Stránka 1 z 2
Napsal: ned 25.09.2011 21:50
od Conte
Zdravim všechny, mám e60 a když zapnu dálkové světla a zase vypnu tak mi na levem pořád svít až, když do světla lehce klepnu tak zase svítí normálně. prostě se tam zasekává zřejmě nějaká klapka nebo tak něco máte někdo s tímto zkušenosti čím to může být popřípadě jestli to někde někdo vůbec opravuje. Děkuji za rady
Napsal: pon 26.09.2011 01:57
od soukupadam
E60 sice nemam ale co zkusit kontakty? na E39 mě to vždycky zabere
Napsal: pon 26.09.2011 09:16
od caknakis
Ahoj, s největší pravděpodobnosti se ti dostal bordel do elektromagnetu, který překlápí clonku bixenonu. Taky může být zmagnetizovaná, ale pochybuji, že by jsi do toho někdy lezl. Rozdělej světlo, vymontuj čočku, a prohlídni ten překlápecí motorek. Když tu clonku překlopíš rukou, tak by měla jít úplně zlehka, nesmí se zasekávat, nebo o něco "škrtat"
Napsal: pon 26.09.2011 09:17
od caknakis
soukupadam píše:E60 sice nemam ale co zkusit kontakty? na E39 mě to vždycky zabere
To vůbec, E39 nemá bixenon, to je něco úplně jiného
Napsal: pon 26.09.2011 13:59
od Conte
Dobře zkusím to rozebrat a uvidíme. Zatim díky za pomoc
Napsal: pát 25.11.2011 14:01
od PPetr
Nechci zakládat další téma tak to hodím sem. Snad to neva.
mám e61 s natáčecími bixenony(PŘED FL), ale jak jsem zjistil, jsem jedinej komu při přepnutí ná dálkové svítí jenom bixenon a ne i halogen. Ten svítí pouze při světelné houkačce. Předtím jsem měl e46 po FL a tam byl taky bixenon ale při dálkových to svítilo daleko líp, tam svítilo vše najednou. je to velkej rozdíl a dost mě to štve, v i-drivu jsem to nenašel. Díky za jakékoliv info. Petr
Napsal: pát 02.12.2011 01:55
od DavidS200
Dobrý den,
v úvodu této diskuse radíte u E60 rozebrat xenon a vyndat čočku.
Já řeším, že xenony svítí málo, výbojky mám nové.
V první řadě musím udělat renovaci plexiskla, protože je od kamínkl celé posekané, v druhé řadě jsem se na internetu dočetl, že po nějaké delší době se vypálí parabola.
Chtěl jsem se tedy na ní podívat a pak kdyžtak shánět, zda se nedá koupit samostatně.
Bohužel jsem ale nepřišel na to, jak by se dala vyndat. Když odklopím zadní kryt k výbojce, tu vyndám a odšroubuju čtyři šrouby na hvězdičku, tak sice s celou parabolou xenonu hýbu, včetně skleněné čočky, je to v celku, ale vyndat se to nedá, protože ta čočka, co je vlastně vidět zepředu světlometu, je větší, než ta díra, kterou bych to potřeboval vytáhnout. A sundat plexy, jako to jde například u E39, u E60 asi nejde, to je asi slepené.
Může někdo poradit, jak na to ?
Děkuji
Napsal: pát 02.12.2011 12:12
od Hanz
dat cele svetlo do trouby na 100st na cca 15min a pak v rukavicich pacit s horkovzduskou... oproti e39 fl (taky lepene) to jde nic moc (jine lepidlo)...
Napsal: pát 02.12.2011 13:39
od DavidS200
ááá tak to nebude zas tak jednoduché, už vídím, jak něco nevydrží. A dají se ty paraboli vůbec koupit samostatně nové ?
Předpokládám, že zpátky to zalepit třeba lepidlem na okna, ale to už nikdo nerozebere.
Napsal: sob 03.12.2011 01:02
od DavidS200
[quote="Hanz"]dat cele svetlo do trouby na 100st na cca 15min a pak v rukavicich pacit s horkovzduskou... oproti e39 fl (taky lepene) to jde nic moc (jine lepidlo)...[/quote]
Tak jsem dneska četl přestřelku ohledně kvality práce uživatele xenonman a musím se přiznat, že jsem před časem narazil na jejich stránky a volal jim, co by to stálo u E60. Říkal, že to světlo rozebrat nejde, ale čočku by asi vyměnil, nebo je prodá.
