Stránka 1 z 1

Napsal: stř 14.09.2011 14:09
od dejv2005
Chtěl bych slyšet Váš názor či zkušenosti s čipováním E39 525TDs.
Mam rok 98 a najeto (podle tacho) nějakejch 208.000km.
Koukal jsem na čipy a pohybujou se kolem 5.000,-Kč včetně montáže, ale nevim, jestli u takhle starýho auto to má efekt. Jestli by mi to spíš nedojebalo motor.
Je to lákavý, protože z původních 143k to vzroste na cca. 170k a z nějakejch 280nm na 320-330nm.
Po takovýhle úpravě by to mohle jet dobře, ale nechci to za každou cenu.

Díky za všechny názory, rady, zkušenosti atd.

Napsal: stř 14.09.2011 15:06
od beny-maser
hlavně ti ten čip zvedne výkon od spoda a to je supr, hodně záleží jestli chceš odstranit tenhle problém a nebo s tím budeš závodit. Další věcí je v jakém stavu je ten motor už teď, aby jsi mu nezatlačil oči.

Napsal: stř 14.09.2011 17:14
od dejv2005
beny-maser píše:hlavně ti ten čip zvedne výkon od spoda a to je supr, hodně záleží jestli chceš odstranit tenhle problém a nebo s tím budeš závodit. Další věcí je v jakém stavu je ten motor už teď, aby jsi mu nezatlačil oči.


Nechci zavodit, ale co ti budu povidat, kazdej tomu dame obcas napit. To jak TDs tahne je teda tragedie. Na to, ze to je nafta to musis roztahnout nejdriv, ale zas ten kopanec od turba je skvelej :lol:

To v jakym je stavu motr nevi, jezdi dobre ;-)

Napsal: stř 14.09.2011 19:03
od beny-maser
tak na tohle přesně je ten čip dobrej,ale osobní zkušenost s tím nemám, vím to od lidí co jsem se s nima o tom bavil, jak začlo tohle téma tak se jim rozzářili vočíčka

Napsal: stř 14.09.2011 20:44
od dejv2005
Fakt nevim, jestli to neposeru čipem!!! Ale od spoda by to teda táhnout mohlo. :twisted:

Napsal: stř 14.09.2011 21:19
od bibikuba
moje zkušenost s tímhle motorem-pokud vyhodíš kat a necháš načipovat budeš spokojen :D Krásně bere už od spoda a poté výborný zátah..Mě osobně se po čipu a vykuchání katu změnil i zvuk motoru-nebyl už takovej měkej ale rázem byl chod takovej tvrdší a celkově motor z venku hlučnější-to ale ten kat-nechal jsem tam obal a vložku vykuchal abych nemusel předělávat přírubu :lol: Osobně budu znovu nechávat čipovat 530D -je dole taky mrtvej a to vytáčení mě štve..Mě osobně nejde o závodění ale je to super v běžném ježdění..Kombinace mrtvej spodek a krátká jednička je u nafty hrozná...Čipem ten spodek určo odbouráš a je to pak pohodové ježděníčko-žádné přetáčení :lol: :lol: Osobně si myslím že pokud s tím pak nebudeš závodit a nebo nebudeš motor extrémě zatěžovat zbytečným přetáčením apod.tak to nemá ani vliv na životnost motoru.Když budeš prase uděláš každej-zejména pak naftovej motor :?

Napsal: stř 14.09.2011 23:15
od ViktorDDD
zas taká mrtvola to TDS nie je, keď odspodu nezaberá a po 2000ot je cítiť silnejší záťah tak to je väčšinou posunutá vačka, mne to tiež tak zaberalo ale ja som mal rozvody posunuté už hodne a motor poriadne zaberal až niekde pri 2300-2500ot, po nastavení výkon pekne plynule narastá od cca 1500 do 2000ot. a potom to pekne ťahá až k obmedzovaču, a k bežnej jazde stačia otáčky od 1500 do 2500, chcem zrýchliť mám 4ku a 1600ot tak len z ľahka pridám a auto pekne zatiahne, žiadny kopanec pri 2000ot

Napsal: stř 14.09.2011 23:18
od ViktorDDD
inak o chipovaní tiež uvažujem, budem dávať nové rozvody, porobíme trochu čerpadlo, a potom keď bude všetko OK tak upraviť aby tam bolo aspoň cez 300Nm
keď upravíte tak aby tam bolo cez 330Nm tak pri zrýchlení odspodu môže okolo 2000-2500ot. prešmykovať spojka, pomôže preobloženie lamely lepším materiálom

Napsal: sob 17.09.2011 12:36
od fik001
Ahoj měl jsem čiplou E34 2,5TDS.A můžu prohplásit že to je docela brutalita.Lítala přez 250km/h ale jen chvilkově nešlo to honit protože se začínala hřát.Ale jak výše někdo napsal opravdu super zátah od spoda.Jen to chce dávat pozor na spojku,žádné dotahování kvaltů motor na to má v pohodě ale spojka už to nedokáže přenést.Tahal jsem s tím plato a nebyl jediný problém.

Napsal: sob 17.09.2011 14:44
od ViktorDDD
na e34 525TDS je cca 235kmh strop, tam máš malinko cez 5000ot. a ďalej ťa už obmedzovač nepustí, ale čo je pravda pružné zrýchlenie bude po chipe super, napr. 4ka z 80 na 120 tam sa napr. 525i 24V vôbec nechytá na chipnutú TDS

Napsal: ned 18.09.2011 13:49
od kappricek
Jdi 100% do toho. Jeden můj známý dělá pouze baworáky, potrpí si na naftu a každe naftovej motor, kterej měl, dal chippnout. 2.4td, 2.5tds, 2.5d, 3.0d a vždy s tím byl spokojenej, narůst výkonu, krouťáku, snížení spotřeby, emise zůstávají na svém.

