Stránka 1 z 1

Napsal: úte 29.06.2010 06:59
od sengir
Ahoj,
prosím o radu, mám problém s tím, že se mi po ohřátí oleje (Eurol 5W30 full syntetika) na provozní teplotu rozsvěcí kontrolka mazání motoru spolu s nápisem "Zastavte motor, tlak oleje" a to pouze při neutrálních otáčkách (cca 800). Když přidám plyn asi na 900 a více otáček, tak to zase zmizí. Pokud není olej ohřátý, tak to nedělá ani při neutrálních otáčkách.
Čidlo tlaku oleje jsem dal nové, koupené v BMW, ale nepomohlo to. Napadlo mě, že by to mohlo být hustotou oleje, neboť při studeném se mazání nerozsvítí. Máte někdo podobnou zkušenost? Jezdíte na 5W30 nebo 5W40 ? Díky
Mám: E39, 525ia, 2002, 141kW

Napsal: úte 29.06.2010 09:17
od libovka
Nebo může být ten motor chycenej na lágrech a ten tlak se normálně vytrácí.

Napsal: úte 29.06.2010 13:54
od jakdojinej
ja 5w40 mimochodem.

co treba olejove cerpadlo? co kdyz uz netlaci tak jak by melo? Muze souviset s tema nizkejma otackama, proste malo otacek - cerpadlo nestiha. kdyztak me opravte...

Napsal: stř 30.06.2010 08:03
od mario42
Mě se stalo, že po změně oleje (nachlup stejná specifikace, ale jiná značka) se samovolně začala rozsvěcovat hláška nízká hladina oleje, přesto že jeho reálná hladina byla po horní rysku... Po čase si jako by snímač na nový olej „zvykl“ a hláška se už neobjevovala.

V první řadě si nech změřit tlak oleje tím nejspolehlivějším způsobem- našroubovaným manometrem. Pokud se nízký tlak opravdu potvrdí, je s 99% pravděpodobností posraný regulační (odlehčovací) ventil čerpadla, který má být v nízkých otáčkách uzavřený. Pokud zůstává z nějakého důvodu pootevřený (je přidřený, bordel v něm atd.) pouští část natlačeného oleje „do přepadu“ a ten pak chybí tam, kde je ho nejvíc potřeba...

Napsal: čtv 01.07.2010 07:32
od sengir
mario42 píše:Mě se stalo, že po změně oleje (nachlup stejná specifikace, ale jiná značka) se samovolně začala rozsvěcovat hláška nízká hladina oleje, přesto že jeho reálná hladina byla po horní rysku... Po čase si jako by snímač na nový olej „zvykl“ a hláška se už neobjevovala.

V první řadě si nech změřit tlak oleje tím nejspolehlivějším způsobem- našroubovaným manometrem. Pokud se nízký tlak opravdu potvrdí, je s 99% pravděpodobností posraný regulační (odlehčovací) ventil čerpadla, který má být v nízkých otáčkách uzavřený. Pokud zůstává z nějakého důvodu pootevřený (je přidřený, bordel v něm atd.) pouští část natlačeného oleje „do přepadu“ a ten pak chybí tam, kde je ho nejvíc potřeba...


Zasranej ventil by to klidně mohl být, měl jsem totiž pěknej bordel v oleji. Dá se ten ventil najít mezi dílama v ETK ? Díky

Napsal: čtv 01.07.2010 08:04
od capri
tady to máš http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/525i-M54/LHD/A/2002/april/browse/engine/lubrication_system_oil_pump_with_drive/#15

jinak ja osobně bych čenžnul asi cely čerpadlo a budeš mít na dosmrti klid :) stojí cca 7000kč

Napsal: čtv 01.07.2010 11:12
od sengir
Tím ventilem jsou tedy díly 12 až 16 na obrázku? Díky

Napsal: čtv 01.07.2010 11:20
od capri
jo jo