Stránka 1 z 4

Napsal: sob 06.04.2013 15:22
od Hypno
Ahoj,

jaký motorový olej patří do 540i, rv. 2003 ?

Díky

Napsal: sob 06.04.2013 20:06
od tanner540i
Idealni kompromis je 5w-40, treba Total Quartz Energy 9000, Shell Helix Ultra atd. Oba se daji sehnat nekde lehce pres 100,- za litr.

Napsal: sob 06.04.2013 20:18
od JaraX
pokud jezdíš slušně tak 10W40 stačí
pokud jezdíš a rád to točíš tak 5W40
pokud jezdíš jako dobytek tak 10W60

Napsal: ned 07.04.2013 13:20
od 540david
No, trošku bych se té 5W40 bál. Aby ti někde nezačal vzlínat olej. Já leji 10W40 zatím do všech V8 co jsem měl.

Napsal: ned 07.04.2013 23:14
od mobilman
Zdravím - mám E60 545i r.v. 2004 a olej tam je Castrol Edge 5W30 a na SK fóru jsem četl že tam patří kvalitní olej a jen né 5W30 co teda je ten kvalitní olej?

Napsal: ned 07.04.2013 23:50
od tanner540i
Kvalitni olej znamena nejakou proverenou znacku - total, elf, shell, BP, OMW a asi milion dalsich. Jen se proste pro benzinovou V8 nehodi olej tridy 5w-30, i kdyz ho samotne bmw doporucuje. Dej 5w-40.

pokud jezdíš slušně tak 10W40 stačí
pokud jezdíš a rád to točíš tak 5W40
pokud jezdíš jako dobytek tak 10W60


5w-40 i 10w-40 maji pri pracovni teplote stejne vlastnosti, jen 5w drive maze za studena - takze bych ji s ohledem na vanos uprednostnil. V lete je to ale uplne jedno.
10w-60 uz je extrem, hlavne s ohledem na to, ze si vetsina lidi mysli ze je to "lepsi" olej a nezkrati vymenny interval tak, jak by bylo potreba. Jde o to, ze tyto oleje v dusledku vysokeho mnozstvi pouziti aditiv rychleji "starnou" a ztraci svoje vlastnosti.

Napsal: pon 08.04.2013 07:34
od JaraX
5W30 určitě ne, to fakt možná tak v zimě kdo jezdí krátký trasy, ale ani to ne

ideal je 5W40 na zimu a 10W40 na leto,

10W60 někteří zakaznici potřebujou, měl jsem tu jednoho co jezdil tak že dal 3x ecce homo a uvařil olej, jediny řešení bylo dát tam 10W60, interval výměny samozřejmě max 10 000km,

Napsal: pon 08.04.2013 08:38
od Hypno
Díky za reakce ... chci tam pro motor to nejlepší. Může ta 10w60 mít nějakej negativní vliv ? Pokud ne, asi bych volil Castrol Edge sport.

V manuálu od BMW je zase úplně něco jinýho, tam doporučuj ty longlife oleje...

tak mám z toho hlavu v pejru :?

Napsal: pon 08.04.2013 09:06
od Francis
Diskusí o olejích je tady několik, stačí hledat.
Ve všech je v podstatě to samé: Velmi záleží na najetých km a stavu motoru. Obecně platí, že čím opotřebovanější motor je, tím "hustší" olej je třeba dát. Zkus dát to, co předepisuje výrobce v DOBOVÉM návodu k použití auta, pak pár dnů jezdit a podle zvuku poznáš, jestli nechat nebo vyměnit za vhodnější.

Pokud jezdíš jen běžně, ne někam na okruh nebo na letištěm je 10W-60 spíš na škodu než k užitku.

Napsal: pon 08.04.2013 09:12
od JaraX
přesně tak, na olej 10W60 už musíš jezdit furt kolem 5-6krm, pokud jezdíš normálně tak se ti ten olej ani nezahřeje.

Napsal: pon 08.04.2013 09:40
od MVaza
Stejně jako mobilman jsem měl v 540i 2002 Castrol Edge 5W30 a již roky ho tam dávám, nikdy žádný problém.

