Stránka 1 z 2
Napsal: stř 23.02.2011 20:00
od Afri
Zdravim vsechny, zajimalo by me, kde e34(konkretni touring rv1995) hnije nejradsi? resp. kde si na to dat pozor?
Napsal: stř 23.02.2011 20:10
od Rendis
Afri píše:Zdravim vsechny, zajimalo by me, kde e34(konkretni touring rv1995) hnije nejradsi? resp. kde si na to dat pozor?
spodní hrany dveří;lemy,dveře kufru
Napsal: stř 23.02.2011 20:31
od ZesikE34
přesně tak na tech místech a pak taky kolem víčka nádrže....
Napsal: stř 23.02.2011 21:17
od beny-maser
jako první začínají hnít spodky dveří,nejlépe kouknout při otevřených dveřích na jejich stav dole u lišty a v růžkách,
dá se to dobře ošetřit voskem na dutiny,ještě než to začne a pak je klid
Napsal: stř 23.02.2011 21:22
od Rendis
beny-maser píše:jako první začínají hnít spodky dveří,nejlépe kouknout při otevřených dveřích na jejich stav dole u lišty a v růžkách,
dá se to dobře ošetřit voskem na dutiny,ještě než to začne a pak je klid
jj.Já teď budu měnit komplet přední dveře

Napsal: stř 23.02.2011 22:28
od Afri
pekne.. zrovna tyhle mista kvetou radostne..

dikybohu, alespon nadrz se drzi.. dik za rady

Napsal: čtv 24.02.2011 00:08
od Filozof
každá druhá má shnilé prahy vzadu u kola jak začínají.
rohy všech dveří a defakto spodky dveří .
Kolem nádrže.
Mezi zadním nárazníkem a bokem auta. levá i pravá strana.
Odtokové kanálky.
Zadek auta je dost namáhanej když jezdíž v slané břečce dveře kufru jsou většinou u každé druhé načnuté či pěkně prohnilé.
Tohle je slabina i E39 zadní dveře.
Někdy se začnou dělat bubliny a rez pod lakem u ochranných lišt dveří kde se drží sůl a voda.
Pak ještě odtokové kanálky ze spod auta. Některej muže byt načlej.
Pod kobercem řidiče nebo spolujezdce....či vzadu.
To je však ojediněle....
Napsal: čtv 24.02.2011 09:18
od DirtyHarry
Minulej rok - koncem léta jsem dělal komplet renovaci a dával novej celolak,měl jsem to odstrojený na kostru (mám to i nafocený,ale vložit fotky je tady porod

),totálka byli prahy,zvenku na to nevypadaly,ale po odřezání - v místech,kde jsou opěry na hever se to drolilo,chycená byla tím pádem i podlaha (špatný vyřezat a vyvařit nový pláty),přední blatníky šli taky pryč - zevnitř liška+dole,kde jsou přidělaný k pahu,kritický místo je za zadním lemem kola,mezi blatníkem a kostrou,je tam plech (tenkej a obyčejnej...),aby tam nelítal bordel,ale bývá děravej a jde to na blatník... Spodky dveří + ty stupid těsnící plastový lišty s plechem uvnitř jsou samozřejmě klasika,pod zadníma sedákama - tam,kudy vede elektrika z interiéru pod spodek auta... Jinak původní antikoro ochrana je nic moc,třeba na předních blatnících je jenom špriclej pruh kolem lemu,zbytek pápá. A to mám kastli "94 a hlavně nebouranou,takže dovolím si tvrdit,že patřila mezi ty lepší. Na tomhle autě toho moc vidět nebylo,dokud jsem do těch plechů nezkusil píchnout šídlem

. V každym případě,když se nedělá průběžně spodek a dutiny,je to v dnešní době už docela wrak. Já se to rozhodl udělat pořádně a stálo mne to hoodně času i peněz,naštěstí většinu prací jsem si udělal sám,když jsem zkusil to vykalkulovat materiál+práce+vaření CO2+nástřik, tak pod 20 t není šance se dostat.

