Stránka 1 z 3
Napsal: čtv 11.03.2010 22:23
od Warrior_Jouda
Odborné servisy BMW jsou povinny provést bezplatně vymazání ukazatelů i v případě, že jsme údržbu prováděli sami. Co je na tom pravdy .. pak by s resetem bylo vše vyřešené. Mam e34 525i, někde sem našel návod na reset... pin 7 (pin pro servisní intervaly) propojit s dobrou kostrou nebo s pinem 19 (kostra v diagnostický zásuvce) a pak to zkombinovat s klíčkem v zapalování ale to mi nějak nejde.. tak buď sem levej bo to jde nějak jinak. Zde je odkaz kde sem se dočetl tu první větu. Je to skoro až dole ...
http://www.bmwe34.ic.cz/tipytriky.html . Tak ..

nějaké náměty ???
Napsal: čtv 11.03.2010 22:31
od aDAm_2
zkoušej dál. jde to. Mě to taky napoprve nešlo resetovat ale pak se mě to povedlo a udělal sem reset jak oleje tak inspekce.
Napsal: pát 12.03.2010 08:59
od corle
Napsal: pát 12.03.2010 09:55
od Warrior_Jouda
Jo ... to vypadá jako supr věc... ale za ty prachy ?? jak často to potřebuješ... nepříliš dobrá investice jinak ale ok. A ten reset se mi už povedl. Od Alpinemana sem dostal návod a .. vše sem dělal dobře až na to že jsem měj jen a pouze strčený klíč v zapalování.. (jen strčený ..neotočený) a ejhle servis i olej je fuč. Jak málo stčí k dětské radosti

.. DÍK Alpineman
Napsal: sob 13.03.2010 22:02
od brumlae34
Zapni klicek, propoj dratem pin cislo 7 a 19 a vyckej. Po 3 s se vymyze oilservice a po 11s inspektion.
Napsal: ned 14.03.2010 10:33
od Warrior_Jouda
brumlae34 píše:Zapni klicek, propoj dratem pin cislo 7 a 19 a vyckej. Po 3 s se vymyze oilservice a po 11s inspektion.
No tak já to to takhle dělal a nic. U mé e34 525i to bylo jako přesně podle návodu od Alpinemana. ... vytahnout klíček ze zapalování, propojit pin 7 a 19, zapnout klíček d polohy 2. Vše proběhlo ok akorát s těma diodama mi nějak nesedí. nic se mi po zapnutí nerozsvítilo prostě to svítilo dál ..OIL+INP tak sem vypl klíč vyndal klemu,nasadil daig. krytku a zapl klíč a ejhle ... prostě se mi to povedlo ani nevim jak.
Napsal: ned 14.03.2010 10:41
od brumlae34
To prave musis ten klicek zapnou do polohy 2 a potom teprve propojit !!!
U nekterych aut jsem to delaval pres zkousecku (kostra + pin 7) a zapnul zapalovani, ale u nekterych se to musi delat tak jak jsem popsal.
Napsal: ned 14.03.2010 10:56
od Warrior_Jouda
Napsal: pon 15.03.2010 19:26
od radokrno
1:nerad se vměšuji ,ale mám dotaz na ukazatele inspekce,,po vynulování,,se rozsívítí zelená pole a žluté a červené je zhasnuté a rozsvítí se až po zhasnutí zelených polí ,která znamenají výměnu oleje?
a tím pádem 2:žlutě rozsvícené pole znamená servis,a 3:červená akutní servis-neodkladně?
dělal jsem to asi jen 4 a pokaždý si to kurva nemůžu zapamatovat a je fakt že u 5 řady E-34 to dělám po druhý takže seznamka.
Napsal: pon 15.03.2010 22:17
od icecold
ted zrovna mi to nedalo a sel jsem to zkusit, obycejny drat sem propojil na pin c7 a na sroub od tlumice a ouha.. ono to vyslo

