Stránka 1 z 1

Napsal: sob 04.12.2010 10:33
od petr39
Může mi někdo poradit mám 525tds E39 touring a při rychlosti 90-110km/h celkem dost kmitá volant a auto se lechce třese.Mám nová všechna ramena na přední nápravě,tičky stabilizátoru,gumy stab.přední kotouče.Mám origo alu kola 7" a na vyvažovačce jsou dobrá nehází.Nechal jsem vyvážit všechna kola a výsledek je že to kmitá ještě víc něž před tím.Mám tak obuté čínské zimní pneu Wanli 225/55R16 tak nevím jestli nebude problém tam.Jinak mi občas při rozjezdu cinkne kříž na kardana ale nevím jestli to muže souviset že mi kmitá volant.Dík všem za radu.

Napsal: sob 04.12.2010 23:58
od MACR_CZ
Ahoj to jsem měl před 14 dni. Nech si vyvážit kola a bude po problému.

Napsal: ned 05.12.2010 11:20
od petr39
Kola už jsem vyvažoval snad 5x a stále žádná změna spíše naopak ještě horší.

Napsal: ned 05.12.2010 11:54
od Dettektorr
Úplně hloupý dotaz,

teď v zimě se do disků dostává značné množství zmrzlého sněhu a to může vyvážení kol dočista rozhodit. Nebude to tvůj případ, Mě se to stalo a když jsem sníh odstranil tak pohoda jazz.

Napsal: ned 05.12.2010 11:57
od Hofiik
a nechal sis udělat geometrii?

Napsal: ned 05.12.2010 12:13
od petr39
Je to možné když jsem to nechal vyvazovat nějaký sníh ve vzorku zustal je možné že když ten sníh opadal je kolo rozvážené.
Geometrii ještě nemám udělanou ale chystám se jí udělat je taky možné že to může dělat rozhozená Geometrie?

Napsal: pon 06.12.2010 13:27
od kourk
mam uplně to samý na e36. kola vyvážený. zkoušeno jak na letních tak na zimních. do 90 do 110 se to rozkmitá. Budou nejspíš nekde nejaký vůle na nápravě nebo v nejakym uložení. až budu mít čas tak sjedu na stk at to vezmou na díru na tu hejblací plošinu a omrknou to.

Napsal: pon 06.12.2010 14:47
od mari
A vyvažoval si to pokaždý ve stejnym servise nebo v různých servisech. Když jsme dávali na E60 fungl nový 19¨ kola včetně novejch gum tak to kolem stovky neskutečně kopalo do volantu a házelo s autem. 3 krát jsme převažovali ve stejnym servisu až jsme se nasrali a šli jinam. Po převážení na jiný vyvažovačce bylo najednou po problému. Takže bacha na to, dost servisu má dojebaný vyvažovačky dotažený za 500 euro z Německa a pak to podle toho taky vypadá. Většinou jsou problémy u větších kol 17 a vejš.

Napsal: pon 06.12.2010 14:57
od kourk
zimní 15ky, letní 17ky. u mě to kolama na 99% nebude. vyvážený je mam v pneuservise kam jezdíme celá rodina už pár let a absolutní spokojenost. Příští týden se domluvim s technikem na stk aby mi to vzal na tu jejich hybnou plošinu a omrknul to. ono to auto se mi zdá takový nejaký celý rozplavaný. typuju to nekde na to uložení. i se mi stává že při akceleraci auto jakoby táhne k jedný straně. při ubrání plynu zase k druhý. nebo to dám rovnou příští týden do servisu.

Napsal: pon 06.12.2010 16:21
od Zdenal
To vypadá na geometrii. Měli by ti udělat geometrii současně i na zadku !!

Napsal: pon 06.12.2010 17:44
od petr39
Tak jsem byl dneska na vyvážení v jiném servisu a je to o 100% lepší ale stále cítím lehké chvění celého auta kolem 100km/h ale je pravda že málo která vyvažovačka v pneu servisu je asi v porádku.Ještě nechám udělat tu geometrii snad to chvění auta zmizí.

