Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 20.05.2010 14:50
od Johny9

Napsal: čtv 20.05.2010 16:49
od Kail
Psal jsem si s klukem co to koupil a říkal že to funguje.

Napsal: čtv 20.05.2010 20:32
od Soptiiik
Dá se to lehce spastit za 50kč :) V případě zájmu můžu namontovat.
Obrázek
Obrázek

Napsal: pon 24.05.2010 11:03
od fubutomas
Kamos tohle koupil,poslal prachy na ucet a neprislo mu vubec nic :mad: ale NEVIM jestli to byl zrovna tenhle uzivatel,takze si to nechte poslat radeji na dobirku .....

Napsal: pon 24.05.2010 21:30
od Soptiiik
800 za krabičku ve které je relátko je docela hodně :lol:

Napsal: úte 25.05.2010 17:02
od brumlae34
Neco poodobneho tedka resim, mam to u znameho co resi servis ridicich jednotek, tak jsem zvedavej na kolik me to vyjde jedna se o e34 tds....

Napsal: sob 05.06.2010 23:35
od mtvrdik
Soptiiik píše:Dá se to lehce spastit za 50kč :) V případě zájmu můžu namontovat.
Obrázek
Obrázek


A uměl bys to líp popsat jak to vyrobit a namontovat ???
Nevím co znamen ta 15cka a D+
Elektřina naní zrovna moje hobby , ale jinak jsem velmi technicky zdatnej .
Teď zrovna měním karoserii na mém TDS , takže přehazuju motor a převodovku . A problemy z teplima startama mám taky , tak bych to chtěl zfouknout na jednou.

Napsal: sob 12.06.2010 15:56
od mravenec
Ahoj kdysi jsem mel podobný problém na e30 za prasklina na trubce sání , nebo na 4 V pátý vstřik mezi rory sání.

Napsal: úte 15.06.2010 13:42
od mtvrdik
mravenec píše:Ahoj kdysi jsem mel podobný problém na e30 za prasklina na trubce sání , nebo na 4 V pátý vstřik mezi rory sání.

to jsem nějak nepochopil, jak stím souvysí trubka sání ???
no popravdě sem to celý nějak nepochopil , co tím chtěl autor říci ???

Napsal: sob 19.06.2010 22:08
od hercules
je možné podrobně popsat způsob zapojení a hlavně schéma zapojení na e39. daval jsem ty dvě schémata co jsou přiloženy elektrikáři a ten mi tvrdil že každé schéma má jiné zapojení. tak prosím prosím schéma přímo na toto auto. mooc děkuju

Napsal: ned 20.06.2010 22:49
od kott2
Musis pochopit ako to funguje v podstate tie schemy su identicke a jednoduche pri startovani to hodi rj hodnoty studeneho motora (pridany odpor) a ked mas nastartovane uz si berie hodnoty z cidla ma to logiku .Do akej mieri to funguje nevedno ked bude zle startovat vyskusam namiesto toho odporu by bol mozno lepsi trimer .

Napsal: pát 25.06.2010 15:03
od hercules
kde přesně je to čidlo teploty????

Napsal: sob 26.06.2010 09:38
od mtvrdik
Čidlo teploty je na hlavě motoru , jako na každým autě ... Ale mě by zajímalo jestli tu je někdo schopný kodo umí popsat jaké je to relátko ( podle schématu to nepoznám), relátka mají čísla . A pak co a kam zapojit ( jaký darát do řídící jednotky ) .Nebo jaký drát ma jaký drát ???
asi nemluvím jan sám za sebe :roll:

Napsal: sob 26.06.2010 11:08
od Kantry
mtvrdik píše:
A uměl bys to líp popsat jak to vyrobit a namontovat ???
Nevím co znamen ta 15cka a D+
Elektřina naní zrovna moje hobby , ale jinak jsem velmi technicky zdatnej .
Teď zrovna měním karoserii na mém TDS , takže přehazuju motor a převodovku . A problemy z teplima startama mám taky , tak bych to chtěl zfouknout na jednou.



