to.. tim vyloucis chybu chipu a jde se hledat dal..
jinak bych se snazil vyloucit mechanicky zvuky.. nikdo neni neomylnej takze se mohlo stat ze si proste neco nedotah apod..


No myslím,že to tak udělám.
Nechám to dat zpět do série a bude se pátrat.
To že by se něco špatně dotáhlo byde myslím nesmysl,protže by se na to zapomělo tím pádem dvakrát, když se to skládalo,protože poprvé byl podobný problém, jen auto nemělo CHIP,ale byl tam původně POWERBOX od Remusu

- to se to posralo poprvé,ale to byly staré vstřiky a měly cca 200tis km

- podruhé se dal druhej motor a POWERmrdka se vytáhla ven.Auto hulilo a ujelo 200km a bylo po motoru. Tam to taky cvrdlikalo, ale mnohem víc.

- potřetí (teďko) se dala projistotu jednotka z druhého auta, přehrál se soft + čip přímo do jednotky a auto hulí (trošku míň), cvrdliká (taky míň) a zatím najelo 800km

Ještě mě napadlo,zda by nemohlo být od toho POWERIZERU poškozené čidlo na vstřikovací liště a dává do jednotky nesmysly a a třeba dží moc vysoký tlak
(to by vysvetlovalo to, že tam jde moc nafty a to cvrdlikání by mohlo jít ze vstřiků, protože moc talky by jim nemuselo dělat dobře)

Napsal: stř 05.08.2009 16:55
od pavel530d
Tkaže v Renocaru vůbec nic nezjistili.
čerpadlo OK
vstřiky OK
jiné další věci OK

Tak nevím proč to pořád není ono....... :( :( :( :( :( :(

Napsal: stř 05.08.2009 19:54
od Hanz
koukal-jel s tim nekdo, kdo opravdu ruzumi motorum? co rikal ze je to za zvuk? pokud jsi to mel v Renocaru na diagnostice a nic neukazala, tak jsou vsechna cidla ok a problem je treba mechanickeho razu, to ti nikdo po netu nerekne...

Napsal: čtv 06.08.2009 20:37
od pavel530d
Pravda nebylo zjištěno vůbec nic.
Dnes jsem si auto přebíral.
Technik s mechanikem se s tím byli svézt a pazvuk slyšeli, ale říkaj,že to může být v čipu. Další možnost je v BMW nechat přehrát soft celého auta za 3300 bez DPH a doufat,že to bude řešení, ale pochybuju.
Zítra to chci hodit borcovi co dělal čip. Má tam i brzdu a říkal že to není možné a že se na to mrkne. Já osobně si myslím,že to může být už snad jen fakt blbost za pár stovek a pokud to tak bude,tak mě z toho trefí....

Napsal: čtv 06.08.2009 21:18
od Zdenal
Odstraň chip a to přehráním softu (odstraníš neodborné zásahy a vyloučíš, že by to bylo jinou softovou chybou), když ti upravoval jednotku stejně jinak nedocílíš 100% původního stavu.

no a pak můžeš hledat dál..

Napsal: čtv 06.08.2009 21:25
od pavel530d
Zdenal píše:Ten kdo má štěstí a vše mu funguje a nic se mu nekazí a má chip, tak se rád pochlubí a na druhém břehu málokdo řekne, že udělal blbost a stálo ho to tolik a tolik...

Odstraň chip a to přehráním softu (odstraníš neodborné zásahy a vyloučíš, že by to bylo jinou softovou chybou), když ti upravoval jednotku stejně jinak nedocílíš 100% původního stavu.

no a pak můžeš hledat dál..


on má právě původní soft zazálohovaný na HDD, tak by neměl být problém to hodit do původního stavu.

Napsal: pát 14.08.2009 11:29
od Pavel H
Admin:
Téma pročištěno od OT. Držte se tématu, dodržujte pravidla.
to: pavel530d - oprav, změň název topicu.