Stránka 1 z 2

Napsal: úte 21.05.2013 22:41
od Tecto
Zdravím všechny příznivce BMW. Jak zde tak hledám, tak stále nemohu najít žádné hlubší informace, natož pak diskuzi o konkrétně této motorizaci (N53). Jedná se mi o motor R6 2996ccm N53, tedy ten poslední třílitrový benziňák v E60/61 a to s výkonem 200kW.
Jaké s ním máte zkušenosti?. Údajně je zde již použit koncept Efficient Dynamics, což nutí motory ještě více dělat a co nejmíň žrát. Podle specifikace v TP by měla být spotřeba průměr cca 8,5 l/100km, ale zdá se mi to jako chiméra. Máte s tím někdo zkušenosti?
Dále mě zajímá, jestli je normální poněkud hrubší akustický projev (nepravidelné klepání) při volnoběhu zahřátého motoru. 6-ti válců do "V" to tedy alespoń poslechově skutečně nedosahuje, svezení je ale super :-).
Budu opravdu rád za každý názor, postřeh a zkušenost.
Jelikož jsem "benzínovej" nechal jsem se zlákat právě tímto motorem a nyní hledám podobně střelené jedince, abychom mohli rozvinout diskuzi,
Dík za každý příspěvek.
Petr, Brno

Napsal: úte 21.05.2013 23:40
od Jendix
To máš asi trochu milné informace, N57 je řadovej naftovej šestiválec.

Ty myslíš určitě N53, je to přímovstřikovej benzín s piezo vstřikama, v určitejch režimech motoru je schopnej provozu na lambda > 1 (dokonce až lambda 2,5), tzn. má speciální katalizátor - něco jako nafta, je díky tomu i docela úspornej - na netu se nechá najít i grafický znázornění kdy se tomu tak dějě.

Jinak co se hlučnosti týče, mám zkušenosti se čtyřválcem N43 kterej je konstrukčně odvozenej a motor je na volnoběh malinko nevyrovnanej a hlučnej, ale to je asi tim přímym vstřikovánim.

Nech si ještě v BMW proklepnout vinko, v rámci svolávací akce bmw zdarma měnilo zapalovací cívky, byla tam špatná serie a i dneska jsou tam sem tam problémy.

Je taková zajímavost, blok motoru je z Magnesia. Což má svý pro i proti.

Napsal: stř 22.05.2013 06:18
od Tecto
Ano, jasně, je tam chybka - samozřejmě jde o motor N53, nikoli N57, to je diesel. Opravil jsem to i v názvu i v textu níže, díky z přípomínku.
Jinak nevím, proč by měl být problém s magnesiem - víš o něčem konkrétním? Já doufám, že mi motor (a potažmo celé auto) snad vydrží aspoň do 250.000km - s tím jsem ho kupoval. Zároveň bych ale docela nerad sponzoroval servisy víc než je běžná údržba. Toto je i jeden z důvodů, proč jsem šel do benzinu - deklarovaná spolehlivost. Ostatní části vozu se snad taky nebudou sr... Doufám, že BMW je kvalitou jinde než třeba Ford, jelikož toto auto jsem měl doteď a nemoh jsem si stěžovat.
Mno, proto je toto fórum a toto téma - budu rád za každé info.

Napsal: stř 22.05.2013 06:44
od pavproch
zdar, mám N53B30O0B v 3er (330ixt e91, MR2011, 200kW, 6MT) a...