mam ohromnou radost

Napsal: sob 20.03.2010 19:27
od Montoya
Sakra me to nejak nejde

Napsal: ned 21.03.2010 01:14
od Kruty
Take bych mel dotaz k LED indikatorum pro vymenu oleje.
Mam E39 99 523iA, a kdyz jsem menil olej, vynulovani LED se udelao pomoci pripravku , ze sviti opet vsechny zelene, ale co me trochu prekvapilo je interval, s jakym jednotlive LED ubyvaji.
Podle te rychlosti a ujetych km by se olej menil okolo 35 tis. km, coz mi prijde nejak moc.
Poprve jsem menil olej okolo 20 tis, a to mi svitily jeste 2 zeleny LED, Proste jsem nevydrzel...
Posledni vymena probehla v 18 tis. tesne po tom, co zhasla 3 LED.
Nejdrive jsem si rikal, ze to treba spatne ukazuje, ale do motoru se dal olej presne podle specifikace, zadnej long, ale LED ukazatele mizi stale stejne pomalu...
Netusite nekdo, jak to s tim odecitanim a mizenim LED je? Nemusi se to nejak pres diagnostiku upravit, aby se to odecitalo rychleji, a vymenu to signalizovalo uz okolo tech 15-20tis.? Co jsem se poptaval dalsich lidi, co maji E39, tak nikdo tam LONG olej nedava, a vsichni meni olej podle LED okolo 20tis.
Ne ze by na tom nejak moc zalezelo, jen ze zvedavosti by me to zajimalo... Stejne to budu menit tak jako do ted podle ujetejch KM, ale kdyz uz tam ty LED davaji, tak pokud je to mozne, proc je nemit nastavene spravne...
Napsal: ned 21.03.2010 10:33
od schade
Ahoj mam e39 3L kamna chci se zeptat jeslti to jde vymazat i pomoci čudlíků na tachaci např jako u vozu Škoda?
Napsal: ned 21.03.2010 11:54
od brumlae34
Jakou mas zasuvku?
Napsal: ned 21.03.2010 13:06
od schade
OVB
Napsal: ned 21.03.2010 13:20
od starML
Kruty píše:Take bych mel dotaz k LED indikatorum pro vymenu oleje.
Netusite nekdo, jak to s tim odecitanim a mizenim LED je? Ne ze by na tom nejak moc zalezelo, jen ze zvedavosti by me to zajimalo......
Přečíst
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
To "Schade" : Konektor máš OBD (
On
Board
Diagnostik) viz
http://cs.wikipedia.org/wiki/OBD-II, OVB je finanční společnost. Ale teď jde o to, jestli máš diagnostickou zásuvku kulatou pro 20 pinů (=OBD-1), nebo tu novou 16-ti pinovou (=OBD-2) viz
http://www.elerte.cz/produkty/diagnosti ... ace-36.htm nebo
http://www.elerte.cz/produkty/dignostic ... mec-71.htm . Ta kulatá je v motorovém prostoru, ta hranatá je pod palubní deskou, jak to mají "škodylaky".
Napsal: ned 21.03.2010 13:26
od schade
tak to sem se premackal sorry 20pin
Napsal: ned 21.03.2010 14:05
od Kruty
to starML: diky za odkaz.
Vlakno jsem precetl, ale stejne z toho nejsem moc moudrej... Je tam par tipu, cim vsim by to mohlo byt, ale presne reseni tam neni....
Predpokladam tedy na zaklade Tveho posledniho prispevku v tom vlakne, ze se servisni interval pro vymenu oleje(rychlost ubyvani LED) ridi dle spotrebovaneho paliva a tuto hodnotu je potreba upravit nejak pres diagnostiku.
Pochopil jsem to spravne?
Pak bych mel doplnujici otazku, co presne a na jakou hodnotu se musi pres diagnostiku upravit, aby ubyvani LED odpovidalo beznemu servisnimu intervalu (cca 15-20 tis. km)?
Napsal: ned 21.03.2010 15:06
od starML
To "Schade" : Pokud máš E39, rok výroby po 09/2000 potom to jde čudlíkama na palubní desce, návod zde
http://vs31.sweb.cz//Reset_BMW_SI_Manual_2001.pdf .
Pokud máš starší než 09/2000, musíš drátem nebo drátem s malým odporem nebo drátem se žárovkou zkratovat komory 7 a 19 (nebo 7 a kostru), návod zde
http://vs31.sweb.cz//Reset_servisu.doc . Hlavně si přečti ten odstavec pod tabulkou - zasunout klíček do zapalování až poté, co je sundané víčko zásuvky. Jinak to opravdu nefunguje.
To "Kruty" : Pokud se v tom nikdo před Tebou nehrabal, je servisní interval nastaven od BMW v řídící jednotce na "normální" oleje, které se používaly v době, kdy se auto vyrábělo. To nastaveno v EPROM a diagnostikou Carsoft se to nedá změnit. Lepší diagnostiky samozřejmě umí přeflaschovat údaje a proto se třeba dá tento údaj změnit, když se majitel rozhodne používat oleje LongLife (LL). Potom ty LEDky ubývají ještě pomaleji.
Představ si, že v ŘJ je nastaveno množství paliva, které odpovídá určitému množství provozních hodin motoru a jeho zatížení. To je totiž nespravedlivější měřítko, kterým lze sledovat opotřebení motorového oleje. Můžu jet na 5. rychlostní stupeň po dálnici, ujet hodně kilometrů při nízkých otáčkách a nízkém zatížení motoru. Naopak mohu jezdit v horách nebo po městě, na nižší převodové stupně, často startovat. V tomto případě bude motor a jeho olejová náplň mnohem více opotřebena, i když ujedu třeba jen polovinu kilometrů, než v prvním případě. Takže jediné, co mi tyto podmínky provozu odliší je množství spotřebovaného paliva.
Takže pouze pro příklad, ne že se toho někdo bude chytat :
Doporučená výměna je po 30 tis km. Na tuto vzdálenost vozidlo spotřebuje 2.700 litrů paliva, při spotřebě 9litrů/100km.
300 x 9 = 2.700 ==> výrobce nastaví 2.700 litrů paliva do ŘJ
Pokud budu jezdit se spotřebou menší, např. 8l/100km,
2700/8=337,5 (33.750km), takže ujedu více kilometrů, než nastane interval výměny
Pokud budu jezdit po městě, často startovat studený motor, budu mít spotřebu vyšší, např. 10l/100km,
2700/10=270 (27.000km), takže ujedu méně kilometrů
Takže podle mne nic upravovat nemusíš, asi to budeš mít nastaveno správně. Když tak napiš, kolik km jsi už najel na stávající olejovou náplň a v jakém druhu provozu se pohybuješ. Např. moje průměrná spotřeba je okolo 7-7,5 litru/100km. Změnit by to museli v BMW nebo na diagnostice, která umí přepisovat údaje v ŘJ motoru. Já to nedělám. Korekci toho údaje si nepleť s korekcí ukazatele okamžité spotřeby, kterou je možno udělat v bodu 20.
http://vs31.sweb.cz//Test_palubniho_pristroje_CZ.doc
Kdyby něco bylo nejasné, klidně napiš.

Napsal: ned 21.03.2010 16:32
od schade
jen tka ze zvedavosti to vyzkousim ale stejne si chci koupit diag.