Napsal: ned 21.10.2012 22:35
Ahojte,
riešim teraz problém zo zobrazovaním hlášky na nízke napätie baterky na prístrojovke, keď vypnem motor a nechám ísť rádio. Do 5 minút mám zobrazenú hlášku.
Zobrazil som si napätie cez skrytné menu na prístrojovke - ukazuje mi tak 11,6 V. Keď však zmeriam napätie priamo na baterke multimetrom, tak vidím, že tam je 12,5 V. Ešte väčší rozdiel je, keď zobrazím napätie cez DIS v menu riadiaciacej jednotky motora. Tam ukazuje ešte o 0,2-0,3 V menej - čiže 11,4 V.
Úbytok koreluje - čiže klesá zhruba rovnako.
Pozeral som to na inom aute, tak to ukazovalo zhruba rovnako - teda napätie na baterke a na prístrojovke. Jednalo sa o originál BMW baterku, 90 Ah.
Prosím, môžete to niekto zmerať a dať sem výsledky na svojom aute. Čo ma okrem výsledku zaujíma je aj baterka, ktorú tam máte - ja mám 100 Ah, a akú máte nakódovanú baterku - mám 110 Ah, keďže 100 Ah medzi možnosťami nie je. Neviem, či to nejako s týmto nemôže súvisieť - teda, že IBS to napätie priamo nemeria a neposiela ďalej do riadiacich jednotiek, ale, že ho nejako vypočítava a ten rozdiel by bol práve pre toto.
Testoval som cez DIS aj IBS - tváril sa, že je v poriadku, nevyhadzuje ani žiadnu chybu v riadiacej jednotke motora.
Skúšal som merať napätie aj na jných miestach v aute - na + a kostre, na + a priamo na IBS, vpredu na + a kostre. Všade to napätie je rovnaké, len ja prístrovke v skrytom menu je iné. Ono by ma to až tak netrápilo, keď by sa podľa toho, čo je na prístrojovke nesprávalo aj auto - čiže vyhlasuje pokles napätia, resp. a to som si všimol náhodou väčším napätím ako 15 V - ono to vyzerá, že keď je na prístrojovke 14,4 V - tak na baterke môžem namerať 15,3 V.
riešim teraz problém zo zobrazovaním hlášky na nízke napätie baterky na prístrojovke, keď vypnem motor a nechám ísť rádio. Do 5 minút mám zobrazenú hlášku.
Zobrazil som si napätie cez skrytné menu na prístrojovke - ukazuje mi tak 11,6 V. Keď však zmeriam napätie priamo na baterke multimetrom, tak vidím, že tam je 12,5 V. Ešte väčší rozdiel je, keď zobrazím napätie cez DIS v menu riadiaciacej jednotky motora. Tam ukazuje ešte o 0,2-0,3 V menej - čiže 11,4 V.
Úbytok koreluje - čiže klesá zhruba rovnako.
Pozeral som to na inom aute, tak to ukazovalo zhruba rovnako - teda napätie na baterke a na prístrojovke. Jednalo sa o originál BMW baterku, 90 Ah.
Prosím, môžete to niekto zmerať a dať sem výsledky na svojom aute. Čo ma okrem výsledku zaujíma je aj baterka, ktorú tam máte - ja mám 100 Ah, a akú máte nakódovanú baterku - mám 110 Ah, keďže 100 Ah medzi možnosťami nie je. Neviem, či to nejako s týmto nemôže súvisieť - teda, že IBS to napätie priamo nemeria a neposiela ďalej do riadiacich jednotiek, ale, že ho nejako vypočítava a ten rozdiel by bol práve pre toto.
Testoval som cez DIS aj IBS - tváril sa, že je v poriadku, nevyhadzuje ani žiadnu chybu v riadiacej jednotke motora.
Skúšal som merať napätie aj na jných miestach v aute - na + a kostre, na + a priamo na IBS, vpredu na + a kostre. Všade to napätie je rovnaké, len ja prístrovke v skrytom menu je iné. Ono by ma to až tak netrápilo, keď by sa podľa toho, čo je na prístrojovke nesprávalo aj auto - čiže vyhlasuje pokles napätia, resp. a to som si všimol náhodou väčším napätím ako 15 V - ono to vyzerá, že keď je na prístrojovke 14,4 V - tak na baterke môžem namerať 15,3 V.