Stránka 1 z 2

Napsal: pon 12.03.2012 08:28
od Vasek70
Před víkendem mě, vypadá to, navždy opustilo mé drahé turbo.
Víkend jsem, mj., strávil tím, že jsem googloval a prohledával fóra, abych nalezl nějaké informace, týkající se této černé můry turbonafťáků.

Jestli vás už potkala tato nepříjemná oprava a máte konkrétní zkušenosti s nějakým servisem (kladné i záporné), nebo máte cenné poznatky typu:"...hlavně nezapomeň...", nebo "...jo a dej si bacha na...", tak sem s tím.

No a jestli momentálně řešíte stejný problém jako já, tak bych se také rád zeptal, komu jste se rozhodli svěřit opravu turba, nebo kde mají nové, kvalitní a za hubičku.


Abych přispěl svým dílem do debaty, tak zatím se mi podařilo najít tři servisy, na něž jsem četl veskrze kladné reference.

DieselPower - http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=38246&highlight=turbodmychadla - Jablonec n/N
TurboPower - http://www.turbopower.cz - Holice
TurboCar - http://www.turbocar.cz - Velká Bíteš

Napsal: pon 12.03.2012 09:53
od Denkac
Jednoznačně Tě doporučuju turbo nové.Pracuju v autoservisu a s repasy jsme měli velké problémy.Např.u 530d se nám repasovaný turbo rozletělo po dvou kylometrech a umíš si asi představit jak se prodejce stavěl k záruce.Jeho keci o špatné montáži a nezalití olejem nás přimněli k tomu že montujeme už jenom turba nová.A je po problémech.Dej nový turbo novej olej novej vzduchovej filtr novej separátor a máš pokoj.

Napsal: pon 12.03.2012 10:09
od dejv2005
Me ceka asi taky vymena tubra u E39 TDS a je to cca. 1/4 ceny auta, takze asi budu volit nejakou repasy.
Cetl jsem neco o nejaky dobry Vidensky firme, ale nic blizsiho...

Napsal: pon 12.03.2012 10:10
od Vasek70
Také se stavím spíš k novému kousku, ale je to otázka peněz. Nějak jsem nepočítal s repasí (která vyjde někde okolo 10k bez DPH), s novým pak už vůbec - zde cenu netuším. Pokud by nové bylo např. kolem 15k bez DPH, nebylo by co řešit. Ale jestli se bavíme o 30k, tak to by se mi už do takhle starého auta dávat nechtělo...

Napsal: pon 12.03.2012 10:17
od dejv2005
No prave. Myslim ze novy bude kolem 20.000,-

Napsal: pon 12.03.2012 10:17
od fik001
Ahoj.Před lety jsem nechával dělat repase turb na 525tds.nevím jestli ještě fungují ale bylo to rychle a za cca 10000Kč.Nebyl s tím nikdy problém.tel:777556557 Turbo Náchod se jmenovala ta firma.

Napsal: pon 12.03.2012 11:12
od Zama
Kámoš si bral před pár lety odtud repasované turbo na Forda,jezdí s tím hodně a zatím maximálně spokojený.A mají i dobré reference jak jsem si pročítal :wink:

http://www.rrauto.cz/turbodmychadla/

Napsal: pon 12.03.2012 12:04
od Andre2
Asi to bude trochu jako reklama, ale jsem ten z prvního odkazu - http://www.turbosport.cz

Repasované turbo: Budu mluvit za naší firmu, ne obecně. Drtivou většinu řešíme kompletně novým CHRA (středový uzel) z dílů vyrobených v UK (v naší dílně není ani jeden čínský díl do turba!!!), vysokorychlostně vyvážený (protokol je samozřejmostí), vždy se strojně opracovávají funkční plochy regulce VNT, na každém turbu se nastavuje jak výchozí poloha statorových lopatek, tak actuatoru.
Takto repasované turbo má stejnou životnost a funkci jako nové turbo a není možné aby se po 2km rozpadlo.

Při výměně turba je nejdůležitější určit a odstarnit příčinu poškození původního turba! (na to každý se*e, a pak nadává a brečí) 9 z 10 turbín klekne vnější příčinou.

Vasek70: SZ

Napsal: pon 12.03.2012 12:33
od all
turb už sem vyměnil cca 15 co se týče BMW a motorů 3litrů jen 3x sem dával repas a jen dva vydrželi..... majitelé aut si je zařizovali a chtěli je tam dát.....(nedno se přidřelo a druhé rozlétlo) a to poslední, s tím moc nejezdí.....

osobně Doporučuji nové, ale stojí hodně peněz, nebo jeté turbo (ale dobré!)

vyměnit olej!vyměnit odvětrání motoru! trošku tomu ze začátku nedávat napít :-)

a bude to ok ;-)

Napsal: pon 12.03.2012 12:59
od Killingman
Ber Andreho, mám osobní zkušenost s VW turbem a po jeho vyčištění a seřízení podtlaku z toho bylo jiný auto, udělá ti všechno včetně výměny na autě a pak si za to taky ručí, ceny super, přístup super - co chceš víc!

Napsal: úte 13.03.2012 10:58
od Eks
Andre2
prosím tě co je ta vnější příčina. Mám E61 173kW automat. Čeho se mám vyvarovat abych neublížil turbu? Ráno start, otevřu vrata, vyjedu, zavřu cca3-4min. V zimě + čištění oken. Prvních cca 500m než dojedu na hlavní otáčky motoru okolo 1000. Pak další cca 4km do 2000ot/min. V 95% jezdím tak, že motor netočí více než 2500ot/min. Při dojezdu vlastně to samé. Dojíždím posledních 500m skoro na volnoběh a pak ty vrata a vypnout. Při dlouhých cestách a zastávkách na odpočivadle taky dochlazuji turbo. Výměny motorového oleje po cca 15-18000km, nečekám na hlášku BC. Olej, filtr originál BMW. Současně s tím měním i vzduchvý filtr. Po každé 3-4té výměně oleje i odvzdušnění bloku motoru. Čím ještě mohu přispět k bezporuchovému chodu turba.

