Stránka 1 z 2
Napsal: pon 28.09.2009 22:32
od milo
nezakladal bych nové vlákno, ale můj problém je částečně specifický
od koupě mi svítí kontrolka niva (přes půl roku), ale nivo fungovalo, kompresor dofukoval, tak jsem to neřešil. jediná věc, co se mi nelíbila -
na diagnostice v BMW nekomunikovala ŘJ niva ...
dnes najeto cca. 700 km po šílených okreskách, asi 2 km před cílem se na "zhupu" na magistrále ozve rána, kompresor začal tlačit naplno, auto skákalo jak bez tlumičů a po zastavení si sedlo na prdel. OK, říkám si měchy, pustím se do výměny.
mám tady ale pár ALE ... sedí na obou stranách na dorazech - je to tak, že když 1 měch umře, vyfoukne se i ten druhý? kolik je vzadu čidel na zjištění výšky? na každé straně jedno? na jednom jsem viděl vyvazovací páskou zbastlen konektor, tak mě napadlo, jestli to nebude původce problému. abych si nevyměnil měchy a nezjistil, že problém je jinde...
poslední - kde ty mechy objednat? stále pouze BMW?
hledat jsem zde hledal, bohužel ani v jednom vláknu nebylo definitivní řešení -
prosím, kdo zde řešíte nějaký problém a úspěšně vyřešíte, věnujte těch pár minut sepsáním opravy závady 
Napsal: pon 28.09.2009 23:24
od milo
ráno otevřu dveře, kompresor začne foukat a auto leží na zadku. takže je to jasný ... jen mi stále vrtá v hlavě to, že nekomunikuje ta jednotka. vyzkouším - asi koupit jinou ... nemá někdo na půjčení? praha přijedu.
Napsal: úte 29.09.2009 19:37
od jurasis
Kua chlapi, včera ve velkým umíraly NIVA??? Dva nový topicy za jeden den.
Všechny Tvoje dotazy jsou tady zodpovězený. Je tady o NIVU s Tvým topicem 81 témat
Pokud pukne měch, jednotka vše vypustí úplně.
Měchy jen origo, cca 4300,- za jeden, vyměň určitě oba, ten co je OK nech do rezervy. Už to tak vyřešil každej tady...
Výměna měchu, cca 10 minut...
To, že se na diagnóze nehlásila nemusí nic znamenat...
Ještě mimochodem, NIVO se spouští ODEMČENÍM, ne ZAPALOVÁNÍM, jak si plno lidí myslí...
Pokud svítila kontrolka NIVA, byl v píp senzor výšky nebo kabel k němu (jsou dva vzadu, na každé straně auta jeden za kolem) a jednotka jede v nějakém nouzovém režimu (mám to samé), což znamená, že tlak sice drží, ale ne správně (kolísá tlak, nedrží správnou výšku a to ani levá/pravá).
Vypadá to, že sis neřešením závady na senzoru zadělal na extrem přetlakování a prasknutí měchu. Mám vyzkoušeno, že v tomto režimu je jednotka jaksi velmi líná v úkonech...
Napsal: ned 04.10.2009 21:14
od milo
ale mam problem, ze jednotka niva se nehlasi vubec - vicemene proto jsem to tady zakladal. hlasit by se mela urcite, kdyz je vadny senzor, mela by hlasit chybu. nouzovy rezim urcite nezpusobi odstrizeni jednotky od sbernice.
nic, ted cekam na mechy a kdyz je tam nahodim, vymenim jeste tu RJ niva.
Napsal: čtv 08.10.2009 09:51
od wardo
jurasis píše:Kua chlapi, včera ve velkým umíraly NIVA??? Dva nový topicy za jeden den.
Všechny Tvoje dotazy jsou tady zodpovězený. Je tady o NIVU s Tvým topicem 81 témat
Pokud pukne měch, jednotka vše vypustí úplně.
Měchy jen origo, cca 4300,- za jeden, vyměň určitě oba, ten co je OK nech do rezervy. Už to tak vyřešil každej tady...
Výměna měchu, cca 10 minut...
To, že se na diagnóze nehlásila nemusí nic znamenat...
Ještě mimochodem, NIVO se spouští ODEMČENÍM, ne ZAPALOVÁNÍM, jak si plno lidí myslí...
Ahoj mam BMW 525d touring - e39 (2002), pred dvoma tyzdnami mi odisiel pravy mech na NIVE, naozaj ta vymena trva 10 minut... je to zlozite, alebo sa to da vymenit aj "doma"? Nemas k tomu nejaky navod? (v pripade ze mi coskoro odide aj druhy mech? ... vraj sa to stava dost casto...) Za novy mech som dal 175 eur v BMW a vymena v neorigo servise 50eur... to sa mi zda trosku moc, ked ty si pisal, ze to trva cca 10 minut...
Inak mne sadla iba prava strana, a kompresor sa vzdy snazil dofukovat, tak som radsej vytiahol poistky, kym som s tym zasiel do servisu...
Dakujem ti velmi pekne za kazdu radu...
Edo
Napsal: čtv 08.10.2009 12:27
od Regis
Vymen oba, ten co jeste neprasknul praskne velmi brzy take.
Napsal: čtv 08.10.2009 22:48
od jurasis
V interiéru odstraň podlahu nad nápravou, odpoj vzduchovou hadici, která je připojená na střed měchu, sundej dvě závlačky. Ještě je tam kolíček, kterým se liší levý a pravý měch (jen se vysune).
Zvedni auto, sundej kolo, zespoda ramene uprostřed měchu je jeden šroub přes větší podložku. Mám dojem, že M8. Vyšroubuj ho, zmáčkni měch (pokud nezůstal při zvedání splasklý) a položením naležato k sobě ho vytáhni. Vzpomínám si, že je to lehce ježek v kleci, ale jde to.
Montáž je stejně nasadit měch, první nasadit závlačky (ve dvou lidech), pozor, aby seděl kolíček, který jsem zmínil. Roztáhni měch dolů, dej šroub (myslím, že jsem trochu spustil auto, aby si to sedlo a srovnalo a šroub se pak líp dával). Nakonec nacvaknout hadici a dát dekl na podlahu.
Nejhorší práce je odpojit hadici vzduchu. Hlavně žádné násilí, je tam "bajonet" (rychlospojka)...
Napsal: pát 09.10.2009 09:20
od milo
jurasis: diky za info, bude se hodit

