Stránka 1 z 2
Napsal: pát 14.06.2013 12:41
od toretto
Ahoj,
mám následující problém a chtěl bych znát vaše názory..
X3 E83 - při brždění ve větších rychlostech většinou (ale ne vždy), při menších jen někdy (hlavně když jedu z kopce) vibruje volant - někdy méně, někdy to chce silné paže udržení volantu.. podotýkám, že brzdový pedál nevibruje vůbec..
kola jsou vyvážená, kotouče cca 5kkm (ATE), dle STK i mechanika podvozek OK..
čím by to mohlo být? na co se zaměřit?
..mechanik mi vnucuje kotouče, ale to by vibroval i pedál a vibrovalo by to při každém brždění nebo ne?
Napsal: pát 14.06.2013 13:34
od LukesE39
Nene, podle toho co píšeš to jsou jasně kotouče.. A brzdový pedál Ti nemusí kopat...
Napsal: pát 14.06.2013 14:04
od e155
Jasné kotouče. Měl jsem to stejně, jak popisuješ.
Napsal: pát 14.06.2013 20:50
od toretto
OK
jaky kotouce a jaky desky na to dat?
ted tam je to ATE kotouce i desky a krome toho ze se po 5tis km skrivili, tak i nic moc brzdi.. stara E34 (tusim taky ATE) brzdila lip..
Napsal: sob 15.06.2013 07:10
od e155
Kroutí se prý všechna druhovýroba, včetně ATE a Bremba. Takže já šel do originál BMW Teile. Výrobce je taky ATE, ale co vím, tak je tam jiný materiál. Jinak brzdí výborně.
Napsal: ned 16.06.2013 22:01
od Zdenal
Já mám stejný problém na e39, ale dával jsem Mayle, což zdaleka na ATE nemá. Co radíte dělat? Jezdit nebo reklamovat. Trošku problém, že na reklamaci maj 30 dní a já potřebuju jezdit a ne to mít na špalkách. A ještě k tomu jsem si to nechal poslat z německa. Starý kotouče a desky jsem už vyhodil. Tak babo raď

Napsal: ned 16.06.2013 22:27
od Joy
Že se Bremba kroutí slyšim prvně teda..
Měl jsem totéž, dal sem tam Racemaxy s Brembo deskama, už pár set km za mnou a naprosto v pohodě.

Napsal: pon 17.06.2013 08:21
od Zdenal
Já jsem si pochvaloval brzdy několik tisíc km a pak až se najednou začaly kroutit, takže ještě počkej..... několik set km je málo...
Kdyby někdo měnil komplet brzdy na 530d, e39, po faceliftu nebo je ještě měl doma, tak bych ty jeho starý "použitelný" koupil. Někdo z okolí Praha, Kolín.
Napsal: sob 22.06.2013 01:04
od agresor007
mam stejny problem ale brzdy jsem daval nove brembo drazkovane a desky texar mam na nich najeto ani ne 500km urcite jsou to brzdy?
Napsal: sob 22.06.2013 07:36
od Filozof
brzdy bych asi hodnotil po 30-50tisicích.
Já dal origo BMW - ATE na předek a super 115tis KM to vydrželo a ještě skoro milimetr tam je. A to dostali párkrát opravdu dost jinak jezdím klidně.
Jinak asi bych šel opravdu po kotoučích ... bohužel

Napsal: ned 23.06.2013 14:27
od e155
Souhlas. Pokud se to projevuje jen pŕi brždéní, tak je to celkem jasný.
Napsal: ned 23.06.2013 15:04
od Frax
zkroucený nebo zvlněný kotouče jsou blbost, když koutče a destičky správně zajedeš... já měl druhovýrobu TRW desky a ikotouče a po 45tis. se mi rozsvítilo čidlo a měníl jsem dokonale sjetý kotoue a destičky téměř na železo...
řešilo se to tady už milinkrát...
http://trinom.org/tmp/brakemyths.pdf
Napsal: ned 23.06.2013 19:59
od Filozof
Takže stačí očistit kotouč nějakým zpusobem a bude po problému že ? ? ?¨
Případně pořídit jiné desky kvalitnější a tím se očistí zbytky nánosu starých destiček. Tak jsem to pochopil.
Proto mě borec čistil kotouče vloni a přestal mi vibrovat volant. Taky jsem chtěl už měnit. Dobrá poznámka.
Hned je člověk chytřejší ... takže nánosy destiček zpusobí zažehlení nerovnoměrně nanesenou vrstvu a pak jsou zvlněné kotouče co stačí vetšinou očistit ? ...
Napsal: stř 26.06.2013 21:34
od Frax
čistěním předpokládám, že myslíš sjetí na soustruhu... což nedoporučuju protože z tehcnologického hlediska je toto 'čištění' úběh materiálu za studena což není typický pro ten kotouč... vyřešíš tim problém na chvíli. Lepší kontaktovat někoho tady na klubu a máš to za 3800 dopředu i dozadu kotouče a desky bez práce. Když pak koukneš na youtube jak vyměnit tak to máš udělaný asi za 2,5 hodiny

Napsal: stř 26.06.2013 23:14
od Joy
Když to chceš mít pořádně, tak 2,5 hodiny je dost málo. Já to dělal posledně víc jak 4. Ale to je fakt, že sem čistil hodně důkladně každou část několika přípravkama. Jinak bez čištění se to dá zvládnout i za hodinu...

Napsal: stř 26.06.2013 23:46
od cupra2
nemůžou to dělat přední ložiska?
Napsal: pon 01.07.2013 22:01
od Martin85
Abych taky přispěl, tak na mé 535i někdy volant vibruje bez brzdění i při brzdění. Když ale zabrzdím razantněji, tak to vibrovat přestane. Je možný aby tohle taky dělaly kotouče?
Napsal: pon 01.07.2013 22:05
od Joy
To zní jako kombinace. Kotouče a siláče, případně tyčky řízení. Ale největší vliv na to mají kotouče.
Napsal: pon 01.07.2013 23:05
od bibikuba
Martin 85-přední ramena,teda že kuláky popř.nevyvážený pneu
Napsal: úte 02.07.2013 07:19
od Martin85
Já si to myslím taky, že to jsou ramena. Oni totiž i dost mlátěj

. Už sháním nový. Akorát nevím, jestli bude stačit dát značku FEBI, TRW nebo jít do lemforderu, který je zhruba 2,5 dražší.