Stránka 1 z 2
Napsal: sob 14.01.2012 17:17
od Majkl328
Nikde sem to tady nenašel. Jde namontovat bez nějakých úprav 6q prevodovka z 3.0d E46 do 525d E39? Motory by to měly bejt stejny zakladem ne? Řešil to někdo? Jestli sem založil už jednou založenej topic, tak se omlouvám.
Napsal: sob 14.01.2012 18:35
od Wocky
Taky by mě to zajímalo, zdali to někdo zkoušel vyměmit kus za kus. Určitě by se musel vyměnit diferák a asi i kardan.
Napsal: sob 14.01.2012 19:06
od Majkl328
Toť otázkou no

Napsal: čtv 19.01.2012 09:04
od cmelak
To by byla bomba kdyby to šlo

Asi bychom měli bejt průkopníci a zkusit to jestli najdeš převodovku z e46 330d

To bych si snad kvůli tomu i koupil dálniční známku

Napsal: čtv 19.01.2012 09:27
od Hanz
a co treba ZF 8HP (8qAutomat z F10 a pod) misto e39 ZF 5HP 5qA?

stare automaty bylo mozne nacpat prakticky na cokoliv a fungovalo to, nevim, jestli ZF kompletne nezmenilo rizeni a pod...
Napsal: čtv 19.01.2012 11:12
od Traviss
Taky bych chtěl 6q ale automat z e60/61 do své e39 540iA 5q, to kdyby šlo by byla bomba

Napsal: čtv 19.01.2012 14:43
od Hanz
z e60 by to melo jit, kdyz nic tak motory jsou "stejne"... napsal jsem do ZF pro dokumentaci, treba odpovi

Napsal: čtv 19.01.2012 15:19
od Snejk
tezko rict jestli by se ti can z e39 bavil s jednotkama na canu z e60... podle me bez dme, ike a cas by se to na tebe totalne vysralo

Napsal: čtv 19.01.2012 16:33
od Traviss
Mě šlo jen o to, že by to možná sežralo o litřík méně, což se za 5 let předpokládaného provozu docela i projeví....navíc ty převodovky jsou na Allegru u poláků za hubičku.. 2000zl+
Napsal: pát 20.01.2012 16:39
od Majkl328
No vida na převodovku z E60 sem nemyslel, kua nechce to někdo vyzkoušet\? Jde mi teda o ten manuál spíš.
Napsal: sob 21.01.2012 19:20
od PITAK
Táta má e39 alpinu d10. Je to postavený na základu 530d a je u toho pravě manuální šestikvalt. Šestka je samozřejmě do rychla (0,83), takže je tam pokles 500 otáček. Na šestku to jede např. na 3tisíce 190 což je paráda.
Převodovka z e46/60/90 by měla na přírubu pasovat bez problémů, bude ale delší, takže by se musel řešit kardan. Třeba by ale vyšel nějákej z jiný motorizace nebo z automatu. To už by se muselo ale změřit jak velkej rozdíl to je. Vzhledem k tomu, že šestka je do rychla, tak diferák zůstane původní.
Napsal: ned 22.01.2012 14:54
od Majkl328
Konečně se nám to hlo kousek dopředu. Pokles otáček o 500ot. je moc hezký. Tak aby se ještě nějak vyřešil ten kardan

Dá se nějak zjistit délka jednotlivých převodovek a kardanů?
Napsal: ned 22.01.2012 15:23
od drifterCZ
kardan není problém nechat zkrátit, spíš bych řešil uchycení převodovky ke kastli, bojím se, že to bude řešený jinak
Napsal: ned 22.01.2012 15:55
od PITAK
Nejlepší by bylo se na obě převodovky třeba někde na vrakáči podívat a oměřit. Délky kardanu jsou uvedeny v etk, liší se jak automat/manuál, tak i u ruzných motorizací. Ale je možný, že pro některý motorizace má kardan jinej konec a nešel by použít. Ale to jsou předčasný úvahy. Nejdřív je potřeba změřit o kolik se liší...
Napsal: ned 22.01.2012 19:07
od StepanMatl
Jde tam dát převodovka z E46 FL. Kontaktuj člena all, ten ji tam myslím měl

Napsal: ned 22.01.2012 20:09
od BOOST
Bude to ten samej případ jako u V8 pěti a šestikvalt. Šestikvalt je delší, takže vyrobit držák převodovky, případně zkrátit táhla řazení, pokud by bylo třeba. Kardan nechat zkrátit a vyvážit, přírubu lze dát jakou bude třeba. Difer by měl zůstat v případě přestavby pětikvaltu na šestikvalt stejnej. Převody budou stejný nebo jen mírně odlišný, akorát bude navíc šestka. Při zástavbě V8 s šestikvaltem do E30 jsem řešil přesně to stejný.
Napsal: stř 25.01.2012 16:05
od Hanz
Uz mame odpoved od ZF

Jak jsem cekal, boji se polozit "do problemu"

Nicmene mam v pdf nakres s rozmery a vsemi parametry obou skrini, jak bude chvile, mrknu na rozdily. Jeste ho zkusim zneuzit na tu 6HP z e60 530iA 190kW
Hello,
I really like your idea, but it is not possible to send you specific drawings or documents of our 8HP. The only thing I can send you, are the technical data sheets of the 5HP19 and the 8HP45, you will find attached.
Please realize that it is "nearly" impossible to change a 8HP for a 5Hp. The hardware will be the smallest problem, but the software will be a big problem. Today the transmission communicates with a lot of control units in the periphery and you have to make sure, that they communicate in the same "language". The next problem are the parameters the transmission gets from the engine. There is a 170KW/231PS engine in the E39 and a 200KW/272PS engine in the F10. That means you will have different parameters for rotation speed and torque, and that means you have to adapt that in the transmission. To do that you need a special development tool which you won´t get and so one.
So these are only some examples you should think about before you buy a 8HP for such a project.
Mit freundlichen Grüßen/Kind regards
T. B.
ZF Services
Technische Projekte / Technical Projects
Re: 6q převodovka do 525/530D E39
Napsal: čtv 14.09.2017 13:37
od angelareese
I was also facing the same issue ,,..
____________________
MLM Software |
Automobile Software
Re: 6q převodovka do 525/530D E39
Napsal: čtv 14.09.2017 16:37
od Misanek
Má k tomuhle někdo víc informací prosím? Už delší dobu nad tomhle taky uvažuju a říkám si, že až bych měnil spojku, tak bych tohle rovnou absolvoval, poněvadž mi tak přijde, že je vratům zbytečné any motor při 160 točil přes 3t ot./min. A docela mě to začíná štvát vzhledem k tomu že vím, že se na m57 dával i šestikvalt a taková převodovka existuje... Nechápu, proč to do e39 nedávali taky.
Re: 6q převodovka do 525/530D E39
Napsal: úte 19.09.2017 15:29
od DaweTDS
Nedávali to proto, že to jede 240 na 5q

co vím, tak uživatel ALL ji tam má ale nadrbal se s tím. Jinak to bude chtít určitě i se spojkou, protože 6q z E46 /E60 má na lamele tisícihran a né 10 zubů jako E39.