Ale být tebou trochu bych za ten chipp připlatil, za 4.999,- Kč se to na netu hodně nabízí, ale přijedou, udělají ti chipp a řeknou a teť tam máte pane o 50 koní víc a zase odjedou. Zajistit si ať ti to firma před a po změří na brzdě.

A s chippem to chce pak ale jezdit co jsem se bavil zrovna u tds rozuměji, rozhodně klasický pravidla jako nechat zahřát, před vypnutím nechat chvíli doběhnout a nedávat mu kopr ve vedech a s klimou a tak dále a tak dále. Po chippu to chce se k tomu skutečně chovat tak jak by se mělo, abys to neodjebal...

Napsal: ned 18.09.2011 22:29
od dejv2005
kappricek píše:Jdi 100% do toho. Jeden můj známý dělá pouze baworáky, potrpí si na naftu a každe naftovej motor, kterej měl, dal chippnout. 2.4td, 2.5tds, 2.5d, 3.0d a vždy s tím byl spokojenej, narůst výkonu, krouťáku, snížení spotřeby, emise zůstávají na svém.

Ale být tebou trochu bych za ten chipp připlatil, za 4.999,- Kč se to na netu hodně nabízí, ale přijedou, udělají ti chipp a řeknou a teť tam máte pane o 50 koní víc a zase odjedou. Zajistit si ať ti to firma před a po změří na brzdě.

A s chippem to chce pak ale jezdit co jsem se bavil zrovna u tds rozuměji, rozhodně klasický pravidla jako nechat zahřát, před vypnutím nechat chvíli doběhnout a nedávat mu kopr ve vedech a s klimou a tak dále a tak dále. Po chippu to chce se k tomu skutečně chovat tak jak by se mělo, abys to neodjebal...


Nikdy tomu nedavam kour, kdyz je to studeny a kdyz jedu delsi dobu rychleji, vzdycky to necham aspon minutu vystydnout... Myslim si, ze se k autu nechovam blbe... Ale nevim na kolika startuje kvalitni čip a rozhodne nechci naletet nejakymu nymandovi, kterej se pohrabe v jednotce pres PC....

Napsal: pon 19.09.2011 07:43
od AdaM5
Měl jsem e39 525tds a musím říct, že po chipu jsem konečně byl s motorem spokojenej. Ale rozhodně bych si dobře rozmyslel firmu. Tehdy jsem byl ještě členem klubu, tak jsem dostal slevu u http://www.diesel-technik.cz a musím vřele doporučit. Vyšlo to celkem asi na 4000,-Kč i s filtrem K&N (vložka). Auto mělo před chipem asi 180 000km a když jsem ho prodával tak 250 000km. Ale pokud je v autě něco načatýho, tak počítej s tim, že to odejde o to rychlejc. Doporučuval bych nový rozvody, spojku a popř. setrvák pokud už mlátí a hlavně zkontrolovat turbo.
Jinak po chipu mi tds přestalo kouřit, snížily se otáčky na volnoběh o cca 100ot./min a průměrná spotřeba o necelých 0.5l/100km. Samozřejmě pocitově mnohem lepší zátah v celém spektru otáček a rychlejší odezva na plyn. A narozdíl od kolegy, mě se motor spíš zklidnil než že by byl nějak hrubší, ale já tam teda kat nechal, tak to bude asi tim. To je asi všechno...

Napsal: pon 19.09.2011 14:16
od j3ykobim

Napsal: pon 19.09.2011 19:39
od Kail
ViktorDDD píše:zas taká mrtvola to TDS nie je, keď odspodu nezaberá a po 2000ot je cítiť silnejší záťah tak to je väčšinou posunutá vačka, mne to tiež tak zaberalo ale ja som mal rozvody posunuté už hodne a motor poriadne zaberal až niekde pri 2300-2500ot, po nastavení výkon pekne plynule narastá od cca 1500 do 2000ot. a potom to pekne ťahá až k obmedzovaču, a k bežnej jazde stačia otáčky od 1500 do 2500, chcem zrýchliť mám 4ku a 1600ot tak len z ľahka pridám a auto pekne zatiahne, žiadny kopanec pri 2000ot


Jojo souhlas,moje tahala bez čipu už od nějakých 1700ot velmi dobře,kámoš měl TDS v e39 a ta se brobouzela až někde u 2100 a vejš.Asi jak říkáš...

A s tou rychlostí,měl jsem vzádu 255/45 r18 (jen chvilkově,bylo to strašně hnusný :) ) a přes 240 to šlo.Dle GPS samozřejmně... :wink:

Napsal: pon 19.09.2011 23:01
od HansCZ
jednoznačne nachipovat

ale hledej kvalitní firmu

Napsal: úte 20.09.2011 09:33
od Kail
Myslím že http://www.diesel-technik.cz/ a není co řešit,neslyšel jsem jedinou stížnost.A klubáci maj pěknou slevu.

Napsal: úte 20.09.2011 21:00
od HansCZ
Kail píše:Myslím že http://www.diesel-technik.cz/ a není co řešit,neslyšel jsem jedinou stížnost.A klubáci maj pěknou slevu.


využil jsem jejich práci kokrétně u TDS a spokojenost maximální.

Napsal: stř 21.09.2011 13:49
od dejv2005
Jak tak koukam, tak zatim vetsina lidi doporucuje... Asi si necham zkontrolovat motor, jestli je vsechno v cajku.

Ma te nekdo zkusenost, nebo radu, na co konkretne se zamerit?

Napsal: stř 21.09.2011 18:13
od beny-maser
asi hlavně turbo a spojka a taky chlazení aby bylo 100%