Stránka 1 z 1
Napsal: sob 30.01.2010 19:13
od Vinc
Ahoj, řeším ted' problém s jednou M62B44 z E39ky.
Celý problém začal tak, že zprvu auto jak za studena tak za tepla jelo dobře bez sebemenších potíží, jediné co jsem vypozoroval, tak při ustálené jízdě, třeba na dálnici, jsem cítil jakoby milisekundové výpadky v tahu.
Po nějaké době .. auto i za studena i za tepla jelo dobře, ale když jsem někam přijel, nechal auto třeba hodinu odstát a pak jsem chtěl pokračovat v jízdě, po nastartování se to nějak podivně hádalo, klepalo se to, vůbec to nechtělo držet volnoběh, běželo to třeba 5s a zdechlo to. Po nějakém 4-5tem nastartování se to nějak chytlo. Občas jsem s výparů cítil i malinko benzín. A všiml jsem si, že mi to občas i vynulovalo hodiny na BC a stav km. Dále se stávalo, že za jízdy zničeho nic uplně vypadek, jakoby motor skapal,klesly otáčky a pak to zase chytlo. A poslední věc,když to takhle nějak podivně běží, vnitřní osvětlení se s klesajícíma otáčkama seslabuje docela a s přidaním zase docela dost rozsvítí. Tak to trvalo nějakou dobu, ted' se mi to už ale stalo párkrát i za studena. A dalo by se říctm že se tato závada stupňuje. Ale spotřeba nijak nestoupla pruměr město cca 13-15 je to automat. A výkon taky nebyl menší.
Vše začlo od chvíle co se vyměnil vzduch.filtr. Do té doby celkem bez problému.Proto jsem jako další udělal, svíčky NGK-nic,palivový filtr-nic,olej-filtr. Přetěsněné víka, malinko se tlačil olej. Prostřikane a pročištěné kontakty u všech duležitych čidel. Volnoběžný ventil pročištěný,promazaný. A falešný vzduch co jsem kontroloval snad nikde nesaje. Závada pořád. Podotýkám, byl jsem na dvou diagnostikách nebyla žádná chyba. Jediné co to bylo tak že nekomunikovala váha, snad že nebyl signál a byli tam nějaké mínusové hodnoty o průtoku. Ale jak je možné, že auto chvíli jede a chvíli to tak hapruje. Ted' naposledy jsem měl nastartované asi 10min a bežel bez problému. Napadá někoho co by to může dělat. Osobně si myslím, že to bude váha.Všem díky
Napsal: sob 30.01.2010 20:55
od Brátn
vyměň baterku a proměř altík
Napsal: sob 30.01.2010 22:58
od Vinc
Myslíš? Zítra omrknu baterii, její stav a snad ja je stará a proměřím altík. Co si pamatuju tak se mi dle palubáku docela nezdálo kolik ma voltů za chodu. Kolik má mít napětí při dobíjení/při chodu motoru. Co si pamatuju tak jsem u jiných aut měl cca 14-14,4V. Díky všem za postřehy
Napsal: ned 31.01.2010 14:10
od michael-e32
Přesně tak dobíjení by mělo byt něco kolem 14V.
Napsal: stř 03.02.2010 14:54
od Vinc
Tak proměřeno,vše v pořádku jak altík tak baterie,při plnem zatížení dobíjí od 13,8-14V.. Baterie sama o sobě měla cca 12,6V..Takže hledání pokračuje.
Chci se zeptat kde je v E39 umístněna řj ECU. U většiny bývá pod palubkou. I když tomuto zrovna moc nedávám,ale pro kontrolu kontaktů apod. Potom kudy se dostanu na paliv.čerpadlo,je pod zadní sedačkou?
A poslední věc,nedá se váha vzduchu proměřit jinak než na osciloskopu? Třeba že by měla nějaké hodnoty při určité teplotě,měřitelné například ohmmetrem. Díky všem za radu
Napsal: stř 03.02.2010 16:06
od chefino
Mne presne toto robilo, keď mi odchádzala batéria. Skús si požičať inú, na 99% to bude ono (aj skrz tie hodnoty, čo si nameral).
To ECU si pozri na
http://www.bmwfans.info.
Napsal: čtv 04.02.2010 03:01
od Brátn
Vinc píše:Tak proměřeno,vše v pořádku jak altík tak baterie,při plnem zatížení dobíjí od 13,8-14V.. Baterie sama o sobě měla cca 12,6V..Takže hledání pokračuje.
Chci se zeptat kde je v E39 umístněna řj ECU. U většiny bývá pod palubkou. I když tomuto zrovna moc nedávám,ale pro kontrolu kontaktů apod. Potom kudy se dostanu na paliv.čerpadlo,je pod zadní sedačkou?
A poslední věc,nedá se váha vzduchu proměřit jinak než na osciloskopu? Třeba že by měla nějaké hodnoty při určité teplotě,měřitelné například ohmmetrem. Díky všem za radu
proměřit nestačí, puč si jinou a zkus to s ní, to že má 12,6V neznamená, že je dobrá, pokud ti pohasíná to osvětlení v interiéru je to na 90% baterka, na proměření má sice volty, ale ampéry budou KO
Napsal: čtv 04.02.2010 08:42
od Birkoff
Tu váhu zvládne otestovat diagnostika. Ukazuje reálné hodnoty. Mě cukání způsobovala jedna z cívek (za tepla byla KO) ale tu našla diagnostika. Dál mě napadá zadní dekl na sání (typickej problém M62) přisávání falešnýho vzduchu, ale to by taky vyplivla diagnostika.