Jaký je Tvůj názor na to, co doporučují některé servisy, vymontovat turbo a nechat ho preventivně prohlédnout po nějakých 150-200 000km? Můj názor je, že když to funguje tak proč to rozdělávat.
Díky Eks

Napsal: úte 13.03.2012 16:57
od beny-maser
Eks píše:Andre2
prosím tě co je ta vnější příčina. Mám E61 173kW automat. Čeho se mám vyvarovat abych neublížil turbu? Ráno start, otevřu vrata, vyjedu, zavřu cca3-4min. V zimě + čištění oken. Prvních cca 500m než dojedu na hlavní otáčky motoru okolo 1000. Pak další cca 4km do 2000ot/min. V 95% jezdím tak, že motor netočí více než 2500ot/min. Při dojezdu vlastně to samé. Dojíždím posledních 500m skoro na volnoběh a pak ty vrata a vypnout. Při dlouhých cestách a zastávkách na odpočivadle taky dochlazuji turbo. Výměny motorového oleje po cca 15-18000km, nečekám na hlášku BC. Olej, filtr originál BMW. Současně s tím měním i vzduchvý filtr. Po každé 3-4té výměně oleje i odvzdušnění bloku motoru. Čím ještě mohu přispět k bezporuchovému chodu turba.

Jaký je Tvůj názor na to, co doporučují některé servisy, vymontovat turbo a nechat ho preventivně prohlédnout po nějakých 150-200 000km? Můj názor je, že když to funguje tak proč to rozdělávat.
Díky Eks

pokud takhle jezdíš a nevydrží ti to turbo 400tis.km. tak bych ho šel reklamovat, :D mám e34 tds najeto 400 s původním turbem, snažím se jezdit jak popisuješ
vnější příčina může být 1. špatná regulace(přetláčení),2. špatné mazání 3. nasátý bordel(vzduchový filtr) 4. vylétající bordel (kousky klapek, pístů a žhaviček) 5. netěsné vedení vzduchu, odborník vymyslí ještě asi něco, ale tohle je asi základ.

Napsal: úte 13.03.2012 20:19
od Andre2
Eks: Je to jak píše beny, jen bych to ještě doplnil o zásah chiptunera "odborníka" - někdy fakt nechápu, co si lidi nechají nahrát do auta za SW.

To chování k motoru je určitě v pořádku, jen si myslím, že není vůbec na škodu občas opřít ručičku otáčkoměru do konce, pokud je motor plně prohřátý, tak to ničemu nevadí, spíš naopak, hlavně u VNT.

Napsal: úte 13.03.2012 21:09
od Killingman
Jojo, to byl problem u myho Beetla - minula majitelka se kochala a pak zasekla regulace :-)
Chystam se k Andremu az roztaje snih, preventivni vycisteni turba po 200.000km - podle me to autu neublizi a za tech par stovaku mi to stoji - tolik k dotazu, jestli cistit preventivne a nebo ne :-D Spojim to zaroven s promerenim vstriku, at mam zase na tri roky klid ..

Napsal: úte 13.03.2012 21:12
od DawletE30
Pokud se uděla repas tak jak se ma a daji se kvalitni dily tak repasovane turbo ma stejnou životnost jako nove.
Ja taky umim repasovat turbodmychadla stejně jako kolega Andre2,, to zname z puvodniho turba zustane jenom vyfukova čast ktera se opiskuje a hlinikovy šnek, všechny ostatni věci jsou nove! Protokol o vyvaženi taky mužu poskytnout :wink:.
Hodně často turbo odchazi kvuli chipu motoru, nebo se do toho dostane bordel přes špatně těsnici filtr, nebo při špatnem mazani.

Napsal: úte 13.03.2012 21:13
od beny-maser
na chip-tunera i klobouky jsem pomýšlel při té špatné regulaci, jinak s tím protažením jednoznačně souhlas, autu to jenom prospěje, když člověk vymete saze z komína. :D

Napsal: čtv 15.03.2012 22:14
od Eks
ANDRE2 a spol
Tak jsem zkusil auto jak jste psali protáhnout. Musel jsem zařadit v sekvenci 4ku a asi 3km jsem ho prohnal ve větších otáčkách. Při normální jízdě totiž při 2000 ot/min jedu skoro 140 a při 2500ot už 170. Automat mi přeřazuje zhruba ve 2200ot.
Andre, prosím Tě, jaký je Tvůj názor na preventivní čištění turba (VNT) když nejeví známky nefunkčnosti či poškození.
Díky Zdeněk
SZ

Napsal: čtv 15.03.2012 22:18
od xnovic
Tak tohle by mě zajímalo taky s tím turbem... Přeci jen mám 280000 a turbo pořád původní...

Napsal: čtv 15.03.2012 22:58
od janbrasna
Na jednom autě mam turbo 370tkm, jen se jednou rozhýbávaly lopatky v asi 180tkm. A to byl zrovna dálniční+městský expres, co dostával docela čočku. A žádnej náznak problému, dokud se s tim denně jezdilo…

Napsal: pát 16.03.2012 10:33
od dejv2005
co to je VNT, na netu je toho fura, ale vysvetleni najit nemuzu (ja vim, sem lama) :oha: