Stránka 1 z 1

Napsal: ned 21.10.2012 22:35
od dimensionone
Ahojte,

riešim teraz problém zo zobrazovaním hlášky na nízke napätie baterky na prístrojovke, keď vypnem motor a nechám ísť rádio. Do 5 minút mám zobrazenú hlášku.

Zobrazil som si napätie cez skrytné menu na prístrojovke - ukazuje mi tak 11,6 V. Keď však zmeriam napätie priamo na baterke multimetrom, tak vidím, že tam je 12,5 V. Ešte väčší rozdiel je, keď zobrazím napätie cez DIS v menu riadiaciacej jednotky motora. Tam ukazuje ešte o 0,2-0,3 V menej - čiže 11,4 V.

Úbytok koreluje - čiže klesá zhruba rovnako.

Pozeral som to na inom aute, tak to ukazovalo zhruba rovnako - teda napätie na baterke a na prístrojovke. Jednalo sa o originál BMW baterku, 90 Ah.

Prosím, môžete to niekto zmerať a dať sem výsledky na svojom aute. Čo ma okrem výsledku zaujíma je aj baterka, ktorú tam máte - ja mám 100 Ah, a akú máte nakódovanú baterku - mám 110 Ah, keďže 100 Ah medzi možnosťami nie je. Neviem, či to nejako s týmto nemôže súvisieť - teda, že IBS to napätie priamo nemeria a neposiela ďalej do riadiacich jednotiek, ale, že ho nejako vypočítava a ten rozdiel by bol práve pre toto.

Testoval som cez DIS aj IBS - tváril sa, že je v poriadku, nevyhadzuje ani žiadnu chybu v riadiacej jednotke motora.

Skúšal som merať napätie aj na jných miestach v aute - na + a kostre, na + a priamo na IBS, vpredu na + a kostre. Všade to napätie je rovnaké, len ja prístrovke v skrytom menu je iné. Ono by ma to až tak netrápilo, keď by sa podľa toho, čo je na prístrojovke nesprávalo aj auto - čiže vyhlasuje pokles napätia, resp. a to som si všimol náhodou väčším napätím ako 15 V - ono to vyzerá, že keď je na prístrojovke 14,4 V - tak na baterke môžem namerať 15,3 V.

Napsal: pon 22.10.2012 07:28
od Tendr520i
Zkus změřit napětí na aku když běží motor, jestli ti jak říkáš nepřebíjí alternátor.. Napětí by nemělo jít přes 14,4V a pod 13.8V, ani na volnoběh.. Jestli je výš než 14,4V pravděpodobně je vadná regulace nebo některá z diod..
To co popisuješ je možná zapříčiněno tím, že to přebíjí a elektronika to špatně vyhodnocuje, protože se nemůže stát, aby byl rozdíl v napětí v různých částech auta.. Napětí je pouze jedno a všude stejné, pokud někde není velký přechodový odpor, což si neumím představit kde by byl když jde o volt. Můžeš zkusit očistit kontakty na akumulátoru a projít všechny kostry - přebrousit a promáznout a pořádně dotáhnout...

Každopádně dle tvé poslední věty "ono to vyzerá, že keď je na prístrojovke 14,4 V - tak na baterke môžem namerať 15,3 V." je něco špatně na dobíjení, takže změř skutečné dobíjecí napětí na aku ve volnoběhu a ve vyšších otáčkách a pak napiš.