D+ - plus alternátoru
15 - plus po klíčku

je to obyčejný spínací relé

Napsal: sob 26.06.2010 21:20
od Author
mno, já to chápu tak, že to relé je rozpínací
ve spínačce jsou svorky 1 což je stálej + přívod do spínačky a potom ta 15 a to se spojuje s 1 ve druhé a třetí poloze klíčku, takže v těchto polohách je na ní +12v
Ta D+ je svorka na altíku, při stojícím motoru je na ní kostra -12V, když se motor rozběhne změní se na +12V (zhasne kontrolka dobíjení)
takže tyhle dvě svorky připojíme na relé kontakt 85,86, jedno jak, ale každnou na jednu
pak nejdeme čidlo teploty a vodič vedoucí z čidla do jednotky přerušíme a připojíme na svorky relé 30 a 87a a na každou svorku ještě připojíme jeden z vývodů z odporu
správnej vodič co vede do toho čidla(jsou tam dva-vstup výstup) poznáme, že odpojíme čidlo a vodič, který proti kostře neukáže +12V je výstup a ten potom přerušujeme
no a funguje to tak: otočí se klíč do druhé polohy tím přivedem napětí na ovládací cívku relé(+ z té 15 ze spínačky a mínus ze stojícího altíku) tudíž se relé rozepne a tím je čidlo teploty s jednoutkou spojené přes ten odpor
a jednotka si řekne: tywoe, kosa jak teplouš, nažhaví, zvýší dávku
po startu zhasne kontrolka dobíjení (na ovládací cívku relé už se přivádí jen +, takže relé pomocí pružinky sepne) a proud jde cestou nejmenšího odporu- takže jako kdyby tam žádnej odpor nebyl a jednotka dostává reálné info z čidla teploty
momentálně u sebe nemam schéma, tak je tam možná trochu něco jinak
na každý auto to bude asi individuální, takže se musí mrknout do schémat nebo zkusit měřákem

spíš by mi zajímalo jakej odpor použít, a jak reaguje jednotka, jestli jen teplo/ zima, nebo je třeba rozdíl 20°c a -10°c
podle toho by se hodilo to čidlo do mrazáku a odpor by se dopočetl

edit:
je jedno na jakej drát ke snímači teploty připojíme ten odpor, pořád budou v serii a budou se sčítat

Napsal: sob 26.06.2010 21:25
od Author
nebo se tam může dát přepínací relé, ale myslim, že výsledek by měl být stejný
jedna svorka rovnou k čidlu a druhá k čidlu přes odpor, prostě jako je to na tich schématech

Napsal: pon 12.07.2010 14:38
od Thomeeno23
ja mam takovou pripominku mel jsem TDSo taky a jako kazdy nestartovalo za tepla tak kamos prisel na takovou hezkou vec ze auto za tepla nezhavilo....vzdy kdyz teplota motoru spadla o nejakych 10 - 20stupnu coz odpovida cca 20 min stani a vice nezhavili svicky....kamos uvazoval prepojit to cidlo na manual ze bych na pristrojovce tlacitkem nechaval zhavit ale nakonec z toho seslo jelikoz jsem poridil benzinovou 2.5 tak kdyby nekdo mel zajem to resit tak prinasim inspiraci

Napsal: pát 30.07.2010 00:08
od xxmenn
mohu bez problému použít toto relé? [code:1]http://www.gme.cz/cz/relauto12v-80a-p634-554.html[/code:1]

a jestli to dobře chápu tak vlastně D+ vede do spínačky a tam je zní ta 15?

nebo od kama si mám vzít tu 15? když to relé nechám v motorovém prostoru?

Napsal: pát 30.07.2010 07:00
od wolfenstein
muze mit vliv na teple starty vstrikovaci cerpadlo?

Napsal: pát 30.07.2010 12:32
od Author
xxmenn píše:mohu bez problému použít toto relé? [code:1]http://www.gme.cz/cz/relauto12v-80a-p634-554.html[/code:1]

a jestli to dobře chápu tak vlastně D+ vede do spínačky a tam je zní ta 15?

nebo od kama si mám vzít tu 15? když to relé nechám v motorovém prostoru?
'


jo

D+ je z altíku a vede do relé k61 v pojistkovce v motoru, při stojícím motoru je tam -,když nastartuješ a začne dobíjet +
15 vede ze spínačky do jednotky motoru nebo třeba relé K9,K3 v pojistkovce v motoru