Stránka 1 z 1

Napsal: pát 24.05.2013 18:52
od aDAm_2
Nahodil sem po zimě letňáky a po cestě dom (cca 200km) sem zpozoroval že se mě chvěje přední náprava, nejvíce to dělalo kolem cca 100-110km/h nad a pod se to srovnalo. Auto nijak neodskakovalo nic, jen takove jemne brnění ve volantu.

Pak jsem potřeboval jet po městě a vibrace už byly silnější a více se projevovaly při ztáčení do pravé strany. Pak sem musel karu nechat na parkálu a kámoš mě ji dovezl dom a dle jeho slov to bylo jako by chtěla náprava vyskočit z auta :( No ja to pak ještě šel přeparkovat a chovalo se to tak jako by kola byly obdelnikove.

Teď po cca týdnu stání jsem s tím jel pár desítek metrů a bylo to bez projevu ale po zmáčknutí brzdy to začalo zase lehce vibrovat.

Nemá někdo tucha co to může být? Na předku jsou měněny ramena co jsou včetně svislých čepů, origo bmw, čep co drží rameno v nápravnici by měl být ok, aspoň tedy na stk (sice 2roky zpět) říkali že ok. Letňáky co sem nasazoval tak jsou po vyvážení a meli by být ok. Přední brzdy už jsou celkem ko tak se budou měnit.

Ale mám vítr aby nebyla v prdeli poloosy :( na levé mě cca 3roky zpět prdla manžeta tak sem ji nechaval měnit a vyměnili jak vnitřní tak vnější a prej klouby byly ok. Ještě padl tip na ložisko ale to nevím zda by se takto projevovalo.

Někdo nějaký další tip na co kouknout jako "laik"

Napsal: pát 24.05.2013 21:59
od TomasBroz
bohužel neporadim, neboť mám stejný problém.
Navíc to řeším již delší dobu.
Vyměnil jsem navíc oba náboje s ložiskem, destičky a brzdove kotouče, dále úplně nová orign kola a pneu. Třmeny zkontrolovane. Geometrie a stk před pár dny a stále bez výsledku.

Napsal: pát 24.05.2013 22:02
od aDAm_2
Hmm no mě je akorát divné že to začalo po výměně kol, nic jiného se nedělo, nějaký výmol či tak něco.

No vyměním brzdy a uvidím zda to bude pořád vibrovat.

Napsal: pát 24.05.2013 23:39
od darklord
Poloosi? To mas ixo?

Napsal: sob 25.05.2013 00:33
od paveld
Ložisko to klidně může být. Teď jsem řešil něco dost podobnýho (na 15" zimních OK, na 18" podobné chování jako popisuješ), v ložisku - náboji žádná zjistitelná vůle, ale byla to poslední věc co byla stará. Výměna zabrala na 100%.
Víceméně jsem si vyzkoušel, že velký kola jsou výbornej diagnostickej nástroj na jakékoliv vůle, i jinak nezjistitlené, v podvozku :-).

Ty kotouče pokud nejsou uplně rovný, tak to můžou také být. Poloosy nevim, jestli tohle mohou dělat.

Napsal: sob 25.05.2013 00:52
od aDAm_2
darklord: ano

paveld: mno jenže já mám zimáky rozměrově stejné jako letňáky neb dle dokladů na tohle auto lze dat jen jeden rozměr.

Napsal: sob 25.05.2013 01:04
od paveld
Tak co tam zkusit vrátit zimáky a uvidíš, zda to souvisí s kolama nebo problémem na autě.

Napsal: sob 25.05.2013 11:08
od aDAm_2
No zkusim prohodit předek se zadkem, zimaky u sebe nemam a pokud by to byl problem na autě tak by to třeba těch 200km nemuselo dat.

Napsal: pon 27.05.2013 22:49
od hokycv
letňáky máš určitě širší než zimáky? Můžou to být kola,ale spíš:
na 99% je to nápravou. Předek. Nic jiného nehledej.
Buď čep(y) a nebo silenblok v rameni. V loni jsem to řešil taky. Na STK ze spoda a pohybu nápravy mi přesně určily i který jsou špatný. jednalo se o silenblok na rameni pravá a trochu na levé. Dal jsem komplet 2ks ramena Myle a mám to 100% ok. kola mám 225/45/17
musím podotknout, že to dělalo na úplně nových kolech i gumám (Rondell a pneu Fulda) a nové kotouče a destičky Myle. Byl jsem z toho nešťastný. dostal jsem radu z BMW Tuřany. Po STK jsem měl i jistotu a po výměně radost.
snad vám toto pomůže.
ahoj Hoky

Napsal: úte 28.05.2013 15:00
od haCR
Jak říkaj borci, bude to někde na předku, klidně to můžou být čepy, ložiska, brzdy či cokoliv...Zkus zvednout celej předek auta roztočit kola, zahejbat s něma, vlez pod to a ať někdo točí volantem a zkus sledovat a najít vůle....

Napsal: úte 28.05.2013 15:44
od aDAm_2
Díky za rady, ale moje přední náprava je úplně jiná než máte. Tam je to fakt easy jako E30, jedno spodní rameno (které je nové včetně svislého čepu) a je uloženo v jednom čepu a pak v silentu. Čepy by měly být ok, ty byly před cca 70tkm dělány nové (origo).
Roztočit zvedlé kolo je tak trochu u 4kolky problém, leda na sloupovém heveru :(

jo a letňáky mám stejně široké jako zimáky: 225ky

Napsal: ned 02.06.2013 20:10
od aDAm_2
Tak záhada odhalena. Povolene levé přední kolo :( hned sem si dal par facek, jen doufam že to nevzalo něco dalšího sebou, zatím po dotažení se to tváří normálně.

Napsal: ned 02.06.2013 20:27
od Filozof
aDAm píše:Tak záhada odhalena. Povolene levé přední kolo :( hned sem si dal par facek, jen doufam že to nevzalo něco dalšího sebou, zatím po dotažení se to tváří normálně.


Si děláš prdel .... :D

Po výměně kol vždy zjištuji po cca 10-20km dotažení kol zda jsou ok. pro sichr. No aspoň že se nestala nehoda.

Jednou jsem tak měl pujčené auto a vlnilo se během 20minut tak prasácky že jsem zastavil a zjistil že mám poslední dva šrouby v zadním kole a už byly povolené .... to mě vyškolilo nadosmrti 8O :?

Napsal: ned 02.06.2013 21:20
od aDAm_2
no osobně to nechápu jakto, protože to bylo "teprv" druhé kolo, takže únava ještě nebyla a to sem měl ještě pučenou teleskopickou montpaku aby se mě to lépe dělalo a postup mám vždy stejny, přitáhnout na heveru, hever dolů a dotáhnout :( ale jako i celkem klika, protože to na špatně dotáhle šrouby dalo tak 200-250km (dálnice takže 130 průměrka :()

Napsal: pon 03.06.2013 18:24
od pragdejf
tak to ma byt, oprava za nula korun a poučení "až po kokot", vlastne si ziskal spoustu zkusenosti a nic to nestalo :twisted:

Napsal: úte 04.06.2013 09:10
od aDAm_2
tak předbíhající kolo jsem již zažil v dobách dávno minulých kdy sem zřejmě někoho sral se svou shades a tak mě pak jednoho krásného deštivého dne předběhlo LZ kolo v cca 80-90km/h...zajímavý to pocit ;)

Napsal: úte 04.06.2013 10:56
od Perunwit
jo, shadillac, to byl vozeň, zase na druhou stranu ta moje se chovala jako by vepředu měla jenom jedno kolo :twisted: