Stránka 1 z 1

Napsal: sob 02.04.2011 21:36
od Honza325
Ahoj, tak dneska při rozhejbávání regul. ventilu na turbu (zbytečné - byl v pořádku) jsem si zespod všimnul dost oblitýho motor deklu, tak jsem ho ze zvědavosti sundal a zjistil, že mám kompletně oblitej IC. Ale ne jen na přívodu, ale tak nějak všude...Dokonce i na několika místech zepředu na žebrování 8O . Podle stavu, jak už to je zanešené to vypadá, že už to dělá dýl...
Znamená to jistojistě KO turbo? Protože turbo se mi ve všem zdá v pořádku, nehučí, nepíská (jen chvilku ráno po nastartování, než se ohřeje), tlačí taky dobře, jen se roztočí okolo 2tis., max výkon od cca 2300ot. Auto jinak startuje úplně OK, nekouří, úbytku oleje jsem si teda zatim nevšiml.
Mám v plánu IC samozřejmě vyndat, vyčistit, vyfoukat (čim vypláchnout zevnitř?) nebo vyměnit,ale jde mi o to, abych to nemusel dělat za chvíli zas, tak byste byl někdo moc hodnej, kdybyste mě s tim poradili.
Že je v každym IC nejspíš aspoň trochu oleje mi je jasný, ale tohle bude extrém...
Děkuju za rady, dost mě to totiž dneska vzalo, když jsem viděl ten dekl :roll:

Jinak se jedná o 525d r.2002, najeto 201tis.

Napsal: sob 02.04.2011 22:16
od Kail
Tak jestli je ten IC děravej tak v něm ani nemusí být tolik oleje,prostě to srší ven...
Počkej až cooler vyndáš,pokud z něj vyleješ litr oleje tak bych to turbo řešil.Jestli tam bude jen takovej ten "mazut" po stěnách tak se strachuješ zbytečně.

Napsal: sob 02.04.2011 23:29
od Honza325
Aha, tak to přesně udělám... A když to bude tim turbem, tak to ale snad nemusim nechávat repasovat celý ne? Co by to mohlo být na tom turbu? V tom se nevyznám, ale to by stačilo jen nějak přetěsnit vevnitř nebo zvenčí ne?

Napsal: ned 03.04.2011 09:21
od Kail
No teče to tam kolem hřídelky turba.
Prakticky je turbo tak jednoduchý že jinak ani neodchází,pokud nedojde k ulomení nebo poškození lopatek tak je problém téměř vždy stejnej - jako máš ty :wink:
Když se koukneš po Bazoši nebo i jinde tak dneska je kompletní repase turba za 6-7-8000kč s tím,že jim dáš svoje starý a hned dostaneš nový,bez čekání...To není špatný :idea:

Napsal: ned 03.04.2011 12:05
od Honza325
Aha, no já právě většinou slyšel, jak lidi (třeba tady na fóru) píšou, že ji to píská, pak ž nejede - netlačí atd. Tohle věechno se mě netýká, jen ten olej. Nicméně máš asi na 100% pravdu a s tim tipem po těch repasích díky moc! Teď to jdu omrknout.
Btw. to je hrůza. Neni měsíc,abych neutratil všechen peníz do něčeho jiného, než BMW :D

Napsal: ned 03.04.2011 14:40
od caknakis
Kail píše:No teče to tam kolem hřídelky turba.
Prakticky je turbo tak jednoduchý že jinak ani neodchází,pokud nedojde k ulomení nebo poškození lopatek tak je problém téměř vždy stejnej - jako máš ty :wink:
Když se koukneš po Bazoši nebo i jinde tak dneska je kompletní repase turba za 6-7-8000kč s tím,že jim dáš svoje starý a hned dostaneš nový,bez čekání...To není špatný :idea:


Mohl bych poprosit o kontakt na tu repasi za tuhle cenu? Asi neumím hledat, ale projel jsem všechno možné a pod 12 jsem nic nenašel. Děkuji

Napsal: ned 03.04.2011 16:57
od Kail
Nemám s tím osobní zkušenost,ale po Bazoši je spousta inzerátů kde píšou "do 8000kč repas jakéhokoliv turba",a když je na to záruka tak není co řešit :wink:
Zkus zavolat,za to nic nedáš (skoro) :)
http://auto.bazos.cz/inzerat/9276556/Repasovane-turbo-zaruka-2-roky.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/9438176/Nove-repasovane-turbo-Volkswagen-Skoda-Audi-Seat-a-dalsi.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/9439859/TURBOROTAX.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/9178960/TURBO-repasovane.php

