Stránka 1 z 1

Napsal: pon 07.02.2011 19:53
od rudolph
Zdravím,vlastním e39 2.8 automat a mám problém se startováním,pokud je motor studený,chytne bez problémů hned na první otočení,ale pokud se motor dostatečně zahřeje,tak se startér točí a motor se pomalu chytne až po delší době.Měnil jsem na tom váhu vzduchu,palivový filtr,svíčky jsou také nové,senzor chlazení motoru,diagnostika žádné chyby nehlásí,tak už nevím kudy dál,předem moc děkuji

Napsal: pon 07.02.2011 22:46
od kizby
a co lamda? ŘJ může mít jiné informace a motor nechytne, zkusil bych odpojit, motor teoreticky skočí do nouzáku a měl bys vidět.

Napsal: úte 08.02.2011 00:34
od Velvetek
...stane se někdy, že po zahřátí nechytne vůbec nebo to jenom prostě trvá o pár sekund déle? Co čidlo na klikovce?

Napsal: úte 08.02.2011 01:41
od starML
Lambda nemá žádný vliv na start motoru, protože přes výfuk ještě nejdou žádné výfukové plyny. Startovací hodnoty si nastaví ŘJ motoru podle výrobcem nastavených hodnot + jejich korekce podle vnější teploty.

Pokud to studené startuje dobře a teplé špatně, tak buď čidlo na vačce, nebo čidlo na klice, obě v sobě mají polovodičové součástky, jejichž parametry se stářím a potom i teplotou mění. Pro start motoru je nejdůležitější čidlo na vačce, aby ŘJ motoru věděla, kdy jsou ventily uzavřené a tedy kdy má stříknout a zapálit. Pokud tato informace není korektní, tak se jako záložní bere signál o čidla klikového hřídele, ale to ten motor musí déle točit na starteru.

Teď jde o to, jakou diagnostikou jsi to měřil a co řekla. Dobrá diagnostika to najde, napíše případně i kolikrát, při stavu tachometru, teplotě, otáčkách, napětí baterky atd. Některé diagnostiky z OBI, čtečky ODB protokolu buď radši nenapíšou nic, nebo je výpis tak zmatečný, že nemá cenu se tím vůbec zabývat. Například Carsoft (=ta horší, ale někdy stačí) Ti na chybu vačky vypíše 1E25 - überwachung Drehzahlgeber, což je čidlo otáček - na klice nebo kde? Jenže když se podíváš do WDS, tak tam je napsáno :
mögliche Fehlerarten:
- Nockenwellensignal Frequenz zu hoch
- Ausfall Drehzahlgebersignal Kurbelwelle
- Kurbelwellengebersignal dynamisch unplausibel
- Ausfall Nockenwellengebersignal

Pokud budu postupovat statisticky, tak častějí bývá chybné to čidlo na vačce (Nockenwellengeber). O tom svědčí i to, že startuje blbě, ale přece. Kdyby bylo špatné čidlo na klice, tak podle vačky nastartuje OK, ale motor bude líný a nebude se mu chtít do otáček, protože si přestih nastavuje podle čidla na klice (Kurbelwellengeber) a pokud signál není korektní, tak bere signál od vačky, ale ta se otáčí 2x pomaleji než klika. Kdybych tento problém měl já, vyměnil bych čidlo na vačce.

Napsal: úte 08.02.2011 11:57
od rudolph
Ahoj,měřily jsme to Boschem KTS,čidlo na vačku jsme dávaly nové,sice druhovýroby od svagu,jedině že by bylo nefunkční,jinak nevím už kudy dál

Napsal: úte 08.02.2011 12:00
od JaneCk
Ahoj.
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že KTS tu chybu čidla identifikuje spolehlivě. A setkal jsem se s tím, že bylo i nové čidlo vadné. Samozřejmě, že nebylo koupené origo z bmw. Ale u mě se jevilo jako OK a auto začalo škubat nad 4000 otáček.

Napsal: úte 08.02.2011 15:08
od Sajmonek
asi to je rozbitý... :D

Napsal: úte 08.02.2011 15:24
od rudolph
ty pí.. to by mě ani nenapadlo,teď jsi na to kápnul :mad: :D

Napsal: ned 17.04.2011 09:23
od Jackj07
vyřešilo se to startování už? mám ten samý problém, za studena na otočení a za tepla točí několik vteřin..na diag sem eště nejel

Napsal: ned 17.04.2011 10:37
od weNTyll
Dost pravdepodobne to muze byt netesnost vstriku plus jeste nejaka kombinace s jinou chybou klidne. Netesnost zadnou diagnostikou napichnutou do stekru nezmeris. Pri studenem motoru to tolik nevadi, protoze se obohati smes trochu vic nez je potreba a neni to na skodu, ale u tepleho se motor dost slusne uchlasta v prvnich otocenich.

Cidlo na vacce pokud nedava falesny signal a je jen mrtve tak tolik nevadi, vse se da spocitat z kliky v nouzovem rezimu a pocitove na chodu motoru je to poznat minimalne. Vstrikovani neni plne sekvencni, neberou se v uvahu cidla klepani a zapalovani jede na waste spark. Pokud se ale z cidla vacky dostava nejaky falesny signal ve chvili kdy nema, tak to dokaze rozhodit casovani naprosto vseho a zasadne. A zase, diagnostika ve stekru nemusi zjistit nic, jedine jiste je porovnani v jake fazi vuci sobe jsou skutecne signaly z cidel kliky a vacky.

Napsal: ned 17.04.2011 14:05
od cmelak
Čidlo na vačce.

Napsal: ned 17.04.2011 20:22
od E30STORM
Stejný problém ,ale jen zřídka,jak kdy .
Máte to někdo nějak vyřešeno?
Ráno sotva otočím a už chytne , ale jak je zahřátý motor , točím někdy i dvě možná tři vteřiny.

Napsal: úte 19.04.2011 09:31
od rudolph
Já jsem to už vyřešil,a byla to dost nepotěšující zpráva,protože se mi ztrácela i voda a byla to ruplá palice,pokud se ti neztrácí tak bych se zkusil zaměřit na to čidlo na vačce.

Napsal: úte 19.04.2011 10:05
od Snejk
a ja zase bych se zameril na to cidlo na klice... cidlo si nekde pujc nebo dej z vraku a uvidis... ze zkusenosti servisu tohle v 9 z 10ti pripadu dela klika, diag nenahlasi ... s vackovym byl problem az pri jizde ze to neslo do otacek, ale na start netreba...

Napsal: stř 20.04.2011 18:04
od Lathy
mel sem to taky na svoji 530D... nakoenc to bylo cidlo na vačce :)