Stránka 1 z 1
Napsal: stř 22.06.2011 09:46
od kubassszx
Zdravím mám 530D E 60 automat
Rosí mi vana pod převodovkou a chystám se měnit těsnění, olej a filtr. Ale pozoruji, že mi auto hůř řadí a tak nějak pocukává. Avšak nevydává žádné zvuky ani to nijak nedrhe jen prostě pocukává a je to vidět hezky na otáčkách. Určitě to má něco společného s tím automatem, protože když řadím manuálně tak to necuká a je to naprosto v pořádku.
Je možné, že jak mi ubyl olej a tím poklesl tlak a tím pádem to trochu zlobí dokud se nezvyší tlak (nedoleje olej)?!
nevíte někdo díkys
p.s. dá se vyměnit olejový filtr bez vany ? Hledám všude možně a pokaždé najdu vanu s integrovaným filtrem. díky za rady K
Napsal: čtv 23.06.2011 09:27
od kubassszx
nikdo nepotrvrdí ani nevyvrátí ?:)
Napsal: čtv 23.06.2011 10:08
od milo
zůstává doufat, že už není na doplnění pozdě...
Napsal: čtv 23.06.2011 10:12
od kubassszx
milo píše:zůstává doufat, že už není na doplnění pozdě...
No ještě něž jsem koupil těsnění a než se do toho pustím tak jsem pro jistotu koukal na ten kontrolní šroub a když jsem ho vytočil tak mi trochu uteklo, takže oleje by tam mělo být snad dost, ale právě nevím jestli když tam je třeba místo obvyklých 9l třeba litrů 8 jestli to může být ten problém, že se sníží tlak a tím pádem to hůře řadí.
Napsal: čtv 23.06.2011 14:12
od jiriik
Ahoj, a kde najdu ten kontrolní šroub? Taky se mi rosí vana a chystám se na výměnu oleje, protože se mi zdá, že mi trošku začal hučet automat, ale nejsem si 100% jistý.
Napsal: čtv 23.06.2011 14:17
od kubassszx
jiriik píše:Ahoj, a kde najdu ten kontrolní šroub? Taky se mi rosí vana a chystám se na výměnu oleje, protože se mi zdá, že mi trošku začal hučet automat, ale nejsem si 100% jistý.
ten je z boku na vaně na levé straně je to na imbus, taky se budu do toho pouštět. Jen nevím jestli dolít až ke šroubu poté natočit a ještě dolít nebo jak se to přesně dělá někdo to psal

aby tam bylo oleje dost
Chtěl jsem měnit i filtr, ale je jen s vanou

takže pokud bude špatná vana a nikoliv těsnění tak je to jedno, ale jinak je to blbé měnit i vanu, ale co se dá dělat ...
Napsal: čtv 23.06.2011 14:24
od jiriik
kubassszx píše:jiriik píše:Ahoj, a kde najdu ten kontrolní šroub? Taky se mi rosí vana a chystám se na výměnu oleje, protože se mi zdá, že mi trošku začal hučet automat, ale nejsem si 100% jistý.
ten je z boku na vaně na levé straně je to na imbus, taky se budu do toho pouštět. Jen nevím jestli dolít až ke šroubu poté natočit a ještě dolít nebo jak se to přesně dělá někdo to psal

aby tam bylo oleje dost
Chtěl jsem měnit i filtr, ale je jen s vanou

takže pokud bude špatná vana a nikoliv těsnění tak je to jedno, ale jinak je to blbé měnit i vanu, ale co se dá dělat ...
Tak doufám až mi vymění oléj, že to bude o mnoho lepší... nebo mi to taky trošku škube při řazení. Jinak ti moc neboradím, nechávám si to dělat.
Napsal: čtv 23.06.2011 14:50
od kubassszx
jiriik píše:kubassszx píše:jiriik píše:Ahoj, a kde najdu ten kontrolní šroub? Taky se mi rosí vana a chystám se na výměnu oleje, protože se mi zdá, že mi trošku začal hučet automat, ale nejsem si 100% jistý.
ten je z boku na vaně na levé straně je to na imbus, taky se budu do toho pouštět. Jen nevím jestli dolít až ke šroubu poté natočit a ještě dolít nebo jak se to přesně dělá někdo to psal

aby tam bylo oleje dost
Chtěl jsem měnit i filtr, ale je jen s vanou

takže pokud bude špatná vana a nikoliv těsnění tak je to jedno, ale jinak je to blbé měnit i vanu, ale co se dá dělat ...
Tak doufám až mi vymění oléj, že to bude o mnoho lepší... nebo mi to taky trošku škube při řazení. Jinak ti moc neboradím, nechávám si to dělat.
já taky doufám, že po výměně oleje a trochu nějak poladím filtr, že se to zlepší. .. každopádně jdu příští týden na diagnostiku, aby mi to ukázalo, že to ještě nění špatnou hydroměnič

