Stránka 1 z 2

Napsal: ned 20.02.2011 22:38
od Cossie
Předem se omlouvám, určitě se to tu již někde řešilo, ale bohužel mi nefunguje vyhledávání.

Mám na svém autě (528, r.v. 96 manuál) zvláštní problém cca od 90 do 140 km/h jsou cítit vibrace - nejsilněji asi kolem 100 km/h. Kola to na 99% nedělají, už jsem zkoušel 3 sady. Zajímavé je, že na zimních 225 je to cítit citelněji než na letních 265 . Další věc je, že je to různě silné - někdy o tom téměř nevím a někdy je to fakt šílené a taky se trošku mění rychlost, vesměs to začne v těch 90, ale třeba dnes až do 100 klid, ale ve 100 naprosto šílené vibrace.

Subjektivně mi to přijde, že to vychází od zadních kol, nikde se mi žádné větší vůle nezdají a když jsem byl u kamaráda na STK tak říkal, že tam vůle taky nevidí, ale zas na druhou stranu už ta náprava určitě nebude úplně OK, začala trochu na některých nerovnostech pobouchávat, nicméně vibrace byly i předtim.

Díky za každou radu

Napsal: pon 21.02.2011 09:18
od JaneCk
Hele Cossie,
popíšu ti svůj problém s podobnými vibracemi. Mám na kolech podložky. Způsobovaly stejné vibrace, jak popisuješ. Vždycky jsem dal kola vyvážit, tam dovážili 5 gramů a 20 km byl klid. Pak jsem zjistil, že Helmut tam měl asi nějaké kola z E34, protože ty podložky na zadních kolech byly cca o 1 mm menší. No prostě to sedělo na E34. Tak se na podložky "dolepil" ještě prstýnek a od té doby klid. A po tom vyvážení to bylo dobré proto, že se kolo namontovalo hezky na střed a po pár zabrždění bylo vlastně o mm šejdrem.
ALe třeba píšu zbytečně, protože podložky možná nemáš...

__________________
E39 523iA 1998 Tour

Napsal: pon 21.02.2011 12:33
od vasapasa
Mě to dělá přesně to samý. Na 18" míň a je to ještě celkem v pohodě a teďka na 16" zimákách tak od 100 do 125 Km/h. Mám oboje kole origo na E39 origo středová díra bez podložek, předepsaný ET je taky dodrženo.

Napsal: pon 21.02.2011 20:44
od Cossie
16" mám origo kola, 18" sice ne, ale středovka je na 39 .... zkusim schválně vyhodit pakny ručky jestli to náhodou nedělají (stejně funguje naprd ....)

Napsal: pon 21.02.2011 22:49
od LUKAJDA
cau kluci, mam uplne ten samej problem. Jezdim na origo 15. Na jare mam nachystany uplne novy 18ky M6 a uplne novy gumy, tak se necham prekvapit.
Muj nazor je ten, jestli to nemuze delat lozisko na kardanu?? Asi ho vymenim preventivne - stoji cca 700kc. Huci mi totiz jakoby cely auto a ne od naprav...

Resil a vyresil to tu nekdo?

Napsal: ned 11.09.2011 21:55
od petr39
Na 80% to dělá uložení zadní nápravy jsou tam takové 4 gumové silenbloky a tam je ten problem.
Dělalo mi to uplně to samé velké vibrace kolem 90km/h a po výměně klid.
Je to díl číslo 2.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... e_carrier/

Napsal: pon 12.09.2011 07:29
od LUKAJDA
tak koukájm, že těmahle silentblokama se dá vyřešit spousta problémů!

Napsal: pon 12.09.2011 19:50
od Victor
chystam sa na vymenu tychto siletblokov, zaujima ma ci sa musi demontovat napravnica a aka je priblizna doba roboty v servise, nie niekde doma v garazi ;)

pripadne ak sa uz idu menit tie silenty ci je dobre vymenit nieco aj popri tom preventivne.

Napsal: čtv 15.09.2011 18:08
od Berserg
No a nebo to může být kardankou....

Napsal: sob 17.09.2011 23:13
od Soptiiik
Nabízím silentbloky nápravnice za docela zajímavou cenu viz: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=102894

Napsal: ned 18.09.2011 00:05
od chefino
Mne to robili krivé brzdové disky na starom aute, takže prípadne pozri aj to. Ale celkovo musí byť náprava v poriadku, aby si si mohol byť istý.

Napsal: ned 18.09.2011 13:32
od kappricek
Pokud máte jakékoliv probémy s klepáním, vrčením a chvěním, doporučuj vyměnit všechna přední ramena se silentbloky a dvě horní ramena na zadní nápravě, ty spodní jsou mohutná a neserou se jako ty víceprvky... Je to sice dost velká investice, mě to stálo nějakých skoro 15.000,- Kč ale všechny pazvuky, klepání, chvění, vrzání zmizelo. Ty ramena jsou u 39ky achylovka... Jo a samozřejmě geometrie, to je za 500,- a sám jsem si divil, jak se auto chovalo před a po.. :D

Napsal: pon 19.09.2011 17:17
od Kantry
a kdyz to neprestane, tak nechat vyvazit kardan

Napsal: úte 20.09.2011 17:42
od Victor
zdravim

dnes mi v servise menili tie silentbloky na zadnej naprave, a je to fakt rozdiel pred a po.
2 silentbloky boli totalne vymlete a 2 pred koncom, teraz je to uplne ine auto, ziadne vybracie no proste parada :D

Napsal: čtv 22.09.2011 21:00
od Couloo
Já jsem 2 dny po výměně těch 4ks silentbloků a je to bomba.Ještě jsem vyměnil 2ks uložení motoru a vše je úplně o něčem jiném.Paráda. Investice 12 000kč

Napsal: úte 27.09.2011 20:05
od Soptiiik
Tak taky jsem si dnes vyměnil zadní silentbloky na touru a je z něj úplně jiné auto za prvé zmizeli veškeré vibrace a klepání a za druhé je ted mnohem stabilnější a komfortnější mnohem lépe se chová v zatáčkách, neustřeluje při přejetí ,nerovností prdel neplave...
Ještě se pochlubím zážitkem s BMW servisem u globusu v Opavě při dotazu na cenu výměny mě mechanik řekl "joo to jsou ty zadní co se musí vypálit a vyřezat počítejte okolo 4000kč " Nakonec jsem si je vyměnil sám doma bez jakéhokoli řezání pálení páčení atd. Kdyby měl někdo z okolí Opavy zájem můžeme se na výměně domluvit

Napsal: pát 16.03.2012 19:42
od Velvetek
Dají se ty silentbloky, které údajně způsobují vibrace dle výše popsaného, zkontrolovat bez rozdělávání?

Napsal: pát 16.03.2012 19:58
od Soptiiik
ano

Napsal: pát 16.03.2012 20:05
od Velvetek
Soptiiik píše:ano


Pohledem? Nebo tím zkusit zahýbat i když je auto na zemi a není zvednuté?

Napsal: sob 17.03.2012 19:50
od fimima
asi se na to tak připravím(silentbloky)na 540 vyměněný ramena a čepy řízení, chvíli se zdálo že je klid, ale po pár dnech to tam je cítit znova. na kolik vyjde celá sada těch silentbloku?