Napsal: pon 06.12.2010 18:33
od dave155
klasika, je pneuservis a kokoti co si na to jenom hrajou. Na velkym kole bude i 5gramu delat neplechu. Vzdycky pokud je to v urcitym rozmezi - kola popripade podlozky ci nahovno datahovany kolo(pneumaticky ne do krize)

Napsal: pon 06.12.2010 18:44
od Zaza
BMW mají super podvozky ,ale sebemenší změna a už to kmitá.Já vše odstranil značkovými pneu a novými disky ,která jsou napsaná v TP. Pokusy s levnějšími dělaly to co popisuješ. Mám třeba zimní pneu a pokud je + 10 nad nulou je problém,, ale teď bylo - 10 a vše přestalo. Je to v pneu ,ale nevím co to způsobuje. A právě ty zimní jsem koupil nové ve výprodeji v německu.Třeba nové letní pneu mám origo. Dunlop a to prostě nedělá nic. Zrovna teď jsem udělal v Renokaru kontrolu podvozku a je OK i když točím už 226 500 km. U mého syna ,který měl E 39 540iA byl problém v svislých kostich na předku a po výměně bylo vše OK. Problém bych řešil prvně podvozek a pak disk a potom pneu. Vyvážení bylo obvykle celkem dobré ,ale některé pneu prostě mění vlastnosti. .Také zde hraje roli ,zda nemáš skrácené pružiny ,protože víc jak 2 cm a musí být jiné tlumiče.Jinak auto skáče jak kamzík. Zaza 8let BMW 540iA.Třeba ti to pomůže. Zaza.

Napsal: pon 06.12.2010 19:07
od Zaza
Ještě dodatek, nech si prověřit uložení zadníc kol.U mého auta je tam nějaký gumový silenblok a ten je třeba měnit po 70 000km. JInak to chvěje s celým autem. Když to dáš na měřák tlumičů,tak na grafu to kmitá současně u obou kol stejně ,ale mechanici nic neví.Já jsem na to přišel díky panu Luňáčkovi z Brna ,který tuto závadu znal a odstranil.. Bohužel jsem koupil mezitím nové tlumiče a nebylo to tím. Zaza.

Napsal: úte 07.12.2010 09:53
od petr39
Dík za radu a nevíš kde ten gumový silenblok najdu?
Já tam našel na zadní nápravě silenblok číslo 2
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... e_carrier/
tak nevím jestli je to on.

Napsal: úte 07.12.2010 11:35
od Zaza
Ahoj,já to z toho nákresu také nepoznám,ale on zdvihnul auto a silně zadními koly hýbal pod všemi směry a měl jsem tam vůli.Během chvilky to vyměnil a jel jsem na geometrii. Pak už ty drobné vibrace nebyly. Je však pravda,že do toho gumového bloku jde podobný šroub jak máš na nákresu zobrazeno.Ale nevím,díval jsem se na své auto a mám ze zadu tak těsný výjezd ,že nic není vidět.Zdravím .Zaza.

Napsal: úte 07.12.2010 11:42
od petr39
Ahoj,ten silenblok jak jsem psal je na zadní napravě 4x a píšeš že te to vyměnil během chvilky tak to nevypadá že tě měnil zrovna tenhle silenblok je to práce určitě nejméně na 2hod.
Díky za radu.

Napsal: úte 07.12.2010 16:09
od soukupadam
Mě dělá auto to samý, ale jenom při brždění kolem stovky a vejš. chystám se na to , tak bych byl rád za ňáký rady a tipy. Dík moc
E39 525i

Napsal: úte 07.12.2010 18:59
od petr39
Už jsem tady o tom někde četl když tě to kmitá při brždění tak kotouče nebo silenbloky v předních ramenou.