Napsal: ned 03.04.2011 17:03
od Kail
Honza325 píše:Aha, no já právě většinou slyšel, jak lidi (třeba tady na fóru) píšou, že ji to píská, pak ž nejede - netlačí atd. Tohle věechno se mě netýká, jen ten olej. Nicméně máš asi na 100% pravdu a s tim tipem po těch repasích díky moc! Teď to jdu omrknout.
Btw. to je hrůza. Neni měsíc,abych neutratil všechen peníz do něčeho jiného, než BMW :D


No většinou je prostě závada na hřídelce = vůle.Ale stejně to většinou firmy řešej výměnným způsobem,takže ti může být skoro jedno co s tím máš konkrétně.Jestli máš to auto pěkný a nechystáš se ho zbavit tak myslím že těch 7tisíc (jestli to teda fakt za tu cenu zmáknou) není zas tak moc a máš vystaráno prakticky napořád.
Jestli jde o auto který je "nadojetí" (což asi nejde že :) ) tak to neřeš a až dojede tak dojede...

Napsal: ned 03.04.2011 17:38
od Hofiik
taky zaleží jestli je ta cena s DPH. Ja jsem se byl zeptat v praze, myslim měcholupy a tam řikal 6-7 bez DPH zakladní repas.

Napsal: ned 03.04.2011 21:55
od Honza325
Jojo, stojí mi to určitě za to... :) Jo a taky díky za odkazy, našel jsem tam jen polovinu toho co ty... Tam brnknu a uvidim co řeknou.
A hele zvládnu ho vyndat doma v garáži? Mám jen jeden pumpovací hever... Nebo se to u e39 dá i vrchem, kdybych třeba odstrojil ty plasty co jsou pod vzduch. filtrem...? Radši bych si to totiž udělal sám,abych se vyhnul tomu, že mi ho někde zapomenou zalejt olejem nebo kecům, co všechno je tam ještě špatně a je to nutný pro správnou funkci auta atd... :) Dělal jste si už někdo turbo na e39?

Btw. když mám teď úplně oblitej IC a i tak to auto jede na 2,5d dost dobře, nepřeju si vědět, jak pofrčí po zajetí s novym turbem a ic... :) :twisted:

Napsal: pon 04.04.2011 20:11
od Kail
No zatím nestraš,třeba v tom IC ani nebude moc oleje.Jestli z něj ten olej nebudeš vylejvat proudem tak sežeň jen neděravej cooler,vyčisti hadice,dej nový sponky a víc neřeš...

Jak jde vyndat u e39 nevím,já jsem na 34ky...Ale jít to musí,a určitě to nebude takovej porod jako u 740d.Vůbec bych se toho nebál a klidně to udělal v garáži.

Napsal: pon 04.04.2011 22:45
od Honza325
Díky moc za podporu :wink: Taky doufám, že z toho nevyteče jedna celá náplň do motoru :D ,ale zase si furt říkám, že kdyby tam toho bylo jen "běžná porce" ,tak by snad neměl bejt ochcanej celej, i zepředu na žebrování atd... Ale zase jestli je už špatnej leta, tak je to možný. navíc to auto bylo malinko ťuklý na předek (ale nic hroznýho, jen nárazník se měnil, jinak světla,maska nebo dokonce čelo, to vůbec),ale ten IC je tam zrovna tak šikovně, že by mohl být i někde trochu proraženej. Nicméně zjistim, až to budu dělat... Teď mámjiný důležitý věci na práci na autě - třeba zadní tlumiče atd... MIMOCHODEM kdo to tu umí ty zadní Bilsteiny za 2000/ks? :D

Napsal: úte 05.04.2011 17:43
od cmelak
Honza 325: Prosimtě kde najdu na turbu u 530D ten regulační ventil co si chtěl rozhejbat?

Chtěl bych se taky na něj mrknout jestli není zatuhlej.

Díky.

