Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 30.09.2010 12:35
od easy_target
zdravím všechny bawcaře... v létě jsem si pořídil E36 compact ročník 1998 s motorem 1,6 75kW. Pročetl jsem snad všechny témata ohledně nefunkční klimatizace a moc moudrej jsem z toho nebyl.. můj problém č. 1. Všude se píše o chladiči klimatizace a druhým větráku, který jsou hned za ledvinama mezi světlama a jsou vidět ze předu. Když jsem to zkoumal, tak tam nic takovýho není (je vidět akorát hlavní chladič) a po sepnutí tlačítka klimatizace se spouští hlavní větrák, kterej je viditelnej od motoru a je vlastně za chladičem.. K mýmu dotazu - je možný, že se do některých modelů nedávaly chladiče klimy s klima větrákem a všechno se to řešilo hlavním chladičem + hlavním větrákem?

Napsal: čtv 30.09.2010 15:18
od radokrno

Napsal: čtv 30.09.2010 16:01
od beny-maser
jestli tam nemáš díly z odkazu tak nemáš klimu a někdo tam je namontoval vypínač AC

Napsal: čtv 30.09.2010 17:59
od PepaPepino
easy_target píše:zdravím všechny bawcaře... v létě jsem si pořídil E36 compact ročník 1998 s motorem 1,6 75kW. Pročetl jsem snad všechny témata ohledně nefunkční klimatizace a moc moudrej jsem z toho nebyl.. můj problém č. 1. Všude se píše o chladiči klimatizace a druhým větráku, který jsou hned za ledvinama mezi světlama a jsou vidět ze předu. Když jsem to zkoumal, tak tam nic takovýho není (je vidět akorát hlavní chladič) a po sepnutí tlačítka klimatizace se spouští hlavní větrák, kterej je viditelnej od motoru a je vlastně za chladičem.. K mýmu dotazu - je možný, že se do některých modelů nedávaly chladiče klimy s klima větrákem a všechno se to řešilo hlavním chladičem + hlavním větrákem?


A co klimakompresor? Je tam :D

Napsal: pát 01.10.2010 14:34
od easy_target
kompresor jsem zatím neřešil... spíš mě zarazilo to, že tam nemám ten větrák! Jinak kámoš co dělá klimatizace se mi díval do motoru a trubky od vysokýho a nízkýho tlaku tam jsou (bavili jsme se o doplnění chladící kapaliny).. takže možnost, že by tam dal jenom někdo tlačítko se mi zdá jako blbost..

Napsal: pát 01.10.2010 16:17
od Sweden
Koukni jestli tam máš klimakompresor jak psal pepino a budeš mít jasno.Zas tak časově náročná operace to není,lepší než hledat větráky,trubky,apod. :wink:

Napsal: sob 02.10.2010 00:39
od Levrone
easy_target píše:zdravím všechny bawcaře... v létě jsem si pořídil E36 compact ročník 1998 s motorem 1,6 75kW. Pročetl jsem snad všechny témata ohledně nefunkční klimatizace a moc moudrej jsem z toho nebyl.. můj problém č. 1. Všude se píše o chladiči klimatizace a druhým větráku, který jsou hned za ledvinama mezi světlama a jsou vidět ze předu. Když jsem to zkoumal, tak tam nic takovýho není (je vidět akorát hlavní chladič) a po sepnutí tlačítka klimatizace se spouští hlavní větrák, kterej je viditelnej od motoru a je vlastně za chladičem.. K mýmu dotazu - je možný, že se do některých modelů nedávaly chladiče klimy s klima větrákem a všechno se to řešilo hlavním chladičem + hlavním větrákem?
Ahoj. Mohl by byt ten stary kondenzator (klimachladic) deravy a nekdo ho vyhodil aby ti nesla vlhkost do systemu a na trubkach jsou zaslepky (i kdyz vlhkost jde pred plnenim odvakuovanim odsat) Ted si nejsem jist jak rikas ze se pri zapnuti klimy se rozbehne hlavni vetrak. Tim padem neni VISCO ale EL. Myslim ze i nove 1er maji hl. vetrak EL ale ted si nejsem jist. To znamena ze tam KLIMA na 99% je podle toho jak to popisujes.

Napsal: sob 02.10.2010 00:48
od Levrone
Pripadne se podivat i na pojistky zdali jsou osazene nebo prazdne pole pro KLIMU,KOMPRESOR,VETRAK ATD.....................vcetne prislusnych rele........................

Napsal: úte 05.10.2010 14:07
od easy_target
ten klimakompresor poznám jak a kde ho mám hledat? su v tomto začátečník... s těma pojistkama a relé si nejsu jistej, jestli jsou nějak dobře označený, ale asi to bude menší problém než s tím kompikem...

Levrone> nemám nastartovaný, jenom klíč v poloze II. stisknu tlačítko vločky a rozeběhne se větrák z vnitřní strany motoru.. vypnu tlačítko a větrák se vypíná, takže jsi to nejspíš pochopil správně.. že by tam bylo jen tlačítko mi přijde hodně divný vzhledem k tomu větráku a trubek na nízkej a vysokej tlak...

Napsal: úte 05.10.2010 23:20
od easy_target
právě jsem se byl na to mrknout a zjitil jsem toto.. pojistky které mají co společnýho s klimatizací tam jsou všechny a relé, pokud platí toto rozložení Obrázek (našel jsem ještě jiný z 325tds, ale to se mi nezdálo), tak reléčka od klímy tam jsou... nejvíc se to barvama i rozmístěním relé podobá této fotce Obrázek
až na rozdíl, že nalevo od černýho vysokýho já relé mám (tmavě modrý), místo dvou oranžových vedle sebe mám obě tmavě zelený (pouze jiná barva, což asi nehraje roli) a červený a šedý na kterých je napsaný ABS, tak nemám (přitom ABS by to mělo mít) 8O

pak jsem se dál díval, že za předním světlem u spolujezdce jak je jeden z těch ventilů na chladící kapalinu, tak pod touto trubkou je menší kruhovitej bazmek do kterýho vede ta trubička na plnění kapaliny...

poslední čeho jsem se dopátral, tak že z této soustavy trubiček vede jedna do čehosi co je připevněný na bloku motoru a vypadá to jako vodní pumpa nebo co (vede k ní klíňák od klikovky)

tak nevím co je ten kompresor a co je to druhý :) díky za rady a kdyby byly potřeba fotky reálnýho stavu, tak je mám v mobilu a můžu je sem dodatečně naházet, ale snažil jsem se to popsat co nejlíp! jinak není problém nafotit na mobil cokoliv..

Napsal: pát 08.10.2010 13:10
od easy_target
sorry za lamácký dotazy, ale chcu abych měl tu klimu funkční, když už tam většina z toho je :)

Napsal: pon 11.10.2010 13:07
od easy_target
zase jsem se v tom trochu vrtal a zjistil jsem, že tam jsou 2 chladiče, akorát to nebylo poznat! takže bych to viděl tak, že tam je prostě jeden velkej větrák na obojí, protože je fakt festovní (řekl bych průměr tak 30cm)... v tom případě je asi problém v kompresoru, nebo v chladivu... mám pravdu?