Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 12.09.2013 23:20
od xnovic
Ahoj
Mám e39 540i r.v. 98 s LPG a řeším jeden problém. Mám velice špatné studené starty. Motor se hádá a pravděpodobně neběží na všechny válce. Když se auto trochu zahřeje přepne se na LPG a motor běží nádherně a jde krásně za plynem. I když je motor zahřátý a vypnu LPG a přepnu zpět na benzín, tak sice motor už běží dobře, ale na volnoběh mi malinko houpou otáčky a občas malinko poškubává. Čerpadlo je O.K., takže bych to viděl na vstřiky. Zkoušel jsem teď chvíli jezdit jen na benzín s aditivem. Řekl bych, že se to maličko zlepšilo a stále je to špatné..
Proto hledám někoho z plzeňska, kdo se v těhle věcech vyzná a podíval by se na to, popř. mi řekl, který vstřik, nebo vstřiky bude potřeba vyměnit..
Díky

Napsal: čtv 12.09.2013 23:45
od sedyvlk6
Radek Hurych ,autoservis na Karlově,Plzeň
http://www.autoopravnahurych.cz/

Napsal: čtv 12.09.2013 23:55
od xnovic
Díky.. Zastavím se tam a uvidíme co řeknou...

Napsal: pát 13.09.2013 08:11
od Perunwit
Ahoj, podej nějaký reference, občas by se hodil nějakej odbornější servis, dej vědět, jak to tam vypadalo a co umí třeba...

Napsal: pát 13.09.2013 08:12
od Perunwit
Ahoj, podej nějaký reference, občas by se hodil nějakej odbornější servis, dej vědět, jak to tam vypadalo a co umí třeba...

Napsal: pát 13.09.2013 08:24
od sedyvlk6
Čau za sebe můžu říct že jsou tam opravdu šikovní a ceny jsou většinou smluvní. Jezdím tam už řadu let vždycky si s autem poradili. Ale samozřejmě to podle toho vypadá když se tam člověk potřebuje dostat.Většinou se objednat týden předem.

Napsal: pát 13.09.2013 08:49
od Perunwit
tak týden je dobrej... no fajn, já na karlově makám, to by se mi i hodilo...

Napsal: pát 13.09.2013 10:17
od sedyvlk6
Perunwit píše:tak týden je dobrej... no fajn, já na karlově makám, to by se mi i hodilo...


Tak to tam znáš je to panelová odbočka do prava do kopce za zastávkou MHD ve směru od Tesca do města.

Napsal: pát 13.09.2013 10:18
od sedyvlk6
Perunwit píše:tak týden je dobrej... no fajn, já na karlově makám, to by se mi i hodilo...


Tak to tam znáš je to panelová odbočka do prava do kopce za zastávkou MHD ve směru od Tesca do města.

Napsal: pát 13.09.2013 11:21
od Perunwit
jj, vim o čem mluvíš... povedu to v patrnosti, teď budu repasovat Vanos, jeden tip už mam tak uvidim, jestli to nevyjde, zkusil bych Karlov...

jinak hele, koukam, že se ti taky dvakrát postnul příspěvek, nevim co to tady na foru poslední dobou je, dřív se mi to nestávalo...

Napsal: pát 13.09.2013 12:11
od Quido
Mám víceméně podobnej problém (i když s Vanos, tedy po FL) a vysledoval jsem více souvislostí. Dokud bylo v létě teplo, tak chytnul a od začátku jel hezky. Když zapršelo a ochladilo se, tak stejně jako popisuješ ty, tak jakože vynechává atp. Až se zahřál, tak jel jako pila.. Na benzín nebo na plyn stejně. Původně jsem myslel, že horší svíčky a špatné moduly. Udělal jsem jejich generálku, zlepšil se průběh výkonu a otáček a tak jsem doufal, že až k tomu ke studenýmu ráno přijdu, tak bude vše O.K. - ale nebylo, v podstatě stejné. Vyzkoušel jsem LPG i s podstatě studeným motorem a není v tom rozdíl.

Teď mám takovou teorii, tak by mně zajímal Váš názor.

V DME mám od první generálky chybu:
84 Output Relay Secondary air pump

Původně jsem tomu nevěnoval pozornost, protože jsem si myslel, že to souvisí s odstraněním katů, ale teď mně to k ní logicky nasměřovalo Z5.

Když jsou určité podmínky (jako je právě chladno), tak ŘJ stříká více benzínu, aby se katy rychleji dostaly do provozních podmínek. K tomu zapne přídavnou vzduchovou pumpu. A jelikož mně zřejmě nefunguje, tak je směs asi příliš bohatá a dobře nespaluje.

Co si o této hypotéze myslíte a nemáte někdo skušenost, jestli by to nemohlo být jenom to relé? Výměna pumpy včetně ventilu je často diskutovanou na ostatních fórech..