Napsal: pon 08.04.2013 09:53
od JaraX
5w30 tam v našich klimatických podmínkách opravdu nepatří!

Napsal: pon 08.04.2013 10:24
od tanner540i
Jarax: vysvetluj to nekomu, kdo se podiva do prirucky a jako prvni vidi 5w-30 :roll: . Tahle eko-sracka ma fakt vyznam pouze u dieselu, ktery ma vysokou ucinost = malo odpadniho tepla, pro LL vymenu.

Ale cpat ho do M62, ktera uz sama o sobe je unikat, se svou prac. teplotou vody kolem 110°C, je prasarna.

Bych nekterym pral vydet to mnozstvi karbonu po celem motoru, jak se tam 5w-30 vesele prepaluje..

Napsal: pon 08.04.2013 12:33
od JaraX
jeden tam da 5w30 druhej 10W60 a když se to zprůměruje, tak je to vlastně ok :D

Napsal: pon 08.04.2013 13:37
od MVaza
Tak jistě, nač poslouchat příručku BMW psanou inženýrem, má nalítáno 230k bez jedinného problému. Kdežto kdejaký zdejší BMW závodník ví všechno mnohem lépe, jen pak hledá levnější východisko jak to vše dát dohromady, nebo prodává pod zn. TOP stav.
Nebudu se hádat, ať si každý lije co chce, já z vlastní zkušenosti nemám s 5W30 žádný problém, a nikdy jsem na ničem pro svůj vůz nešetřil.

Napsal: pon 08.04.2013 13:53
od JaraX
zkus si přečíst něco o olejích,to že je v příručce chyba je snad jasný. v bmw tam taky nelijou 5w30 ale 5W40, kolega dělá v bmw servisáka.
než budeš někoho poučovat a dělat z lidí blbečky tak si něco přečti, nauka o mazivech se jmenuje tribotechnika.
jinak každý olej má svou teplotu varu, ta je přímo uměrná druhému viskoznímu číslu, tzn XWYY kdy YY je druhé viskozní číslo.
motory m62 mají termostat který otvírá až při 105C, pokud si ho elektronicky vyjímečně neotevře jednotka dřív přihřátím termostatu. pracovní teplota oleje v těchto motorech je pak kolem 110C a to je na olej s druhym viskozním číslem 30 opravdu velká zátež.
dělám mechanika vozů BMW několik let a mám vše ověřené vyzkoušené.
olej 5W30 by do tohoto motoru měl smysl někde kde nejdou teploty vzduchu přes 15C , tzn někde rusko, sibiř apod.

Napsal: pon 08.04.2013 14:46
od Frax
já mám teďka na štítku u 528i napsáno 0w-40, neskurvim něco kdy dám teda 5w-40 nebo 10w-40 ? 228tis najeto

Napsal: pon 08.04.2013 15:01
od smocek
Ja ted uvazuji o oleji do 540ky:

Millers Oils Premium XFS 5w50 nebo Millers Oils Motorsport CFS 5w40 NT

Napsal: pon 08.04.2013 15:52
od MVaza
To JaraX:

Z nikoho nic nedělám, je mi ukrutně jedno jak dlouho jsi nebo nejsi mechanik, mluvím z vlastní zkušenosti i ze zkušeností svých blízkých, je zajímavé, že ve dvou BMW servisech v Praze mi tvrdili, že 5W30 nijak neuškodí, což po letech vím i sám.
Stejná písnička jako výměna oleje v automatu, každý má jiný názor.

Napsal: pon 08.04.2013 17:02
od JaraX
MVaza píše:To JaraX:

Z nikoho nic nedělám, je mi ukrutně jedno jak dlouho jsi nebo nejsi mechanik, mluvím z vlastní zkušenosti i ze zkušeností svých blízkých, je zajímavé, že ve dvou BMW servisech v Praze mi tvrdili, že 5W30 nijak neuškodí, což po letech vím i sám.
Stejná písnička jako výměna oleje v automatu, každý má jiný názor.


dej mi na ty servisy kontakt, schválně si s něma o tom pokecám a pak to sem hodím.