Stránka 1 z 2
Napsal: úte 13.11.2012 18:08
od venou83
Ahoj, mám model E39 2.0 benzín. Svítily mi kontrolky ABS/ASC, bylo jasné, že se jedná o jedno z čidel ABS. Zajel jsem tedy na diagnostiku a ukázala se obě v předu. Vyměnil jsem je, kontrolky zhasly. Rozjel jsem se, zabrzdil a kopal mě brzdový pedál jako bych měl zablokovaná kola a po pár stech metrech se mi obě konrolky rozsvítili znovu. Auto jsem zdechnul, kontrolky zhasly a zase kopání do pedálu při brždění a tak to jde stále dokola. Opět diagnostika, žádné čidlo se nevykázalo, ale ukázala se tato závada: Spojitá regulace/rušení vadné. Bohužel jsme nepřišli na to, jaké je to kolo, to se neukázalo. Zkoušely jsme se dívat na rychlosti kol a vypadalo to v pohodě. Na pravém zadním občas problikla menší rychlost. Mohlo by to být kroužkem na ložisku? Nerad bych měnil něco, co nemusím. Vím, že se to tu omílá pořád, ale tohle jsem tu nenašel

Měl by někdo radu, krom toho, ať to pošlu ze skály?

Napsal: stř 14.11.2012 18:32
od venou83
Děkuji za rady, no

Nicméně mi to nedalo a na ložisko jsem se podíval, čtecí ploška byla v jednom místě promáčklá, asi od bordelu. Ložisko jsem tedy vyměnil. Když jsem jel do rychlosti 40 km, tak mi opět kopal brzdový pedál, když jsem jel více, bylo to dobré. Kontrolky se nerozsvítily, ABS i ASC fungovalo. No, ujel jsem takhle přes 20 km a opět se mi rozsvítily kontrolky ABS a ASC. Po opětovném nastartováni mi to zhaslo, takže čidla by měly být v pohodě, aby ne, když jsem je všechny měnil. Má někdo nějakou radu? Zima se blíži a začinám mít strach, jak to v zimě pošlu do polí

Napsal: stř 14.11.2012 18:43
od Fx
Podívej se na jednotku ABS a jaké má koncové číslo. Jestli 002, tak to bude možná zdroj problémů. Ale uvidíš, třeba to fakt byla jen ta čidla.
Napsal: stř 14.11.2012 19:12
od venou83
Také už si řikám, že to bude ta jednotka. Přesně toho jsem se obával.
Napsal: čtv 15.11.2012 11:07
od venou83
Tak dobrý, někdy mi to kope do 60 km, někdy do 40 km. Dělá si to, co chce. Někdy mi to vypne systémy po 1 km, někdy zvládnu dojet z práce až domů v pohodě, tedy až na to kopání do pedálu

Asi mi potvrdíte tu jednotku ABS, co?
Napsal: čtv 15.11.2012 17:23
od venou83
To je hezký, jak si tady píšu sám

Jel jsem s malou ze školky a nezapnul jsem rádio. V menší rychlosti po obci jsem slyšel takový vrkající zvuk, jakoby ASR, ale kontrolka nesvítila. Dělá to podle mě celou dobu, jen jsem si toho nevšiml. Tohle auto mám necelý měsíc a hned problémy. S naftovou E46 jsem jen jezdil.
Napsal: čtv 15.11.2012 23:00
od starML
Tak aby jsi si nepsal sám .... pošli mi do SZ posledních 7 znaků Tvého VIN a BMW číslo nebo nějaké označení těch nových čidel, které jsi tam namontoval. Pokud to kope do pedálu při lehkém brzdění, příčinou budou čidla, které nejsou určena pro Tvoje auto.
Napsal: sob 17.11.2012 22:11
od venou83
Odesláno, děkuji.
Napsal: ned 18.11.2012 00:05
od starML
venou83 píše:Přední: Meyle 314 899 0030
Zadní: Meyle 314 899 0039
Posledních 7 znaků VIN: v SZ uvedeno
Děkuju moc.
Pro Tvoje auto podle VIN (schválně nepíšu), 520i r.v. 09/98 jsou určena tato čisla ABS :
- přední náprava => díl č. 7, BMW číslo 34521182159, viz.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=10
- zadní náprava => díl č. 24, BMW číslo 34521182160, viz.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=30
Podle
http://opc.meyle.com/opc/productDetails ... 4+899+0030 číslo specifikace pro přední nápravu 314 899 0030 souhlasí.
Podle
http://opc.meyle.com/opc/productDetails ... 4+899+0039 číslo specifikace pro zadní nápravu 314 899 0039 souhlasí.
Tedy v obou případech jsi chybu neudělal. Akorát, že Ti to ABS kope, jako kdyby systém vyhodnotil, že kola jsou ve smyku a proto aktivuje systém ABS bez příčiny. Ale na výměnu řídící jednotky ABS, jak je na tomto fóru populární, je pořád dost času. Jak z toho ven ?
Doufám, že problém nanastal po výměně zimních pneu, kdy zadní kola mají jiný obvod, než kola přední, jako můj syn před několika lety. Koupit čidla podle specifikace BMW (výše) od jiného dodavatele je výdej peněz bez zaručeného výsledku. Ale problém ve srovnávacím katalogu (=přiřazení) čidla k autu asi bude.
Vzhledem k bydlišti v Tachově bych zajel do
http://www.autohaus-hager.de v Tirschenreuthu, máš to za rohem. Tady bych je seznámil s problémem a oni si už v pohodě poradí. Sklad náhradních dílů je zaváží 2x denně, to znamená že do druhého dne po diagnostice může být problém odstraněn. Nepracují zadarmo, hodina práce stojí 1.200 korun + materiál + DPH, ale na straně druhé jsou schopni jako autorizovaný servis BMW Ti dát zdůvodnění (Stellungsname), že současná namontovaná čidla jsou špatná nebo nevhodná, tj. důvod je vrátit dodavateli. Potom už je jen otázka dokázat, že montáž stávajících čidel byl a provedena odborným pracovníkem a měl by jsi dostat peníze zpět a mít auto v pořádku. To je asi cíl.
Pokud by jsi potřeboval pomoci dohodnout termín v TIR nebo znova diagnostikovat auto, tak mi napiš. Máš u mne hodinu diagnostiky zdarma a Mariánky máš taky za rohem, jen na druhou stranu od TC.
Napsal: ned 18.11.2012 19:16
od venou83
Děkuji za odpověď. Nebydlím v Tachově, ale u Konstantinových Lázní. S těmi cenami jsi mě nepotěšil. Už jsem se kvůli tomu vydal z peněz, co byly našetřený a pořád jsem to nevyřešil

Ještě k tomu se nám sype druhý auto a musíme do motoru. Zkusíme se ještě podívat, jestli jsou tam ty čidla dané tak, jak mají. Jinak holt sehnat peníz a uvidíme

Napsal: pon 19.11.2012 00:12
od MrCaesar
A nejezdíš náhodou občas do Plzně? Kdybys chtěl, ještě se dá zkusit jedna věc (teda jestli pedál kope třeba do těch 30ti pravidelně a v rytmu otáčení kola). Auto se hodí na hever, vezme se oscík, napíchne se na čidlo, zatočí se z kolem a hned se uvidí, jestli z toho leze nesmysl, nebo ne

Napsal: pon 19.11.2012 00:59
od venou83
To je takhle jednoduché? Mám to z práce do Plzně 25 km

Napsal: pon 19.11.2012 08:17
od originalbmwparts
Stačí vyjet si naměřené hodnoty a normálně jet.....na co osciloskop?

Napsal: pon 19.11.2012 08:27
od Honza325
Když by Ti nic nepomohlo, tak mám na prodej tu jednotku abs/asc. Koncové číslo 001

Napsal: pon 19.11.2012 09:02
od Raadii
U předchozího auta mi taky ABS kopalo jen tak a v servise mi řekli, že to může bejt způsobený tim, že se čidlo obalí šponkama, protože je to magnet a pak to vyhodnocuje jako že kolem něj pořád jezdí ten čudlík co je na náboji a čidlo si myslí, že je to smyk. Čidlo mi vyčistili a od tý doby byl klid. Ale jestli je to takhle možný u BMW nevim. Osobně jsem měnil už obě zadní čidla a vždycky po výměně a ujetí pár metrů kontrolka zhasla a čidlo šlapalo jak má.
Napsal: pon 19.11.2012 10:34
od MrCaesar
Zase tak jednoduchý to není, protože se musí OSC připojit do konektoru, jestli máš origo a to je opruz... to je tak na půl hoďky patlání. Jestli chceš a hodí se Ti to, tak se můžem třeba na středu odpo. dohodnout.
A na co osciloskop? No na co asi, na zobrazení průběhu signálu co leze z čidla, ne ?

Jestli má úrovně jaký má mít, jeslti mu nevypadává napájení a jestli je pravidelnej bez výpadků, pak v čidle problém nebude. A to se nejlíp pozná osciloskopem, když je k dispozici

Napsal: pon 19.11.2012 10:59
od venou83
Honza325: Budu na to myslet
Raadii: Možné je všechno, ale během měsíce jsem všechny čidla vyměnil, tak nevím.
MrCaesar: To je jasný, že chci

Už si nevim rady, tak jsem rád za každou pomoc. Jen ta středa se mi nehodí, jsem v práci, spíš pátek, kdyby šlo. To mám před noční.
Napsal: pon 19.11.2012 13:39
od MrCaesar
S tímhle pátkem je průšvih, jsem domluvenej na víkend k rodičům, pádím hned z práce. Museli bysme to nechat na další víkend. Mě to neva, ale je mi jasný, že to chceš pořešit co nejdřív. Jinak můžu, krom pondělků a čtvrtků, prakticky kdykoli. I večer - světlo v garáži mám

Napsal: úte 20.11.2012 01:29
od venou83
Zrovna to příští pondělí mám volno

Příští středa by tedy šla?

Napsal: úte 20.11.2012 11:38
od MrCaesar
No problem
