Stránka 1 z 5

Napsal: čtv 12.09.2013 20:43
od rejvn
Ahoj, přemýšlím o koupí BMW E60.. ale hodně přemýšlím o motorizaci, ročně toho moc nenajezdím, takže se nebráním myšlence pořídit si benzínovou verzi, ale jakou?! momentálně vlastním E46 330xd, která nebyla moc vydařena a která prošla řadou oprav.. benzín bych chtěl proto že jsou na něj menší provozní náklady ( egr,vstřiky,turbo,váha vzduchu etc... ) odpustím si i automat, který když odejde, také to není zrovna levná záležitost .). A z 330xd jsem zvyklý na 8 - 9 L spotřebu stejně.. takže jsem zvažoval 523i .. určitě chci R6 - 520i mi přijde na tak velké auto celkem slabé.. a 523i je stejně 2,5ccm, a má na motoru řetěz, takže odpadají i rozvody. Jen Radu protože motorů je více druhů a možná bych do budoucna rozmýšlel o LPG, a vím že některý ten druh benzínových motorů do LPG předělat nejde.. je moc velký rozdíl mezi 523i / 525i a 530i ? toto auto plánuji na delší dobu, takže to chci opravdu promyslet. Díky za rady

Napsal: čtv 12.09.2013 21:06
od sonyk02
jestli chceš opravdu ,,V6" tak to by ses měl poohlédnout u VW Group :D

Jinak určitě 3.0i R6 nebo ještě dál 550i :twisted:

Napsal: čtv 12.09.2013 21:07
od rejvn
no, tak teda dík za radu.. ale teda vystačím si buď s 523/525 .. jen co bych od toho měl očekávat .. investice a jak říkám který typ motoru zvolit .)

Napsal: čtv 12.09.2013 21:26
od Lennox
rejvn píše:no, tak teda dík za radu.. ale teda vystačím si buď s 523/525 .. jen co bych od toho měl očekávat .. investice a jak říkám který typ motoru zvolit .)


Tak já bych šel určitě do 530i. Menší objem nemá cenu, když máš totožnou spotřebu a pak bys stejně postrádal výkon. A automatu bych se nebál, když se to holt sere tak s tím nic nenaděláš a nemalé peníze můžeš vysypat i do manuálu. :)

Napsal: čtv 12.09.2013 21:32
od rejvn
a teď teda ty problémy, typ motoru atd? :)

Napsal: pát 13.09.2013 17:04
od Lennox
rejvn píše:a teď teda ty problémy, typ motoru atd? :)


No tak co chceš řešit u benzínu ? Tam se ti nic nesere. Záleží v jakém to koupíš stavu no. Doporučuju koupit v Německu, tam se daj auta koupit v hodně slušným stavu, takže na to nemusíš hodně dlouho ani hrábnout. Na dovozy je tady dobrej M3maniac, tak mu napiš a prober to s ním. :wink:

Napsal: pát 13.09.2013 17:39
od Matthes
Ahoj taky jsem dlouho zvažoval... no netrvalo to moc dlouho :D mám malý roční nájezd. Šel jsem do benzínu 530i 170kw M54 - jít do slabšího nemá cenu je to jen lenivější a spotřeba vyjde +- na stejno. Provozní náklady? Mám nájezd 318tis. předemnou majitel nechal dělat repas alternatoru. Já z autem najel 18tis. a řešil jsem pouze z preventivních důvodů čerpadlo cca 800,- :lol: jinak za ten rok a pul co ho mám jsem měnil jen náplně. Mám manuál :wink: teď mi něco povrzává na zadní nápravě (silentbloky?) a na příští rok asi výměna spojky a dvouhmoty už se začíná sem tam ozývat, ale hold už to má nějaký nájezd a vůbec bych se nedivil kdyby to bylo původní...

Napsal: pát 13.09.2013 17:55
od cachota
Jednoznacne 530i. Pojista stejna jal mas na 330d, spotreba stejna jak na 525i. Navic podle meho nazoru cim silnejsi motorizace tim vetsi sance na vyssi vybavu.

Napsal: sob 14.09.2013 14:45
od Jendix
pokud nechceš max výkon, tak jsem dostal od známýho kdysi doporučení, že 525i neni špatná volba.. ale spíš s n52 motorem.. co jsem kouakl, vyjde o malinko levněji než 530i.. a 160kW je na běžný ježdění dostačující..

Napsal: ned 15.09.2013 12:09
od rejvn
teď otázka jak v inzerátu rozpoznat o jaký typ motoru jde.. asi podle KW ? :) tedy 530i je to.. motor N52 - jelikož jde předělat na LPG.. možná někdy v budoucnu, možná že na to poježdění co mám nebude ani třeba, ale tu možnost bych tam rád měl

Napsal: ned 15.09.2013 12:26
od prase007
N52 - 190kw
N53 - 200kw

Napsal: ned 15.09.2013 13:59
od hubajzed
Matthes píše:vůbec bych se nedivil kdyby to bylo původní...


Ja ted menil setrvak se spojkou na 523i na e39 a bylo vse puvodni :))
Najezd 363 000

Napsal: ned 15.09.2013 20:36
od Jendix
rejvn píše:teď otázka jak v inzerátu rozpoznat o jaký typ motoru jde.. asi podle KW ? :) tedy 530i je to.. motor N52 - jelikož jde předělat na LPG.. možná někdy v budoucnu, možná že na to poježdění co mám nebude ani třeba, ale tu možnost bych tam rád měl


no jestli chceš lpg, tak na ten n53 zapomen..

on to sám o sobě neni špatnej motor, donedávna jsem o něm měl dobrý mínění.. bohužel jsem ale názor změnil, n52 je spolehlivější.. a ten zisk 10kW a menší spotřeby neni zase až tak velkej.. navíc n52 je prostě osvědčená technika, zatímco n53 je vývojově nováček a má pár much.. navíc pro lpg nevhodný..

