Stránka 1 z 1
Napsal: stř 02.03.2011 15:18
od filip1
zdravím,
mám e61 525d - r.v. 2004, mám násl. problém - v zimě, se mi pomalu zahřívá motor - ukazatel teploty motoru v otáčkoměru mě nesjede až úplně dolů. Nejhorší je, když s vymrzlým autem přes noc rovnou jedu bez zastávek - ukazatel teploty klesne tak na půlku, když stojím např. na světlech nebo zůstanu na volnoběh - klesne až téměř dolů, ale ne úplně. Auto topí, chlad. kapaliny je dost, vodní pumpa a termostat je vyměněný.
Toto mi způsobuje druhotný problém, že pokud se motor úplně nezahřeje, tak se nespustí čištění DPF - ten by se měl čistit každých cca. 1.000 km, v létě se tak děje. Já jsem přes zimu ujel min. 3-5 tis. a nečistí se.
díky za event. radu...
Napsal: stř 02.03.2011 20:05
od Mára
Vyměnil jsi oba dva termostaty?
Napsal: stř 09.03.2011 18:57
od filip1
ahoj, díky,
ano oba 2 jeden u vodní pumpy a druhý nevím kde je.
v servise mi ted zdiagnostikovali ze nejede pridavne vodni cerpadlo a ze tudiz spatne cirkuluje chlad. kap. tak snad tim.
Napsal: úte 22.03.2011 20:52
od paflik
Ahoj mám úplně stejný problém 525D E61, jsem v tom nováček, může mi někdo napsat jak vlastně má fungovat ten pseudoukazatel teploty motoru? Ty čárky mají úplně zmizet? Mě lezou max do půlky, ale klidnou jízdou v chladu ani to ne. Navíc bych řekl že to mizerně topí....takže vyměnit oba termostaty?
Napsal: čtv 24.03.2011 21:12
od filip1
ahoj, tak jasně, byl špatný ten již před půl rokem vyměněný termostat, ten, který není u vodní pumpy, bylo mi řečeno, že se to stává, vada materiálu - orig. BMW nějak 1100,- a mě to vyměnili na záruku, nyní super - zahřívá se rychle tak, jak má být. i když teď je už relativně teplo.
ten ukazatel sjede max tak na 1 dílek pod 4500 ot. ale vidět je stále - to je OK provozní teplota.
Napsal: ned 03.04.2011 10:55
od paflik
Čágos, ještě jeden poznatek k tématu - kamarád mi poradil (měl tento problém u E46), že na vině mého problémku může být vadný/zaseklý ventil, který pouští teplou vodu do topení. Jde o to, že prioritně se zahřeje okruh motoru, a teprve potom tento ventil pustí vodu do okruhu topení. Nevím jistě jak je to tady, ale měl jsem A6 a tam ventilátor pouštěl teplý vzduch až když se auto zahřálo. A tady se motor mizerně zahřívá, a zároveň jde od výjezdu studený/vlažný vzduch. To by mi potvrzovalo hypotézu, že motor ohřívá rovnou celý "velký" okruh včetně topení. Jak se mi auto zahřeje, tedy v mrazu, pak vše O.K., teď v těch teplech je úplně po problému. Nicméně tohle jsou věci, které asi diagnostika neukáže. Přes léto asi nepoznám nic, ale možná se pokusím tento ventil vyndat a prohlédnout. Kdybych plácal tak mě někdo opravte

Napsal: pon 04.04.2011 07:15
od Tompo
a nemyslel tím ventilem termostat? to, že ti to od počátku vlažně fouká by odpovídalo... Vyměň termostaty a uvidíš
Napsal: pon 04.04.2011 19:42
od paflik
Ne ne, myslel ventil, který je docela dobře vidět nad levým podběhem. Každopádně se tím budu zabývat, dám vědět. Nejhorší je, že jak je teď už teplo a není potřeba topit tak auto šlape dobře, je do 10 km zahřáté a drží na "pseudoukazatelu" teploty čárku pod 4500. Budu informovat jak něco zjistím. Zkusím nejdřív diagnostiku.