Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 14.06.2012 16:29
od honza
Zdravim všechny, hledáme auto pro moji sestru a požadavky jsou celkem zásadní, musí utáhnout přívěs s dvěma koňma a bez přívěsu jezdit +- úsporně. Jako ideální volba se mi jeví v naší cenové kategorii e39 530d. Chci se zeptat kolik má na kouli kg a jestli i e39 mají nivo jako e34. Myslíte, že je to dobrá volba nebo se máme poohlédnout po jiném autě, klidně i jiná značka, doporučte. Jenom dodám, že SUV se mi zdá zbytečný, 4x4 nepotřebuje a provoz se mi zdá dražší než klasickej kombík(touring). Díky všem za názory.

Napsal: čtv 14.06.2012 18:01
od ada540i
e39 Touring se delala i s nivem. Jinak na to co pises je to celkem dobra volba kdyz nechces X5.

Napsal: čtv 14.06.2012 18:14
od Kail
Teď si tedy nejsem 100% jistý,ale e39 nikdy nivo neměla.
E39 to měla řešený vzduchem,na zadku měla měchy...Osobní zkušenost s tím nemám ale spousta lidí říká že Nivo u e34 je lepší (spolehlivější) a já můžu odsouhlasit že Nivo když je v pořádku tak funguje na 1 s hvězdičkou.

Co se týče tahání tak bude vždy lepší nějaký SUV,popř. OFF.Nevím kolik váží kůň a přívěs na koně,ale nějaký Pajero (pokud teda opravdu nebude jezdit do terénu :lol: ) by bylo lepší volba.Ideálně však na tahání po silnici X5,ale to je asi jiná cenová...

Taky pozor na převodovky,jestli ta e39 má být dieselová a s automatem tak to není nejlepší volba,protože jak známo ty převodovky sou poddimenzovaný i na to auto samotný,natož s vlekem...

Napsal: čtv 14.06.2012 18:56
od honza
O automatech to vim, když, tak manuál. Pajerem to tahá teď. Jde tam ale o to, že tahat bude třeba 1 - 3x do měsíce v průměru jinak by to mělo fungovat jako normální osobák a nežrat to jako prázdný pajero 10 a víc. Mně moje 330xd bere pod 7 a ta pětka ve dvoukolce by byla na tom podobně si myslim, navíc mi přijde taková poctivější než X5, která je navíc dost dražší. Líp sem koukal, že než X5 se daj pořídit ML od mercedesu. Jinak váhově je to jak osobák na platu, tak nějak.

Napsal: čtv 14.06.2012 20:28
od Kail
Jo,tak to asi nebude e39 špatná volba...Spotřebu počítej těch 7-8l.

ML asi spíš nebrat :oops: ,a pokud tahá Pajerem a chce snížit náklady tak asi určitě ani tu X5,ta bude žrát stejně a náklady budou 2x takový :) .

Záleží taky jak daleko to tahá,v jakých podmínkách atd.
Třeba v zimě někde v kopcích jí bude to Pajero zatraceně scházet :lol: :wink:

Napsal: čtv 14.06.2012 21:37
od jurasis
Origo koule je 2 tuny a 90 kg svisle. Podle mě je E39 na vlek nejlepší volba mezi "osobáky"...

Na automat u dieselu pozor, vysoký krouťák. Ale co znám osobně, taky funguje vesměs v pohodě, i když je na fóru pár negativních zkušeností... Pohledat...
Zase je trošku větší záruka, že bude motor víc OK, než u manuálu...

Spotřeba u dálky s autem na platu cca 8l (říkal mi Panáček... :wink: ).
Mimochodem, moje 2,8ma má s autem na platu a plným autem cca 10l/100

I měchy u E39 jsou označovány za NIVO. Mám, doporučuji. Jednou jsem do auta naložil 1,5 tuny a OK. Mno nevím, jak by se na to tvářily pružiny...
Doporučuji zkouknout před koupí, mechanické prodření (náběh na prasknutí měchů) je velmi dobře patrné v ohybu měchu (na heveru se vyvěsí, tedy lze zkontrolovat skoro celý měch). I kdyby praskl, výměna je cca hodina na silnici a cena cca 8 000,- za oba (vyměnit oba, pokud praskne jeden, další ho brzy následuje...).

Napsal: pát 15.06.2012 11:06
od ada540i
U e38 je nivo řešený hydraulicky a u39 pneumaticky, ale pořád je to nivo :) . Jinak si myslim, že silnější motorizace e39 touring, měli nivo v základní výbavě, takže 530dT by měla mít nivo každá, ale to nevim jistě. Každopádně ten manuál bude na tahání asi lepší, ale zase auto pro holku nevim no jestli chce řadit? Aby se koníci nemlátili hlavama :) ,ale Pajero bylo asi taky v manuálu ne? Tak to nebude problém...

Napsal: pát 15.06.2012 11:13
od Mishak
S tím manualem bych si nebyl tak jistej. Když jsem jeden čas zvažoval karavan a auto pro něj, tak je naopak automat doporučovanej. Pochopil jsem to tam tak, že u manualu a tažení něčeho těžkýho dost trpí spojka, kdežto HD měnič se s tím popere líp.

