Stránka 1 z 4
Napsal: sob 01.09.2012 14:15
od JohnyB
Zdravím všechny přiznivce pětek a obzvlášťe e39ek

Včera jsem si dovezl svou vysněnou pětku (první BMW), nadšení je maximální...ale pár problémů a dotazů by se našlo. Takže jestli nějaká dobrá duše odpoví, budu velice rád.
1) Blbne ABS, za studena nefunguje, jak se motor zahřeje, vypnu a zapnu a už běží. Co to?
2) Business rádio, vysypanej displej, těžko čitelnej. Jak nejlépe vyřešit? Koupit novej panel, celý rádio nebo nahradit rádiem s navi?
3) Nefunguje el. otvírání kufru. (pouze klíčkem) Co zkontrolovat, kde hledat?
4) Potřebuji koupit nové čepy řízení a spodní ramena, doporučíte značku?
5) Dofukovací měchy nefungují, má smysl se v tom vrtat a opravit, nebo nechat být?
Předem díky za odpovědi, jak říkám moje první BMW

Napsal: sob 01.09.2012 15:02
od jararak
gratulujem ku kupe pokladnicky
1, bud snimac abs alebo samotna jednotka (pozri ci ma koncove cislo 001 alebo 002)
2, displaye riesi uzivatel airbone - zo slovenska, mozno aj niekto v cz, ale netusim, aku navi by si tam chcel davat? ak myslis origo, zabudni, vela roboty ktora sa neoplati, dynavin, no mozno
3, predpokladam ze mas tour - budes mat zlomene kable v prechodke, najskor pravej, to je ak sa ti neodomkne kufor, ak mas na mysli hydraulicke otvaranie kufa - tam bude problem bud v tom ze nemas kvapalinu, alebo niektora vec sa odporucala.
4, lemforder
5, ako potom mozes jazdit ked nemas mechy? ved to musis mat uplne na zemy, bud kupis pruziny a vyhodis nivo alebo opravis, nemusia to byt len mechy, moze byt aj kompresor/snimace
Napsal: sob 01.09.2012 15:28
od JohnyB
Dekuju ti za odpovedi
1) ok, mrknu na to. Existuje nejaky vyblikavani chyby, jak u Hondy nebo se to resi vsechno pres diagnostiku?
2) myslel jsem origo, pokud moc prace, tak to kaslu. Myslel jsem, ze je to plug n play. Takze pokoukam po displeji, popr dokoupim ten dynavin
3) spatne jsem se vyjadril, mam sedan. Ale otevirani kufru je tlacitkem (jsem zvyklej na lanko), proto jsem pouzil pojem "elektricky otevirani"
4) OK
5) Mechama jsem myslel to dofukovani sedacek

Napsal: sob 01.09.2012 16:59
od Haste
2. vysypany display... myslis tim rozbity display nebo jen nektere neaktivni pixely LCD, tj. rozsypany caj...
Pokud je to to druhe, potom si to muzes udelat sam. Mel jsem to same. Jeden typek posila po zaplaceni pres PayPal (asi 800kc) celej novej kabel od desky k LCD vcetne manualu jak na to DIY. Staci vyndat radio, rozmontovat a vymenit kabely. Je to trosku mrdacka, ale kdyz jsem to zvlad ja, tak to das taky

Delal jsem to asi 2h, od te doby je display na radiu jak novy, vyborny kontrast atd. Je to uz rok a pul zpet a stale vse OK, takze doporucuju.
Napsal: sob 01.09.2012 17:43
od JohnyB
mas, pravda, jen neaktivni. Mas na nej kontakt? Zkusim to udelat, jak rikas

Napsal: sob 01.09.2012 22:45
od Haste
JohnyB píše:mas, pravda, jen neaktivni. Mas na nej kontakt? Zkusim to udelat, jak rikas