Napsal: čtv 24.02.2011 09:27
od DirtyHarry
dá se to dobře ošetřit voskem na dutiny
Vosk je na draka,to chce Elaskon

Napsal: čtv 24.02.2011 11:06
od Frax
mě to moje nehnije nikde kdromě zadního L blatníku, tam je asi 15x6cm vyrezlo. Dobrá oprava je taky přes ACI, tam koupíš přesně ten kousek dílu co ti vykvet

Napsal: čtv 24.02.2011 12:12
od DirtyHarry
No ono sehnat ty "kusy",který jsou KO (a já tvrdím,že jak to chytne,tak to většinou nezastavíš) problém není (prahy,lemy,čela,části podlahy...),ale příprava,spasování a navaření - tak,aby to bylo solidně a nemuselo se to ještě přetahovat kilem kytu - je fuška a drahota k tomu

. On jeden práh nebo zadní lem koupíš za 1500,- v pohodě,ale těžko ti to někdo odpáře a napasuje pod dva litry/kus. A když se do kastle pustíš pořádně + lakování,je otázka,nakolik se to vyplatí - ona e-34 zatím veterán není...Takže já osobně raději zadřenej motor než chycenou kastli... A znovu bych do toho už nešel.

Napsal: čtv 24.02.2011 13:39
od beny-maser
DirtyHarry píše:No ono sehnat ty "kusy",který jsou KO (a já tvrdím,že jak to chytne,tak to většinou nezastavíš) problém není (prahy,lemy,čela,části podlahy...),ale příprava,spasování a navaření - tak,aby to bylo solidně a nemuselo se to ještě přetahovat kilem kytu - je fuška a drahota k tomu

. On jeden práh nebo zadní lem koupíš za 1500,- v pohodě,ale těžko ti to někdo odpáře a napasuje pod dva litry/kus. A když se do kastle pustíš pořádně + lakování,je otázka,nakolik se to vyplatí - ona e-34 zatím veterán není...Takže já osobně raději zadřenej motor než chycenou kastli... A znovu bych do toho už nešel.

jednoznačný souhlas!!!!!!
svojí předešlou e34 jsem opustil jen kvůli lakování,protože jen to by mě vyšlo jen to na 20. Představa že budu měnit prahy a blantníky mi přijde jako finanční sebevražda. Za svojí stávající e34 jsem dal 1100€ a přehodil motor.A získal jsem auto co má o 200tis míň najeto,pěkný lak,supr nové zimaky michelin na alu a čistej krásnej vnitřek. Tak ať mi někdo netvrdí že se to vyplatí zpravovat. Když v německu je jich ještě dost v pěkným stavu.
Napsal: pát 25.02.2011 18:17
od DirtyHarry
No,když to jako klempíř omrkneš,tak už taky moc ne. Já kdybych nechtěl individual lak,tak jsem tam jel taky. Ale aspon můžu říct,že jsem jeden z mála,co má skutečně zdravou kastli...

Napsal: pát 25.02.2011 18:32
od Kail
No,hnijou rádi,to jo.
Ale jeden z mála určitě nejsi,e34řek je pořád poměrně dost a řekl bych že teď je takový to období kdy je jich spousty i dost pěknejch za směšný prachy.Jo,zato najít pěknej a hodně vybavenej kousek nejlépe s kompletním FL a rok 95,to už je trošku oříšek.Ale co se kastle týká,tak znám i kousky z let 80tých o který není nijak extrémně staráno a sou pěkný,troufnu si říct že některý naprosto bez koroze.
Naopak,já bych teda mnohem radši originální zdravej kousek než nějakou vyvařeninu.Nikdy,i když si s tím sebevíc vyhraješ,nikdy už to není ono když je to auto po nějakým větším zásahu flexou/COčkem,z hlediska nějaký historický hodnoty do budoucna už vůbec (je mi ale jasný že to řešit je uplná blbost

)
Čas kdy se bude cenit hlavně stav přijde až tak za 5-10 let.
Napsal: úte 01.03.2011 10:15
od DirtyHarry
Jo,zato najít pěknej a hodně vybavenej kousek nejlépe s kompletním FL
Jakákoliv výbava krom šíbru se dá za pár kaček dokoupit a relativně lehce dodělat (vlastní zkušenosti

