Stránka 1 z 2
Napsal: pát 11.03.2011 13:23
od jiriik
Ahoj, chystám se na repasi turba...Chci se zeptat, jak sundám mezichladič a jak nejléle ho vyčistit?
V sání mi pořád valí hodně oleje a turbo píská jak blbé.
Když už budu mít repasované turbo, tak bych chtěl mít i ostatní věci čisté.
Napsal: pát 11.03.2011 20:01
od Hanz
Zvednes auto, sundas plast pod motorem, obe hadice, vycvaknes plast drzaky a zvednes plast větráku, není o čem.-) pak tech benzinem proplachnout, zbytky vodou, profoukat, nechat vyschnout na topení...
Napsal: pát 11.03.2011 21:18
od jiriik
Hanz píše:Zvednes auto, sundas plast pod motorem, obe hadice, vycvaknes plast drzaky a zvednes plast větráku, není o čem.-) pak tech benzinem proplachnout, zbytky vodou, profoukat, nechat vyschnout na topení...
Moc díky:)
Napsal: pát 11.03.2011 23:23
od beny-maser
když to nenecháš pořádně vyschnout tak to pojede rychlejc

Napsal: sob 12.03.2011 09:46
od jiriik
beny-maser píše:když to nenecháš pořádně vyschnout tak to pojede rychlejc

No to si piš

Napsal: sob 12.03.2011 10:22
od m30b35
pokud tam máš olej nejen z turba tak si rovnou vyměň i odlučovač oleje a pročisti sání když už budeš u toho. bacha při zpětném nandavání hadic, těsnění se rádo žvejká. Jinak taky doporučuji vyměnit.
Napsal: sob 12.03.2011 11:37
od jiriik
m30b35 píše:pokud tam máš olej nejen z turba tak si rovnou vyměň i odlučovač oleje a pročisti sání když už budeš u toho. bacha při zpětném nandavání hadic, těsnění se rádo žvejká. Jinak taky doporučuji vyměnit.
Oukéj... a kde ten odlučovač najdu ?
Napsal: sob 12.03.2011 14:28
od m30b35
Zde:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... ead_cover/
položka číslo 11. je to odlučovač včetně těsnění
Napsal: ned 13.03.2011 13:57
od jiriik
Napsal: pon 04.04.2011 12:44
od jiriik
Ahoj, už dva dny mi auto kouří( černé saze) čím to je ? Může to být odchazejícím turbem nebo to můžou dělat i vstřiky, které už nejsou moc dobré ?530D E60
Napsal: pon 04.04.2011 21:09
od paflik
Sorry chlapi ale mohl by někdo napsat co je to ten odlučovač oleje, je to třeba měnit? Na co tam je? To je normál spotřební věc na výměnu? Díkas...
Napsal: pon 04.04.2011 21:23
od jiriik
paflik píše:Sorry chlapi ale mohl by někdo napsat co je to ten odlučovač oleje, je to třeba měnit? Na co tam je? To je normál spotřební věc na výměnu? Díkas...
Ano je to spotřební věc... mění se co třetí výměnu oleje. Někde tu je vlákno přímo, kde se řeší ten odlučovač.
Napsal: pon 04.04.2011 21:49
od starML
jiriik píše:Ahoj, už dva dny mi auto kouří( černé saze) čím to je ? Může to být odchazejícím turbem ............
ANO, turbo už dává málo vzduchu a paliva tam jde tolik, kolik má ==> výsledek jsou ty saze. Ty vstřiky jsou popsány jinde, snadno najdeš.
Po demontáži turba se důrazně doporučuje provést výměnu oleje v motoru a buď vyměnit nebo dobře pročistit hadičky a trubky, které přivádějí k turbu olej. Tím jak hadičkami pohneš se uvolní částečky karbonu, které skoro okamžitě nové (repasované) turbo zadřou. A na reklamaci Ti to turbo nevezmou, protože budou chtít doklad o odborné montáži a výměně oleje s tím spojenou. A pokud ten doklad mít budeš, tak opravu toho turba platí ten, kdo to montoval. Ty turba se totiž zkoušejí pod zatížením a OTKáři si na to dávají pozor. Myslím, že na faktuře je i to upozornění.
Napsal: úte 05.04.2011 17:08
od jiriik
Díky moc starML:-) ještě jedna otázka...kudu se k turbo nejlépe dostat? Zespodu od nápravy, nebo sundat vzduchovéj filtr a všechny plasty a dostat se tam od vrchu ?
Díky:)
Napsal: úte 05.04.2011 19:38
od starML
No tak to jsem si naběhnul.... u E60 jsem turbo ještě nevyndaval. Ale u 530d je pořád stejný motor M57, u E39 mě to šlo od spodu, ale odshora svítit určitě. Takže ještě na teplém motoru vypustit olej, potom dolů plast, povolit šrouby u filtru pevných částic a otočit, aby jsi se dostal k turbu - je tam přístup jako k penězům, myslím, že jsme ještě přizvedávali motor. V TISu jsem našel jen tohle
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/08/05/69 
Napsal: úte 05.04.2011 20:10
od jiriik
Moc díky, kouknu na to a uvidím, ale zatím nevím kam to dát repasovat. Slyšel jsem, že se i ucpává EGR ventil, ale nevím kde a jak to ucpat. Nevíš, jak na to u 530d?
Napsal: úte 05.04.2011 21:11
od starML
Ohledně repase turba je tady už hodně popsáno, vyber si podle vzdáleností a referencí na ty firmy, některé to i posílají poštou. Asi bych to řešil výměnným způsobem, než čekat na repasi toho mého.
O zaslepení EGR je toho taky popsáno mraky, já nic nezaslepoval, ale jednoduše vyřadil podtlakové ovládání a kdykoliv to můžu zase zapnout. Kdyby mne například v Německu chytila pojízdná TUV - moje řešení je tady
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 33-60.html , ale přečti si celé vlákno od začátku, některé obrázky tam jsou přímo odstrašující.
A pokud nemáš motor M57TU2, doporučuji řešit vyjmutí "swirlflaps", rádo to padá do sání. U "technische überarbeitung 2" (TU2) už došlo k zesílení té konstrukce a už to to sání nepadá.
Napsal: úte 05.04.2011 21:37
od jiriik
Tak klapky mám odstraněné:-)
Přečtu si to vlákno a uvidím, jak na to

když od odstavím tím podtlakem bude mi to víc třeba kouřit ?
Napsal: stř 06.04.2011 00:10
od starML
Kouřit to nebude, nemá proč, žádná recirkulace výfukových plynů totiž nebude, protože se to ovládá právě tím podtlakem. Do paměti závad se ale zapíše, že ta recirkulace nefunguje, což mi nevadí. Jenže ty u e60 máš modernější systém a na EGRu je kromě podtlaku ještě elektrika. Takže by se mohla rozsvítit kontrolka na palubce - DDE a to by asi dráždilo oči. Zkusím kouknout, jak je to u e60 řešené a napíšu. Možná někdo s e60M57 poradí dříve.
Ale do vyčištění toho EGRu se můžeš pustit už teď.
Napsal: stř 06.04.2011 09:05
od jiriik
Moc díky starML:-) EGR vyčistím a pak uvidím co dál