Napsal: pát 09.10.2009 14:43
od wardo
Aj ja ti dakujem, jurasis,

; ak je pravda co sa tu pise na fore, tak mi coskoro odide aj druhy mech a ten teda skusim vymenit podla tvojho navodu sam...

Napsal: pát 16.10.2009 21:07
od Zdenal
Chlapy nemáte někdo zkušenost s kalibrací světlé výšky v BMW u vozu e39, 530d ? Zajímá mě jak dlouho trvá nastavení přes diag a kolik vás to stálo. Chystám se tam. Dík
Doufám, že tím je způsoben můj problém...
Nivo funguje jak má, ale auto je malinko nakloněné na pravou stranu. Chtěl jsem koupit čidlo, ale servisák mi to rozmluvil, že to chce jen zkalibrovat na 220mm a pak bude fungovat správně. No uvidíme..
Napsal: pon 26.10.2009 11:37
od milo
pro pobaveni - mechy mam v byvalem autecu (nyni invelt) objednany uz 3. tyden...
nemam klasicke, ale na original sportovni snizeny podvozek
Napsal: pon 26.10.2009 23:57
od jurasis
Měchy jsou stejné. Rozdíl je jen v tom, že u Mpodvozku je ve snížení o cca 2cm tlakem z jednotky...

Napsal: úte 27.10.2009 18:12
od milo
Napsal: úte 27.10.2009 19:27
od jurasis
Hm, to mi nějak uniklo. Celkem by mě teda zajímalo, v čem se liší, když výška podvozku jde nastavit diagnózou...
Napsal: ned 15.11.2009 22:59
od milo
probehla vymena mechu za nove, nivo RJ se stale nehlasi (a sviti kontrolka), nivo ale funguje tak jak ma ... kdyz bude moznost, vyzkousim prohodit RJ za jinou, at zjistim, kde je problem.
jinak zitra vyfotim rozdil mezi mechem na normalnim a origo snizenem podvozku
Napsal: úte 06.11.2012 22:30
od michal1991
Zdravím .. uvažuji o tom že si koupim BMW Řada 5 M-PACKET,ale je to na vzduchu .. myslíte si že je to lepší než obyč pružiny ? Nemá to nějake nevýhody ? díky

Napsal: stř 07.11.2012 08:56
od bibikuba
Napsal: stř 07.11.2012 10:04
od michal1991
OK , pořad uvažuju jestli neudělám chybu jak to koupím ...Ale asi do toho pujdu protože je to pěknej kousek .. Díky
Napsal: stř 07.11.2012 10:09
od michal1991
A ještě prosimtě .. kde si mužu nechat ověřit VIN kod ? Stojí to něco ? díky

Napsal: stř 20.03.2013 20:46
od KoZi_man
Mam další dotaz ohledně nivo, začala se mi teď objevovat hláška na BC
"niveauregler inaktiv" Něco jsem tady četl na všech různejch forech ...
Pár info - netuším jestli tam mam měchy - nezkoumal jsem, nevim kde jsou přesně uložený.
Nějaké čidla jsem vidě, když jsem pod tím ležel.
Přes diagnostiku jsem zkoušel kompresor - funguje a nehlasí žádné chyby.
Jaké hodnoty mam nastavit Nivo na moje auto s 18 koly ?
Ta hláška začala svitít předevčírem co jsem se v tom prozměnu hrabal
