Napsal: sob 29.01.2011 22:22
Ahoj, auto pořád ještě nejede a čím víc na tom dělám, tím víc se objevuje problémů. Tenhle mě ale budí asi nejvíc.
Nejdřív popíšu takovou perličku, co jsem zjistil, pak popíšu problém a pak budu doufat, že se mi ho podaří vyřešit a nejlíp do zítřka, kdy jsem si nechal konečně celý den volný, abych to už konečně poskládal.
Takže: Když jsem v listopadu kupoval auto, původní majitel mě upozorňoval, že při výměně vstřikovacího čerpadla a jeho následném utahování na řetězovém kolečku mu přeskočily rozvody. Tak s nima cvakal tak dlouho, dokud nebyly zpátky tam, kde mají. Jenže ouha, jeho teorie správně nastavených rozvodů vypadá tak, že při zaaretovaném setrvačníku koukáme pod ventildekl sundaným olejovým víčkem a ta rovná vybroušená ploška na vačkové hřídeli, co je mezi prvním uložením a první vačkou, má být ROVNOBĚŽNĚ S HORNÍ ROVINOU HLAVY! Jenže to je přece ta vybroušená ploška, na kterou se nasazuje pravítko, a má tedy být KOLMO NA HORNÍ ROVINU HLAVY, je to tak? Takže jsou 3 možnosti:
1) Buď se pletu já a to vybroušení pro pravítko je jinde, ale nevím kde, protože jsem nic jiného na vačkové hřídeli nenašel, jen uprostřed šestihran 27mm, nebo
2) jsou v setrvačníku dva otvory pro zaaretování, anebo
3) jsem popřel všechny termomechanické zákony, když jsem dojel 370 km domů s autem, které časuje ventily a vstřik nafty o 180° dřív na klice, neboť je-li vačková hřídel otočená o 90° později, na klice je to 180°, tzn. že sání probíhá s otevřeným výfukem, komprese s otevřeným sáním, čímž vlastně k žádné kompresi nedojde, nezvýší se teplota a tedy se směs nemůže vznítit, atd...
Jestli vás něco napadá, tak mi to prosím napište. Jsem z toho jelen...
No, a teď k tomu problému:
Chtěl jsem nasadit čerpadlo a všechno to dát hezky do pořádku. Jen podotýkám, že nemám stahovák na čerpadlo, a tedy řetězové kolečko je tam teď jen tak navolno. No, a chtěl jsem si motorem zatočit tak, abych měl drážku pro pero nahoře, aby mi samotné pero z hřídelky nevypadlo, až to tam budu celé cpát. A nevím proč, ale napadlo mě zkusit protočit motor kolem dokola. Točím točím a najednou stop, dál to nešlo. Tak zpátky, chvilku OK a pak se to taky zarazí. A je to dost natvrdo, jakoby bylo něco ve válci a při přiblížení se HÚ se to zasekne o hlavu. Napadlo mě samozřejmě, jestli se to díky těm zpraseným rozvodům nepotkává, tak jsem povolil řetězové kolečko na vačkové hřídeli a potočil s vačkama tak, aby pokud možno žádný ventil nebyl moc otevřený. Ale změna žádná. Tak mě napadlo, jestli mi třeba nespadla nějaká matka do sacího kanálu a při protáčení motoru neproklouzla pod ventilem. No, když otočím klikou "z kraje do kraje", opíše čerpadlové kolečko úhel cca 120°, takže klika se může točit cca 240°. Z tohoto údaje a ze zdvihu pístu vyplývá, že by předmět ve válci musel být vysoký asi 21 mm, což pod otevřeným ventilem neproklouzne.
Tak, děkuji všem, co dočetli až sem
, a má otázka zní:
Je možné, že se nějak šprajcuje dolní řetěz na kolečku na klice, když čerpadlové kolečko je tam jen tak, a díky tomu s motorem nejde otočit o 360°? Prosím, jestli někdo něco ví, ať odpoví, a ostatní ať klidně třeba tipují, páč jestli něco opravdu ze všeho na Světě nejvíc nechci, tak sundávat hlavu, páč to by bylo dalších 10 tisíc a to už teď fakt nemám... Díky! L
Nejdřív popíšu takovou perličku, co jsem zjistil, pak popíšu problém a pak budu doufat, že se mi ho podaří vyřešit a nejlíp do zítřka, kdy jsem si nechal konečně celý den volný, abych to už konečně poskládal.