a) za dva roky nalítáno 80tis km, služebák, čili přesná evidence spotřeby , celkový průměr 11,27 l/100km, většina kilometrů po silnicích I. a II tř. (kde teda těch 272 mnichovských kobyl nenechávám zlenivět, čili furt až v omezovači...), minimum dálnic a skoro nula poskakování po Pze... jednou sem vyjel nádrž stylem eko (byla to ale jízda za trest) s průměrem 8, při opravdovém dovádění na okreskách si ale neřekne víc než 16... na okruhu sem s tím nebyl a ani nehodlám )je to potah, ne závoďák)

b) zvuk je výrazně hrubší v porovnání s předchozí generací (N52B30), nad 3000otáček ale má N53 imho pěknější mechanický zvuk

c) svezení je opravdu super

d) ale.... posraté EU limity (má to EUR5) ten motor udusily jaxfiňa... do cca 2000 otáček se vyloženě trápí, poprdávání po městě v otáčkách těsně nad volnoběhem není nijak úžasným zážitkem, netáhne to, kucká, trefit meziplyn je problém.... a co je asi nejhorší - při jízdě pod plynem nechtějí při řazení vůbec padat otáčky dolů (při lechtání plynu nebo při drcení to na doraz je to ale OK)

e) ten motor je extra citlivý na kvalitu benzínu, N95 ani s aditivem (VIF) není nic moc, eko bio fuel saver sračky do teho nelít vůbec, mně to jakžtakž pěkně jeden jen na Vervu 100 resp. MaxxMotion 100

f) wolej moc nežere - 1litr na servisní interval (cca 25 kkm)

Ptej se, co tě dál zajímá...

Napsal: stř 22.05.2013 07:20
od Tecto
díky za rozsáhlý příspěvek. Vdedukoval jsem z toho, že je dobré lít do paliva (benzínu) aditiva. koupil jsem to od chlapíka, kterej tam taky něco lil - na každejch 20ltr. nějakou odměrku čehosi. Tankoval jsem zatím jen jednou, takže zatím jsem to tam nedal, dokud mi to zde někdo nepotvrdí - nebo napíše, co přesně tam mám dát.
Auto mám jako soukr., ale jezdím s ním pro firmu a účtuju cesťáky, takže se mi jakž takž zaplatí provoz a leasing. (z firmy jsem měl rozrajtovanýho Tourana s 240.tis, kteréj je na odpis a nový auto je v nedohlednu - proto tohle asi ne úplně dobrý řešení, ale jelikož tam řediteluju, tak jsem si v tý VW popelnici připadal fakt jako idiot). Jelikož ale musím odevzdat kopii techničáku, kde jsou ty příšerný hodnoty spotřeby, mám trochu obavy, abych se do mejch kalkulací vlezl.
Jinak o servisu nepíšeš nic, takže asi (to teda doufám) to bude chtít jen výměny oleje + destičky, atp. - spotřebák a snad nic jinýho extra nákladnýho. To je v podstatě jediný (krom tedy ještě nějaké nehody ...), z čeho mám bobany - že proteču na servisu. Auto je takle OK, ale jelikož jsem BMW nikdy nevlastnil, tak nevím, co od toho můžu očekávat. Snad ta kvalita zde je, říkám si ...
Auto je z Holandska a je opravdu zachovalý, jen bár ďubanců v laku.
Když jsem se díval do motoru, je všecho suchý, nikde mastnota, komponenty v motoru a šrouby jak nový, motor i podvozek je taky pěknej - v Holandsku nesolej, všechno origo. Z Renocaru mi poslali potvrzení registru BMW, že všechny servisy byly OK, tak snad ...
Má to teď 150.000km a chci ještě tak 100-vku najtet bez vykrvácení.

Napsal: stř 22.05.2013 07:38
od pavproch
ref servis: s motorem jako takovým vše OK, ale.... možná sem měl štěstí na špatný kus.... při asi 30tis km mi odešlo hlavní ložisko v převodovce - výměna celé převodovky (záruka) a od prvopočátku občas zlobit tempomat (nechtěl naskočit) - pomohla až výměna komplet celého hlavního reléového bloku.... jinak jen spotřebák.... brzdy sem měnil(komplet všechny kotouče i desky) nedávno, při 73tis km

no a fčíl při 80tisk km mám pocit, že jsou tlumiče na odchodu (zřejmě díyk runflatům a našim rozbitým cestám), bo na hrboltém je to v zatáčkách a při brždění nějaké nervózní...

Napsal: stř 22.05.2013 13:23
od mentuli
N53B30 má jeden z mých zakazníků v E60 530iA.
Popravdě to jede jak pichlé prase (dynamika srovnatelná E39 540i) a nežere to (má průměrnou 7,6 - ale dálky většinou).

Kvůli přímému vstřiku to na volnoběh zní dost hrubě a podobně jak diesel. Za jízdy to ovšem má zvuk pěkný. Je to víceméně poslední atmo R6. Ale už docela komplikovaná.. od turbodieselu už tomu chybí jen turbo... jinak je to v podstatě dýzl, který spaluje benzín ... vysokotlaká pumpa, common rail lišta a vysokotlaké vstřiky přímo do válce...

Napsal: stř 22.05.2013 15:28
od jezdec
ahoj mám ho ted asi měsíc je to 530xi e61. S autem jsem moc spokojenej, ale spotřeba je hrůza. Po Praze v provozu je tam 14,6l

Napsal: stř 22.05.2013 15:48
od Tecto
A kolik máš najeto, který rok, automat? Ta tebou udaná spotřeba mě děsí!
Do práce musím jezdit 57km tam a to samé zpět. Naštěstí po super silnici bez děr a mimo město
Tak snad ta spotřeba nebude taková raketa. Ale to ukáže čas.
Každopádně spotřeba je věc jedna a náklady na servis druhá. Teď mi třeba kixla ledka v zadním blinkru a údajně je to neopravitelné a mění se celé světlo. Doteď jsem myslel, že tyto poruchy jsou výsadou koncernu.
Máte někdo zkušenosti i s tímto problémem? Kdyby se to dalo opravit, tak bych byl rád. :cry:

Napsal: stř 22.05.2013 15:52
od jezdec
je to konec 2007 a automat. Po dálnici mezi 160-180 kolem 12,5. Klidná jízda kolem 10. Pod 10 bych to musel tlačit.

Napsal: stř 22.05.2013 16:27
od Tecto
Pak nechápu příspěvek mentuliho. Možná je to i tím x-kem. Přece jen 100 kilo železa navíc něco zobne, nehledě k většímu odporu. X - ko nemám, takže snad bude o facku lepší skóre.
Ale každopádně spotřeba HROZNÁ. A jinak servis OK?

Napsal: stř 22.05.2013 16:32
od jezdec
jo,jo v pohodě. A zvuk motoru je super. Museli mi vyměňovat nějaké čidlo na motoru a dělali to celý den. Je tam toho dodně a blbě se k tomu leze.

Napsal: stř 22.05.2013 18:38
od Jendix
s tou spotřebou je to tak že je to dost závislý od nohy, pokud člověk opravdu jezdí v klidu, věřim tomu že se s tim nechá jezdit i kolem 7-8 litrů..

zkoušel jsem to najít na netu, bohužel se nezadařilo, viděl jsem diagram od bmw, kde se píše ve kterejch režimech je využíváno provozu na chudou směs a vrvstveného vstřikování.. bylo to v oblasti do 3000ot a ca. 50% v daných otáčkách maximálního momentu.. pak je motor úspornej..

jakmile se dupe na plyn na doraz, motor jede na lambda 1 a není tak úsporný..

co jsem se párkrát svezl s manželčiným N43, podařilo se mi jednou jet i za 5,5l/100, sice hodně klidnou jízdou.. běžně na okreskách kolem 6-7..
u e60 by tak spotřeba kolem min 8-9l vzhledem k hmotnosti a dvěma válcům navíc asi odpovídala.. samo dle stylu jízdy.. ale i s šestiválcovou naftou se nechá jezdi sportovní jízdou kolem 10..


od pár lidí, ne jen tady na foru, jsem četl že jsou občas problémy s hydroštelama.. jestli se nepletu, je to vcelku bolest toho motoru.. jinak to bude v porovnání s naftou rozhodně lepší.. projdi si forum a zjisti běžný bolesti jako třeba kabely pátých dveří u touringa.. co se kvality týče, je to u bmw asi lepší než u jinejch značek, problém je občas že je v autě prostě dalko víc věcí který se můžou pokazit.. ale stejný to bude u A6 a podobných aut..


jinak to magnesium samo o sobě neni špatný, jen je problém s slektrochemickou korozí a pevností magnesia, je to asi i důvod proč jsou další bloky N54 a N55 hliníkový..