),ale to,co mnozí považují za "lehce chycené" nebo "drobný květáček" znamená téměř vždy použít flexu a CO2 - pokud to chceš dělat pořádně (vlastní zkušenost) - nebo,jak říkáš ty,vyhodit celou kastli... Jinak i u veteránů je vyvařování běžné (mrkni na starší kusy v "prodám"),jde o to to udělat co nejvíc šetrně. A nejcennější jsou vždy kusy z prvních sérií,ty po firemních "vylepšeních" (chceš-li FL) hodnotu hodně ztrácí. Já měl první e-34 v 98" roce a tak hezky můžu sledovat,jak pomalu stárnou a odcházejí

,tady u nás jich znám 6 (vlastní v rámci objektivity nepočítám) a opravdu slušná z nich je jedna,zbytek je po menších či větších kolizích (a to cenu u ev. veterána sráží úplně). Každopádně,jak sám říkáš,řešit to u auta na denní ježdění a které bude veteránem až za 10-15 let je malichernost

.
Napsal: úte 01.03.2011 11:01
od Frax
Mimochodem já svojí E34 budu prodávat, je to 525i 142kW rv 02/92, najeto 300tis, auto ej v rodině od počátku, kdyby někdo měl zájem a bližší info tak sz, cena 33tis
Napsal: úte 01.03.2011 17:03
od Kail
DirtyHarry píše:...
Prakticky s tebou sohlasím,jen to že jakákoliv výbava se dá dodělat za pár kaček,s tím moc nesouhasím.Dodělat ano,všechno lze.Ale jen kompletní koženej interiér v pěkným stavu stojí třeba 10tis,což je dneska v poměru k autu který se v social paketu a opravdu pěkným stavu nechá sehnat už za nějakých 50-60tis dost peněz.
+el. okna,BC,tempomat,hromadu kabelů atd. a jsi na polovině ceny auta,to ani nemluvím o práci.
A třeba klima nebo Bagy se dodělávaj dost špatně

.
Toť jen k tomu že si prostě myslím že při dnešní ceně těch aut se vyplatí vzít 80tis a přivézt z Němec pěknou,nesežranou,vybavenou 34ku z posledních let výroby a být bez starostí s vyvařováním,sháněním dílů do výbavy a hrabáním se v tom autě x měsíců.Stejně to nakonec vyjde na stejný peníze

.
Tím ale neříkám že jsi to ty udělal špatně,naopak,každý pěkně udělaný a udržovaný 34ce fandím

Napsal: čtv 03.03.2011 21:38
od mtvrdik
To je pravda, že máš zdravého fešáka a se zajímavou barvou! Mě se líbí a hlavně dokáže na...t, když se někdo pomazlí s autem jako Luďek, nebo já a pak do něj nacouvá nějaká okurka. Já sem vyhnilou kastli taky vyřešil koupí jiný zdravý, ale bez motoru. Dal jsem za ni 7 tis a mam fěšáka, tedy měl, taky do mě nacouvala pipka s Q7 a zrušila mi přední nárazník. Jinak výměna motoru a předělání el instalace z AT na manual je práce na 7 dní doma na zahradě
DirtyHarry píše:No,když to jako klempíř omrkneš,tak už taky moc ne. Já kdybych nechtěl individual lak,tak jsem tam jel taky. Ale aspon můžu říct,že jsem jeden z mála,co má skutečně zdravou kastli...

Napsal: čtv 03.03.2011 21:47
od mtvrdik
Jinak e34 má spoustu el instalace připravený do předu , stačí jen rozebrat a připojit , Př : i u soc verzí se švihadlama je ve sloupkách natáhlá el instalace na el okna , stačí jen dát do dveří jinej mechanizmus a jinou el formu.
Napsal: čtv 03.03.2011 22:45
od ZaK
mtvrdik píše:Jinak e34 má spoustu el instalace připravený do předu , stačí jen rozebrat a připojit , Př : i u soc verzí se švihadlama je ve sloupkách natáhlá el instalace na el okna , stačí jen dát do dveří jinej mechanizmus a jinou el formu.
ne všechny ...