Takže: Když jsem v listopadu kupoval auto, původní majitel mě upozorňoval, že při výměně vstřikovacího čerpadla a jeho následném utahování na řetězovém kolečku mu přeskočily rozvody. Tak s nima cvakal tak dlouho, dokud nebyly zpátky tam, kde mají. Jenže ouha, jeho teorie správně nastavených rozvodů vypadá tak, že při zaaretovaném setrvačníku koukáme pod ventildekl sundaným olejovým víčkem a ta rovná vybroušená ploška na vačkové hřídeli, co je mezi prvním uložením a první vačkou, má být ROVNOBĚŽNĚ S HORNÍ ROVINOU HLAVY! Jenže to je přece ta vybroušená ploška, na kterou se nasazuje pravítko, a má tedy být KOLMO NA HORNÍ ROVINU HLAVY, je to tak? Takže jsou 3 možnosti:
1) Buď se pletu já a to vybroušení pro pravítko je jinde, ale nevím kde, protože jsem nic jiného na vačkové hřídeli nenašel, jen uprostřed šestihran 27mm, nebo
2) jsou v setrvačníku dva otvory pro zaaretování, anebo
3) jsem popřel všechny termomechanické zákony, když jsem dojel 370 km domů s autem, které časuje ventily a vstřik nafty o 180° dřív na klice, neboť je-li vačková hřídel otočená o 90° později, na klice je to 180°, tzn. že sání probíhá s otevřeným výfukem, komprese s otevřeným sáním, čímž vlastně k žádné kompresi nedojde, nezvýší se teplota a tedy se směs nemůže vznítit, atd...
Jestli vás něco napadá, tak mi to prosím napište. Jsem z toho jelen...
No, a teď k tomu problému:
Chtěl jsem nasadit čerpadlo a všechno to dát hezky do pořádku. Jen podotýkám, že nemám stahovák na čerpadlo, a tedy řetězové kolečko je tam teď jen tak navolno. No, a chtěl jsem si motorem zatočit tak, abych měl drážku pro pero nahoře, aby mi samotné pero z hřídelky nevypadlo, až to tam budu celé cpát. A nevím proč, ale napadlo mě zkusit protočit motor kolem dokola. Točím točím a najednou stop, dál to nešlo. Tak zpátky, chvilku OK a pak se to taky zarazí. A je to dost natvrdo, jakoby bylo něco ve válci a při přiblížení se HÚ se to zasekne o hlavu. Napadlo mě samozřejmě, jestli se to díky těm zpraseným rozvodům nepotkává, tak jsem povolil řetězové kolečko na vačkové hřídeli a potočil s vačkama tak, aby pokud možno žádný ventil nebyl moc otevřený. Ale změna žádná. Tak mě napadlo, jestli mi třeba nespadla nějaká matka do sacího kanálu a při protáčení motoru neproklouzla pod ventilem. No, když otočím klikou "z kraje do kraje", opíše čerpadlové kolečko úhel cca 120°, takže klika se může točit cca 240°. Z tohoto údaje a ze zdvihu pístu vyplývá, že by předmět ve válci musel být vysoký asi 21 mm, což pod otevřeným ventilem neproklouzne.
Tak, děkuji všem, co dočetli až sem

Je možné, že se nějak šprajcuje dolní řetěz na kolečku na klice, když čerpadlové kolečko je tam jen tak, a díky tomu s motorem nejde otočit o 360°? Prosím, jestli někdo něco ví, ať odpoví, a ostatní ať klidně třeba tipují, páč jestli něco opravdu ze všeho na Světě nejvíc nechci, tak sundávat hlavu, páč to by bylo dalších 10 tisíc a to už teď fakt nemám... Díky! L