Kamarád s M60 měl váhu KO, auto cukalo, chcípalo. Diagnostika nahlásila váhu, tak jsme ji odpojili a motor se zklidnil a šel jak měl, následovala výměnna. Odpojení je jen na vyzkoušení.
Napsal: čtv 04.02.2010 11:55
od Vinc
Bratn> baterii už mam připravenou, dneska je prohodím. Rád bych věřil tomu, že to bude jen baterkou.. no uvidíme
Birkoff> právě, že já vyzkoušel dvě různé diag. a ani jedna mi nic nenašla. Právě o všech těch neduhách co jsi napsal jsem tady četl. A jdu vylučovací metodou. Ale ani cívky a ani váhu mi to nevyhodilo. Nicméně stím odpojením váhy, no u mě to jednou funguje jednou ne. Myslím tím,že jednou když váhu odpojím jak za studena tak za tepla tak motor beží normálně dále,malinko poklesne volnoběh,srovná se to a běží dále. Takže by se stím teoreticky mělo jet. Ale jiný den když ji odpojím tak motor okamžitě skape. Nejde ani nastartovat nic prostě.
Už jsem uvažoval,že bych si váhu od někoho půjčil,nebo aby vyzkoušel tu moji ale nikoho tady s V8 neznám. No uvidím co udělá ta baterie. Díky všem za každý postřeh..
Napsal: pát 05.02.2010 08:55
od Birkoff
Tohle na váhu nevypadá. Moje zkušenost je, že pokud ja váha KO a motor kvůli tomu houpe nebo chcípá tak odpojením se to "urovná". Pokud není změna tak bych to na váhu netipoval.
Každopádně nás informuj o průběhu.
Napsal: stř 10.02.2010 14:25
od Vinc
Tak baterka vyměněna a nic se nezměnilo.
Další otázka kolik je provozní teplota u té V8, podle palubáku mi to ukazuje 103-107C°,sice jsem tady četl,že by to snad mělo být normální,díky vyššímu tlaku v soustavě,ale pro jistotu.. Je tomu teda tak?
Napsal: stř 10.02.2010 15:02
od Holly
A altík jsi měřil jak, když motor běžel normálně nebo když se zakuckal?? Když ho měříš za normálního stavu nemusíš nic poznat, může se přidírat, půlka těch závad tomu altíku odpovídá... Benzínové čerpadlo je ok nebo ko??
Napsal: čtv 11.02.2010 10:13
od 1300gsxr
Mam presne tento isty problem s mojou e39 540iA. Za studena nastartujem,motor krasne nabehne. Asi po 5 sekundach zacne vynechavat,strielat do sacieho,spomalovat,az uplne zhasne. Plati cim vacsia zima,tym je to horsie. Osvetlenie interieru mi tak isto pri poklese otacok zhasina,vypina autoradio... Bateria je nova 100Ah,alternator nabija tak ako ma... Za tepla na benzin motor sklbe,nema vykon tak ako by mal mat. Na LPG ide 100%...

Napsal: čtv 11.02.2010 13:05
od bas2
Odpoj lambdy, ked motor pojde dobre tak su lambdy KO.
Napsal: čtv 11.02.2010 13:29
od Vinc
Na to jsem zapoměl, lambdy jsem odpojoval taky a žádná změna. Jinak čerpadlo mě taky napadlo, dostanu se na něj pro kontrolu z kufru nebo z pod sedadla zadního.
Jednou jsem v garáži kde je dobrá akustika slyšel,že při čerpání jako ne ani bzučelo ale špíš vrčelo,ale od té doby jsem to neslyšel. Že by to dělalo čerpadlo ?

Napsal: pát 12.02.2010 08:57
od Birkoff
Jak je na tom čidlo otáčení vačky? Mě něco podobného dělalo. Po výměně OK.
Napsal: pát 26.02.2010 17:44
od Vinc
Tak po krátké odmlce.. Dva dny sem nabíjel baterku a mrknul jsem na čerpadlo, někdo už do něj vrtal, nic zvlášt jsem tam nezjistil tak jsem to tam je nově přeizoloval a pohýbal stím a zatím dva dny jezdím bez problému.
Ale, díval jsem se do palubní diagnostiky a asi mi to vyhodilo chyby.. Uměl by někdo přeluštit co to je? Díky
1 8D 88 000
2 C7 81 042
3 C3 88 029
Napsal: pon 22.03.2010 21:35
od kraken
Co takhle čidlo na vačce?
Napsal: sob 27.03.2010 19:29
od Vinc
Tak dneska potvrzeno čidlo otáčení vačky. V pondělí objednávám.
Napsal: stř 21.04.2010 21:59
od 1300gsxr
Vyriesene. Riadiaca jednotka je adaptivna,takze sa prisposobi automaticky prevadzke motora na LPG. Doby vstreku,atd. Zakonite potom motor nemoze fungovat dobre na benzin. Zmenu som postrehol,ked som odpojil na noc bateriu,a rano start na benzin bez problemu. Vyriesilo to jedno rele,ktore odpoji po vypnuti klucika staly prud do riadiacej jednotky,a vymazu sa ulozene hoddnoty,resetne sa.