Clovece, tak jsem to jeste nasel. Nevim, jestli jeste funguji, radsi se na to poptej. Treba pres email. Ja to tam objednaval.
http://pixelfix.net/eng/bmw.html
A tady ukazka:
http://www.youtube.com/watch?v=J2UzYVsk ... re=related
Napsal: ned 02.09.2012 09:30
od jararak
Navigacia je plug&play, staci natiahnut asi kilometer kablu do auta a zapojit tak 3-4 jednotky (navigacny modul, radio modul, display, popripade tv modul)'
dofukovanie mas ake na mysli, ak mas na sedacke taky 4 polohovy okruhli cudlik, ten je ku krizovemu vystupku, bocne nafukovacky su pre zmenu vodorovne polozeny 2 polohovy prepinac.
Napsal: ned 02.09.2012 10:23
od e155
Ahoj, vítej tady. Odpovědi na všechny dotazy se tady probíraly, stačí použít tlačítko hledat. Jinak display bych sám rozhodné nedělal, z toho co vím je to více méně loterie. a nový je hodné drahý. Jednoznačně Airborne, máš to i se zárukou. Dofuk bych neřešil, za chvilku budeš investovat do mnohem podstatnějśích věcí. Kufr - nevím, někdy to tlačítko funguje, někdy ne, neřeším, otevírám dálkovým na klíči.
Napsal: ned 02.09.2012 10:28
od zverbo
Na ABS nejlip diagnostika.
Radia BMW RDS Business vydu v dobrom stave na 1000-1500kč max
naco to dava niekomu opravovat za 2000kč alebo kupovat flexu za 800 a rozoberat radio atd...
K sedackam je možne že mas sedacky z ineho auta kde dofuk anatomu bol a ty ho nemas - da sa samozrejme dorobi napajanie na dofuk.
K instalacii navi - robil som to asi 8krat nic zložiteho.
http://www.e39.cz/index.php/cs/more-abo ... etnej-navi
tlacitko kufru mužu byt spatne, poistka to nebude a tak muže byt spatnej magnet neboli elektrozamek
Napsal: ned 02.09.2012 20:42
od JohnyB
Dekuju za odpovedi
Navi chci resit ciste z toho duvodu, abych mel tu barevnou obrazovku.....a proto, ze kamarad prodava. Takze diky za info a diky za navod, jsem rad, ze je to resitelny.
Dofuky (mechy) na sedackach asi jsou, kdyz drzim to ctyrpolohovy tlacitko, oziva se zvuk, ale to je vse...
Ten kufr me stve prave z toho duvodu, ze jde otevrit pouze mechanicky klickem
A jasne, tyhle veci resim jako druhotny, v prvni rade me cekaji ramena a cepy rizeni, geometrie, atd.
Totalne jsem si to auto zamiloval.....za ty prachy, co to umi, to je proste neskutecny. Kdyz si predstavim, ze jsem premyslel nad jednickovym Superbem..

Napsal: pon 03.09.2012 12:21
od JohnyB
A ještě jeden problém, když jsme u toho. Mám xenony. V manuálu je napsáno, že jejich nastavení je automatické, čemuž moc nerozumím. Jde mi o to, abych neoslňoval protijedoucí auta.
Když se jdu podívat před vůz mám pocit, že svítí poměrně dost vysoko.
Napsal: pon 03.09.2012 14:00
od zverbo
Mas vedle spinace mlhovek regulaci svetle vysky?
Napsal: pon 03.09.2012 14:36
od Haste
JohnyB píše:A ještě jeden problém, když jsme u toho. Mám xenony. V manuálu je napsáno, že jejich nastavení je automatické, čemuž moc nerozumím. Jde mi o to, abych neoslňoval protijedoucí auta.
Když se jdu podívat před vůz mám pocit, že svítí poměrně dost vysoko.

