Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 17.11.2011 15:58
od cmelak
Jednou večer jsem dupnul na plyn, hodilo se to do nouzáku (DDE), zkouším to vypnout a zapnout za jízdy (to vždycky pomohlo) ale teď ne, zastavim a zkouším to ještě několikrát a nic.

Vůbec jsem nevěděl proč, zavolal jsem Votonovi a ten mi řekl, že když sundám plastovej kryt pod autem u řidiče a klepnu do dopravního čerpadla tak by to mělo zase jet, a taky že jo, tak jsem byl rád že jsem odjel a od té doby to startuju strašně dlouho.

Dnes jsem vyměnil toto čerpadlo za origo jeté (údajně 60tkm) a moc to teda nepomohlo, tak si nejsem jistej jestli to tim čerpadlem opravdu bylo.

V čem by mohl být ještě problém? Vysokotlaké čerpadlo? Čidlo na vačce? Regulátor tlaku paliva? Jak se tyto závady projevují?

Napsal: čtv 17.11.2011 19:39
od magorcondoria
1/Přez diag. kouknout na tlak el.čerpadla.
2/Nebo změřit manometrem.Nej.řešení.Téčkem vloženým do výstupu z filtru.
3/Nebo DMM změřit napětí na snímači tlaku na filtru.
Jeden fous je GND.Další napájení+5V.Třetí výstup ze snímače.neřeknu ti to přesně ,ale okolo 0,5 až1V bez tlaku.Ca 3 až 4V O.K.Změřit jehlou zapíchnutou podél gumičky utěsnění vodiče v konektoru,nic nerospojovat.

Napsal: pát 18.11.2011 15:39
od milo
jeste bych preventivne vymenil filtr nafty

Napsal: pát 18.11.2011 18:03
od cmelak
milo píše:jeste bych preventivne vymenil filtr nafty


Měněn před půl rokem (10tkm), snad by se takhle rychle nezanesl, ještě je tam ale jeden filtr ne? V nádrži nebo kde.

Napsal: sob 19.11.2011 00:16
od Rupitch
Byl jsi na diagnostice ?

Napsal: sob 19.11.2011 08:09
od RBMW111
Ahojky, teď řeším přesně to samé. Vyměnil jsem čerpadlo pod řidičem a je ještě v kopro čerpadlo v nádrži. Rozpaj čerpadlo pod řidičem a zkus zastartovat. Jesli špatně dává tak je to špatný.

Napsal: sob 19.11.2011 08:40
od cmelak
Rupitch píše:Byl jsi na diagnostice ?


Chystám se na ni, napadlo mě že taky můžu mít špatnou váhu vzduchu, mě jenom zajímalo co je nejčastější poruchou když 530D dlouho startuje, jak za studena tak za tepla.

Napsal: sob 19.11.2011 08:44
od cmelak
RBMW111 píše:Ahojky, teď řeším přesně to samé. Vyměnil jsem čerpadlo pod řidičem a je ještě v kopro čerpadlo v nádrži. Rozpaj čerpadlo pod řidičem a zkus zastartovat. Jesli špatně dává tak je to špatný.


Tak kdyby dávalo špatně tak by to asi nejelo vůbec ne? Tady jde jen o to nastartování, buď to někde ztrátí tlak paliva a musí se tam dohnat při startování tím čerpadlem nebo nevim.

Napsal: sob 19.11.2011 09:13
od Foli
Ahoj čmeldo, no to ti nezávidím. Zaměřil bych se na to, jestli někde nemáš netěsnost a nafta nepadá. Ale co bejvá častější problém, tak se podívej do nádrže, jestli tam není nějakej humus a bordel a není přicpaný přívod k čerpadlum.

Napsal: sob 19.11.2011 09:27
od cmelak
Foli píše:Ahoj čmeldo, no to ti nezávidím. Zaměřil bych se na to, jestli někde nemáš netěsnost a nafta nepadá. Ale co bejvá častější problém, tak se podívej do nádrže, jestli tam není nějakej humus a bordel a není přicpaný přívod k čerpadlum.


Je pravda že minulej rok jsem řešil tekoucí naftu na přivodu do vysokotlakého čerpadla, je tam na konci toho přivodu nafty taková kovová koncovka ve tvaru kónusu a musí se na to asi klepnout kladívkem aby tam ten konec přivodu dosedl, je tam strašně blbej přístup tak na to mrknu jestli to nechčije znovu kvůli tý zimě:) Do tý nádrže mrknu taky díky za tip.

