Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 18.07.2013 19:00
od blackend91
zdravim klubaky, panove prave resim problem se svou 528i rv 98, zacina ztracet na vykonu (motor je v super stavu, diag bez zavad, privod paliva taktez ) a nedavno na technicky mi emise merili 3x, nez se vubec chytli.

Jsem naklonenej myslence poslat katy pryc, na foru jsem toho moc nenasel a obecne na CZ-zahranicnich forech je to co clovek, to nazor.
U preplnovanejch motoru je to jasny, ale jak s atmosferou?

Misto katu trubky?
Rezonatory? (cetl jsem cosi o spravnem protitlaku, pravda? co hluk?)
Uni. katy?

Co na to lambdy?
Drzim si auto v origo stavu i s ND, zadny prasarny, tuning & shits.
Ale novy origo katy je vrazda ..

Neresim jestli bude zrat o litr vic, nechci ztratil na vykonu, cilem je smerovat k puvodnim 142 kw, idelane trochu pridat.
:D a nechci na usni po pul hodine jizdy.

Mate nekdo zkusenost?

Napsal: pát 19.07.2013 13:04
od blackend91
:?: nikdo nic?
-- pokud dam rovny trubky, tak budou mit vsechny lambdy stejny hodnoty a to neni dobry - prej to jde resit odporem, ale co protitlak, kterej pomuze odstat z valcu, vychazim z toho ze to je spocitany na optimalni hodnoty

.. kdyz dam rezonator, rozptyli to castice plynu, takze lambdy budou dobry, a mely by vzniknout lepsi protitlaky pro odsati nez origo - ale neupadne mi hlava? beru decentrni zvuk, ne rev ...

uni katy - moc jim neverim, nechci je za chvili vyrezavat ze jsou zacpany
:?:

Napsal: pát 19.07.2013 15:52
od Netopyr
a co ještě jiná varianta - sportovní katy? mají větší průchodnost, cenově nejsou uplně mimo od ostatních variant a i emisema pak projdeš vpohodě?

Net.

Napsal: pát 19.07.2013 16:09
od blackend91
koukal jsem na Magnaflow, cca 4 000 kus, takze 8 000 s tim, ze praci udelam sam .. nezni to nejhur .. o emise uplne nejde, vse jde udelat ... spis aby neco ty katy vydrzely

Napsal: pát 19.07.2013 16:58
od jezour
Ja to řešil na 523i trubkou dovnitř katu. Zvuk v pohodě, motoru se líp dejchá a líp jede se stejnou spotřebou. Ale já mam r.v.96, tak že jen lambdy na svodech.

Napsal: pát 19.07.2013 19:28
od blackend91
prave o to mi jde, lambdy se nechaji elektronicky obejit, slo mi o spravny tlak systemu

Napsal: pát 19.07.2013 21:18
od jezour
Tlak je v pohodě, auto jede líp a spotřeba při normálním ježdění 8,5 - 9,2. Nejezdim moc po městě, spíš okrsky.

Napsal: pát 19.07.2013 23:24
od blackend91
super, diky za tip .. pak sem hodim poznatek jak to ,,rozdejcha'' vejfuk 2.8 :D

Napsal: sob 20.07.2013 00:21
od Lucifer
Nevyndavej to. Kamrád to udělal na e39 M52 a ztratil totálně výkon. Kupoval pak za draho zpátky katy aby to zase normálně jelo ;)

Napsal: sob 20.07.2013 15:58
od Flyshit
ptesne tak, nech to tam.... ja koupil auto bez katu a bez stredovyho tlumice a vubec to nrjede od spoda

Napsal: sob 20.07.2013 18:48
od jezour
Píšeš že si práci uděláš sám, tak bych katy vyřadil(jestli jsou KO), dal trubky a obešel lambdy. Pojezdíš a uvidíš. Nový můžeš koupit vždycky.

Napsal: ned 21.07.2013 13:01
od kalashnikow
Za mě taky nevyjímat, vyměnit např. za použité origo katy - cca 3-4 tis.

Napsal: ned 21.07.2013 14:48
od blackend91
dekuji za reakce ... bude fakt jednodussi dat sportovni ... chci jeste v lete vyrazit na dovolenou a zacalo me trochu desit dostat se rakusanum na kontrolu, zakon schvalnosti je zakon schvalnosti

Napsal: ned 21.07.2013 18:49
od Lucifer
Než kupovat nějaký mrchy sportovní který nevíš jestli ti opravdu zaručí stejný parametry jako originál který je pro motor takřka nejlepší věc. Je propočítaný na ten motor a auto.

Dej si tam jaký chceš jen ti chci poradit raději kup hned jetý origa nebude se ti zvyšovat spotřeba a hlavně ti nezmizne krouťák ve spodním pásmu otáček ;)

BTW ten atmosférickej benzín nepotřebuje naprosto průchodnej výfuk jak tomu bývá u turbomotorů kde je to ku prospěchu. Ale potřebuje nějaký zpětný rázy který se dostanou zpět do válce při otevřenym výfukovym ventilu a tím se líp vypláchne válec. Takže je na příští sání o něco čistější a nejsou tam spaliny kvůli kterým auto značně víc žere a ztrácí krouťák protože ve válcích zůstává nespálená směs.

Napsal: ned 21.07.2013 19:01
od blackend91
o zpetnych razech vim, blbe jsem to nazval jako protitlak systemu .. nejakej tip jak poznat jetej, ale dobrej kat? diky, nerad bych naletel

Napsal: ned 21.07.2013 19:08
od Perunwit
já mám zkušenost s 525i M50 motorem bezvanos.... koupil jsem bez katů s lešenářskou trubkovou spleteninou... to bylo peklo... koupil jsem polskej první díl bez katů jen s nějakým hrncem na místě katů, ani tam nebyla díra pro lambdu, ta s navařila z původního dílu a bylo... auto mělo super zvuk, celkem slušnou spotřebu a nepřipadalo mi že by jelo blbě... ale SMDĚLO. V létě s otevřenými okýnky na světlech to bylo peklo. Koupil jsem origo jetej první díl a změny byly jasný. Auto najednou zesílilo kolem 2000 ot., spotřeba šla skoro o litr nahoru, zvuk už nebyl tak hezkej kovovej ale hodně zhrubnul.

Takže jestli ti nebude vadit smrad a že auto nebude mít odspodu tolik síly, ale budeš si užívat zvuk a spotřeba ti asi půjde dolů, dej je klidně ven....