Všiml jsem si tam Vaší odpovědi, kde píšete, že se dají čočky (paraboly) normálně koupit.
Pravda, hledal jsem zatím jen chvilku, ale nikde jsem na to nenarazil.
Ano, pokud světle rozeberu, tak ty moje paraboly mohu nechat opravit, ale to musím nechat auto odstavené.
Raději bych to vyřešil formou vyndat, rozebrat, vyměnit, složit, namontovat a vyrazit
Jinak ještě tedy vůbec nevím, zda se pustím do toho rozlepování, mám strach, přeci jen to světlo je poměrně drahé.
V první řadě udělám renovaci plexiskel a uvidím, jak moc se to zlepší.
Měl jsem venku výbojky a skrz díru koukal na paraboly a nezdáli se mi nějaké poničení. A s tou čočkou, tedy opravdu tím sklem (lupou), nic být nemůže, to je sklo ne ?
Děkuji za rady.
Napsal: sob 03.12.2011 01:15
od DavidS200
Tak teď jsem ještě koukal na netu a ona se asi nedá koupit jen ta parabola samostatně. Ono se to dá koupit jen v celku i s tou skleněnou čočkou ?
Napsal: sob 03.12.2011 10:16
od caknakis
Přesně tak. Zkus kontaktovat Harryho, vím, že před časem nějáké měl:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ile&u=9200
Napsal: ned 04.12.2011 01:09
od DavidS200
Tak jsem dneska vyndal světla z auta a alespoň se podíval na tu parabolu dírou po výbojce. Parabola mi vypálená nepřijde, ale jak jsem na ní sáhnul hadříkem, tak jsem zjistil, je celkem dost začouzená. Takže jsem opatrně prostrčil skr díru po vyndané výbojce dovnitř prst s jemným papírovým hadříke a čočku otřel. Začouzená byla celkem dost.
Tak uvidím, jestli bude rozdíl, až vyrazím večer.
Po namontování mi přijde, že to svítí lépe, ale bez zkušební jízdy jen na zahradě těžko posoudit.
Měl jsem si to vyfotit, jak to svítí před a po a možná bych na fotce rozdíl poznal.
No ještě musím rozbrousit to plexi, tedy udělat jeho renovaci a pak to porovnám s nějakou novější E60, která bude mít podstatně méně nalítáno, o kolik to bude ještě svítit hůř.
Tady jsem dal fotky té paraboly, byť se teda hodně špatně fotí, ale vypálená mi nepřijde a fotky jak jsou na tom ty plexi. Předpokládám, že jejich renovace udělá velkou změnu.
http://fotoalba.cz/alba/DavidS200/2383894
Napsal: úte 06.12.2011 21:09
od robosek
Utiral jsi parabolu nebo cocku? Mel jsi svetlo vytahnute ven nebo se to da zvladnout bez demontaze? A jak ti to ted sviti - sledujes nejake zlepseni?
Napsal: úte 06.12.2011 22:38
od DavidS200
Utíral jsem parabolu, čočka je dost nepřístupná a hlavně nevypadala špinavá. Ty paraboly byly dost začouzené, jakoby je někdo opálil, ale šlo to krásně.
Zatím jsem jel večer jen jednou a abych pravdu řekl, tak zatím výraznou změnu nepozoruji, ale jde o to, že jsem to porovnával s novou E61 z roku 2008, tzn. už s faceliftovýma světlama a tam je to světlo intenzivnější, ale hlavně mnohem přesněji ohraničené. U mě je to ohraničení takové rozptýlené.
Dávám to ještě za vinu stavu plexiskel, které mám pěkně osekané od kamínků, takže plánuji jejich přebroušení a pak se teprve uvidí.
Jinak nevím, co by ještě tu svítívost mělo ovlivnit. Podle mě to určují tyto věci: výbojka - ty mám nové a ty lepší, paraboly - ty jsou vyčištěné, nejsou opálené, ani zoxidovaní, čočky - ty špinavé nevypadají a tím, že jsou sklenění, tak jim asi nic být nemůže, vyndat se ale prakticky nedají, protože prakticky toto světlo rozebrat nejde, plexi - ty svenku rgenerálkuji, zevnitř špinavé nevypadají, ale poznat to asi bude hlavně po renovaci zvenku.