Napsal: stř 22.05.2013 21:50
od Tecto
OK, takže to zkusím a pak napišu za kolik jezdím
Každopádně nikdo mi zatím nenapsal, co s tím světlem s úžasnýma ledkama.
Není nad žárovku..,
Většina zlepšení tohoto druhu je na h....
Poraďte - třeba to někdo opravuje.

Napsal: stř 22.05.2013 22:35
od Jendix
pokud máš kombíka, tak bych šel spíš po těch drátech.. oni kolem 120-200tkm prostě odchází..

jinak k těm zlepšenim.. je to jak jsem psal.. hromada technickejch vychytávek o kterej člověk ani třeba neví (např. skrz ventil řízená olejová pumpa, žaluzie před chladičem apod.).. přináší to úspru ale má to i svý negativa..

Napsal: stř 22.05.2013 23:05
od tikzot
Ahoj,
taky jsem si poridil E61 V trilitru a xi, s tou spotrebou je to podobne, myslim, ze CCa 12lt je fakt prumer, cekal jsem spotrebu take krapet nizsi, ale za ten projev motoru a svezeni to myslim stoji, vubec se neda srovnat s V6 3.0 TDI..
Take sem si to poridil kvuli nenarocnosti servisu, tak doufam, ze tomu i tak bude :D
Chtel bych se zeptat jaky aditiva se tam maj lit a jestli je to opravdu znat-spotreba, zivotnost motoru atd, budu rad za nazory!
Tak benzinu a stastnym kilakum zdar

Napsal: čtv 23.05.2013 10:59
od Tecto
Mám úplně stejnej dotaz na někoho, kdo se v tom vyzná - aditivum do benzinu ano/ne, pokud ano, tak co - značka, a proč - co tím získám.
A dál - pořád jsem ještě nic nazaznamenal na dotaz ohledně tech zkur... ledek v zadním blinkru. Na BMW mi toto fakt vadí, protože zatím jsem to viděl jen jednou na Audině A6 a to hoooodně olítaný a pak sem tam na Passatech.
Na E61 je to rarita - a zrovna u mě
:cry: Nechápu . . .

Napsal: čtv 23.05.2013 11:16
od matiz
Ja si myslim ze neni zadny problem to opravit, pokud to rozeberes. Coz podle mne bude nerozebiratelne, proste svarene plasty dohromady.

Jinak co do splehlivosti led, predpokladam ze do automotive jsou jine naroky, ale obycejne led diody v pasu kde jich bylo tusim 2500ks, tak VZDY se naslo proste dost vadnych po osazeni. Neni to nesmrtelna soucastka. A je mnohem zajimavejsi prodat nove svetlo nez jednu zarovku -)) A mnozi ty svetla koupi rovnou dve, aby to nebyla pest na oko :D

Pokud to dokazes rozebrat, nafot jak ta led vypada at je videt jake ma pouzdro. Pokud nesezenes presne stejny typ, coz nesezenes nejspis, hrozi ze bude svitit jinou intenzitou a i spektrum muze byt jine.

Napsal: čtv 23.05.2013 14:33
od tikzot
zdravim bmwcoding! umite taky odblok dvd za jizdy a cestinu do E61 CIC?
diky za info, Lukas

Napsal: čtv 23.05.2013 14:45
od matiz
Odblok dvd bez problemu, cestina az vyjde oficialne od BMW, driv ne.