Napsal: úte 05.04.2011 21:16
od Honza325
je přímo na turbu. Neni na něj moc vidět, ale jestli jsi měl někdy v ruce samotný turbo, tak je to taková ta plechová "baňka" (nevim jak to nazvat), ta membrána. Jak ti vede přívodní hadice do vzduchovýho filtru, tak v tom místě, kde se zacvakává do deklu motoru, tak přímo pod ní. :D Z jedný strany (na autě zespoda) do ní vede uzká hadička. Ta tě zajímat nemusí,ale seshora je ta část, která bývá zatuhlá. Já to poznal podle toho, že jsem na ní zatlačil palcem (víc jsem tam ruku nenacpal) a sice ztěžka,ale cca o 1cm se to dalo stlačit. A to je teda prej normální a znamená to, že je funkční...
Už nevim, jak víc popsat, kde to je. Kdyžtak mě někdo doplňte nebo opravte. Nebo se ještě mrkni na bmwfans...

Napsal: sob 14.05.2011 12:18
od jararak
Skusim sa vopchat do tohto topicu

predvceraom mi na ceste nieco zasramotilo v motore a zrazu ubytok vykonu. Znelo to akoby som do motra vysypal za hrst matic, intenzita sa zvysovala s otackami tak som sa snazil ist pod 1300rpm aby som to zbytocne nesil. Dajak som s tym dosiel domov, dam dole hadicu od intercoolera a vidim, ze vsetko od oleja, tak som zacal rozoberat.

Dal som dole krycie dekle, hadice na strane turba, odmotoval som vzduchovy filter aj vahu vzduchu, aj hadice od turba, vrtulka mi volne skace v ruke cize oska to ma pravdepodobne za sebou. Problem mam s tym, ze neviem ako odmontovat turbo. podla
tis som sa dostal az do bodu kedy mam dole tepelny stit od vyfukovych zvodov ale tam je nejaka divna sruba - tisichran, netusite co to je aby som si kupil taky orech, taktiez, ako dam dole vyfukove potrubie z turba, jednu srubu si viem predstavit ako odsrubujem ale tu blizsie pri motore ani pri najoptimistickejsej fantazii netusim. Mam sa tam skusit dostat odspodu? dole dekel z pod motora bude tam nejaky priestor?

Sanie a egr som uz vycistil ked som bol taky zadrbany, Aspon jedno dobre zistenie - mam bezklapkove sanie :).

Napsal: sob 14.05.2011 19:26
od Honza325
Ještě doplň o jakýho bouráka se jedná...
Mě by ještě zajímalo, jak poznám, jestli mám bez/s klapkový sání? A proč je s klapkama horší?

Napsal: pon 16.05.2011 15:46
od jararak
tak verim ze uz mam vsetko odsrubovane, jedna sa o e39 530d 142kw 10/2000

nakoniec som si pozicial speci gola sadu a tie 3 sruby od vyfukovych zvodov maju velkost orecha 12 (mnohohran opakujem), tie od prveho dielu vyfuku ma velkost 15, tu od blatnika som "v pohode" zmakol klasickou dlzkou kluca, bohuzial tu od motora som si musel ten kluc rozrezat napoli, potom to uz islo.



To klapkove od neklapkoveho rozoznas velmi jednoducho - ma klapky. Pre upresnenie - to ktore ma klapky, ich ma vsetky prepojene takym zeleznym prepojom (ako u lokomotiv na kolesach), plus je tam dalsi otvor do ktoreho sa pcha ta klapka. U mna take nieco chyba mam na nom len 6 otvorov kruhoveho tvaru, 6 hranateho tvaru, plus jeden velky pre egr plus jeden maly pre to cidlo vzadu.

vyhody - to klapkove by malo mat mierne mensiu spotrebu a lepsi tah odspodu, pokial klapky funguju, vraj riesenie je zohnat si klapkove sanie z pofaceliftovej 530d e60 kde je ta oska asi 2x tak hruba (tlusta po cesky), bohuzial take sanie som nevidel a neviem nakolko je to kompaktibilne, ale kedze sa jedna o skoro ten isty motor tak sa mi to nevidi ako velka kravina.

Napsal: úte 17.05.2011 19:30
od jararak
btw ako mam vybrat turbo z motoroveho priestoru? cez predok sa neda - vadia hadice, vrchom nie, zavadza blatnik a z druhej strany ventildekel - konkretne kus kde je filter vzduchu, pojde to niekade spodom, ked dam prec plastovacku?, popripade ked odoberiem 1. diel vyfuku?