Stránka 1 z 3
Napsal: čtv 03.10.2013 09:45
od basspatrick
Mám BMW E39 523i víceméně všechno OK, auto hezky startovalo na jedno otočení, v bazaru mi tam dali novou baterku a co jsem si všiml že tam dali 65Ah tak jestli to není tím, když v manuálu se píše že je potřeba min. 70Ah. Ale na tu novou baterku jsme v pohodě nastartoval asi 5x a ok, pak jsem najel do garáže a auto vypl a že ho znova nastartuju a nic po otočení klíčku se nic neděje, startér jenom cvaká. Elektrika v autě funguje. Díky za pomoc.
Napsal: čtv 03.10.2013 09:48
od Mishak
Pokud je ta baterka nová, tak bych hledal asi někde jinde...stejně rok stará sedmdesátka nemá už sedmdesát, ale možná těch 65...a po roce auto nepřestane startovat. Možná zakukal starter. Nebo tomu ještě zkus pomoc přes kabely z jinýho nastartovanýho auta
Napsal: čtv 03.10.2013 09:55
od basspatrick
Díky za odpověd, zkusím to přes ty kabely. Jaké můžou být jinší a levnější způsoby opravy ?. jinak sem ještě zapomněl dodat, že se mi v ten den na palubovce rozvítíla ikonka baterky, no a večer už nešlo startovat. Díky
Napsal: čtv 03.10.2013 10:23
od Rady523i
mám taky 523i a daval jsem ze 70Ah 100Ah a stalo se mi jednou podobná věc a zustal prilepenej starter
Napsal: čtv 03.10.2013 10:24
od basspatrick
A jak si to vyřešil ? Díky za odpo.
Napsal: čtv 03.10.2013 10:55
od Fx
Jako první bych zkontroloval stejně tu baterku. Nová neznamená dobrá, pak je taky otázka jestli to dobíjí, atd.
EDIT: Tak koukám o téma níže a asi máme odpověď
EDIT2: A o dvě témata níže je něco, kvůli čemu bych auto snad radši vrátil.
Napsal: čtv 03.10.2013 11:07
od basspatrick
Díky hehe

jojo má to hodně much, takové dobíjení atd. mě ani tak neštve jako ten olej no. Zkusím v nejbližší době výměnu oleje, a třeba zhasne, jinak motor hezky těsní skoro nikde není vidět únik oleje, ujel jsem s tím z bazaru 60 km cestou domů a uplně bez problémů, až na ty kontrolky no. Každopádně díky za rady)
Napsal: čtv 03.10.2013 13:19
od wEnC
To že jen cvaká startér auto nestartuje bude pravděpodobně vybitou baterií.
Baterie se vybila protože auto správně nedobíjí (svítící kontrolka baterie). Nedobíjí to nejspíš kvůli sjetým uhlíkům v alternátoru, případně může být v hajzlu regulační obvod.
Dobij baterii nabíječkou a pravděpodobně pak nastartuješ.
Napsal: čtv 03.10.2013 13:23
od wEnC
Ten olej.
Že to po výměně oleje zhasne bych nespoléhal. V nejlepším případě všechno funguje, jen je nízká hladina oleje. O něco hůř by bylo vadné čidlo hladiny oleje pokud ho auto má ve výbavě. Stejně tak čidlo tlaku oleje. A nejhůř, že čidla jsou OK, ale tlak oleje je nízký a nemaže to jak má.
Napsal: čtv 03.10.2013 13:47
od Rady523i
ja piše nademnou kolega dobij baterkua změrit usměrnovací blok v altiku , a zkus to jeste jednou natočit , pokud ani to , tak startery jsou docela drahy ale znam nekoho kdo je repasuje ,
Napsal: čtv 03.10.2013 13:49
od ThatsMe
Zkontroluj kontakty na baterce. Možná ji v bazaru špatně utáhli, když ti to cestou probliklo.
A co že máš s tím olejem? Svítí? Červeně nebo oranžově?
Napsal: čtv 03.10.2013 14:42
od basspatrick
Díky za odpovědi, baterka je dobře utažená, bude vybitá. Podívám se teda na ten alternátor, ale asi to nebude žádná sranda sám si ten alternátor vymontovat co ? a ten olej svítí červená kontrolka, uvidíme co to udělá po spravení alternátoru, a dobití baterky celkově po spravení elektroniky. Díky
Napsal: čtv 03.10.2013 15:12
od ThatsMe
Počkej, svítí tomu olej a ty jsi to koupil? To jsi dobrodruh!

Zapni klíček a sleduj, jestli kontrolka oleje a dobíjení (příp. airbagu) nezhasíná zároveň. Pokud jsou na sobě nezávislé, máš asi docela problém. Já bych to v takovém případě vrátil, je to skrytá vada. Pokud jsi teda ve smlouvě nepodepsal, že to nemaže a nedobíjí.
Nicméně jestli chceš bojovat, změř napětí na baterce. Jestli je v pořádku, bude to pravděpodobně něco mechanického. Ale každopádně nedoufej, že mazání zhasne po výměně oleje. To by tam totiž teď ten olej musel nebýt. Altík vyndáš sám. Než ho vyndáš (a podaří se ti motor nastartovat, což bych bez mazání nedoporučoval), nejdřív změř, jestli dobíjí, ať ho nevyndáváš zbytečně.
Napsal: čtv 03.10.2013 15:51
od Brátn
dám Ti důležitou radu: odvez to ukázat někomu kdo tomu rozumí a komu věříš, ušetříš spoustu času a peněz, pokud nikoho takového neznáš, tak hodně štěstí
jo a další auto kup s někým, kdo se v tom vyzná
Napsal: čtv 03.10.2013 16:18
od basspatrick
Díky moc za rady.))
Napsal: čtv 03.10.2013 16:54
od Fx
Docela by mě zajímalo, kolik jsi za to dal

Napsal: čtv 03.10.2013 19:22
od sedyvlk6
Nechci nějak hanit ale asi to bude Zombie BMW a hodně rychle bych se ho snažil vrátit tam odkud si ho přivezl a hlavně se v něm nehrabal kvůli případnému odporu bazaru že jsi už na autě udělal nějaké neodborné zásahy.

Napsal: čtv 03.10.2013 19:29
od Mishak
A není tam toho oleje jenom málo. Já mám teda ve 39 info o tom, že to nemaže i o tom, že tam toho oleje je málo, ale je to vcelku vybavený. Ale možná to tak nemaj všechny.
Napsal: čtv 03.10.2013 19:40
od sedyvlk6
Pokud je v autě málo oleje rozsvítí se oranžová kontrolka ale pokud se rozsvítí červená tak to prostě špatně nebo vůbec nemaže a defakto to značí řidičovi VYPNI MOTOR ale taky to může být špatné čidlo.Ale podle toho co zakladatel píše všechno za závady tak to tipuji na odchod jednoho BMW do věčných lovišť.
Napsal: pát 04.10.2013 09:28
od basspatrick
Tak už jsem přišel na to proč po cestě domů přestal dobíjet.
Včera jsem si udělal čas na to podívat se na ten alternátor a hele celý něčím potečený, nad ním je nádobka na kapalinu do posilovače řízení a hadice byla uvolněná a teklo to přímo do toho alternátoru, objímku na hadici jsem dotáhl a neteče. Poraďte někdo myslíte že se ten alternátor vysuší a vzpamatuje nebo bude potřeba ho vyndat a vyčistit ho ?. Díky
Jinak pro info cena auta byla 45 000,- , dovoz itálie najeto 180 000 r.v. 1998 servisní kniha do 2012 servisované v bmw. karoserie top stav interier taky.