Napsal: stř 18.09.2013 13:21
od Pavel72
A pokud budeš kupovat motor n52 hlavně prvních výrobních ročníků tak velký pozor! On zdaleka není tak bezproblémový jak by se mohlo zdát. První věcí kterou bych udělal až se na takové potencionální auto s tímhle motorem půjdeš podívat je ze bych si ho přál já sám poprvé nastartovat po celonočiním stání. Jestli to v ten okamžik z výfuku vyplivne modrý kouř tak nebrat nebo velká sleva. Pak hned přejdi pod kapotu a dobře poslouchej rozvody.Určitý hluk dělat budou, ale nikde nesmí být slyšet žádný zvuk kladívka dopadajiciho na kovadlinu. Pokud u nastartovaneho motoru otevřeš víčko na dolevani oleje a motor zmínění volnoběh začne houpat a zhasne máš aspoň nějakou jistou ze je v pořádku odlučovač oleje a těsné jeho připojení.A to ranní zahuleni nemá na svědomí. Není zas moc drahý,ale blbě se mění. Pak když auto stojí chvilku nastartované se podívej co ukazuje měrka oleje. A zkontroluj jak je na tom s těsností na olej motor. Hlavně tepelný výměník u filtru na olej je nahoře v předu na motoru. Je těsněný zvláštním o kroužkem a občas z něho mezi tělesem filtru vytéká olej na řemen který to rozhazuje až na filtrbox nebo rovnou do alternátoru. Pak ještě únik oleje pod vikem ventilů a následné tečení na svody. A ještě jedna věc bez které bych už tenhle motor nekupoval je to že mě majitel nechá vyšroubovat a zkontrolovat svíčky a změřit tlaky válců. A i když Ti to málokdo přizná počítej s tím že tenhle motor bere nezvykle dost oleje.
Když budeš dolévat litr na čtyři či pět tisíc můžeš si gratulovat. A co se týká Lpg tak n52 jde přestavět,ale vzhledem k absenci podtlaku v sání to není až tak úplně jednoduchá záležitost. Musí to dělat někdo opravdu zkušený. Záleží tam na všem. A málokdo ho podle adaptací dokáže přesně serídit,protože klasické řízení podtlakem v sání není možné.
Ještě mám jeden postřeh. Dobré BMW v benzínu skoro nikdo neprodává. Každý se ho zbavuje pokud má nějaký náročnější problém a nevěř tomu že jsou v Německu marnotratníci kteří taková auta prodávají jen pro to ze mají najeto našich obligátních stoosmdesat tisíc za šest či sedm let provozu. Jinak přeji šťastnou rukupři výběru.

Napsal: stř 18.09.2013 14:04
od Pavel72
Ještě mě napadlo že pokud jsi z Pardubicka tak Tě klidně nechám zajezdit ve své e60 525i
N52b25 na Lpg a uvidíš že 550 ač by to byla paráda nepotřebuješ a to nejlepší 530 která by opravdu za něco stála neseženeš. Chtěl jsem ji taky ale bohužel.

Napsal: pát 20.09.2013 13:39
od Tecto
Souhlas, benzín se shání dost těžko a rozhodně není bez problémů.
Já mám N53 a furt honím duchy. Když to ale jede, tak to fakt JEDE.
Já jsem např. měnil olejové čerpadlo s rozvodem za bratru 28.tis, teď tam něco píská asi v sání a nakonec teď začnuli zlobit volnoběžné otáčky po startu. Jak se to zahřeje, tak je OK, ale ráno kolísají otáčky u studenýho motoru. V pondělí jdem k doktorům do Blažovic, pak sem napíšu co jsem zjistil.
Jinak N53 je háklivý na dobrej benzín, je to vysokotlak + to má railovou lištu stejně jako diesel. Je to zkrátka diesel, kterej jezdí na benzín, jen nemá turbo.

Napsal: sob 21.09.2013 13:46
od chip
Zkus pouvažovat i o V8. Taky jsem chtěl původně třílitr, ale pak jsem koukal na spotřeby a ona ta N53, N52 o tolik míň nepapká proti N62. Takže při nepatrně větší spotřebě dostaneš víc krutu i kobyl při všech jízdních režimech. V8 táhne hned od volnoběhu jako kůň, prostě dokonalej motor.

Napsal: sob 21.09.2013 19:56
od Lennox
Tecto píše:Jinak N53 je háklivý na dobrej benzín, je to vysokotlak + to má railovou lištu stejně jako diesel. Je to zkrátka diesel, kterej jezdí na benzín, jen nemá turbo.


Zachvíli to tímhle způsobem bude úpně jedno jestli koupíš benzín nebo naftu, pač to vyjde servisně nastejno... :roll:

Napsal: sob 21.09.2013 20:27
od mobilman
Zdravím jak píše chip také jsem chtěl třílitr, ale pak jsem koupil V8 E60 545i v automatu a jsem unešen, Spotřeba dle mně 8.9l dálnice a město při moc lehké noze 12.5 a výše.

Napsal: stř 25.09.2013 20:13
od Berserg
Skvělý vlákno. Pánové uvažuji o E60 v 2.5d. Slyšel jsem, že je dobrý motor a že není o tolik slabší (na silnici-pocitově) než 3.0d. Porposím o zkušenosti s tímto motorem v kombinaci s manuální převodovkou. Díky...