Stránka 1 z 1
Napsal: stř 05.12.2012 22:05
od iBMW77
Čau, měl bych takový dotaz. Mám BMW e60 a chtěl bych dát dozadu podložky pod kola - 30m. Mám kola s ET34, takže jsou kola dost zalezlý, chtěl bych je víc ven. A chci se zeptat, bude to velká zátěž na ložiska a čepy, když dám dopředu 20 mm a dozadu 30 mm ? Za každou radu díky

Napsal: čtv 06.12.2012 08:25
od mari
Klidně je tam dej.
Napsal: čtv 06.12.2012 10:10
od chrompacket
nevím, ale kola s et 34 a podlozky 30mm?? docela dobré

v podstate kolo se zalisem 4..to uz je skoro jak u starych skodovek kdyz otacely disky aby meli negativni zalis

ses zblaznil? ja mel na X5 podlozky vzadu 30mm kola 19" ET maji kolem 50 a bylo to uplne na pi*u ale totalne na pi*u..lezlo to jak jeble..jak u nejakeho gazika z ruska a to nerikam i presto ze byly duralove..ze je to dalsi neodpruzena hmota na naprave a zvetseny rozchod tzn napor na loziska a napravu celkove....jejich sundani bylo to prvni co jsem po koupi udelal
Napsal: čtv 06.12.2012 10:44
od iBMW77
no tak já teď nevím, jeden říká dej je tam, druhej zase že ne

.Tak teď nevím

)
Napsal: čtv 06.12.2012 10:50
od stallker
prodej kola a kup ty, co tam patří
...taky jsem koupil e60 s kolama z e46ky (ET35) s podložkama, kola jsem prodal během pár dní na e46klubu a za stejný peníze koupil 19" na e60

Napsal: čtv 06.12.2012 14:11
od mari
Pokud píše 30mm tak tim rozumim na nápravu, čili 15mm kolo a to je úplně normální. Sám je používám a kdo zná origo 19 kola na e60 tak ví že ET32 na prdel co maj je kokotina, proto kdo chce aby to trochu vypadalo tak tam má na každý straně 15mm podložku, nejlépe HR. Ať každej dělá jak myslí, ale kolikrát tu každej mele a ví o tom kulový. Nehledě na to že nenapsal šířku ráfku.
Napsal: čtv 06.12.2012 15:20
od iBMW77
Ještě doplním. Koupil jsem Alu (podle prodejce je to 18, 8J, ET34). K tomu mi prodal na každé kolo 15mm podložky. Po nasazení to vypadá, jako na foto 1. a 2. (kola jsou dost vevnitř, hlavně zadní). Tak mi někdo doporučil, že mám dát dopředu 20mm a dozadu 30mm (místo původních 15mm na každém kole). Viděl jsem totiž na jednom autě stejný kola, jako mám já (nevím, co má za ET), ale měl je oproti mně daleko víc ven (viz obrázek 1.).Tak jsem právě chtěl poprosit o radu, jestli se s tím dá něco udělat, aby to vypadalo, jako na obrázku č.3
Napsal: čtv 06.12.2012 17:19
od Huska
dej tam takové podložky aby jsi srovnal originální rozměr kol (když dáš +5-10mm tlustější tak se nic nestane).
Bláboly o větší neodpružené hmotě apod platili možná tak u ocelových podložek, ale dnes kdy sis koupil neorginální kola, která stejně váží víc než originály, nemá smysl těch pár dkg řešit.
Důležité je jaké budeš mít pneu aby jsi při vytočeném volantu a plném propružení nepoškodil plastové nadkolí, případně blatník.
Dále velmi záleží co máš za auto a jaký stabilizační systém, protože rozhodit si tyto systémy různými tlouštkami podložek není zrovna bezpečné = na obě nápravy dej stejné.
U aut která mají jinou šířku ráfků ve předu a v zadu je rozdíl kompenzován pomocí ET tak aby rozdíly rychlosti protáčení kol v zatáčce byly měřitelé a správně vyhodnoceny.
Osobně se ztotožňuji s "stallker" protože je to nejlepší řešení - imho pozor že u e60 je rozdím mezi zadokolkou a 4x4 což je za důsledek, že si lidi kupují/prodávají kola špatných rozměrů a pak se diví.