Stránka 1 z 2
Napsal: pát 09.07.2010 12:25
od Frick
http://www.youtube.com/watch?v=GEw28jnpNzw
Nevíte, v jaký rychlosti to tehdá prováděli? Ovšem, asi se dá čekat to, že podmínky nárazu byly méně náročný než dnešní NCAP.
Pokud to bylo dělaný ve stejný rychlosti, tak Medvěd W124 zřejmě dopadl lépe.
http://www.youtube.com/watch?v=8ye-EIymm2k
Napsal: sob 10.07.2010 09:12
od DirtyHarry
Co vím,tak standardem byla rychlost tehdá povolená v obci - 60 km/h. Ten Medvěd je dobrej,řidičovy tak maximálně vypadlo cigárko z úst

. Odpovídá to testům,který jsem četl ve starých AutoBildech - pětka e-34 zas tak nezářila...

Napsal: sob 10.07.2010 13:56
od Pavelkac
DirtyHarry píše:...Ten Medvěd je dobrej,řidičovy tak maximálně vypadlo cigárko z úst

....
Myslíš těsně potom,co mu nevystřelil airbag (nebo je tenhle typ ještě neměl?) a dal si hlavou do volantu ...

Já bych v tom tedy sedět nechtěl,mám takový pocit,že už bych pak viděl jen svatýho Petra,jak cinká klíčema.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Napsal: sob 10.07.2010 19:48
od bmw4ever
Pavelkac píše:DirtyHarry píše:...Ten Medvěd je dobrej,řidičovy tak maximálně vypadlo cigárko z úst

....
Myslíš těsně potom,co mu nevystřelil airbag (nebo je tenhle typ ještě neměl?) a dal si hlavou do volantu ...

Já bych v tom tedy sedět nechtěl,mám takový pocit,že už bych pak viděl jen svatýho Petra,jak cinká klíčema.
Když bude mít klíčenku BMW tak je mi to jedno

Napsal: sob 10.07.2010 21:36
od DirtyHarry
Nebudte vztahovačný,ta W 124 se téměř nedeformovala. Bawo bylo jak vlny na Hawaji ...

Napsal: ned 11.07.2010 10:22
od miloshm
Je otázkou, zda je výhoda, když se auto téměř nedeformuje... Při deformaci se pohltí energie a výsledné zrychlení není tak velké. Osobně bych si radši vybral zdeformované auto než utržené vnitřní orgány

