Stránka 1 z 2
Napsal: sob 04.06.2011 18:31
od Kelib
Dneska při jízdě po okreskách se rozvísitila kontrolka niva, a když jsem se na auto podíval, tak na doraz bylo levé zadní kolo, pravé bylo vpohodě. Někdo zde psal, že pokud praskne mněch, že systém vypustí i ten druhý, takže zadek klesne celej. Co to teda znamená? Kde může být chyba? díky
Napsal: sob 04.06.2011 20:53
od kim
Životnost měchů je kolem 10 let a najetých cca 200 tis km.
Velmi často dochází nejdříve k defektu LZ měchu, po čase PZ měchu.
Napsal: ned 05.06.2011 17:02
od mravenec
Ahoj před měsicem jsem měl stejný problém,Prasknul mi LZ měch auto bylo sadlé na levou sranu.Pravá strana zůstala nafouklá.Kompresor se snažil nafoukat,ale díra byla moc velká.Takže do bmw a koupit novej cena 4600,- s DPH. Výměna cca na půl hodky.
Napsal: pon 06.06.2011 09:44
od RuDoSh
Je tady o tom mraky témat. Stačí hledat. To o tom, že by systém vypustil i druhý měch slyším poprvé a je to blbost.
Napsal: pon 06.06.2011 10:00
od kim
Nový měch - nic jiného s tím nenaděláš. Pokud budeš měnit jen jeden do roka měníš druhý

Napsal: pon 06.06.2011 14:43
od Kelib
Neboj, hledal jsem hledal. A právě při hledání jsem narazil na vypuštění obou měchů, a ostatní jen přikivovali. Tak proto jsem se radši zeptal znovu, jestli je to pravda nebo ne.
Napsal: pon 06.06.2011 15:05
od milo
RuDoSh píše:Je tady o tom mraky témat. Stačí hledat. To o tom, že by systém vypustil i druhý měch slyším poprvé a je to blbost.
stalo se to me + videl jsem to na vlastni oci u Dan_td. vzdy prasknul jen jeden mech a auto bylo na zemi na obou stranach.
Napsal: pon 06.06.2011 20:41
od Huska
také potvrzuji, že na našem autě při prasklém jednom měchu sedlo auto na obou stanách. Celý systém pracuje na systému vyrovnání tlaků = "spojené nádoby"
Napsal: pon 06.06.2011 21:48
od kubassszx
asi se ptám jako trubka, ale co přesně je nivo ?
díkys K
Napsal: úte 07.06.2011 01:15
od Kelib
Huska píše:také potvrzuji, že na našem autě při prasklém jednom měchu sedlo auto na obou stanách. Celý systém pracuje na systému vyrovnání tlaků = "spojené nádoby"
Dnes jsem se o tom bavil se servisákem, říkal že jsou rozhodně oddělený, a pokud klesly obě, je to divný

tak já nevím
každopádně díky za reakce, v levém měchu je díra
Napsal: úte 07.06.2011 01:16
od Kelib
kubassszx píše:asi se ptám jako trubka, ale co přesně je nivo ?
díkys K
Nivo je systém, díky němuž nejsou vzadu pružiny, ale vzduchové měchy, které se dofukují podle zátěže. Něco podobnýho míval citroen
Napsal: úte 07.06.2011 07:07
od milo
urcite vymen mechy oba!
Napsal: úte 07.06.2011 09:56
od RuDoSh
milo píše:urcite vymen mechy oba!
presně tak....
mě to na kombiku spadlo jen na jednu stranu.... po nastartovani se to dofouklo, ale po chvilce se to zas vypustilo....
Napsal: úte 07.06.2011 11:38
od kubassszx
Kelib píše:kubassszx píše:asi se ptám jako trubka, ale co přesně je nivo ?
díkys K
Nivo je systém, díky němuž nejsou vzadu pružiny, ale vzduchové měchy, které se dofukují podle zátěže. Něco podobnýho míval citroen
děkuji za informaci

Napsal: úte 07.06.2011 19:16
od weNTyll
Huska píše:také potvrzuji, že na našem autě při prasklém jednom měchu sedlo auto na obou stanách. Celý systém pracuje na systému vyrovnání tlaků = "spojené nádoby"
Spis bych rekl, ze to je ficura celeho systemu, vyfoukne se vse aby to nebylo stranove namahane a totalne nerozhodilo jizdni vlastnosti a kompresor nefunel porad do prazdna. Diagnozou se da nastavovat vyska stran nezavisle, takze spojene to urcite neni, leda az po nejakem vybalancovani. Ale to by tam musely byt jeste nejake mensi vyrovnavaci submechy ...
Napsal: úte 07.06.2011 20:10
od Huska
weNTyll píše:Huska píše:také potvrzuji, že na našem autě při prasklém jednom měchu sedlo auto na obou stanách. Celý systém pracuje na systému vyrovnání tlaků = "spojené nádoby"
Spis bych rekl, ze to je ficura celeho systemu, vyfoukne se vse aby to nebylo stranove namahane a totalne nerozhodilo jizdni vlastnosti a kompresor nefunel porad do prazdna. Diagnozou se da nastavovat vyska stran nezavisle, takze spojene to urcite neni, leda az po nejakem vybalancovani. Ale to by tam musely byt jeste nejake mensi vyrovnavaci submechy ...
celý systém je "jen" elektronika = jednotka a čidlo přidělané na zadní nápravě + kompresor v rezervě a plastové trubky vedoucí do zásobníku/rozdělovače tlaku (ten balancuje strany) a teprve následně k měchům.
Pro jistotu jsem se dnes ptal co je správně a bylo mi potvrzeno, že při prasknutí jednoho se mají pomalu spustit obě strany aby šlo nouzově dojet. Pokud spadne jen jedna strana tak to prý znamená, že došlo k zaseknutí rozdělovače tlaku - stává se při rychlém úniku, ale po výměně měchu se to zv 90% spamatuje.
Jinak je pravda, že se doporučuje výměna obou stran a pravidelná údržba měchu = mají se mazat "vazelínou" .. známý mi říkal, 2x ročně.
Napsal: úte 07.06.2011 21:08
od weNTyll
Napsal: úte 07.06.2011 23:52
od milo
s tou vazelinou to neni blby napad, necim to maznu, zdaji se mi vysuseny a to je tam mam neco pres rok. to sednuti jedne/obou stran mozna zavisi na tom, jak velka dira v mechu je. ja mel regulerni prasklinu, par centimetru.
Napsal: stř 08.06.2011 18:33
od Huska
milo píše:s tou vazelinou to neni blby napad, necim to maznu, zdaji se mi vysuseny a to je tam mam neco pres rok. to sednuti jedne/obou stran mozna zavisi na tom, jak velka dira v mechu je. ja mel regulerni prasklinu, par centimetru.
určitě mazat, na našem autě po čtyřech letech stále vypadají jak nové, brácha to maže bílou vazelínou na jaře a podzim když přezouvá kola.
Podle mě ta guma trpí solí a vším tím bordelem z cest, protože popraskané jsou vždy z venku.
Napsal: stř 08.06.2011 19:13
od Jendix
k tomu mazání... to je nějaká spešl vazelína? protože normální by tu gomu asi spíš nažrala? jinak já jsem vždycky podobný věci mazal buď krémem na ruce, nebo i třeba obyč sádlem..
a k tomu namazání.. jak nejlíp měchy namazat? čistě jen zvednout na heveru a kolem dokola máznout? nebo je v tom nějakej fígl?