Pokud nemas v aute nastaveni naklonu svetel, potom mas xenony. Je to velmi prozaicke. Xenony maji motorky. Na predni a zadni naprave mas senzory zatizeni. (takova mala krabicka s plastovym tahlickem). Podle toho se svetla nataci nahoru nebo dolu jak jedes do kopce, z kopce nebo mas velky naklad atd.
Pokud se ti zda, ze oslnujes ridice, potom zalez pod auto, zkonstroluj zminovane senzory. Pokud jsou ok, zajed si do servisu at ti seridi svetla (idealne BMW mam zkusenost ze to delaj nejlip - je to za babku) a mas klid.
Napsal: pon 03.09.2012 14:51
od JohnyB
Haste píše:JohnyB píše:A ještě jeden problém, když jsme u toho. Mám xenony. V manuálu je napsáno, že jejich nastavení je automatické, čemuž moc nerozumím. Jde mi o to, abych neoslňoval protijedoucí auta.
Když se jdu podívat před vůz mám pocit, že svítí poměrně dost vysoko.

Pokud nemas v aute nastaveni naklonu svetel, potom mas xenony. Je to velmi prozaicke. Xenony maji motorky. Na predni a zadni naprave mas senzory zatizeni. (takova mala krabicka s plastovym tahlickem). Podle toho se svetla nataci nahoru nebo dolu jak jedes do kopce, z kopce nebo mas velky naklad atd.
Pokud se ti zda, ze oslnujes ridice, potom zalez pod auto, zkonstroluj zminovane senzory. Pokud jsou ok, zajed si do servisu at ti seridi svetla (idealne BMW mam zkusenost ze to delaj nejlip - je to za babku) a mas klid.
Ha, super, diky

Napsal: pon 03.09.2012 15:00
od e155
Zkus se postavit do mírného kopečku před nějakou zeď večer a zapni zapalování a světla. Měl bys vidět, jak se naklání.
Napsal: pon 03.09.2012 15:03
od Haste
e155 píše:Zkus se postavit do mírného kopečku před nějakou zeď večer a zapni zapalování a světla. Měl bys vidět, jak se naklání.
To nemusi byt uplne smerodatne. Kdyz mas utrzeny plastovy tahlo na senzorech (uz jsem to zazil) nebo jinak nefunkcni senzory, tak se ti budou svetla nastavovat i na rovince napriklad. Tim si jen overis, ze ti funguji motorky v xenonech.
Napsal: pon 03.09.2012 21:13
od bibikuba
Napsal: pon 03.09.2012 21:45
od JohnyB
no prave, no prave...
jsem zkusil rozpalit to v nasich podzemnich garazich na cca 60km/h a nezdalo se mi, ze by se nejak prenastavili. Kazdopadne pri startu se ozve bzuceni, jak se rovnaji.
Pri koupi auta jsem udelal rovnou stk....tak tam by to snad meli kontrolovat?
Napsal: pon 03.09.2012 22:26
od bibikuba
JohnyB píše:no prave, no prave...
jsem zkusil rozpalit to v nasich podzemnich garazich na cca 60km/h a nezdalo se mi, ze by se nejak prenastavili. Kazdopadne pri startu se ozve bzuceni, jak se rovnaji.
Pri koupi auta jsem udelal rovnou stk....tak tam by to snad meli kontrolovat?
Pokud te nechtěj vyhodit tak vyzkoušejí jen základní polohu abys neoslnoval popř.seřídí-jestli naklápějí xenony to moc myslím neřeší..Možná koukají jestli není upadlé čidlo nebo kabely-což je častá závada..Pokud máš obyč světla tak co jsem si všimnul je jejich oblíbený el.naklápění popř.hydr.naklápění-to zkoušej a vyhazujou

Jinak v podz.garážích to myslím v takové rychlosti nevysleduješ-naklápí to krokově,nicméně když se zadíváš vidět to občas je

Jinak ty čidla na nápravách vyžadují kontrolu

pokud ti zarezne ta ovládací tyčka tak se ti odlomí plastové táhlo na čidle a můžeš za cca dvojku koupit nový

Jinak to vypadá takhle
http://www.auto-ksport.cz/cz1458--vyskovy-snimac.html
Napsal: úte 04.09.2012 01:24
od Haste
Kdyz uz jsme u toho... Potom, co se xenony nastavi do normalni vysky, muzou se za provozu nastavovat i smerem nahoru od standardni polohy (pri vetsi zatezi predni napravy) nebo se nastavuji JEN dolu, aby nedochazelo k oslneni protijedoucich ridicu. Diky.