Napsal: ned 11.07.2010 15:05
od Pavelkac
Auto se sice má deformovat,ale jen k přednímu oknu.Dál už by nemělo,protože pak deformace začne zasahovat do prostoru pro přežití.Říká se tomu programová deformace,že je karosérie čím blíž k posádce,tím pevnější.Jedna z hodnot,které se sledují,je posun palubní desky k posádce,čím méně,tím líp,zda jdou po nehodě otevřít dveře... Dnešními testy by auto se zborcenými A sloupky neprošlo s kladným hodnocením.Úplně tragickou pevnost skeletu mají Favority a Felicie,s jejich osádkami bývá při dopravních nehodách nejvíc práce,ať je to druhé auto téměř jakékoliv.Tyhle Škodovky,když dostanou pořádnou ránu,tak na jejich pasažéry na předních sedačkách nebývá hezký pohled.Když se začne bortit vnitřek auta,tak se rapidně snižuje šance,že z toho vyvázneš se zdravou kůží.Mnohem lépe se léčí zlomenina žebra nebo sterna od pásu,než volant vražený do břicha.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Napsal: ned 11.07.2010 18:05
od miloshm
Pavelkac: Plně s Tebou souhlasím. Jen ten test na youtube se od dnešních Euro NCAP dost liší (nejen jiná rychlost, ale přesazení je 40% místo 50, naráží se do deformovatelné překážky atd.).
Btw. Kdesi jsem viděl video s nárazem Smarta do pevné překážky v rychlosti 100 km/h bez přesazení a dokonce po nárazu šly otevřít jedny dveře! Deformace minimální stejně jako šance na přežití...
Napsal: ned 11.07.2010 18:28
od BMWPower
Napsal: pon 12.07.2010 13:53
od Pavelkac
miloshm: Smart je mezi ostatními auty trochu exot,při jeho vývoji posloužil za inspiraci tvar skořápky vlašského ořechu,právě z důvodu maximální pevnosti,protože u tak malého auta je i relativně malá deformace interiéru,která by byla u velkého auta ještě v mezích,by byla pro svou posádku už vážný problém. V německu jsem jel kolem nehody Smartu a Toyoty Camry,ta Toyota byla zbořená jak prase,Smart zepředu taky rozbitý,ale oba řidiči (ve Smartu jela ženská) seděli na svodidlech evidentně bez větších zranění,prý tam ani nebyla sanita a nevím,jestli by to takhle ustála třeba Micra nebo Polo nebo jiný auto stejné velikosti.Sám jsem se tomu divil,třeba Smart při nárazu využívá deformační zóny toho auta,do kterého naboural,když se sám téměř nemuchlá,nevím. Samozřejmě má všechno své meze,lidské tělo snese působení jen určitý počet G po určitou dobu.
Musím ale říct,že za cca 10 let mého působení na Záchranné službě,jsem viděl už opravdu hodně nehod a má zkušenost je taková,ža lidé při smrtelných autonehodách většinou umírají na poranění hlavy,rozsáhlá poranění břicha a hrudníku od volantu,nebo polytraumata způsobená málo pevným skeletem vozu,který umožní deformaci prostoru pro posádku. Ještě jsem se ale nesetkal s tím,že by někdo zemřel na "utržení orgánu" jak píšeš a jinak byl OK.
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Napsal: pon 12.07.2010 13:59
od Pavelkac
To video je opravdu brutus,ty auta už sice nejsou nejnovější,ale měl jsem za to,že jsou pevnější,to se týká obou.
Zde je crash test E39, to už vypadá líp:
http://www.youtube.com/watch?v=xLbTFvae5U4
_________________
E39 523i r.v.1999 M52B25TU DoubleVanos OrientBlau/dunkelblau
Napsal: úte 13.07.2010 01:01
od BMWPower
Vše jde dopředu...

Napsal: úte 13.07.2010 19:25
od miloshm
Klidně mě opravte jestli se mýlím, ale naráží e34 v uvedeném crashtestu taky do deformovatelné překážky jako e39 nebo do pevné?
Napsal: stř 14.07.2010 10:24
od Atila
E39 byla ve sve dobe spolecne s tehdy funglovkou Saabem 9-5 vubec nejbezpecnejsim autem. Opravdu spickovy vysledek odpovidajici spickove automobilce, ktery uz ovsem BMW nikdy nedokazalo zopakovat. Crash test E60 byl propadak a zbytek je tak bezny prumer.
Napsal: čtv 15.07.2010 19:50
od Kail
Tak je třeba brát v úvahu že nároky se mění.Ona e34 byla na svou dobu taky superbezpečná ale potkat se v ní s e39 bych nechtěl.Stejně tak v e39 proti e60 atd.
Taky je třeba si uvědomit že e34 je ještě z doby kdy si na nějakou bezpečnost hrálo jen málo automobilek.V čele je jasně Mercedes,ten má v bezpečnosti zdaleka nejvíc zásluh.
Zase na druhou stranu,deformace nedeformace,pořád tu platí nějaký fyzikální zákony.A rozhodně bych při čelním střetu seděl radši v 15let starý e34,w124 popř. 7er či S-class který vážej všechny přes 1.5tuny než v protijedoucím fungl novým sotva tunu vážícím Yarisu.Ať má třeba 25 hvězdiček

.
Napsal: pát 16.07.2010 08:19
od Atila
Kail píše:Zase na druhou stranu,deformace nedeformace,pořád tu platí nějaký fyzikální zákony.A rozhodně bych při čelním střetu seděl radši v 15let starý e34,w124 popř. 7er či S-class který vážej všechny přes 1.5tuny než v protijedoucím fungl novým sotva tunu vážícím Yarisu.Ať má třeba 25 hvězdiček