Napsal: sob 14.09.2013 10:48
od hyde21
Skusali ste zresetovat adaptivne hodnoty ECU (napr cez INPU) ci sa tie studene starty na benzin potom nezlepsia ?
Spatne studene starty na benzin vacsinou sposobuje zle vyladene LPG -> adaptivne hodnoty benzinovej ECU sa koli tomu posunu do priliz vysokych kladnych alebo zapornych cisel, zalezi od toho, ci je zmes na LPG priliz bohata alebo priliz chudobna.
Potom motor pri studenom starte, kedy este nie je aktivna lambda regulacia, ide priliz na bohato/chudobno a to ma za nasledok vynechavanie a trhanie.
Da sa to v INPE overit kontrolou dlhodobych (LTFT) adaptivnych hodnot - konkretne su to :
adaption value additive = adaptivna hodnota pre volnobeh ked je motor bez zataze
adaption value multiplicative = adaptivna hodnota pre ciastocnu zataz resp. otacky nad 1200rpm

Napsal: sob 14.09.2013 20:24
od Quido
Tohle je velice dobrá rada.. naneštěstí jsem si tento komentář dnes přečetl až po plánované práci na airbag, před kterou jsem pro jistotu odpojil baterku, takže vymazal i hodnoty adaptace. Najel jsem cca 50km a když jsem se potom mrknul, tak jsem na hodnotě -2.7%, což myslím, že by ještě šlo. Když to půjde pod -5%, tak upravím vstřikování LPG.

Ale mám jiný poznatek. . Náhodou jsem se potkal s člověkem, který montuje LPG v jiném městě a zavedl jsem řeč i na toto téma a říkal, že za posledního 1/4 roku řešil naprosto stejný problém. LPG vyladěné éňo ňůňo, adaptační hodnoty téměř na nule a problém přetrvával, až nevěděl kam dál. Vše se vyřešilo natankováním vervy 100, která už jako poslední palivo neobsahuje tu zasranou biosložku. Problém zmizel. Z benzínu s biosložku lou se velmi rychle stává jen ředidlo, takže ti co jezdí na LPG a spotřebují benzínu za pár stovek na měsíc, pak startují na strašně nekvalitní palivo....

Napsal: ned 15.09.2013 17:25
od maxmin
Ahoj, ty jsi to ještě nevyřešil? :-( Zkoušel jsi prosímtě to těsnění pod škrtící klapkou? Krom toho (a těch vstřiků) jsme zkoušeli už snad vše a na netu popisují přesně ty samé problémy se špatným těsněním u škrtící klapky.
Nasvědčovalo by tomu i to, že LPG není tak háklivé na falešný vzduch.
Když se motor trochu zahřeje, tak se podle mě otvor v těsnění zacelí a už to jede OK. A jinak je auto OK?
Já jsem s tím novým celkem spokojen, ale potřebuje investice za desíty tisíc.. (měnil jsem ramena, tyčky stabilizátorů, silentbloky, desky a kotouče, bude potřebovat ještě ty 4 velké silentbloky na zadní nápravě a možná i komplet tlumiče, servopumpu a pořádná kola na léto i na zimu)

Napsal: ned 15.09.2013 17:27
od maxmin
Ahoj, ty jsi to ještě nevyřešil? :-( Zkoušel jsi prosímtě to těsnění pod škrtící klapkou? Krom toho (a těch vstřiků) jsme zkoušeli už snad vše a na netu popisují přesně ty samé problémy se špatným těsněním u škrtící klapky.
Nasvědčovalo by tomu i to, že LPG není tak háklivé na falešný vzduch.
Když se motor trochu zahřeje, tak se podle mě otvor v těsnění zacelí a už to jede OK. A jinak je auto OK?
Já jsem s tím novým celkem spokojen, ale potřebuje investice za desíty tisíc.. (měnil jsem ramena, tyčky stabilizátorů, silentbloky, desky a kotouče, bude potřebovat ještě ty 4 velké silentbloky na zadní nápravě a možná i komplet tlumiče, servopumpu a pořádná kola na léto i na zimu)

Napsal: ned 15.09.2013 18:26
od smocek
me todle delal spatny OSV ventil vzadu na sani =) dal se novy a super...

Napsal: ned 15.09.2013 19:28
od maxmin
Ten ventil je na tom autě už měněný asi před dvěma roky. Před výměnou mělo auto neklidný volnoběh, ale i se zahřátým motorem a projevovalo se to trochu jinak.
I když jsem všem servisákům říkal ať vymění těsnění pod škrtící klapkou, vždy byli chytřejší a zkoušeli všechno možné. Auto bylo u jednoho 6 týdnů, u dalšího taky měsíc.. Sám už jsem se k tomu bohužel nedostal. Popisují to např. zde:
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1775480-Rough-idle-20-Intake-manifold-leak-fix-M62-M62TU

Napsal: pon 18.11.2013 18:32
od vitek
hoši řešíte hovadiny a hledáte zbytečně složité problémy tam, kde nejsou

problém u plynových aut je zanášení benzínových vstřikovačů (měl jsem to již na 2 autech - cukalo to, hádalo se to, šlo to na pár hrnců, po zahřátí ok) a samozřejmě usazeniny vytvářené v benzínové soustavě zaviněné tím, že necirkuluje benzín, jediné, co pomůže, je vyndat ty vstřiky a pořádně je vyčistit ultrazvukem, zároveň do nádrže natankovat nějaký kvalitní 100oct. nebo 98oct. benzín a přimíchat větší množství čističe palivové soustavy

to je celá sranda