Napsal: sob 19.11.2011 09:40
od Foli
Nebo jinak, vždy to blbě startuje nebo jen po delším stání? Např nastartuješ jedeš, chcípneš a za 20 sekund zkusíš startovat znova, to chytne hned nebo taky nahovno?

Napsal: sob 19.11.2011 09:46
od cmelak
Foli píše:Nebo jinak, vždy to blbě startuje nebo jen po delším stání? Např nastartuješ jedeš, chcípneš a za 20 sekund zkusíš startovat znova, to chytne hned nebo taky nahovno?


První studený starty trvají asi tak pět vteřin než to chytne, což je podle mě docela doba, po zahřátí už to trvá tak 3-4 vteřiny, ale nikdy to nechytne na drc jako třeba tady http://www.youtube.com/watch?v=fZ1v8yR-Umc

Prostě pořád na hovno i když startuju třikrát za sebou :lol:

Napsal: sob 19.11.2011 09:56
od Foli
Hmm, tak to mám pocit, že to padáním nafty nebude. I když to startuje naprd i když startuješ několikrát po sobě..... To spíš bude jak říkám, bordel v sítu v nádrži, tam bych začal. Pokud ne, tak přeměřit tlak níkotlakého čerpadla, co jsem ti posílal. Ale před nehodou, cca 2 měsíce zpět to dávalo tlak kolem 4 baru i při plným plynu a podobně, tak tam bych to neviděl ( protože jsem měl problém, že pod 20 litru v nadrži pa, tak jsem zkoušel čerpadla a bylo to to v nádrži ).

Pak se modlit, ať to je něco z tohoto. Jinak bych řešil vstřiky na stolici a případně repas. Toto také dělávají vstřikovače.... A ono bacha, aby nezačal ukapávat, pak to propálí i píst

Napsal: sob 19.11.2011 10:13
od cmelak
A tlak toho čerpadla co si mi posílal lze zjistit na diagnostice? Proměřil bych i to moje bejvalý, abych nevyhazoval dobrý čerpadlo :D

Napsal: sob 19.11.2011 10:19
od Foli
Na diagnostice ne. Ale je na to takovej budík, kterej napíchneš někde u palivovýho filtru na hadice a necháš přes něj normálně protejkat palivo. Nastartuješ a přidáváš plyn a podobně a koukáš na hodnoty budíku, kolik baru tam je a jestli to moc nekolísá. Jednoduchá záležitost

Napsal: sob 19.11.2011 11:42
od cmelak
A kde bych mohl takovej budík vzít? :twisted:

Napsal: sob 19.11.2011 14:13
od tyufa
Ahoj. Podle mého názoru a názoru mého mechanika je to vysokotlakém čerpadlem (VTČ). Na diagnostice zjistíš male startovací tlaky ((((. Bohužel já mam stejný problém, přívod nafty do čerpadla až tak moc ne děla počasí na té starty, spodní čerpadlo ne vypíná tlakem ale časovačem, takže když tam bude aspoň 1 bar tak to stačí. Potom všechno záleží na VTČ a na stříkach.

Napsal: sob 19.11.2011 17:29
od cmelak
No vstřiky můžou bejt taky načnutý, né že ne :) Tak díky za postřeh.

Tady jsem dnes natočil jak to startuje dlouho, je to točený mobilem tak musíte trošku zesílit 8)

http://www.youtube.com/watch?v=s0yRpE3fbWA

Napsal: sob 19.11.2011 21:28
od bibikuba
přesně takhle mi to taky startuje-studený,teplý pořád cca 3sekundy to točí-začal jsem dávat zimní aditiva tak se to malinko zrychlilo ale pořád to neni ono...Byl jsem na diag.a vstřiky mám v cajku tak jedině ta nafta nebo myslím by mohl dělat i horší startér.Docela mě to taky zajáímá..

Napsal: sob 19.11.2011 21:43
od Foli
bibikuba píše:přesně takhle mi to taky startuje-studený,teplý pořád cca 3sekundy to točí-začal jsem dávat zimní aditiva tak se to malinko zrychlilo ale pořád to neni ono...Byl jsem na diag.a vstřiky mám v cajku tak jedině ta nafta nebo myslím by mohl dělat i horší startér.Docela mě to taky zajáímá..


Pozor, diagnostika jako taková kolikrát stav vstřiku neodhalí. To jedině stolice je nejpřesnější možné