.
To by si fakt nechtel sedet v 15 let starym aute pri stretu s Yarisem, protoze ten Yaris by te zmasakroval naprosto strasidelnym zpusobem. Tahle mala auta jsou pri stretech se starymi mastodonty primo vrazedna.
Napsal: ned 18.07.2010 17:43
od Filozof
Atila píše:Kail píše:Zase na druhou stranu,deformace nedeformace,pořád tu platí nějaký fyzikální zákony.A rozhodně bych při čelním střetu seděl radši v 15let starý e34,w124 popř. 7er či S-class který vážej všechny přes 1.5tuny než v protijedoucím fungl novým sotva tunu vážícím Yarisu.Ať má třeba 25 hvězdiček

.
To by si fakt nechtel sedet v 15 let starym aute pri stretu s Yarisem, protoze ten Yaris by te zmasakroval naprosto strasidelnym zpusobem. Tahle mala auta jsou pri stretech se starymi mastodonty primo vrazedna.
To jsou jen kecy. Tak to dokaž. Pokud nemaš dukaz ale jen řeči, tak to nemuže nikdo brát vážně.
Videl jsem e32 s čelním střetem s pár let starým fiatem bravou a bys videl jak borec v sedme normálně vylezl ven a pro ty ve fiatu jela sanita. Bylo to konkretne v rakousku.
Takže ne všechny staré auta jsou vraky do šrotu.
http://www.youtube.com/watch?v=uQ-VWTdYU0w
Tady se mi líbí zajimavej test X6 jak ji v posledni tretine nemohli převrátit.
Nová 5ka má 5hvezdiček
http://www.youtube.com/watch?v=wcUcHI5v6Nc
Nová 7ma i 3ka co je pár let taky 5hvezdiček.
Jinak ano předtím to nebyla žádná hitparáda a pouze 4hvezdy nebylo pro automobilku reprezentativní.
http://auto.idnes.cz/dalsi-vlna-crashte ... tomoto_vok
Zajimavej článek co BMW zavádí do aut, nejen BMW ale už i jiné premiové automobilky to začínají zavádět.
Napsal: ned 18.07.2010 18:43
od Atila
Filozof píše:To jsou jen kecy. Tak to dokaž. Pokud nemaš dukaz ale jen řeči, tak to nemuže nikdo brát vážně.
Videl jsem e32 s čelním střetem s pár let starým fiatem bravou a bys videl jak borec v sedme normálně vylezl ven a pro ty ve fiatu jela sanita. Bylo to konkretne v rakousku.
Takže ne všechny staré auta jsou vraky do šrotu.
Nová 5ka má 5hvezdiček
http://www.youtube.com/watch?v=wcUcHI5v6NcNová 7ma i 3ka co je pár let taky 5hvezdiček.
Jinak ano předtím to nebyla žádná hitparáda a pouze 4hvezdy nebylo pro automobilku reprezentativní.
Vsechna stara auta jsou delana z oceli s pevnostnimi parametry ze kterych by dneska nikdo neudelal ani privesny vozik. Pokrok v teto oblasti je tak velky, ze dokonce hasici musi kazdych par let menit svoje vybaveni, protoze nekolik let stare hydraulicke nuzky uz nedokazi rozstrihat karoserii novych aut. Navic nova auta jsou delany tak, aby prostor pro pasazery pri srazce neuhnul ani o pid.
Tudiz kdyz se srazi moderni malinkate auticko s letitym mastodontem typu E32, ktery sice vazi stale vice, ale je na dnesni pomery z ocelove plasteliny, tak se moderni prcek zacne chovat jako prubojna strela, ktera vubec neresi nejake deformacni zony stareho auta a proste projede posadce stareho mastodonta az do klina. Moderni auto dokonce pri takove srazce ani nepotrebuje vlastni deformacni zonu, protoze deformacni zonu si v poklidu udela z toho letiteho obra k pramale radosti jeho posadky.
Je to uplne stejne jako v armade, jak propalit pancir nepratelskeho tanku? Poslat proti nemu strelu, ktera je tvrdsi a ma vetsi hustotu nez pancir, ktery musi probit. Male auticko funguje na uplne stejnem principu.
