Stránka 1 z 2

Napsal: ned 26.08.2012 12:11
od M4we
Zdravím všechny,
mám jen čistě informativní dotaz.
jaké máte zkušenosti s BMW 535d?
Já jsem v podstatě rozhodnutý pro nákup 530i.
Ale naskytla se mi možnost koupit 535d. Konkrétně 200kw a nájezd cca 150kkm. Hrozně mě láká výkon a celkově prestiž toho motoru. Ale vůbec tu nikde ani na fóru ani na netu nemůžu najít nějaké zkušenosti s tímto autem, jakožto ojetinou.
Na co si dávat bacha? Má tento motor problémy s vířivými klapkami sání?
Jediné, co jsem se dočetl jsou problémy s těsněním u některého turba.
Ale celkově o tom moc vzdělaný nejsem.
Budu moc rád za všechny vaše zkušenosti a rady.

Napsal: pon 27.08.2012 18:41
od sonyk02
něco si můžeš přečíst zde nebo ještě více hledat.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=webasto

Napsal: pon 27.08.2012 19:15
od palmexman1
Ahoj jednu uz půl roku vlastním a muzu jen doporucit ,virive klapky doporucuji vymenit zaslepky stoji 900 kč plus tesneni sani a stoji za to je vymenit nevim jestli na to trpi ale kamaradovi na e60 530d tak jedna spadla a motor ko.
Nerekl bych ze jsou turba poruchova, protoze to jsou dve normalni bez variabilni geometrie lopatek.po meste jezdim zhruba za 10l a vykon je brutalni :D. samozrejme ze 530i je jednodusi nejsou tam turba nachylne dieselove vstriky a cerpadlo.Ale zase to tolik nejede a kdyz uz jsi jednou zvyknes na poradnej kroutak tak je 535d jasna volba.Jo a hlavne se soustred na to v jakem stavu je automat protoze to je asi to nejdrazsi na opravu.

Napsal: pon 27.08.2012 19:44
od skhy
palmexman1 píše:Ahoj jednu uz půl roku vlastním a muzu jen doporucit ,virive klapky doporucuji vymenit zaslepky stoji 900 kč plus tesneni sani a stoji za to je vymenit nevim jestli na to trpi ale kamaradovi na e60 530d tak jedna spadla a motor ko.
Nerekl bych ze jsou turba poruchova, protoze to jsou dve normalni bez variabilni geometrie lopatek.po meste jezdim zhruba za 10l a vykon je brutalni :D. samozrejme ze 530i je jednodusi nejsou tam turba nachylne dieselove vstriky a cerpadlo.Ale zase to tolik nejede a kdyz uz jsi jednou zvyknes na poradnej kroutak tak je 535d jasna volba.Jo a hlavne se soustred na to v jakem stavu je automat protoze to je asi to nejdrazsi na opravu.

Sry za OT..mam 530 xd a taky se chystam dát klapky pryč. Mechanik řikal, že tam místo toho dá nějaký šroubky. Kde Ty si kupoval ty záslepky prosimtě? A to těsnění se pak musí udělat taky když zaslepíš ty klapky? Dík za odpověď

Napsal: pon 27.08.2012 20:17
od sonyk02
skhy píše:
palmexman1 píše:Ahoj jednu uz půl roku vlastním a muzu jen doporucit ,virive klapky doporucuji vymenit zaslepky stoji 900 kč plus tesneni sani a stoji za to je vymenit nevim jestli na to trpi ale kamaradovi na e60 530d tak jedna spadla a motor ko.
Nerekl bych ze jsou turba poruchova, protoze to jsou dve normalni bez variabilni geometrie lopatek.po meste jezdim zhruba za 10l a vykon je brutalni :D. samozrejme ze 530i je jednodusi nejsou tam turba nachylne dieselove vstriky a cerpadlo.Ale zase to tolik nejede a kdyz uz jsi jednou zvyknes na poradnej kroutak tak je 535d jasna volba.Jo a hlavne se soustred na to v jakem stavu je automat protoze to je asi to nejdrazsi na opravu.

Sry za OT..mam 530 xd a taky se chystam dát klapky pryč. Mechanik řikal, že tam místo toho dá nějaký šroubky. Kde Ty si kupoval ty záslepky prosimtě? A to těsnění se pak musí udělat taky když zaslepíš ty klapky? Dík za odpověď

mšco málo zde:
http://auto.bazos.cz/inzerat/17601531/Z ... 0d-30d.php

Napsal: pon 27.08.2012 21:40
od palmexman1
jj tak presne z toho inzeratu z bazose co vlozil sonyk02,jsou krasne osoustruzeny i s tesnenim,krasne tam padnou.
Jinak k tomu jeste kup tesneni saní maji ho bezne treba v elitu za par stovek to stary bude na na tuty dreveny, a je dobry cely to plastovy sani vzit a vycistit protoze na tech stena jsem mel treba 3-4mm sazí co tam pere egr.
A ty klapky mely tak o 50% zmensenou pruchdnost kolik na nich bylo sazi a uz se stejne nehejbaly,jinak tu hridelku co hybe s tema klapkama jsem vyndal.
Zadnej narust ani pokles vykonu jsem necejtil ale nevim jak je to mozny ale prisel mi ten motor tišší

Napsal: pon 27.08.2012 22:31
od honsska
Ahoj,měl jsem možnost společně ještě s jedním kamarádem využít tento care s tímto ,,čoudákem,,musím konstatovat že jako zastánce benzínové koncepce,jsem měl často oči na vrch hlavy,jedo to neskutečně a vůbec to nechce ubrat,pro nezkušeného pilota je to otázka prvního stromu.Technicky ti řeknu spiše neřeknu nic ale od srdce-motor je fantastickej!Kamarád už se poohlíží po této motorizaci a o ničem jiném nechce slyšet. :D

Napsal: úte 28.08.2012 07:23
od JaraX
pokud chceš jezdit levně a mít výkon, kup si 540i na LPG,
pokud nemáš rád LPG (tudíž bys ani tu 530i nedaval do LPG) tak si vem tu 535d, sere se min jak normalni 530d, nepraskaj tomu svody a turba vydrží víc a narozdíl od jinych naft ta 535d celkem i jede.
530i je takový auto na pohodový ježdění, žádnej závodník.

Napsal: úte 28.08.2012 09:24
od M4we
Díky vám všem za odpovědi :)
Dostal jsem se k netu až teď a čtu čtu.
Okolo tý 530i tak bych rád E60 s M54. Nejde mi vyloženě o závodění, ale chci, aby to jelo. Abych v pohodě předjel a na dálnici zvládl 180 bez větší námahy. Zrovna bych nemusel,aby se mi na zadek lepil nějaký boreczek v rskové fabii f tédéíčku na hlíně :D. No a v neposlední řadě mi jde taky o spolehlivost. To že v Praze pojedu za 15 ani neřeším, řekl bych že město je lepší jezdit s benzínem, než trápit naftu.
Nafta, teda konkrétně 535d mě láká jedině spotřebou/výkonem, ale to je zas pohádka o relativitě provozních nákladů benzín/nafta a taky tím, že to je tak trochu exotický auto, jestli mi rozumíte, že ho jen tak někdo nemá :),
Jako 540i/545i bych jako hodně bral, ale trochu se bojím V8. A tam už bych řekl, že spotřeba je zase o jiných číslech.

Napsal: úte 28.08.2012 09:41
od JaraX
čeho se bojíš u V8? ten motor je mnohem spolehlivější než 530d, nebo 535d apod, skoro bych řekl nesmrtelny, až na jeden občas tekoucí kroužek.
dálka se dá s 545i jet za 10, město 15, ale ted si ty hodnoty představ v LPG, když pojedeš se 350ti konma za 10 litru LPG. a město za 16 LPG.

Napsal: úte 28.08.2012 10:16
od M4we
Jj o tom kroužku jsem tu už četl. Hele ještě mi nasadíš brouka do hlavy 8)
LPG moc nemusím, ale pravda, že jsem zatím nevyzkoušel.
Jinak jako spolehlivost nafty a benzínu vůbec neporovnávám.
Spíš spolehlivost R6 vs V8. Nemám zkušenosti, co vím, tak, že M54ka je dobrej spolehlivej motor. N62 vůbec nevím.
Rád se poučím.