Napsal: čtv 23.06.2011 19:34
od jiriik
kubassszx píše:jiriik píše:kubassszx píše:[quote="jiriik"]Ahoj, a kde najdu ten kontrolní šroub? Taky se mi rosí vana a chystám se na výměnu oleje, protože se mi zdá, že mi trošku začal hučet automat, ale nejsem si 100% jistý.
ten je z boku na vaně na levé straně je to na imbus, taky se budu do toho pouštět. Jen nevím jestli dolít až ke šroubu poté natočit a ještě dolít nebo jak se to přesně dělá někdo to psal

aby tam bylo oleje dost
Chtěl jsem měnit i filtr, ale je jen s vanou

takže pokud bude špatná vana a nikoliv těsnění tak je to jedno, ale jinak je to blbé měnit i vanu, ale co se dá dělat ...
Tak doufám až mi vymění oléj, že to bude o mnoho lepší... nebo mi to taky trošku škube při řazení. Jinak ti moc neboradím, nechávám si to dělat.
já taky doufám, že po výměně oleje a trochu nějak poladím filtr, že se to zlepší. .. každopádně jdu příští týden na diagnostiku, aby mi to ukázalo, že to ještě nění špatnou hydroměnič

[/quote]
diagnostika zjistí stav hydroměniče ?
Napsal: sob 25.06.2011 15:39
od Mára
Měl jsem podobný problém E61 LCI 525d, na šroubech vany převodovky zezadu jsem měl kapičky oleje,tak jsem nechal vyměnit olej, olej. vanu součástí je filtr a těsnění vany, ale v servisu mě řekli že olej tekl v průchodce kabelů který je nad vanou číslo dílu 24347588725 cena 238,- prý to mění často, že je to bolest, ale převodovka řadila i před výměnou bez problémů.
Napsal: stř 29.06.2011 17:07
od marabu
Mám podobný problém. Jde o E61, automat, r.v. 2005 Před necelými dvěma roky mi začal téct nějaký olej z motoru. Dal jsem to k Bychlovi a bylo mi řečeno, že PLASTOVÁ vana automatu teče a je potřeba vyměnit. Automat řadil bez problémů, žádný cukání. Poté co jsem se podivil nad tím, že na motoru je plastovej díl sem to nechal vyměnit a vesele jezdil dál. Teď to tu je ale znova, když auto stojí delší dobu (víc jak 3-4 dny), tak se mi pod autem udělá olejová skvrna (když jezdim každej den, tak nic). Dal jsem to do jiného servisu a opět to samé, plastová vana se prohřála a propouští olej (opět bez cukání). Už mi to začíná lézt na nervy, co to má sakra znamenat, to už i díly na motoru jsou spotřební zboží? Kdyby šlo o pár stovek, ale platit každej rok pomalu 8 tisíc je trochu nesmyslné.
Nemáte někdo stejné zkušenosti? Někdo s automatem, kdo musel měnit tu posr.. vanu a po krátké době se mu znova prohřála nebo jenom Bychl dává do aut zmetky a okrádá zákazníky?
Napsal: stř 29.06.2011 21:45
od kubassszx
marabu píše:Mám podobný problém. Jde o E61, automat, r.v. 2005 Před necelými dvěma roky mi začal téct nějaký olej z motoru. Dal jsem to k Bychlovi a bylo mi řečeno, že PLASTOVÁ vana automatu teče a je potřeba vyměnit. Automat řadil bez problémů, žádný cukání. Poté co jsem se podivil nad tím, že na motoru je plastovej díl sem to nechal vyměnit a vesele jezdil dál. Teď to tu je ale znova, když auto stojí delší dobu (víc jak 3-4 dny), tak se mi pod autem udělá olejová skvrna (když jezdim každej den, tak nic). Dal jsem to do jiného servisu a opět to samé, plastová vana se prohřála a propouští olej (opět bez cukání). Už mi to začíná lézt na nervy, co to má sakra znamenat, to už i díly na motoru jsou spotřební zboží? Kdyby šlo o pár stovek, ale platit každej rok pomalu 8 tisíc je trochu nesmyslné.
Nemáte někdo stejné zkušenosti? Někdo s automatem, kdo musel měnit tu posr.. vanu a po krátké době se mu znova prohřála nebo jenom Bychl dává do aut zmetky a okrádá zákazníky?
Já to mám tím, že se mi přehřívá převodovka a proto rosí, ale že by praskla a to ještě 2x to je divné. Asi nechtěli hledat příčinu tak ti vyměnili vanu a poslali tě pryč