Takhle to vypada v testu:
http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
Jinak argumentovat peti hvezdickami v dnesni dobe, kdy je ma uz i Hyundai nebo Kia je vcelku zbytecne. Dnes uz v crash testu EuroNCAP nelze excelovat, pouze lze splnit pozadovene minimum (pet hvezd) a nebo z nej propadnou (jakekoliv mensi hodnoceni). BMW predvedlo takovy propadak s E60, od te doby uz test zvladlo (stejne jako 90% dnesni automobilove produkce) a udelalo povinnych pet hvezd.
Napsal: ned 18.07.2010 18:58
od Milosss
Neznasam ked kazdi argumentuje videom Modusu a stareho Volva.
Zhrnme si to:
1 ked si idem kupovat auto, mam peniaze rozmyslam o novom a starom, asi Modus a to stare Volvo neporovnam pri vybere, bud mam na stare tak berem Volvo alebo na nove tak vyberam z novych a cenovo rovnakych starsich. Skus postavit voci tomu Modusu e39inu a chcem vidiet v com budu lepsie sance na prezitie. Ja bych siel do e39 bez prehovarania.
2 Odkial mas ze ocel pre auta z 90 rokov je slabsia? mas to podlozene automobilkami? V dobe ked do novych aut pchaju hlinik a ine veci? A tiez je rozdiel ocel pre e32 a ocel pre stare Uno alebo Tipo ze.
3 napriklad test Volva a e34ky ked sli proti sebe. Dokonca este ta e34ka vysla relativne lepsie, u Volva sa cely motor utrhol a skoncil v podovzku medzi ludmi, u e34ky sa motor pohol ale stale bol na svojom mieste. A to su tie auta , aspon e34 z 88 roku, cize vyvoj zacal tak v 86. hmm 24 rocne auto, ked v dnesnej dobe kazdy rok je nejaky pokrok. A zober si facko alebo hocico podobne s teda rovnakymy plechmi a ocelou, ako tvrdis a posli ho proti e34ke.
4 videl som ked chodila v televizii 112ka, tipek to v e36ke napalil do stlpa, borci hasici museli pouzit silnejsie noznice co nemohli tu kasnu rozstrihat.
Preco stale hladite na tie sracky co vam davaju automobilky? Kurva raz mam pred sebou motor s poriadnymi nosnikmi co su schopne preniest urcitu kineticku energiu. Ked uz porovnavame, zoberte si francuzske auta, napr taka 307ma ako ma nadherne do banana robene predne nosniky, to si mylsite ze sa nezbortia pri tom tlaku? Uz ich konstrukcia to sama zodpoveda ze sa budu lahsie krutit ako nosnik ktory je rovny. Ale budis, nekupujte si teda stare BMW ale radsej teda ten yaris, aspon bude menej ludi s BMW, ked je to dnes skoro masove auto pre vsetkych
Napsal: sob 24.07.2010 10:55
od DirtyHarry
No s tou pevností oceli - železa to je zhovadělost,tím spíše při dnešní "šetrnosti" automobilek. Rozdíl je v konstrukci,plechy na starejch medvědech jsou proti těm dnešním jak pancíř,ale nejsou tak profilovaný nebo dvojitý,trojitý... Proto maj hasiči větší problém roztříhat nový auto,když vezmeš sloupky třeba ze starýho Scorpia tak vypadaj na řezu jak naprofilovaná trubka,kdežto ten Yaris má defacto další sloupek uvnitř a navíc nabodovanej plátek plechu na zpevnění...
Navíc tady argumentujete pouze přímým čelním střetem,berte taky velikost + váhu aut,když se "otřou" nebo "tuknou",kdo zůstane na silnici a kdo poletí v kotrmelci do pangejtu - dvoutunová 7-er nebo kozoidní krabice s krátkým rozvorem ála Yaris ???