Napsal: úte 28.08.2012 10:25
od JaraX
čím víc válců, tím spolehlivější, 4 válec se navrhuje na 250 000km, V12 aspon na pul mega.
N62 sou skvělý motory, táhne to jak prase, absolutně se to nesere. jezdím ted celkem často v 745i a jsem nadšenej. jen škoda že je E60 tak ojebaná, kdyby si dali víc záležet, mohlo to byt dobre auto. ale jak říkám, chce to plyn, ty dnešní ceny paliva sou hnus, kdežto LPG se furt drží. už spotřeba 8-9 litru nafty mi přijde moc při ceně 39 kč za litr kvalitní nafty.
39x8 = 3,12 kč km, když k tomu připočtu sem tam nějaky turbo, vstřik, tak je to hnus.
když vemu LPG u 545i (745i) tak jsem na nějakych 13x17 = 2,21 kč km, to mám ušetřenou korunu každej kilak a minimalně další 1 kč na spotřebáku.
a 2kč ušetřit každej km mi přijde dost rozdil.

Napsal: úte 28.08.2012 11:17
od scooter_x
K té naftě ještě, nemám 535d, ale jezdím už víc jak rok s X3 3.0sd 210kW 580Nm, jak tu všichni píšou výkon parádní (i na X3), spotřeba velmi slušná, dlouhodobě mám 9,2l, a to to auto jezdí i dost po městě a kratší trasy, na dálku se dá jet v pohodě i za 8l...samozřejmě je to automat a xDrive ;) ... na to, že to je nafta to má i slušný zvuk v otáčkách (ano, v 745i to bylo teda o pořádný kus lepší :) ) a díky tomu VTT (Variable Twin Turbo) to má příjemnou víceméně na poměry turbonaft lineární charakteristiku, žádný turbokopance tam nejsou...
Žádný problém s ním nebyl, jen po koupi jsem byl u Snejka na vyčištění sání a výměně odlučovače, protože v Inveltu Plzeň na to kašlali a za cca 100tkm ho ani jednou nevyměnili.
Takže za mě je 35d velmi dobrá volba, taky jsem se toho maličko bál před koupí, ale všude jsem se dočet, že je o chlup spolehlivější jak 30d. Mj. i kvůli těm pevným lopatkám turb.

Jinak se divim, že ti ještě nikdo tady nenavrhl 745i :D I když JaraX tak trochu na ni zabrousil :)

Napsal: úte 28.08.2012 12:06
od JaraX
745i radši nenavrhuju protože mě tady všichni seřvou :) (viz http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=106909).
ale jinak 3.5d twin turbo je opravdu asi nejlepší diesel, chová se to jak benzín, jede kdykoliv bez turbodíry.

Napsal: úte 28.08.2012 12:06
od M4we
Jako já proti naftě v bmw nemám nic. Jen mě srdíčko táhne k benznínu a nafta by mě musela přesvědčit, což 535d by možná dokázala :D. Nicméně ta 545i by byla skvělá. Jenže možná mám v podvědomí strach z takových motorů. Na druhou stranu mě to hrozně láká, mám teď hrozný dilema :D.
Ani nevím,jestli si do V8 vůbec budu moct dovolit sáhnout nebo to dávat rovnou někam do servisu. Nejsem uplnej lempl a na autě si zvládnu udělat spoustu věcí, ale nevím jestli je V8 ještě auto, do kterýho si můžu sáhnout, kromě výměny oleje :D. A když už jsem u toho oleje, tak abych ho tam nemusel dolívat každý 2000km :)
Jako opravdu nemám žádný zkušenosti okolo takových vysokobjemových motorů.
Moc vám díky za vaše rady a názory

Napsal: úte 28.08.2012 12:15
od JaraX
opravdu motory V8 sou jednodušší jak konstrukci tak na udržbu, např přetěsnit sáni na osmiválci je mnohem jednodušší než přetěsnit 6 válec kterymu vede přes sání elektrika. to samý je to se svíčkama, vyměnit svíčky na osmiválci je jednoduší jak na 6ti válci. membrána sáni se mění u N62 asi 5 min. u 6 válce tak dvě hodiny.

