Stránka 1 z 2
Napsal: pon 24.01.2011 19:26
od rnrnrn
Ahoj,potřebuju v E 39 (98´ 528i Steptronic) vyměnit olej v motoru a převodovce.
Jakou mám - rámcově - očekávat časovou náročnost a celkovou cenu?
Doteď jsem si olej v motoru měnil u všech aut sám,ale chci vyměnit i ten v převodovce,takže to bude dělat servis...
Díky.
Napsal: pon 24.01.2011 19:47
od hiteck
No záleží kolik to bere litrů oleje,jakej olej si tam necháš dát a kolik si řeknou v servisu za práci...mam 525tds a tam 6-7 litrů a dával sem tři kila za L a za filtr a kolik olej do převodovky to netušim
Napsal: úte 25.01.2011 08:38
od LUKAJDA
já jsem to dělal cca před 2,5rokama a olej motorovej mám v servisu za 120 Kč/litr (5W-40) sudovej a do ty převodovkys už si to nepamatuju ale nebyla to velká darda!! řek bych že do 1000Kč ale nechcu kecat!! Najdi si ve starších příspěvcích co se tam leje, to se řešilo vícekrát a podle toho to odhadni
Napsal: úte 25.01.2011 20:45
od hiteck
No já sem co sem dělaj olej tak 5W-30 synova od Midlandu a ten byl asi 200kc/l ale to je možná tim že mam naftu...
Napsal: úte 25.01.2011 22:11
od dave155
to sou dobrý dotazy
Najdi si nejdřiv co se tam má lejt.
důležitá je splněná specifikace oleje - z vlastni zkušenosti 5w-40 Mobil1 plnáS
pro motor, a olej v převodovce nech na profikoj, nebo servisu(kdejakej trouba v garaži z toho nevypusti všechno a to je na prd)
Napsal: úte 25.01.2011 22:50
od Velvetek
Ta převodovka Tě zlobí nebo vyměnuješ preventivně?
Napsal: stř 26.01.2011 00:12
od soukupadam
taky mě zajímá orientační cena výměna olejů v servise. Motor už chce a převodovka preventivně
Motor- Castrol 5W30
Převodoka - nevim
E39 525iA
Napsal: stř 26.01.2011 13:28
od Kuaja
proč do starý M52 dávat plnou syntetiku? - dávám normálně polosynt 10W40.
Výměnu olej v převodovce jsem dělal nedávno v servise
http://www.prevodovka.cz/ - vyšlo to asi na 3 nebo 3,5 tis Kč komplet s prací a pomohlo to - převodovka problémy neměla, ale teď jde líp.
Napsal: stř 26.01.2011 13:41
od soukupadam
ještě by mě zajímalo co se leje do posilovače řízení? a jak poznam že tam něco chybí? Při točení volantem mě to divně vrže
Napsal: stř 26.01.2011 19:27
od rnrnrn
dave155 píše:to sou dobrý dotazy
Najdi si nejdřiv co se tam má lejt.
důležitá je splněná specifikace oleje - z vlastni zkušenosti 5w-40 Mobil1 plnáS
pro motor, a olej v převodovce nech na profikoj, nebo servisu(kdejakej trouba v garaži z toho nevypusti všechno a to je na prd)
Co se tam má "lejt" snad ví v servisu...
Že kvůli tomu do servisu pojedu je v tom dotazu taky...
Napsal: stř 26.01.2011 19:28
od rnrnrn
Velvetek píše:Ta převodovka Tě zlobí nebo vyměnuješ preventivně?
po konzultaci v servisu olej v AT neměnen...

Napsal: stř 26.01.2011 20:19
od dave155
do serva ATF dextron II či III
a proč plnou syntetiku?? protože je většinou předepisovana, pokud motor jezdil na ni i předtim..
10w40 ze sudu si nalej do Feldy
Napsal: stř 26.01.2011 23:42
od soukupadam
poradí někdo jak ten olej v posilovači vyměnit? díky?
E39 525iA r.v. 2002
Napsal: čtv 27.01.2011 01:23
od dave155
zvednes auto, na servu zespoda staci odpojit jednu hadici-nejlepe vratku a toci a tocit a tocit a pritom dolejvat ATFko zeshora. Kdyz jsem to delal rovnou jsem vymenil vsechny hadicce k servu a hlavne tu od nadobky, ktera pres sponky chcala jeko svina... mozna najdu jeste grafickej navod..
Napsal: čtv 27.01.2011 01:29
od dave155
Kuaja píše:proč do starý M52 dávat plnou syntetiku? - dávám normálně polosynt 10W40.
Výměnu olej v převodovce jsem dělal nedávno v servise
http://www.prevodovka.cz/ - vyšlo to asi na 3 nebo 3,5 tis Kč komplet s prací a pomohlo to - převodovka problémy neměla, ale teď jde líp.
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/502652
Napsal: čtv 27.01.2011 13:15
od soukupadam
kolik je toho oleje v posilovači řízení?dik
Napsal: čtv 27.01.2011 15:28
od dave155
něco málo přes 1 litr, lepší koupit 2 a pořadně to proplachnout
Napsal: čtv 27.01.2011 16:41
od Kuaja
dave155 píše:10w40 ze sudu si nalej do Feldy
asi tě to překvapí, ale Feldu nemám - do tvoji Feldy si nalej 5W30 třeba i do ostřikovačů - kdyžtak se prosím tě uklidni
s plnosynt 5w30 se mi bývalá e36 M52B20 rozcvakala a v e39 M52B28 mi polosynt žádný problémy nedělá.
10W-X je použitelná normálně do nějakých -25 stupňů teploty oleje
jinak máš pravdu, ale já mám prostě v autě 10W40 už od doby, co jsem ho koupil
http://www.oleje.cz
Napsal: čtv 27.01.2011 18:10
od dave155
Kuaja píše:dave155 píše:10w40 ze sudu si nalej do Feldy
asi tě to překvapí, ale Feldu nemám - do tvoji Feldy si nalej 5W30 třeba i do ostřikovačů - kdyžtak se prosím tě uklidni
s plnosynt 5w30 se mi bývalá e36 M52B20 rozcvakala a v e39 M52B28 mi polosynt žádný problémy nedělá.
10W-X je použitelná normálně do nějakých -25 stupňů teploty oleje
jinak máš pravdu, ale já mám prostě v autě 10W40 už od doby, co jsem ho koupil
http://www.oleje.cz
Blbý je, že jsem tu nepsal nic o 5w30....
Napsal: pon 07.02.2011 15:41
od soukupadam
tak jsem zjistil že v servu mám olej pěkně červenej, takže jenom doliju, ale nevím kterej tam je teď, takže když tam doliju castrol DEX III zkazim tim něco?