Tak pak to přeci lgicky musí svítit, jako nové

... uvidíme
Každopádně světla vyndat, na autě se s nimi nedá udělat nic. Venku jsou za 5 minut. Povolit spodní šroubky za světlem, sva horní udšroubovat, u mě ještě povolit dva krajní horní štouby masky, odvíčkovat víčko na dálkovou žárovku a pak po odehnutí rohu masky, jde světlo ven jak fík.
Napsal: úte 13.12.2011 00:51
od DavidS200
Tak jsem dneska absolvoval renovaci světel (plexi z venku) a jsem nadmíru spokojen. Světla, která měla za sebnou několik set tisíc km a jsou doslova jako nová.
A svítivost ? K nepoznání 100% rozdíl, svítí jako sviňa.
Měl jsem je opravdu hodně pomlácené od kamínků, takže mě to stálo 1.200,-Kč za každé světlo, protože to museli hodně odbrušovat, ale nemá to chybu, pořád zanedbatelná částka oproti koupi nového světla

.
Kdyby někdo chtěl, tak to bylo v Praze, dělá to firma Rupexim ve Vestci, mohu jen doporučit. Udělali mi dve kafe a bylo to
Ty fotky po nic moc, byla už tma a fotil jsem to telefonem, ale že to vypadá, jak jiná světla z toho vidět je.
Napsal: čtv 15.12.2011 01:37
od Couloo
Cože ?? 1200 za kus ?? Udělal jsem to sám a k tomu použil vodní smirky č. 400,600,800 a 1200 a klasické tempo. Zhruba hodinka práce a celkové náklady asi 100kč za obě světla a výsledek?? Nové světla! Prostě bomba.
Napsal: čtv 15.12.2011 12:20
od DavidS200
To je sice pravda, ale tím tempem se určitě nedosáhne té ochrany toho plastu, jaký by tam měl být. Na nějakém starším autě, kde je to jedno, asi klidně, ale u světla za 18tis. ..... no nevím, je to volba každého.
Každopádně touhle profi technologií, kdy se to dělá komplet věcma od 3M, jak broušení postupnou hrubostí, tak hlavně pak na závěr jsou dvě speciální pasty, které se v podstatě do tohot plastu zapečou a vytvoří tu správnou ochranu před UV, kyselým deštěm apod.
Je pravda, že 3M nabízí jednorázovou sadu, kterou jsem někde viděl za 600,- a daj se tím uděla dvě světla při nějaké normální míře poškození, ale do toho jsem se bez zkušenosti na světle za 18 litrů pouštět nechtěl

Napsal: čtv 15.12.2011 18:45
od Jendix
DavidS200 píše:To je sice pravda, ale tím tempem se určitě nedosáhne té ochrany toho plastu, jaký by tam měl být. Na nějakém starším autě, kde je to jedno, asi klidně, ale u světla za 18tis. ..... no nevím, je to volba každého.
Každopádně touhle profi technologií, kdy se to dělá komplet věcma od 3M, jak broušení postupnou hrubostí, tak hlavně pak na závěr jsou dvě speciální pasty, které se v podstatě do tohot plastu zapečou a vytvoří tu správnou ochranu před UV, kyselým deštěm apod.
Je pravda, že 3M nabízí jednorázovou sadu, kterou jsem někde viděl za 600,- a daj se tím uděla dvě světla při nějaké normální míře poškození, ale do toho jsem se bez zkušenosti na světle za 18 litrů pouštět nechtěl

no jasný, ale musíš počítat s tím, že i kdyby někdo tím to světlo nenávratně poškodil, dost těžko bude kupovat místo toho světlo nový, cena staršího je podstatně nižší.. viděl jsem je dokonce i kolem 2tis..
Napsal: pát 16.12.2011 01:16
od DavidS200
Tak to je jasný, ale pokud to někdo dělá profesionálně, tak lze předpokládat, že pravděpodobnost toho, že to nedopadne, je mizivá
Ale stát se může cokoli, to může spadnout auto z heveru v servisu při výměně oleje a taky to pak budou asi složité dohady