Napsal: úte 28.08.2012 13:04
od M4we
Hele moc Ti díky za popis. Co píšeš jsou zajímavý informace a čísla. Hodně nad tím zauvažuju. Jako E60 je u mě jasná volba, i když vím, že E65 třeba ta 745i by byla skvěla a sedma jako taková je na tom celkově mnohem líp. Pětka se mi prostě víc líbí. Jezdím 80% Prahu zbytek jsou cesty různé, pravda mám dvě chalupy, každá na jednom konci Čech resp. Moravy. Ale jednoznačně nejvíc město a sedma je velká loď. Asi by mi to vadilo.
A můžu se zeptat, Ty máš tu 745 teda v lpg? Je to znát nějak na jízdě jako takový, když nepočítám spotřebu, co třeba zrychlení výkon nebo zvuk? V životě jsem s tím nejel. Moje veškerý najetý km byly v koncernu ať už škoda nebo vw. Vždy chrochtáky, v mladších letech jsem jezdil fiatem tipo 1.6 :D

Napsal: úte 28.08.2012 13:16
od JaraX
ja E65 nemam, ale servisuju jich několik, známýmu jsem předělával 745i do LPG, je tam stag za 35 000kč, nádrž 103 litru místo rezervy, bez jakykoliv uprav karoserie,
ujede se na to 800km, výkonově to nejde poznat vubec, jel jsem i 20km v kuse 250kmh na LPG a v pohodě.
pak mam dalšího zakaznika co s tím pravidelně jezdil do norska na LPG, taky pohoda. krom toho že mu odešel vstřik a ten se vyměnil zdarma v rámci reklamace, ale pár dnu musel pojezdit na benzín no :)

jinak E65 o moc větší než E60 není, ja bych si ji vzal i do města, dobře s tím jede po nerovsnotech apod, navíc E60 neumí držet brzdu, jedině až poFL s novym joystickem, kdežto E65 to umí každá, takže nemusíš na křižovatce držet brzdu jak osel.

Napsal: úte 28.08.2012 13:18
od Sonny
Jedinej rozdil pozna tvoje penezenka, zustane ti vic penez :) Za me akorat doplnim, ze LPG ano - ale proveril bych si spravnou funkcnost. Obcas se objevuji inzeraty s 3 mesice starym LPG za 40tis. - v takovem pripade je to minimalne podezrele - mozna se to servisu nepodarilo spravne naladit a majitel jiz ztratil dost nervu a penez;) Jinak ja jezdim uz nejakou chvili v E60 530iA N52 - dela mi jenom radost. Motoricky velka spokojenost - je to prekvapive dost tocivy - zvuk moc zajimavej i se seriovym vyf.potrubim.
Jinac jeste k te 535d - dal bych si tam opravdu pozor na tu prevodovku jak jiz nekdo zminil, kroutak to ma jak lokomotiva a pokud s tim predchozi majitel jezdil jako prase, je mozny ze v tom utopis ranec.

Napsal: úte 28.08.2012 23:25
od skhy
sonyk02 píše:
skhy píše:
palmexman1 píše:Ahoj jednu uz půl roku vlastním a muzu jen doporucit ,virive klapky doporucuji vymenit zaslepky stoji 900 kč plus tesneni sani a stoji za to je vymenit nevim jestli na to trpi ale kamaradovi na e60 530d tak jedna spadla a motor ko.
Nerekl bych ze jsou turba poruchova, protoze to jsou dve normalni bez variabilni geometrie lopatek.po meste jezdim zhruba za 10l a vykon je brutalni :D. samozrejme ze 530i je jednodusi nejsou tam turba nachylne dieselove vstriky a cerpadlo.Ale zase to tolik nejede a kdyz uz jsi jednou zvyknes na poradnej kroutak tak je 535d jasna volba.Jo a hlavne se soustred na to v jakem stavu je automat protoze to je asi to nejdrazsi na opravu.

Sry za OT..mam 530 xd a taky se chystam dát klapky pryč. Mechanik řikal, že tam místo toho dá nějaký šroubky. Kde Ty si kupoval ty záslepky prosimtě? A to těsnění se pak musí udělat taky když zaslepíš ty klapky? Dík za odpověď

mšco málo zde:
http://auto.bazos.cz/inzerat/17601531/Z ... 0d-30d.php


díky:)