až to vyřeším tak ti dám info
Napsal: stř 29.06.2011 22:09
od marabu
kubassszx píše:Já to mám tím, že se mi přehřívá převodovka a proto rosí, ale že by praskla a to ještě 2x to je divné. Asi nechtěli hledat příčinu tak ti vyměnili vanu a poslali tě pryč

až to vyřeším tak ti dám info
No to je fakt, že to prostě svedli na tu vanu a jenom to něčim zalepili a po roce se to fakt znovu objevilo. Mě prostě od Bychla i teď dalšího servisu bylo řečeno, cituj "je to známý fakt, že BMW vyrábí olejové vany z plastu, který se časem prohřeje a začne unikat olej, vzhledem k tomu, že tam neni žádné těsnění, tak je potřeba vyměnit celou vanu"
Ale přece v BMW nejsou tak blbý, aby dělali plastovou vanu, která se musí měnit každej rok. Tak jí teď snad budu měnit naposledy.
Napsal: stř 29.06.2011 22:22
od kubassszx
těsnění tam je mám ho doma na stole

ale ta vana se vyhřeje, protože je přehřívá převodovka respektive olej v ní, takže bych hledal problém tady.
Taky mi rosí takže je to asi stejná záležitost. Lidi co dělají převodovky mi tvrdí, že je to závada hydroměniče nebo mechatroniku, ale diagnostika to neukázala takže hledám ..........
Jak jsem řekl teď mám ten samý problém, že mi to hlásí i diagnostika, že se to hřeje takže budu hledat problém tady, vyčistím chladič a stejně budu dávat nový olej a i tu vanu, která je rovnou s filtrem což je blbé

a zbytečně vana stojí 5 litrů a potom uvidím.
Napsal: ned 19.08.2012 12:24
od soukupadam
jak správně doplnit olej aby ho bylo dostatek? díky
Napsal: ned 19.08.2012 22:09
od xor
podle návodu. jaký máš model?
Napsal: pon 20.08.2012 10:08
od rooc
Je na to servisni merka kazdopadne pokud si ji nekdo sezene nebo byrobi merit tak ze najedete aspon 20 km to je zbruba doba kdy ma automat provozni teplotu a merit se zarazenym P a nastartovanym motorem. jinak mene oleje = mozny problem a vana automatu se rosi skoro vzdy je to divne ale je to tak
Napsal: pon 20.08.2012 22:20
od xor
No je to slozitejsi, pro 5HP24 plati rozmezi 30-50 stupnu. Nedovolil bych si tvrdit, ze to odpovida 20km, protoze ten blok pri dnesnich teplotach bude mit hodne nad 70.
Kazdopadne je rozdil mezi teplotou, kterou vraci INPA (cidlo je zrejme v bloku) a teplotou oleje.
Jestli rosi, tak asi spatny utahovaci moment nebo neni vymeneny tesneni?
Napsal: stř 19.09.2012 21:08
od 01mira01
No mě se začla rosit také ale po pár tis co se měnila vana a také i olej. Upozornili mi na to v BMW. Ale mechanik zmínil také o vstpu nějakých drátů nebo čidel. Je tam O kroužek a ten by se měl měnit též. Není v sadě, ale rosí se to nejvíce od něj. Lze jej vyměnit pouze v moment kdy je vana sundaná. Mění se zevnitř a v bmw stojí cca100Kč. Dělá to údajně pravidelně na všech pokud se také nevymění.
Napsal: stř 19.09.2012 22:23
od ruza2
Ahoj.Nechci dělat chytrýho,ale chystáte se vyměnit olej všechen,nebo jen to co vyteče po povolení vypoušťáku.Četljem že někomu rosí vana,nešlo by vypozorovat,jestli ten olej neteče náhodou mezi převodovkou a přírubou.pak je možný ze při jízdě vítr olej roznese všude.