Stránka 1 z 1
Napsal: pát 28.09.2012 08:09
od carrera_rapida
Ahoj,
mám rozsypaný čaj na displayi BC, ale pokusil jsem se to rekunstruovat pomocí google a tohle mi asi píše palubní počítač když ráno nastartuju a ujedu pár km. Po cca 10 km když vypnu motor a znova nastartuju tak to přestane dělat. Nesetkal se s tím někdo, mohlo by to být nějaké čidlo nebo mám začít řešit čerpadlo oleje. Koupil jsem před měsícem e39 525D ročník 2000 a tohle mi to začalo dělat. Olej v motoru je 5W40 klasifikace oleje BMW LongLife 98/01, vyměněný asi 1500km zpět včetně všech filtrů.
Díky moc všem.
edit: - opraven název pro snadnější hledání, díky berkelay

Napsal: sob 29.09.2012 08:22
od carrera_rapida
nikdo neví .... tak se zeptám jinak, kde najdu na dieselu motor M57D25 popřípadě M57D30 čidlo množství oleje v motoru???
A jak vůbec funguje, je to hladinové čidlo nebo to dokáže i změřit množství?
Díky všem za jakékoliv info
Napsal: sob 29.09.2012 09:15
od berkelay
spíš to bude hláška Ölstand Motor prüfen , což znamená, Zkontrolujte hladinu motorového oleje. Seznam hlášek máš v manuálu k autu nebo zde
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... r+pr%FCfen
Napsal: sob 29.09.2012 09:58
od carrera_rapida
Ahoj,
jj tohle je přesně ono, díky moc za odkaz na manuál.
Takže teď už vím co se mému mazlíkovi nelíbí akorát to neřeší můj problém - olej jsem samozřejmě kontroloval, bylo tam lehce nad půlkou mezi ryskama, dolil jsem je tam až po horní rysku, takže tady problém není.
Takže teď další věc co mě napadla tak je čidlo hladiny oleje. To by byla ta nejlepší závada.
Nebo pak problém s tím, že tam je nový olej a panáček co mi to prodával mi kecal, když říkal že tam je vyměněný olej cca 5000 km na zpět. Pro jistotu jsem ho vyměnil znova, abych věděl jak se servisním intervalem. Dal jsem tam olej 5W-40 dle specifikace BMW LL98-01, který mi tvrdil že tam byl i předtím. Ted mám strach že to bylo měněno bůh ví kdy a taky bůh ví jaký tam byl olej, a teď jsem tam nalil nový olej co zorpustil usazeniny a motor půjde do kytek
No začnu tím čidlem.

Napsal: sob 29.09.2012 10:30
od carrera_rapida
Tak mi to nedalo a zjistil jsem co a jak kolem čidla hladiny oleje na e39.
Čidlo je vespod ve vaně a podle různých lidí z různých fór je špatné skoro u všech e39 co jich po světě jezdí. Projevuje se to prý většinou tak, že to nehlásí hladinu vůbec, takže ticho a klid a dá se to zjistit jen na diagnostice.
No já mám jiný problém, mě to hlásí stále, ale oleje je dost takže se s tím do další výměny oleje budu muset naučit žít, protože to asi nepůjde vyměnit když je vana plná oleje. Ještě projdu dráty, jestli to nemá špatný kontakt, ale moc tomu nevěřím.
Tím pádem potřebuju čidlo hladiny oleje, mělo by to být X6254 orig. č. 12 61 7 508 003, co jsem se díval do katalogu tak to je na hromadě různých motorů, takže celkem běžná součástka co jak jsem se dočetl odchází tak po 8-10 letech.
Nekupoval někdo, nemá někdo doma jedno nové navíc

, co jsem se tak díval tak neorigo stojí kolem 1500, hella oem tak 2500, má někdo zkušenost jestli se oplatí koupit hella nebo stačí neorigo.
Napsal: sob 29.09.2012 16:21
od carrera_rapida
Tak jsem prošel dráty a vyčistil konektory a při první zkušební jíždě ticho a klid
Takže se dá říct, že zatím vyřešeno, snad se to bude někomu hodit kdyby se mu stalo něco podobného.
Jinak kdyby někdo chtěl koupit nové čidlo, tak mirekG má dobré ceny a tímhle bych mu chtěl poděkovat za rychlou reakci.
Napsal: stř 20.02.2013 20:18
od wodvi
tak mě to píše na x5 taky vyměnil jsem čidlo druhovýroby a píše to taky a už mě to dost s......
Napsal: stř 20.02.2013 20:21
od Fx
To bude tím čidlem z druhovýroby. Ještě jsem neviděl, aby nějaké druhovýrobní opravdu fungovalo.