Napsal: pát 15.06.2012 11:17
od PetanE60tka
mam E60 530D, vezl jsem za tim vozejk na kone a muzu rict, ze to bylo kurva znat, pak jsem v tom vezl 1 kone a to auto melo dost, prestoze ho mam v super stavu motorove. Nevim, na kone bych volil nejaky SUVcko, uz jen proto, kdyz s tim vozejkem zajedes nekam, kde je bahno a bude drobet mokro.... Ale muj nazor :)

Obrázek

Napsal: pát 15.06.2012 11:20
od ada540i
Mishak píše:S tím manualem bych si nebyl tak jistej. Když jsem jeden čas zvažoval karavan a auto pro něj, tak je naopak automat doporučovanej. Pochopil jsem to tam tak, že u manualu a tažení něčeho těžkýho dost trpí spojka, kdežto HD měnič se s tím popere líp.


S tim automatem máš asi pravdu, protože netrpí jenom spojka, ale i setrvačník a to už pak vyjde na podobný peníze jako repas automatu.

Napsal: pát 15.06.2012 11:33
od Dan td
e39 touringy měly nivo od 2,5 výš standardně, pokud majitel nechtěl jinak, nižší motorizace za příplatek. Na kouli mají psáno různě podle motorizace, většinou je kolem těch dvou tun.

Automat je na tahání super, pokud by chtěl tahat denně, tak nejspíš dřív odejde. Ale na občasné tažení párkrát za měsíc bych šel do automatu, už jen že koníci budou mít pohodlí a plynulou jízdu :P

Napsal: pát 15.06.2012 13:30
od Vlasta
PetanE60tka píše:...kde je bahno a bude drobet mokro....

Necháš Pferda vystoupit, dáš mu postroj a udělá ti přední náhon

Napsal: pát 15.06.2012 15:13
od Francis
PetanE60tka píše:mam E60 530D, vezl jsem za tim vozejk na kone a muzu rict, ze to bylo kurva znat, pak jsem v tom vezl 1 kone a to auto melo dost, prestoze ho mam v super stavu motorove...

Tahal jsem přívěs s koněm i plato s autem za E34 525iA, pravda, na závodění to není, ale s živým koněm ve vleku to ani nejde, neprodají ti jen tak někde tak velkou dávku kinedrilu :-D

Napsal: sob 16.06.2012 10:30
od bmw--jury
Na tahání bych zvolil určitě manual . :wink: Přece jenom si myslím, že ten automat by byl chudák ,kdyby měl tahat takovou zátěž ....
Já jsem s automatem táhl ,lehoučkou Audi A3 a byl jsem na prášky aby ta převodovka neodešla . Osobně bych nerozmýšlel a zvolil manual .

Napsal: sob 16.06.2012 12:19
od Kail
Tak on je automat na tahání naprosto super,ale konkrétně u BMW kde je známo že převodovky odcházej jak na běžícím páse po 200tis. i když to netahá,tam bych byl opatrnější...

Na druhou stranu tady padnul dobrej argument se spojkou,ale hlavně setrvačníkem u manuálu - když odejde tak cena není zas tak daleko od repasu automatu,takže to možná vyjde nastejno :)

Napsal: sob 16.06.2012 12:41
od JaraX
je to jsou zase kecy, na táhání je samozřejmě lepší automat, znám dost lidi co tahaj auta a všichni maj automaty, ja občas dělam otcovi ve firmě záchranáře a vždycky volím na odtah automat, není nic lepšího než řadit s manualem při táhnutí 2 tunovyho auta a nechat se rozhodit. u automatu človek ani nepozná že řadil. E39 bych z výběru vynechal protože je moc lehká, X5 má zase šílený náklady (měchy, polosy). lidi co tahaj auta si nejvíc pochvalujou E38 a E65, je to prostě velký těžký auto s velkým rozvorem takže se nenechá tak rozhodit, ale určitě bych vzal auto s nivem a ne naftu, u nafty prostě bud pujde srát převodovka, nebo spojka a setrvák. z toho všeho plyne
E38 4.4i s LPG, nivem, 2,5t na kouli, spotřeba při tahání kolem 14ti LPG, nádž 80 litru misto rezervy,
lepší varianta
E65 4,5i s LPG, nivem, 2,7t na kouli, spotřeba při tahání kolem 14ti LPG, nádrž 103 litrů místo rezervy, DSC počítá s vozíkem a je schopny ho stabilizovat
každopádně pokud bude tahat v zimě nebo v terénu tak bych si vzal asi nějakyho Grand Cherokee v LPG,

Napsal: ned 17.06.2012 11:24
od Kail
:smich2:

Napsal: úte 19.06.2012 21:50
od Mountainbiker
Teď ještě vydržet, co nám k tomu poví ten boreček, co má ty svaly a kvedlá s automatem když jede z kopce....jak si říká?? Pavel_Franta?? :lol:

Napsal: stř 20.06.2012 08:03
od Hanz
:oha:

Napsal: stř 20.06.2012 08:37
od Mishak
Spousta příspěvků k věci, tak to má bejt!
S tim tažením: Jak jsem zmínil, vařim z vody, nerozumim vnitřní funkci, ale můj dojem je následující:
Tahat auto za automatem je kravina. Ani ne tak dálky, jako rozjížděni a zastavování po městě. Pokud táhnu někoho kdo nemá s variantou "být tažen" moc zkušeností, a takovejch lidí je drtivá většina, tak automat musí dostávat hrozně na prdel. Mám na mysli takový to pocukávání při rozjíždění, když není napnutý lano. Ale na tažení něčeho na tyči, dle mýho, jednoznačně automat se silným motorem. A to s tou výdrží automatů 200k? Možná poddimenzovaný krumply od GM, který roztačej nafty. Ale převodky ZF...umíraj? :lol: